Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

pulsar 200 ns düz gidon çevirmek

    REKLAM ALANI
  1. #1
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Herkeze Merhaba.


    "BU KONUDA HİÇBİR SAYFANIN LİNKİ REKLAM AMAÇLI VERİLMEMİŞTİR....."

    Pulsarımızı Rahat Kullanım, aparat bağlama gibi avantajları için düz gidona çevirmek istedik.

    bu iş iki şekilde oluyor. ya aşağıdaki gibi bir aparat almak yada duke 200 gibi bir motorun ilgili bağlantı mesnetini orjinal mesneti delmek suretiyle takmak.

    öncelikle şu:

    bu tip yükselticiler takamazdık çünkü gidon bağlantı yuvalarımız çapraz duruyordu.

    bu tip:

    bir bağlantı aparatına ihtiyacımı var. motorumuzun iki bağlantı yuvasından birine bu parçayı üstünede gidonu taktık.

    ben başta fiyatından dolayı ve boyutunun yeterli geleceğini düşünerek şu : https://www.banggood.com/tr/47cc-49c...r_warehouse=CN

    aparatı aldım. vergiler dahil aldım ve 12 günde geldi. gidon olarak f/p ve düz olması ortasında bir parçanın bulunması(hem aparat hem sağlamlık için) sebei ile crf 250 l gidonu tercih ettik.

    gidonu kalyoncu motor'dan temin ettik. https://www.kalyoncumotor.com/?gclid...xoCX2gQAvD_BwE

    aparat beklediğimizden ve düşündüğümüzden küçük geldiği için yükseltme amacı ile araba piston pimi temin ettik tornacıdan 10 tl ye. kendisi şudur :

    pulsarların orjinal gidon vida dişi 8 dir. fakat parçamızın vidalarının kafası 14 vida dişi 9.5 idi. bizde piston pimi ile uzattığımız için ve orjinalliği bozmak istemediğimizden birazdaha uzun bir vida alıp (kafası 14 dişi 9.5) tornacıda 8 lik diş çektirdik. bu işlem için 15 tl ödedik.

    artık sıra geldi montaja orjinal dişi kullandığımızdan orjinalliği bozmadan montaj yaptık. zaten gidon orjinalde 22mm o yüzden boyut sorunu yaşamadık. debriaj tarafındaki sinyal panelinin pimi için gidon delindi.

    gidon stoplarını takacak bir diş olmadığından araba kaput takızu alınıp ucu kesildikten sonra gidon boşluğuna takıp gidon stoplarını vida ile tutturduk.

    plastikler:

    tek sorunumuz debriaj ve gaz teli oldu. onlarıda kafadan çıkarıp geçtiği yerleri değiştirdik.

    son durum :



    artılar + :
    kullanım olarak kontralara tepkisi arttı. özellikle arka çanta varken geç tepki vermesi vs yok gibi. sürüş daha rahat, oturuş daha dik, frenlemede bile daha rahatım. binek otomobillerin yanından daha rahat geçiyorum gidondaki yükseklik sebebi ile.her pulsar kullanıcısına tavsiye ederim.

    eksileri - :
    gidon daha hafif ve ağırlıkları olmadığından gidonda hissedilen titreşim arttı.
    kamyonet ve suvların yanından geçmsi zorlaştı
    kontağı kitlemek zor

    yapılacakar:

    parçalarımızı ve mesneti bir siyaha boyamak kaldı. birde gidona titreşim için kum doldurmak.
    SuleymanE ve idinc bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Eline sağlık

  3. #3
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Çok güzel bir çalışma olmuş, detaylı anlatmanız da ayrı güzel. Mutlaka pulsarı olan arkadaşların ileride işine yarar.

    Elinize sağlık

  4. #4
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Bende pulsar as150 varken hindistanda bunu yapanların videolarına bakmıştım ama ugrasmasi zor gelmişti. Simdi de ns200 zaten idareten kullandığım için ugrasmam. Kullanacaklar için güzel anlatım olmuş. En başından su hintli kardeşler neden boyle bir gidon yapmış hic anlamıyorum. Bakiniz dominar gidonu çiçek gibi.

  5. #5
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Emeğinize sağlık..
    Hero karizma için benzer işlemler düşünmüştük.
    Gidona kum doldurma fikri yerine/yanı sıra gidon topuzu alternatifi düşündünüz mü? Düşündüyseniz neden tercih etmediniz?
    Oranın alacağı kum 300-400 gr. Olur tahminim. Orta mil üzerine krom bir mil ya da kum yerine demir tozu daha ağır olmaz mı? ( deneyen var mı bilmiyorum, bir fikir sadece )

  6. #6
    idinc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017) / Bajaj Boxer 150
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkeze Merhaba.


