Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yıkık Motor Project 2

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Herkese merhabalar, kendi çapımda ucuz, yürüyen yürümeyen, çalışan çalışmayan uygun fiyatlı motorlar denk geldikçe alıp toparlayıp, biraz tur atıp satıyorum. Yıkık motor project 1 merak edenler için; Yıkık Motor HeroHonda

    İkinci motorda çok uyguna denk geldi, çalışmaz ama yürür haldeyken aldım, 65cc iki zamanlı bir motora sahip. Karterinde büyükçe bir delik var, bakalım çözebilecekmiyim. Ayrıca piston ve gömleği çizik ne kadar yağ eksiltir bilmiyorum, bana idare eder gibi geliyor.

    Bu arada motoru arabanın arka koltuğuna sığdırmayı başardım, ön tekeri ve amortisörleri söktüm.





    Arkadaşlar foruma fotoğraf eklemek istedim ama bu işler çok zahmetli işler, blogtan takip edebilirsiniz. https://hyogv250.blogspot.com/2020/0...project-2.html
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Ne güzel birşeydir ki eskinin gururlusunu tekrardan ayağa kaldırmak. Açıkça söylemek gerekirse ev, araba, köy, kasaba vb. Ne olursa olsun, yalnızlığa ve çürümeye terk edilince; içim çok acıyor. En azından atılacaksa bile kullanabilir olan parçaları başka bir şekilde değerlendirilmemesi çok üzücü geliyor.

    Umarım tekrardan çalıştırırsın
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne güzel birşeydir ki eskinin gururlusunu tekrardan ayağa kaldırmak. Açıkça söylemek gerekirse ev, araba, köy, kasaba vb. Ne olursa olsun, yalnızlığa ve çürümeye terk edilince; içim çok acıyor. En azından atılacaksa bile kullanabilir olan parçaları başka bir şekilde değerlendirilmemesi çok üzücü geliyor.

    Umarım tekrardan çalıştırırsın
    Teşekkürler bende sonradan öğrendim ki puch zamanında çok sevilen bir motormuş. Halende ilgilenen insanlar var. Motorunun çalışacağını düşünüyorum çalışmaması için bir engel yok sıkıştırması gayet iyi, motorun yürüdüğünü ancak 2 ay sonra falan görebileceğiz. buradan paylaşmaya devam ederim.

  4. #4
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Piston silindir çizik olması yağ eksiltmesine sebep olmaz. Zaten iki zamanlı motor bu. Benzine yağ karıştırılıyor,yağ yakarak çalışıyor.
    Dört zamanlılar gibi yağın hem şanzumanı hrmde silindir pistonu yağlayacağını düşünme..

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Piston silindir çizik olması yağ eksiltmesine sebep olmaz. Zaten iki zamanlı motor bu. Benzine yağ karıştırılıyor,yağ yakarak çalışıyor.
    Dört zamanlılar gibi yağın hem şanzumanı hrmde silindir pistonu yağlayacağını düşünme..
    anladım, o zaman kompresyon biraz düşecek diyebiliriz, çalışıp yürüdüğünde gücüne etki eder, bakalım

  6. #6
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    14-15 yaşlarımda bir puch motorum vardı.
    Biraz fazla yol yapınca gece karanlıkta motor bloğu bariz kızarırdı.
    Atak ama narin motordur.
    Silindirdeki çizikler için eskiden honlama yapılırdı, silindir ucuna da da uygun sekman ile kaçağı giderebilirsiniz.
    Platin ayarlarına ve yağ karışım oranlarına kafa yorun. Yağ çoksa, sürekli bıji başı zımparalar durursunuz. Yağ azsa kilitler motor.
    Kolay gelsin..
    ogzcngdk bunu beğendi.

