Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Fiberglasstan Benzin Deposu Üretmek.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Mart 2016
    İnternette böyle bir proje buldum. Epoksi dediği malzeme herhangi bir epoksi değildir herhalde. Fikri olan var mı bu konuda ?



    Fiber kaplama
    https://www.youtube.com/watch?v=o6sprngrp8w

    Kaplama devam ------ BAŞLAMA : 4.52 dk
    https://youtu.be/Ox2KBfpreXA?t=292

    içindeki kalan köpüğü temizleme ---- BAŞLAMA : 5:55 dk
    https://youtu.be/hAVnjX7kcN4?t=355

    Epoksi reçine ile iç kaplama ------ BAŞLAMA : 11.10 dk
    https://www.youtube.com/watch?v=gav-nv3HN9Q


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    eyup58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Motosikleti
    2024 Honda Activa 125

  3. #3
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Herhangi bir epoksi, hatta polyester de kullanabilirsiniz. Kullanacağınız cam elyafının dokuma türüne, katman miktarı ve katmanın uygulanma şekline, hava kalmamasına dikkat ederseniz yeterince sağlam olabilir.

    Ne var ki yakıt deposunun metal veya ezilip kırılmaya daha dayanıklı, belirli elastikiyete sahip malzemelerden yapılması daha doğru olur.

    Yakıt deposu yapmak göründüğü kadar kolay değil. Benzer çalışmaların olduğu için rahatlıkla söyleyebilirim. Özellikle yakıt dolum kapağı, motosiklete bağlantı noktasının sağlamlaştırılması, havalandırma ve su tahliyesinin yerleştirilmesi ve sızdırmaslığı düşünüldüğü kadar kolay olmuyor. Ve gerçekten de ağır oluyor. Bu nedenlerle kendiniz mecbur değilseniz veya çok aşırı özgün bir proje değil ise farklı modellerin depolarını alıp gerekirse onlar üzerinde modifikasyonlar yapıp kullanmanız çok daha doğru olacaktır.

  4. #4

    Üyelik
    28 Mart 2016
    Sizinle zamanında konuşmuştuk. Tekrardan hatirlatayim. Benim BMW r60/7 motorum var ve deposu kullanılmayacak kadar kötü durumda. Ben 10ltlik bir depo kullanıyorum baska. BMW depolarin hepsi eski olduğu için hepsinde bu sorun olacak. 0dan saç ile yapımına 4000tl fiyat biçtiler ne yazık ki. Elimde depo var bunun kalıbını almak kolay olacaktır. O yüzden düşünmüştüm

  5. #5
    bajajpulsar2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    CygnusL(2015)-NS200(2015)-MT25(2020)
    Alıntı zeuces adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnternette böyle bir proje buldum. Epoksi dediği malzeme herhangi bir epoksi değildir herhalde. Fikri olan var mı bu konuda?
    epoksi reçinesini fiberglass kumaşın üstüne sürüp yapıyorlar işte

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:54 ----------

    normal bir yakıt deposunun dışına kaplama olarak fiberglasstan kaplama yapılabilir, daha sağlıklı olur bence.

  6. #6

    Üyelik
    28 Mart 2016
    Alıntı bajajpulsar2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    epoksi reçinesini fiberglass kumaşın üstüne sürüp yapıyorlar işte

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:54 ----------

    normal bir yakıt deposunun dışına kaplama olarak fiberglasstan kaplama yapılabilir, daha sağlıklı olur bence.
    Bazı yorumlarda (başka yerlerde) benzinin epoksiyi sıkıntıya sokacağını söyledi. eğer bu dediğiniz doğru ise deponun içindeki bütün pastan kurtulup epoksi ile iç dış kaplama yapılırsa daha mantıklı dediğiniz gibi.

  7. #7
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı zeuces adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizinle zamanında konuşmuştuk. Tekrardan hatirlatayim. Benim BMW r60/7 motorum var ve deposu kullanılmayacak kadar kötü durumda. Ben 10ltlik bir depo kullanıyorum baska. BMW depolarin hepsi eski olduğu için hepsinde bu sorun olacak. 0dan saç ile yapımına 4000tl fiyat biçtiler ne yazık ki. Elimde depo var bunun kalıbını almak kolay olacaktır. O yüzden düşünmüştüm
    Ben de aynı cevabı tekrarlamak isterim o zaman. Yeniden yapmaktansa fiber ve polyester ile tamir edilmesi çok daha güvenli ve kolay. Bunun yerine farklı bir model depoyu da kullanabilirsiniz.

