2001 Suzuki Volusia 800 Komple Revizyon
Reklamlar
-
12 Ağustos 2018, 03:40
#1
Merhaba arkadaşlar. 2001 Suzuki Volusia 800 motosikletimin su hortumu patlaması nedeniyle hararet yaptırdım ve mecburi ağır bakıma soktum. Bunları, insanlar genelde bahsetmek istemezler çünkü motoru açılmış motosiklet her zaman kötü araç olarak düşünülür fakat bu işlerden azıcık anlayanlar çok iyi bilirler ki bakımların yapılabilmesi için motoru açmak gerekir. Motor açıldığında bazı parçaların durumları iyi olsa dahi değişmesi gerekir çünkü tek kullanımlıktır. Sürücüler genelde bakım periyotlarını, ses veya arıza yapmadan değiştirmeme fikrindeler. Saygı duyuyorum ama söz konusu kendi makinem; ve mekanik prensiplerine göre elden geçmesi gerekir. Bunu kanser olmadan önce kontrol veya ilerlemeden tedavi olmak gibi örneklendirebilirim.
Motorumda arıza sebeplerinden biri benim ihmalkarlığım oldu. Nasıl? Hararet ve fan müşürüm bozuktu. Bir switch ile fanı kafama göre kontrol ediyordum. Triger (eksantrik) zincirlerimin kullanım ömrü dolmuştu. Debriyajda kaçırmalar vardı. Yağ filtrem iyi sıkılmadığı için yağ damlatıyordu. Frenlerim iyi tutmadığı için sürekli kompresyona bindiriyordum. Fakat bu bakımları param ve zamanım olunca yapacaktım. Nerden bilebilirdim ki motorun arkasında bakışla görülemeyecek yerdeki su hortumunun patladığının… Esas arızaya sebep olan etken hortum patlaması. Buna bağlı olarak da radyatörde su kalmıyor hemen arkasına da ön silindir üst kapak contasını yakmışım.
Arızanın Tespiti
Motor çalışırken çok zorlanıyordu. Çalışınca da seste bir gariplik sezdim. Fazladan yakıt sarfiyatı oldu. Emin olmak için yağı boşalttım ve bunu yaşayanlar iyi bilirler, motor yağında su vardı. Yağ rengi siyah olduğunda üzerinde gri damarlar oluşur. Ve radyatör suyunu boşaltmak için söktüğümde içinden sadece bir su bardağı su çıktı. Yaklaşık 10 km kadar böyle kullandım farkında olmadan zaten arızalı hararet müşüründen dolayı da göstergeden anlayamadım . Çünkü rölanti devrinde sızdırma söz konusu değildi, hareket halindeyken de fark etmem imkansızdı. Emin olmak için motoru sökmeye başladım.
Motor Bloğunu İndirme
Bu işlem en zor işlerden biridir. Hem güç hem de teknik tecrübe gerektirir. Daha önce hiç Volusia motoru indirmediğim için ilk tecrübem olacaktı. Fakat onun öncesinde defalarca cg blok indirip kaldırdım. Ordan öğrendiğim en önemli ders, vidaları sökerken neyi nereden söktüğünüze dikkat etmek ve tüm vidalar için ayrı ayrı kutulara koymak. Sökerken dondurma kutularını ve yağ kutularını kullandım. Elimdeki takımlara güvendiğim için kendimden de hiç bir şüphem olmadı. Bloğu indirirken mutlaka krikoya ihtiyacınız var. Her ne kadar 80 kilo kadar ağırlığı olsa da belli yerlerde yardıma ihtiyacınız oluyor. Yardımımı da mahallemizden Cafer(15) ve Semih(18) kardeşlerimi çağırdım. İkisinin de yaşları küçük olmasına rağmen teknik konularda el becerileri çok iyidir. Sağolsunlar yardımlarını esirgemediler. İlk önce motor yağını tahliye ediyoruz. Sonrasında sırasıyla; sele, depo, hava filtresi, karbüratör, radyatör, egzoz, grenajlar, hortumlar ve motor kulaklarını söküyoruz. Bloğumuzu indirdik.