  7. #7
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    14-15 yaşlarımda bir puch motorum vardı.
    Biraz fazla yol yapınca gece karanlıkta motor bloğu bariz kızarırdı.
    Atak ama narin motordur.
    Silindirdeki çizikler için eskiden honlama yapılırdı, silindir ucuna da da uygun sekman ile kaçağı giderebilirsiniz.
    Platin ayarlarına ve yağ karışım oranlarına kafa yorun. Yağ çoksa, sürekli bıji başı zımparalar durursunuz. Yağ azsa kilitler motor.
    Kolay gelsin..
    Mobilet tarzı kayışlı motorları hiç sevmedim.
    Benim işim gücüm puch idi.
    İlki 1982 modeldi ve silindirin içi krom kaplıydı rektefiye olmuyor piston segman değişiyordu sadece..
    Sonra sıfır 1990 model,2. El 1994 alaşım jantlı ve 1987 model monza yani iki viteslisini almıştım.
    Aman Allahım o monza ne güçlüydü be.. Sanki altımızda 600 makine var gibi hissettirmişti bize.. Sebebi ise iki vitesli be devriyajlı olması,diğerleri gibi arkasından biri tutunca gitmem dememesiydi.
    Puch monza ve honda hero sleek halen evimde bulundurmak istediğim iki motordur.
    ogzcngdk bunu beğendi.

  8. #8
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mobilet tarzı kayışlı motorları hiç sevmedim.
    Benim işim gücüm puch idi.
    İlki 1982 modeldi ve silindirin içi krom kaplıydı rektefiye olmuyor piston segman değişiyordu sadece..
    Sonra sıfır 1990 model,2. El 1994 alaşım jantlı ve 1987 model monza yani iki viteslisini almıştım.
    Aman Allahım o monza ne güçlüydü be.. Sanki altımızda 600 makine var gibi hissettirmişti bize.. Sebebi ise iki vitesli be devriyajlı olması,diğerleri gibi arkasından biri tutunca gitmem dememesiydi.
    Puch monza ve honda hero sleek halen evimde bulundurmak istediğim iki motordur.
    Evet bende kayışlı, pedallı motorları sevmiyorum, bu tipler daha kullanışlı, benim elimdeki motor elden 2 vitesli ve debriyajlı olan, sanırım 2006 model falan. Eğer silindirde sorun yaşarsam piston segman ve silindir seti var hemen alıp değiştirebilirim.

  9. #9
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Arkadaşlar merhaba, bu hafta vakit buldukça bazı parçaların temizlenmesi ve boyanmasıyla ilgilendim.

    Motorun şasesini turuncu, plastik aksamı mat siyah yapacağım. Ne düşünürsünüz?


    Ön jantımdan (tel olan) hiç ümidim yoktu fakat matkaba takılan tel fırçalar sayesinde pırıl pırıl yaptım, tellere pas işlemiş tam çıkaramadım fakat dikkat çekmiyor, amortisörler bence çok güzel oldu, yakınlarda bir ilçeden yedek parça toparlamıştım, bir sürü orijinal parça edindim bunlara körükler dahil.


    Ön jantın vahim durumu.


    amortisörler bitmiş hali.





    Çamurluk ve ıvır zıvır parçaların zımpara ve boyasınıda yaptım.



  10. #10
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Elinize sağlık.

    Sevdiğim tarzda proje, umarım istediğiniz gibi olur.

    Sonucu merak ediyorum, takipteyim
    ogzcngdk bunu beğendi.

  11. #11
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mobilet tarzı kayışlı motorları hiç sevmedim.
    Benim işim gücüm puch idi.
    İlki 1982 modeldi ve silindirin içi krom kaplıydı rektefiye olmuyor piston segman değişiyordu sadece..
    Sonra sıfır 1990 model,2. El 1994 alaşım jantlı ve 1987 model monza yani iki viteslisini almıştım.
    Aman Allahım o monza ne güçlüydü be.. Sanki altımızda 600 makine var gibi hissettirmişti bize.. Sebebi ise iki vitesli be devriyajlı olması,diğerleri gibi arkasından biri tutunca gitmem dememesiydi.
    Puch monza ve honda hero sleek halen evimde bulundurmak istediğim iki motordur.
    Ne günlerdi bee..
    Jawalar, ağır abi işi
    Mz motorlar kaf dağı ardındaki anka kuşuydu..