    Şöyle birşey düşünün;


    Elinizdeki tamir edilemeyecek durumdaki depoyu alıyorsunuz ve alttan kesip üst kısımdan ayırıyorsunuz, kozmetik olarak polyester ile tamir edip güzelce boya işlemine hazırlıyorsunuz.

    Sonrasında bu deponun içine sığacak bir yakıt deposu temin ediyorsunuz, hem de ucuzundan, mesela bir CG deposu (şu anda 120 TL civarı olmalı). Bu depoyu mevcuttaki deponuzun içine iki punta ile kaynatıyorsunuz.

    İşlemden sonra yakıt deponuzun alt kısmını da mevcut duruma uyarlıyorsunuz ve kapatıp içine bildiğiniz kapı ve pencere montajında kullanılan köpüğü sıkıp bir gün bekliyorsunuz.

    Taşan köpükleri kesip zımpara ile temizledikten sonra son macun ve astar boya, üzerine de ilk ve ikinci kat boyaları da uyguladığınızda dışı orjinal ancak içi farklı, fakat sağlam ve güvenli bir yakıt deponuz oluyor.

    Bu işlemin gerçek maliyetinin 500-1000 TL arasını geçmeyeceğini düşünüyorum. Bu aradaki iki kat farkı; işi yapana, kaliteye, boyaya ve boyacıya verilecek meblağa göre değişecektir. Ve elinizde orjinal görünümlü sağlam ürün olacağını da hatırlatırım.

    Çok daha ucuza diğer seçenek ise;

    Mevcuttaki tamir edilemez deponuzu yeniden yapmaya çalışmaktansa üzerini polyester ve ince örülmüş cam elyafı ile kaplamanızdır. Böylelikle hem bütünlük korunacak, hem de sağlam bir dış kaplamanız olacak.

    Başka yerde bulamayacağınız çok kıymetli de bir önerim olsun size. Şaka değil, mutlaka deneyin. Delik ve hasar miktarına, kapatılacak yere göre iki-üç-beş tane kuru inciri alın, önce birkaç parçaya kesin, sonrasında ise iyice sağlam bir havanda sabırla bunları dövüp parçalayın. Sonrasında benzin ile temas eden kaçak yapan kısımlar ile delikleri bununla kapatın, elinizle iyice düzeltin. Boyadan önceki macunlama/polyesterleme işleminde ilk olarak bunu yapın, yapmadan önce delikte paslanma varsa önce pası temizlemeyi ihmal etmeyin. Taze hazırladığınız kuru incir ezmesi benzin ile reaksiyona girerek sertleşecek ve sızdırmaz katı bir contalama yapacaktır. Pek bilen yoktur, öneririm

    Elyaf ile kaplayıp polyesteri de birkaç kez düzgünce uygularsanız elinizdeki ürün sizin yapmayı planladığınızdan daha düzgün ve kolay elde edilmiş, daha sağlam bir yakıt deposu olacak.

    Tabiri caizse lastiği baştan icat etmektense mevcuttakini geliştirmek daha doğru olabilir. Tavsiyem bu yönde.

  8. #8
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herhangi bir epoksi, hatta polyester de kullanabilirsiniz. Kullanacağınız cam elyafının dokuma türüne, katman miktarı ve katmanın uygulanma şekline, hava kalmamasına dikkat ederseniz yeterince sağlam olabilir.

    Ne var ki yakıt deposunun metal veya ezilip kırılmaya daha dayanıklı, belirli elastikiyete sahip malzemelerden yapılması daha doğru olur.

    Yakıt deposu yapmak göründüğü kadar kolay değil. Benzer çalışmaların olduğu için rahatlıkla söyleyebilirim. Özellikle yakıt dolum kapağı, motosiklete bağlantı noktasının sağlamlaştırılması, havalandırma ve su tahliyesinin yerleştirilmesi ve sızdırmaslığı düşünüldüğü kadar kolay olmuyor. Ve gerçekten de ağır oluyor. Bu nedenlerle kendiniz mecbur değilseniz veya çok aşırı özgün bir proje değil ise farklı modellerin depolarını alıp gerekirse onlar üzerinde modifikasyonlar yapıp kullanmanız çok daha doğru olacaktır.
    abi madem evdeyiz motoruma ve arabama parça üretmek istiyorum (aracıma karlık gibi) ama kalıp hakkındda sorularım var . nasıl kalıp çıkarmalı
    Gerekli Kuvvet Damarlarındaki ASİL KANDA MEVCUTTUR!