MOTORU AÇMA
Külbütör-Üst Kapak-Silindir
İlk önce külbütörü alıyoruz. Üzerinde 12lik saplamaları ve 10luk vidaları sökerek başlıyoruz. Neyi nereden söktüğümüzü karıştırmamak adına ayrı ayrı kutulara koyuyoruz. Sonra eksantrik dişlisini tutan 2 adet 10mm vidayı alıyoruz. Silindiri ve üst kapağı, bloktan sökmek için 4 adet 14mm saplamayı açıyoruz. Üst kapak ve silinidiri birbirne tutan 12lik 2 adet somunu gevşetiyoruz. Ardından yanan üst kapak contası bizi selamlıyor. Motorun tek silindirde çalışma sebebi tamamen buymuş. Aynı şekilde arka silindiri söktüm. Arkada contayla ilgili sıkıntı yoktu. Fakat arka silindirin uzunca bir su hortumu yarılmış. Arıza sebebi tamamen bu hortummuş. Silindirlerde krepaj yoktu. Bu sevindirici haber oldu. Pistonları sökmek için krank koluna bağlı pimleri tutan çelik segmanları sökmek gerekiyor. Pim segmanları sökerken olası hata sonucu motor bloğuna düşürmemek için silinidir yuvalarını bezle kapatmalısınız. Toplu parça siparişi verebilmek için tüm parçalara bakmam gerekiyordu.
Debriyaj
Sıra debriyaj balatasındaydı. Ve durumunun iyi olmadığını biliyordum. Debriyaj kapağını sökerken vidaları karıştırmamak adına kartona yerleştirmek, hata yapmamak adına önemlidir. Debriyaj kapağını 8mm vidalar tutuyor. En rahat T8 anahtarla zarar vermeden sökebilirsiniz. Ardından debriyaj yaylarını tutan 4 adet 10mm vidalarımızı lokmamızla söküyoruz. Karşımıza 27mm somun çıkıyor. Debriyajı kitleme aparatıyla sabitleyip somunu söküyoruz. Bu somun 60Nm ile sıkılı olduğu için biraz kuvvet gerektirir. Daha basit şekilde sökmek için uzun lokma koluyla sökmeniz gerekir. Ve debriyaj balataları ve tası elimizde. Balataları sökerken sacların yönüne dikkat etmeniz gerekir. Yanlış takarsanız balatanız kaçırır. Nasıl söktüyseniz öyle takmalısınız. Arka silindirin eksantrik zinciri debriyaj tarafında bulunuyor. Zinciri sökmek için kranka bağlı olan dişliyi sökmek gerekiyor. Burdaki somun 17mm’dir. Sökerken tork tabancısı kullandım çünkü 90Nm lik bir kuvvetle sıkılıdır. Önemli husus ise buradaki vida ters diştir. Sökmek için saat yönüne gevşetmeniz gerekir. Eğer yanlış yönde gevşetmeye çalışırsanız vida ve dişi yalama olur. Dişler krank milinde bulunmaktadır. Küçük bir hata da kranka ciddi zararlar verip kullanılamaz hale getirebilirsiniz.
Yağ Pompası
Yağlama ile ilgili bir problemim yoktu ama yine de kontrollerimi yaptım herhangi bir aşınma yoktu.
Volant
Ön silindirin eksantrik zincirini sökmek için volantı sökmeniz gerekiyor. Bununda kapağını 8mm vidalar tutmaktadır. Yine T8 yardımıyla kapağı söküyoruz. Volantın üzerinde 17mm bir vida bulunmaktadır. 160Nm bastığı için tork tabancası ile söküyoruz. Volantı sökmek için 3 bacaklı çektirme gereklidir. Çektirmeyi volanta iyice sabitledikten sonra bacaklarını kitliyoruz ve söküyoruz. Sökerken de marş rublesine zarar vermemeye dikkat etmelisiniz. Ön eksantrik zincirini de böylelikle çıkartmış oluyoruz.
