Son halini sabırsızlıkla bekliyorum
Son halini sabırsızlıkla bekliyorum
Uzun zamandır beklediğim parça elimde. Ulaşması gereken ıvır zıvır parçalar yüzünden takamıyorum. Bu gördüğünüz torpido paneli ve ayak basma panelinin arka kısmında ne varsa. Orta kapak kilit mekanizması, orta kapak, torpido kapağı, torpido kapağı sabiteyici çerçeve, torpido kapağı fitili. Hepsi geliyor. Önce evde bunları takıp, aşağı indiğimde laps laps oturtacağım yerelerine.
Ayrıca çamurluk vidasını da edindim. Sağolsun işyerimde çalışan ve her gün Şaşmaz tarafında teslimat yapan abilerimden biri. Birebir aynı diş olarak. Tek farkı eskisi gibi yıldız vida değil, torx. Mis gibi...
Yavaş yavaş toparlanıyoruz, uzun sürüyor işin gücün arasında ama. Boyahaneden parçalarım çıktıktan sonra herşeyi tak tak takacağım şekilde ayarlıyorum. Hayırlısı
Selamlar herkese, iyi akşamlar
Boya ustam sağolsun, bir pazar mesaisine kalarak motosikletimi yeni rengine kavuşturmuş oldu.
Renk size daha önce attığım Mini renginden daha farklı çıktı. Zira son aşamada kattığımız sedefli rengi, farklı bir sedef ile değiştirdik. Bu sayede biraz daha oynak bir rengimiz oldu. Az sonra fotoğraflardan da göreceğiniz üzere karanlık ortamlarda mavi-lacıvert renklere sahip. Açık havada ise bu renk daha yeşilli tonlara dönüyor. Benim çok hoşuma gitti Garajdaki fotoğraflarda biraz daha net anlaşılır ne demek istediğim.
Parçaları alır almaz eve, motorumun yanına götürdüm.
Bir iki gün yattılar malesef, zira hafif bir sakatlık geçirdim. Fakat bir akşam canım pek sıkıldı ve garajda buldum kendimi. Eski torpido panelinden yeni torpido panellerine iç aksamları geçirdim. Sigorta kutusu, yedek su deposu ve bilimum klips, segman parçalarını birebir yeni parçaya oturttum. Sıfır kapakları taktım, yeni torpido kilidini ve fitilini taktıktan sonra motora taktım. Ayaktaban parçası da keza aynı şekilde soluğu motorun üzerinde aldı. Derken bir bakmışım, arka stopları takıyorum ve saat 11 olmuş. Eve kaçtım o saatten sonra
Kafa grenajını takmadan evvel, çıkma aldığım sinyalleri takmam, kablo tertibatını düzenlemem, bir kısım fitil uydurmam lazım. Kafa grenajında tak tuk ses tahammul edemiyorum, bu sebeple bir kısım modifikasyon yapacağım
Şimdilik bu kadar, sizce yeni renk nasıl?
Tekrar merhaba.
Malesef salı gününden beridir belim çok kötüydü. Motosikletle alakalı pek birşey yapamadım. Cuma ve cumartesi günü hareket edemedim, yataktan kalkamadım. Bugün biraz daha iyi hissediyorum, bu sebeple garaja inip kafa grenajını ve aydınlatma lambalarını eve çıkarttım.
Farda sorun yok, zaten sıfır parça. Sol sinyal-sis lambasında da herhangi bir problem yok. Lakin sağ sinyal-sis lambasında iki ayak sağlam, kalan iki ayak kötü durumdaydı. Bu ayakları tamir edebilmek için plastik kaynağı planlıyordum lakin, kafa grenajını da lamba ile gönderme fikri hoşuma gitmiyordu. Hal böyle olunca kolları sıvadım.
Sun-fix. Daha önce arabamın plastik ayaklarını tamir etmek için kullandığım, amatör sever bir malzeme. İki komponentli hamurları birbirlerine karıştırıyorsunuz, ardından istediğiniz şekle getirip bırakıyorsunuz. Tam olarak böyle yaptım ve lambanın 3 ayağa kavuşmasını sağladım. En kritik, en sağlam tutan 3 ayağı şu anda sapasağlam. 4. ayak için ilk ayağın tamamen kurumasını bekliyorum an itibariyle.
Bu arada, sinyal-sis farları çıkma. Eski sahipleri malesef amerikan park-vari bir görüntü için lambaları delmişler ve içine T10 lamba sallamışlar. Halbuki modul takmak, bununla uğraşmaktan çok daha kolay. Herneyse, bunun sebep olduğu, sonradan açılan delikleri de sun-fix kullanarak kapatmış ve yalıtmış oldum.
Şu an ayak tamiri yapılan lamba kuruyor. Sağlam olanları takıp, şöyle bir bakınca çok hoş görünüyor kafa grenajım
Merhaba, güzel bir restorasyon oluyor, sonucu merakla bekliyoruz. Merak ettiğim bir şey var. Kick pad'ı modifiye mi ettiniz, TD4 mü o?
Çok teşekkür ederim, güzel bir tercih oldu gerçekten
Merhaba, vallahi hiç beklemediğim yerden geldi cevabınız Roland TD11. Ben ek olarak bir tane daha CY8 Dual Trigger zil ekledim. TD11'in orjinal kickpadi. Sadece geçmişte takozu değiştirmiştim.
