Regal Raptor DD250 Restorasyon Projesi
Reklamlar
-
Malum sitede gezinirken çok uygun bir fiyata Regal Raptor DD250 motora denk geldim, sevdiğim bir arkadaşım "ben alayım toplayalım" dedi.
Yer sorunu yok, takım taklavat sorunu yok, boş vakit de olunca girişelim dedik.
* Motorda pas yuva yapmış. Her civatasına kadar sökülecek.
* Elektrik tesisatı içler acısı. Tamir edilecek.
* Depoda ezikler var, macunlanıp boyanacak,
* Kromlar paslanmış, civatalar paslanmış. Tamir edilecek.
* Karbüratörde sorun var. Ya bakım yapılacak ya da tamir takımı ile yenilenecek.
* Ön amortisör keçeleri patlak, tamir edilecek,
* Tüm fren sistemi yenilenecek.
* Motorun tamamı kumlanıp boyanacak.
* Egzoz bitik, tamir edilip kromlanacak.
* Debriyaj bitik, değişecek.
* Senkron ayarı ve supap ayarları yapılacak. Yağ yakma yok gibi.
* Nispeten iyi kromlar polisajlanacak.
Bu işlerin bazılarını kendimizin yapması mümkün değil.
* Kumlama, kromaj ve egzoz işçilikleri hariç kalan herşeyi kendim yapacağım.
Chopper/Cruiser pek tarzım değil. Motoru aldıktan sonra bir fotoğraf çekilmemek olmazdı
Yavaş yavaş sökmeye başladık. Eski sahibi led sinyal taktırmış ve led sinyal mekanik flaşörü tetikleyemediği için zihni sinir projesi ile selenin altına ampul koymuşlar
Sökmeye devam...
Motorun ufak tefek bütün parçaları söküldü. Blok, egzoz ve ön takım kaldı...
Sökülen parçaları dizdik, elektrik kabloları malumunuz çin motorlarında soketler hebele hübele takılmıştır hepsi etiketlendi.
Döşemeler ise döşemeciye gitti, tekrardan deri kaplanacak.
Arkadaşlar garajımı ziyaret ederse motoru ve egzozu indirip ön takımı sökmeye devam edeceğim.
Tüm parçalar söküldükten sonra şase, arka çamurluk ve depo kumlamaya gidecek.
Şaseyi RAL 9005 ile boyayıp, kaporta aksamını koyu metalik gri olarak boyamaya karar verdik. Arkadaşın şaseyi fosforlu Repsol turuncusu, yeşil veya kırmızı boyamayı önerdi ve arkadaşı hemen bu fikrinden vazgeçirdik
Aşamalar ilerledikçe fotoğraf paylaşmaya devam edeceğim.
Reklamlar
-
Başarılar kolay gelsin son halini şimdiden merak ediyorum ral9005 deyince koyu yeşil sandım ama siyahmış ben olsam BMWde tasman green diye geçen müthiş bir renk var onla boyardım
-
Selami27 adlı üyeden alıntı
Başarılar kolay gelsin son halini şimdiden merak ediyorum ral9005 deyince koyu yeşil sandım ama siyahmış ben olsam BMWde tasman green diye geçen müthiş bir renk var onla boyardım
renk çok güzel fakat ruhsatta gri yazıyor. ruhsat değiştirmek ise çok meşakatli.
-
Mükemmel proje, takipteyiz
-
Sonucunu merakla bekliyoruz.
-
-
Elinize sağlık.
Çok güzel proje.
Merakla takip ediyorum.
-
-
COQ adlı üyeden alıntı
1. önerim:
Şase, ön ve arka maşayı genişlet.
Daha yüksek ve kalın lastikler tak.
Tabi depo ve seleyi ve de arka çamurluğu da genişlet.
Böyle çok daha uygun olur.
2. önerim.
sen biraz küçül.
böyle de uygun olur.
Çünkü şu resme bakınca oyuncak motora binmiş gibi görüüyorsun.
https://i.hizliresim.com/4rAQpX.jpg
motor benim değil.
-
proje işleri zor işlerdir ve masraf gerektiren hobisel çalışmalardır.
Şahsen regallerde bir proje işinde olsam orjinal motor bloğunu kullanmaz,uygun bir v-twin blok takarak daha üst bir çalışma içine girerdim.
Arka maşayı genişletir,200-220 lik bir jant takarak görünüm olarak daha güçlü hale getirmek hoş olurdu bu motor için.
Asıl sıkıntı arka amortisör kısmı.Maalesef regallerin en büyük sorunu arka süspansiyonun çok zayıf olması.Aslında çözümü var ama çok pahalı zira air süspansiyon takılır ise orjinal halinden çok daha iyi arka süspansiyonun emilimi sağlanır.
regalin şasesi güzel ancak ayaklık aparatları sıkıntılı,farklı bir ayaklık seti ile değişmesi güzel olurdu.
Elbette proje işlerinin sonu yoktur ve benim yazdıklarımı yapacak bir kişinin de maddi imkanları geniş olması lazım ancak ben regalde sıralı silindir sistemini hiç bir zaman sevemedim.Bİr chopper motorun ruhuna yakışacak bir motor bloğu değil ne yazıkki.Klasik çin mamülü bir motordu regal ve artık üretimide bittiği için tasarım çizgileriyle hatıralarda kalan bir model oldu.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
BlackGhost adlı üyeden alıntı
proje işleri zor işlerdir ve masraf gerektiren hobisel çalışmalardır.
Şahsen regallerde bir proje işinde olsam orjinal motor bloğunu kullanmaz,uygun bir v-twin blok takarak daha üst bir çalışma içine girerdim.
Arka maşayı genişletir,200-220 lik bir jant takarak görünüm olarak daha güçlü hale getirmek hoş olurdu bu motor için.
Asıl sıkıntı arka amortisör kısmı.Maalesef regallerin en büyük sorunu arka süspansiyonun çok zayıf olması.Aslında çözümü var ama çok pahalı zira air süspansiyon takılır ise orjinal halinden çok daha iyi arka süspansiyonun emilimi sağlanır.
regalin şasesi güzel ancak ayaklık aparatları sıkıntılı,farklı bir ayaklık seti ile değişmesi güzel olurdu.
Elbette proje işlerinin sonu yoktur ve benim yazdıklarımı yapacak bir kişinin de maddi imkanları geniş olması lazım ancak ben regalde sıralı silindir sistemini hiç bir zaman sevemedim.Bİr chopper motorun ruhuna yakışacak bir motor bloğu değil ne yazıkki.Klasik çin mamülü bir motordu regal ve artık üretimide bittiği için tasarım çizgileriyle hatıralarda kalan bir model oldu.
şüphesiz. dedikleriniz yapılabilir. nispi imkanlarım da var fakat motorun sahibi tabiri caiz ise "bakkal çapırı" olarak kullanacak.
şahsi keyiflerim, eski bir makineyi aslına uygun restore etmek bana göre daha heyecan verici
keşke bir vespa bulsam da uğraşsam
-
-
05 Haziran 2020, 05:21
#13
Bir regal sahibi olarak takip ediyorum.Bakalım sonuç nasıl olacak.
-
05 Haziran 2020, 07:37
#14
Çok güzel bir çalışma yapıyorsunuz. Bana göre de orjinal kalması en güzeli. Yalnız motor sanırım balansörsüz model. Keşke balansörlüsünü çalışsaydınız.
-
05 Haziran 2020, 12:03
#15
Yetenekli insanları görüp imreniyor ve kıskanıyorum.
Proje nizde kolaylık lar dilerim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)