Yedek Parça Siparişi
Ağır bakımlarını eksiksiz şekilde yapabilmek için ihtiyacım olan parçaların siparişlerini verdim. Parçaların tamamının gelmesi yaklaşık 1 ay sürdü.
-Sanayi Kapak ve Yenileme İşlemi
-Takım conta(Üst kapak, Silindir, Debriyaj, Statör)
-Triger(eksantrik) zincirleri
-Eksantrik Zincir Paletleri
-Termostat
-Debriyaj Balatası(EBC)
-Debriyaj Yayları
-Sübaplar
-Sübap Keçeleri
-Fan Müşürü
-Hararet Müşürü
-Hava Filtresi(K&N)
-Buji(NGK)
-Yağ(Castrol 10-40)
-Yağ Filtresi
-Diferansiyel Yağı
-Antifriz
-Saf Su
-Radyatör Hortumları
-Ön Fren Balatası
-Arka Fren Balatası
-Şimşek Etkili Beyaz Led Far Ampulü
-Balata Spreyi
-Hidrolik
-Sıvı Conta
-Gaz yağı
- Yağ Filtresi Sökme Anahtarı
-8mm Lokma
-14mm Lokma
-Tork Anahtarı
-Gres Yağ
Motor Revizyonu
Motoru ve parçalarını sanayiye götürdüm. Üst kapak yanınca alüminyum olan üst kapak gözle görülmez şekilde yamulur ve taşlanması gerekir. Eğer bu işlem yapılmazsa yeni contaya eşit şekilde basmaz ve tekrar patlayabilir. Silindir, piston-segman ve krank testi için götürdüm. Silindirler honlandı. 17 yılda %10 aşınmış ve piston-segmanların durumu da gayet iyi çıktı. Krankta boşluk veya herhangi bir aşınmaya rastlanmadı. Üst kapak elden geçti ve valfler yenilendi. Yağ yakma problemim vardı. Segmanlardan ziyade üst kapakta bulunan valf keçeleri çok aşınmıştı. Onları da değişmesi için kapakçıya bıraktım. Blokta birkaç vida dişleri yalamaydı ve helicoil attırdım.
Parçaların Karşılaştırılması
Debriyaj yayları elime ulaştı ve kumpasla ölçtüğümde 3mm’lik bir fark var. Eskiler ömrünü tamamlamış ve 47mm iken yeniler 50mm.
Debriyaj balatalarının gözle görülür bir farkı var. Çekiş kaybı yaşamamın sebeplerinden biri.
Eksantrik zincirlerinin de gözle görülür bir farkı var. Hareketli bir parça olduğu için zamanla uzamaları söz konusudur. Tahminen baklalarda oluşan 0,2mmlik boşluk yaklaşık 3-4cm kadar uzama yapmış. Bu uzama, ateşleme zamanının kaçması demek ve asla randımanlı çalışmaması demektir. Ve yine güç kaybı yaşatır. Belli kilometrelerde değişim yapılmazsa sente atlatıp sübapları pistona çakabilir.
Parçaların Temizlenmesi
4 litre gazyağı ile tüm parçaları yıkadım. Sıvı conta kullanacağım yüzeylerin eşit basması için ve kozmetik olarak yağ sızıntısı olursa fark edebilmek için.
Eski conta parçalarını temizlemek gerekiyor. Bazı parçaları yüzeye yapışmış durumdaydı. Yüzeye zarar vermeden kazımak gerekiyordu. Cafer ve Mahmut kardeşlerim olaya hemen el attılar ve tertemiz bir yüzey ortaya çıktı.