    M.Kemal ATATÜRK

  9. #9

    Üyelik
    28 Mart 2016
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de aynı cevabı tekrarlamak isterim o zaman. Yeniden yapmaktansa fiber ve polyester ile tamir edilmesi çok daha güvenli ve kolay. Bunun yerine farklı bir model depoyu da kullanabilirsiniz.

    Şöyle birşey düşünün;


    Elinizdeki tamir edilemeyecek durumdaki depoyu alıyorsunuz ve alttan kesip üst kısımdan ayırıyorsunuz, kozmetik olarak polyester ile tamir edip güzelce boya işlemine hazırlıyorsunuz.

    Sonrasında bu deponun içine sığacak bir yakıt deposu temin ediyorsunuz, hem de ucuzundan, mesela bir CG deposu (şu anda 120 TL civarı olmalı). Bu depoyu mevcuttaki deponuzun içine iki punta ile kaynatıyorsunuz.

    İşlemden sonra yakıt deponuzun alt kısmını da mevcut duruma uyarlıyorsunuz ve kapatıp içine bildiğiniz kapı ve pencere montajında kullanılan köpüğü sıkıp bir gün bekliyorsunuz.

    Taşan köpükleri kesip zımpara ile temizledikten sonra son macun ve astar boya, üzerine de ilk ve ikinci kat boyaları da uyguladığınızda dışı orjinal ancak içi farklı, fakat sağlam ve güvenli bir yakıt deponuz oluyor.

    Bu işlemin gerçek maliyetinin 500-1000 TL arasını geçmeyeceğini düşünüyorum. Bu aradaki iki kat farkı; işi yapana, kaliteye, boyaya ve boyacıya verilecek meblağa göre değişecektir. Ve elinizde orjinal görünümlü sağlam ürün olacağını da hatırlatırım.

    Çok daha ucuza diğer seçenek ise;

    Mevcuttaki tamir edilemez deponuzu yeniden yapmaya çalışmaktansa üzerini polyester ve ince örülmüş cam elyafı ile kaplamanızdır. Böylelikle hem bütünlük korunacak, hem de sağlam bir dış kaplamanız olacak.

    Başka yerde bulamayacağınız çok kıymetli de bir önerim olsun size. Şaka değil, mutlaka deneyin. Delik ve hasar miktarına, kapatılacak yere göre iki-üç-beş tane kuru inciri alın, önce birkaç parçaya kesin, sonrasında ise iyice sağlam bir havanda sabırla bunları dövüp parçalayın. Sonrasında benzin ile temas eden kaçak yapan kısımlar ile delikleri bununla kapatın, elinizle iyice düzeltin. Boyadan önceki macunlama/polyesterleme işleminde ilk olarak bunu yapın, yapmadan önce delikte paslanma varsa önce pası temizlemeyi ihmal etmeyin. Taze hazırladığınız kuru incir ezmesi benzin ile reaksiyona girerek sertleşecek ve sızdırmaz katı bir contalama yapacaktır. Pek bilen yoktur, öneririm

    Elyaf ile kaplayıp polyesteri de birkaç kez düzgünce uygularsanız elinizdeki ürün sizin yapmayı planladığınızdan daha düzgün ve kolay elde edilmiş, daha sağlam bir yakıt deposu olacak.

    Tabiri caizse lastiği baştan icat etmektense mevcuttakini geliştirmek daha doğru olabilir. Tavsiyem bu yönde.
    Teşekkür ederim. Orjinal depomu kesip biçmektense ondan alacağım kalıp ile şu anda hali hazırda kullandığım CG depomun üstüne kılıf gibi yapabilirim. 2. öneriniz de çok güzel çok teşekkür ederim fakat içi benimkinin full pas ne yazık ki kurtarılabilir hali yok. Tanıdık kaportacılara vs sac ustalarına da gösterdim.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)