    "BU KONUDA HİÇBİR SAYFANIN LİNKİ REKLAM AMAÇLI VERİLMEMİŞTİR....."

    Pulsarımızı Rahat Kullanım, aparat bağlama gibi avantajları için düz gidona çevirmek istedik.

    bu iş iki şekilde oluyor. ya aşağıdaki gibi bir aparat almak yada duke 200 gibi bir motorun ilgili bağlantı mesnetini orjinal mesneti delmek suretiyle takmak.

    öncelikle şu: https://i.hizliresim.com/NLQdag.jpg

    bu tip yükselticiler takamazdık çünkü gidon bağlantı yuvalarımız çapraz duruyordu.

    bu tip:https://resmim.net/f/d9XcN4.jpg

    bir bağlantı aparatına ihtiyacımı var. motorumuzun iki bağlantı yuvasından birine bu parçayı üstünede gidonu taktık.

    ben başta fiyatından dolayı ve boyutunun yeterli geleceğini düşünerek şu : https://www.banggood.com/tr/47cc-49c...r_warehouse=CN

    aparatı aldım. vergiler dahil aldım ve 12 günde geldi. gidon olarak f/p ve düz olması ortasında bir parçanın bulunması(hem aparat hem sağlamlık için) sebei ile crf 250 l gidonu tercih ettik.

    gidonu kalyoncu motor'dan temin ettik. https://www.kalyoncumotor.com/?gclid...xoCX2gQAvD_BwE

    aparat beklediğimizden ve düşündüğümüzden küçük geldiği için yükseltme amacı ile araba piston pimi temin ettik tornacıdan 10 tl ye. kendisi şudur : https://resmim.net/f/gc8O36.jpg

    pulsarların orjinal gidon vida dişi 8 dir. fakat parçamızın vidalarının kafası 14 vida dişi 9.5 idi. bizde piston pimi ile uzattığımız için ve orjinalliği bozmak istemediğimizden birazdaha uzun bir vida alıp (kafası 14 dişi 9.5) tornacıda 8 lik diş çektirdik. bu işlem için 15 tl ödedik.

    artık sıra geldi montaja orjinal dişi kullandığımızdan orjinalliği bozmadan montaj yaptık. zaten gidon orjinalde 22mm o yüzden boyut sorunu yaşamadık. debriaj tarafındaki sinyal panelinin pimi için gidon delindi.

    gidon stoplarını takacak bir diş olmadığından araba kaput takızu alınıp ucu kesildikten sonra gidon boşluğuna takıp gidon stoplarını vida ile tutturduk.

    plastikler: https://resmim.net/f/TVgdcF.jpg

    tek sorunumuz debriaj ve gaz teli oldu. onlarıda kafadan çıkarıp geçtiği yerleri değiştirdik.

    son durum :https://resmim.net/f/Dxot1x.jpg
    https://resmim.net/f/IXBnTc.jpg
    https://resmim.net/f/2VE9o6.jpg

    artılar + :
    kullanım olarak kontralara tepkisi arttı. özellikle arka çanta varken geç tepki vermesi vs yok gibi. sürüş daha rahat, oturuş daha dik, frenlemede bile daha rahatım. binek otomobillerin yanından daha rahat geçiyorum gidondaki yükseklik sebebi ile.her pulsar kullanıcısına tavsiye ederim.

    eksileri - :
    gidon daha hafif ve ağırlıkları olmadığından gidonda hissedilen titreşim arttı.
    kamyonet ve suvların yanından geçmsi zorlaştı
    kontağı kitlemek zor

    yapılacakar:

    parçalarımızı ve mesneti bir siyaha boyamak kaldı. birde gidona titreşim için kum doldurmak.
    Kardeş, emeğinize, aklınıza sağlık olsun. Zevkle okudum ve izledim.
    İmkan dahilinde ise, düz gidonlu pulsar 200NS'i kullanmak isterim.

    Kazasız, keyifli sürüşler olsun.

  7. #7

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    emek var eline sağlık. fakat kozmetik olarak çok kötü görünüyor. sanki kaza yapmış da orijinal parça pahalı gelmiş, çin motosikletlerden uydurma yapılmış gibi.

  8. #8
    AleniDesais - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Primavera150 - CBR650R
    ellerinize sağlık fikirleriniz güzel güle güle kullanın


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)