Renk efsane olmuş. Eline koluna sağlık.
Merhaba. Nihayet motosikleti sürebiliyorum Fotoğrafları mesajın sonunda.
Neler eksik kaldı ;
-Şu anda kontak shutter'ı yok. Malesef kırılmış, eski sahibi de çareyi japon ile öylesine sabitlemekte bulmuş. ben kapağı siyaha boyadım, geçici olarak takacağım ama yeni bir kontak shutter'ı almam gerekecek.
-Hız göstergemde hareket yok. Kadran selamlama çalışıyor, yani gösterge sağlam. Muhtemelen yatış sırasında kilometre sensörü arızalandı. Değiştireceğim.
-Stoplarıma hiç dokunmadım. Onların camlarını temizlemem, mat siyah kısmını tekrar boyamam lazım, ama kolay sökülüyor zaten. Dert etmedim.
-Mutlaka ama mutlaka ön maşaya baktırmalıyım. Ellerimi hafif bıraktığımda titreşim var ve bu titreşim düz yolda giderken az da olsa hissediliyor. Virajda problem yok lakin düz yolda fark ediliyor. Muhtemelen bilya, bir ihtimal jant, bir ihtimal de amortisörlerde sorunumuz var. Acelesi yok.
-Gidonumu da elden geçirmem lazım. Üzerini komple boşaltıp, güzelce boyayıp, sonrasında düğmeleri restore ederek yerlerine takmam gerek. Aslında hiç sorun yok fakat ufak tefek pas lekeleri var ve sağ tarafın fren kolları biraz daha aşağıda. Bunları ayarlamak bir pazar gününe bakacağı için, dert etmedim.
-Son olarak, ön camı kesinlikle durumum olunca sıfır alacağım. Pırıl pırıl olsun istiyorum
Toplama aşamasında şaşmazdan aldığım yedek vidaların büyük yardımı oldu. Motordan 3-5 tane vidayı numune olarak götürüp, birebir aynılarını aradım ve buldum. Bu sayede eksik vidalarımın tamamını halletmiş oldum.
Ve sizi fotoğraflarla baş başa bırakıyorum. Yorumlarınız benim için önemli, geri dönüşlerinize göre motosiklete eklemeler yapabilirim. Konu okunuyor fakat yorum gelmiyor, üzülüyorum
eline sağlık çok güzel olmuş
siyah plastik yerleri şalama ile eski halina getiriyorlar umarım boya yapmadın çünkü pul pul dökülüyor zamanla veya tazikli suyu vurunca
Çok güzel bir çalışma olmuş, motor ilk günkü haline dönmüş resmen, tebrikler.
Ancak o kapkara ön cam yolun bir kısmını görmenize engel olabilir, en kısa zamanda şeffaf bir camla değiştirmenizi öneririm .
Çok teşekkürler
Merhaba.
Şalama denilen alet aslında bildiğiniz ocak tüpüne bağlanan bir pürmüz. Isıta ısıta güyya plastikleri geri dönüştürüyorlar fakat güneş gören motorda maksimum ömrü 2 ay. Ben bütün mat siyah parçaları sıfırladım mesajlarda belirttiğim üzere. Ayak taban, torpido paneli, kilometre saatinin etrafı komple sıfır parçalarla yenilendi.
Boyandığı zaman gerekli tedbirleri alırsanız aslında boya pul pul dökülmez. Plastik astarı kullanıp, yüzeyi iyi hazırlarsanız sorun yaşamazsınız. Benim parçalarım eski sahibi tarafından temizlenmek yerine, her seferinde mat siyah boya ile boyandığı için korkunç görünüyordu. Bu sebeple sıfır parça siparişini tercih ettim. Hiç boyasız olsaydı, çizik ve mat dursaydı, boyayarak kurtarabilirdim lakin pek kurtulası yoktu
Merhaba. Evet, gelecek planlarım içerisinde mat siyaha kapladığım ön camı değiştirmek te var. Hem zor bulunan, hem de pahalı bir parça diye şimdilik bu şekilde kullanacağım ama kesinlikle değişecek. Teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------
Bu da bir before-after olsun
Motor yeniden doğmuş. Renk cok yakismis. Elinize saglik. Cymbali de iyi yapmissiniz ride tarafinda ozellikle iyi oluyor 2 bolgeli
Hiç şaşırmadım kardeşim.
Ellerine sağlık mükemmel renk mükemmel ton.
El işçiliğini de biliyorum. Senin elinden kaçmayacağını biliyordum zaten...
Ellerine sağlık... hem rahatsızlığın hem de motorun içinde geçmiş olsun...
Başka türlü keyfi çıkmıyor, gerçek gibi de olmuyor. Oyuncak gibi hissinden gerçek davul hissine ancak bu şekilde geçiyorsunuz. Teşekkür ederim
Teşekkür ederim abi güzel iltifatların için
Muayene 10. ayda. Boyanın uygulandığı iş yerinden bir fatura. Akabinde muayene istasyonuna gidip genel muayeneye giriş. Buradan alınan belge ile notere gidiş, noterde yeni ruhsat alış şeklinde. Eskisi gibi tip onay belgesi alma, emniyete gitme devri kapandı. Artık genel muayeneye gidiyorsunuz, renk değişikliğini bildiriyorsunuz faturası ile, akabinde noterden yeni ruhsatı alıp hayata devam ediyorsunuz.
Çok teşekkür ederim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)