MOTOR TOPLAMA
Ön Eksantrik Zinciri
Volant tarafındaki dişliye uzun zinciri takmanız gerekiyor. 66 baklalıktır. Arka zincir ise 64’tür. Yanlış takarsanız ciddi anlamda uğraş gerektirir. Uzun zinciri taktıktan sonra marş rublesini volanta oturtunuz. Sonra krank miline takıp 160Nm vidayı sıkınız. İlk başta tork tabancası ile boşluğunu aldım. Sonra volant kitleme aparatı ile volantı sabit tutup tork anahtarı ile 160Nm sıkıyoruz. Sol kapağı kapatmak için yüzeye sıvı conta kullanmanız iyi olur. Üzerine de yeni contayı yerleştiriyoruz. Contayı kaydırmadan kapağı kapatıp T8 ile sol tarafın işini bitiriyoruz.
Arka Eksantrik Zinciri ve Debriyaj Balatası
İlk önce 1 gün önceden debriyaj balatalarını yağa yatırıyoruz. Yağı iyice emmeli ki ilk çalışmada kuru bir şekilde çalışmamalıdır. Bu şekilde işinizi hemen bitirebilirsiniz. Krank mili üzerindeki işaret ile dişlideki sente noktaları birbirini karşılamalıdır. Zinciri üzerine takıp ardına krank aktarma dişlisini takıyoruz. Buradaki diş ters olduğu için sıkarken 90Nm ve saat yönünün tersine sıkmanız gerekir. Elinizle boşluğunu aldıktan sonra Tork anahtarı ile sıkınız.
Hemen arkasına debriyaj milinin pulunu takıyoruz. Arkasına debriyajı takıyoruz .Dikkat etmemiz gereken husus, yağ pompasına küçük bir zincirle bağlıdır. Sonra debriyaj tasını takıyoruz. İçine sacları takıyoruz. İlk olarak 3,5mmlik büyük ana balatayı takıyoruz. Bununla birlikte toplamda 6+1 adet balata bulunur. Biri 3,5mm diğerleri ise 3mm’dir. Bir balata bir sac olarak takıyoruz. Sac yönlerine dikkat ediniz. Tası 60Nm ile sıkınız. Sonra yayları da10Nm ile 4 vidayı kastırmadan çapraz sıkınız. Hemen ardına yüzeye sıvı conta ve yeni contayı yerleştiriyoruz. Kaydırmadan kapağı oturtunuz. T8 ile vidalayınız.
Yağ Filtresi
Yağ filtre sökme aparatı ile eski filtreyi sökünüz. Yeni filtre yağsız olduğu için içine yağ koyuyoruz. Oringe de sızdırmaması için yağlıyoruz. Boşluğunu aldıktan sonra aparatla sıkınız çok sıkmanıza gerek yok. Biraz otursun yeterlidir.
Piston-Segman
Piston pimlerini yağlayıp pistonları biyel koluna takıyoruz. Burada en önemli husus piston yönleridir. Ters takmamak gerekir. Fakat servis manuelinde , piston üzerindeki ok işaretleri egzoza gelmedlidir. Eğer ok işareti yok ise valflere bakmanız yeterlidir. Ayrıca emme valfleri egzoza göre daha büyüktür. Yine pistonları takarken yuvaları bezle kapatınız ki olası hata da segmanı bloğa düşürmemek için. Pistonların doğru takıldığından emin olunuz.
Silindir ve Üst Kapak Montajı
Silindirin içine zincir gergilerini takıyoruz. Sonra zincir gergisini kurmak için telle tırnağı açmanız gerekiyor. Ben inşaat teliyle kurdum. Eğer kurmazsanız zinciri senteleyemezsiniz. Ve çalışmadığı gibi valfleri pistona vurup yamultur. Kurduktan sonra, gergi paletlerini silindir yuvalarına oturtuyoruz ve üst kapak contasını dikkatlice silindir pimlerine bağlıyoruz. Elimizle azıcık yağlamamzız gerekiyor. Böylece yüzeyin daha iyi basmasını sağlamış oluyoruz. Silindir ile üst kapağı dışarıdayken 12 mm somunlarla birbirine 25Nm ile torkluyoruz. Silindir alt contasını da bloğa oturtuyoruz. Sonra piston segmanlarına zarar vermeden oturtuyoruz. Kapak saplamalarının 2 önde 2 de arkada olmak üzere 4 saplaması vardır. Önler uzundur 165mm, arkalar ise 155mmdir.Önce boşluklarını alıyoruz. Yine çapraz olacak şekilde 25Nm ilk ezdirmeyi Tork anahtarı ile yapmalısınız. Sonra son ezdirmeyi yapmak için tork anahtarını 38’e ayarlamalısınız. Ben metal yorgunluğunu düşünerek 35Nm’de bıraktım çünkü fazla zorlandı. Yalama yapmamak adına hepsini 35Nm ile sıkıyoruz. Kesinlikle vida sabitleyici sıvı kullanmayınız çünkü bu bloklarda titreşim oranı çok azdır. Kendini gevşetmez ve daha sökerken dişleri bozabilirsiniz.