    Ben de orjinal bir peugeot bulup toplamak isterim. Babam peugeot severdi..

  12. #12
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne günlerdi bee..
    Jawalar, ağır abi işi
    Mz motorlar kaf dağı ardındaki anka kuşuydu..

    Ben de orjinal bir peugeot bulup toplamak isterim. Babam peugeot severdi..
    1990 alman mz 251 ve 1997 mz sportstar 125 (4 zamanlı) sahibi oldum. Ama 251 manyak bişeydi... Bide gençtik.. Zamanımızın 250 likleri eline su dökmeyi bırak yanına bile yaklaşamazlar.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  13. #13
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Küçük projem hızla ilerliyor, motoru tamamen topladım, yağını koydum, karbratörü ve hava filtresini yerleştirdim. Ateşleme kontrolü yaptım, çalışmaması için hiç bir engel yok, motoru çalışmaz halde aldığım için çalıştığını görmek istiyorum ki devamında gerekli masrafları yapabileyim.





    Uzun uğraşlar sonunda çalıştırabildik, ben ilk çalışması olduğundan hep jikleyi açarak denedim, meğerse motor fakir karışım istiyormuş son olarak jikleyi ve rölantiyi kısınca hemen çalıştı. Zaten çabuk çalışan bir motor. Kapalı ortamda olduğumuzdan çok uzun süreler deneyemedik sadece düzenli, kendi kendine çalışabildiğini görüp kapattık. Arkadaşlar sağolsun yardımıma yetişti.



    Evet projenin son iki adımı kaldı, öncelikle şase üzerinde kalan bazı parçaları alıyorum, elektrik tesisatını elden geçirip, ön düzeni temizleyip geri takıyorum.






    Motorun rengi turuncu, mat siyah ve geri alüminyum detaylar şeklinde olacak. Sonuç nasıl olacak çok merak ediyorum, şaseye zımpara yapıp elimde kalan mat siyah boya ile altta kalan mavi boyayı kapatıyorum, bu gece ince bir zımpara çekip temizleyip yarın boyaya hazır hale getireceğim. Bu hafta içinde tamamen toplamış olurum, çalışır yürür duruma önümüzdeki haftasonuna yetiştirmeyi düşünüyorum.

    olcaytuna, Kural [ Z ] ve mattiadestro bunu beğendiler.

  14. #14
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Evet, boya işlerine girişiyorum, ince teknik bir iş olduğundan biraz gergindim ama altından kalktım. Boya gayet iyi oldu, 800 sulu zımpara ardından 3 kar boya, 2 kat vernik attım. İlk katlar uzaktan ve seyrek, ikinci katlar yakından ve dolgun olacak şekilde.





    2-3 gün kadar kurumasını ve sertleşmesini bekledım, montaj sırasında illaki darbe alacak iz kalsın istemedim. Montaja geçiyorum 1 günümü alır diye düşündüm ama 1.5 gün sürdü ve çok yoruldum, bazı yerlerde orijinal parça kullanılmaması toplarken beni çok zorladı. Haftasonu yakınlardan çıkma yedek parça buluyorum, önemli eksik parçalarım vardı, ön dişli zincir gibi...





    En çok şu motoru yerleştirirken zorlandım, tek elimde havada tutarken diğer elimle vidaları oturtmaya çalıştım, arabadaki kriko yanımda olsaydı kolaylaştırırdım ama üşendim inip almaya...





    Motor az çok belli oldu artık, bence güzel oldu fakat sizinde düşünceleriniz önemli.. Şimdi ön kafalık ve arka sele ayarlamam yada kendim yapmam gerekiyor, ufak tefek işler var, motorun kontağı ve anahtarı yok bende gizli bir yere ateşlemeyi açmak için düğme yapmayı planlıyorum, kullandığım bölgede zaten gece çalınma derdi yok.
    Ned Low bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)