Ben de aynı cevabı tekrarlamak isterim o zaman. Yeniden yapmaktansa fiber ve polyester ile tamir edilmesi çok daha güvenli ve kolay. Bunun yerine farklı bir model depoyu da kullanabilirsiniz.
Şöyle birşey düşünün;
Elinizdeki tamir edilemeyecek durumdaki depoyu alıyorsunuz ve alttan kesip üst kısımdan ayırıyorsunuz, kozmetik olarak polyester ile tamir edip güzelce boya işlemine hazırlıyorsunuz.
Sonrasında bu deponun içine sığacak bir yakıt deposu temin ediyorsunuz, hem de ucuzundan, mesela bir CG deposu (şu anda 120 TL civarı olmalı). Bu depoyu mevcuttaki deponuzun içine iki punta ile kaynatıyorsunuz.
İşlemden sonra yakıt deponuzun alt kısmını da mevcut duruma uyarlıyorsunuz ve kapatıp içine bildiğiniz kapı ve pencere montajında kullanılan köpüğü sıkıp bir gün bekliyorsunuz.
Taşan köpükleri kesip zımpara ile temizledikten sonra son macun ve astar boya, üzerine de ilk ve ikinci kat boyaları da uyguladığınızda dışı orjinal ancak içi farklı, fakat sağlam ve güvenli bir yakıt deponuz oluyor.
Bu işlemin gerçek maliyetinin 500-1000 TL arasını geçmeyeceğini düşünüyorum. Bu aradaki iki kat farkı; işi yapana, kaliteye, boyaya ve boyacıya verilecek meblağa göre değişecektir. Ve elinizde orjinal görünümlü sağlam ürün olacağını da hatırlatırım.
Çok daha ucuza diğer seçenek ise;
Mevcuttaki tamir edilemez deponuzu yeniden yapmaya çalışmaktansa üzerini polyester ve ince örülmüş cam elyafı ile kaplamanızdır. Böylelikle hem bütünlük korunacak, hem de sağlam bir dış kaplamanız olacak.
Başka yerde bulamayacağınız çok kıymetli de bir önerim olsun size. Şaka değil, mutlaka deneyin. Delik ve hasar miktarına, kapatılacak yere göre iki-üç-beş tane kuru inciri alın, önce birkaç parçaya kesin, sonrasında ise iyice sağlam bir havanda sabırla bunları dövüp parçalayın. Sonrasında
benzin ile temas eden kaçak yapan kısımlar ile delikleri bununla kapatın, elinizle iyice düzeltin. Boyadan önceki macunlama/polyesterleme işleminde ilk olarak bunu yapın, yapmadan önce delikte paslanma varsa önce pası temizlemeyi ihmal etmeyin. Taze hazırladığınız kuru incir ezmesi benzin ile reaksiyona girerek sertleşecek ve sızdırmaz katı bir contalama yapacaktır. Pek bilen yoktur, öneririm
Elyaf ile kaplayıp polyesteri de birkaç kez düzgünce uygularsanız elinizdeki ürün sizin yapmayı planladığınızdan daha düzgün ve kolay elde edilmiş, daha sağlam bir yakıt deposu olacak.
Tabiri caizse lastiği baştan icat etmektense mevcuttakini geliştirmek daha doğru olabilir. Tavsiyem bu yönde.