Eksantrik Zinciri ve Sentesi
Eksantrik milini yağlıyoruz. Ardından krankı R/T konumuna alıyoruz. Bu motorlarda ilk motor arkadır. Pistonu üst ölü noktaya aldıktan sonra mili takıyoruz. Üzerine de dişlisini 10mm lik vidaları takıp zinciri takıyoruz. Mil üzerindeki çizgiler üst kapak çizgisine paralel olmalı ve ok yönü ön tarafa bakacak şekilde bağlıyoruz. Emin olduktan sonra gerginin pimini çekmelisiniz. Çektikten sonra külbütörü takıyoruz. Valfleri sentille ayarlıyoruz. Emmeleri 0,10mm, egzozları ise 0,20mm yapıyoruz. Son olarak da 12mm lik 250mmlik saplamaları 25Nm ile sıkıyoruz. Arka silindir bitmiş oluyor. Ön silindir için de aynı işlemleri yapıyoruz. Eksantrik milini bağlamadan önce krankı 360 derece çevirip tekrar R/T’ye alıyoruz. Sakın F/T’de bu işlemi yapmayın. Sentesini bu şekilde yapmamız gerek. Külbütörü de taktıktan sonra sübap ayarı için F/T’ye alınız ve motor bloğu takılmaya hazır. 17mm lokmayla krankı saat yönünün tersine çevirip sıkıntı olup olmadığını kontrol ediniz. Çünkü benim Ön silindirin gergi paleti kırılmış ve krank dönmüyordu. Bu da demek oluyordu ki bloğu tekrar sökmek… Motor bloğunu parçalarını eve çıkardık çünkü garajda yemek organizasyonu olacaktı. Parçalar çalınmasın diye böyle bir şey yaptım. Daha önce böyle bir organizasyonda eşyalarım çalınmıştı. Bana yardım etmesi için Eray abimi çağırdım. Sağolsun kırmadı geldi ve kendisi Mt’de “mterayes26” olarak tanınır. Kendisi bana bir çok konuda aydınlatmıştır. En büyük yardımı ise bana hep cesaret vermesidir bundan dolayı kendisine minnettarım. Yeni parçamı uzun bir süre bekledim ve geldi. Sırasıyla ön silindiri komple açıp anlattığım gibi geri topladık beraber. Bu süre zarfında Berkcan kardeşim de yardımlarını bizden esirgemedi.
Fan ve Hararet Müşürü/ Termostat
Fan müşürüm arızalıydı. Yenisini radyatöre taktım. Yeni Hararet müşürünü de taktım. Termostatın dotosunu çekmemişim ama termostat açmıyordu. Mecbur değiştirmem gerekiyordu. Sonrasında da komple su hortumlarını yeniledim. Zaten başıma bu husubet hortum patlamasından gelmişti.
Şimşek Etkili Beyaz Led Far
Far ampulum 55/60W olmasına rağmen sarı aydınlatma bana yetersiz geliyordu. Bir adet led fardan aldım.35W olmasına rağmen çok iyi aydınlatması var. H4 soket olmasına dikkat ediyoruz. Takması normal ampul değişimi gibi. Ben otomobil için olanlardan aldım çünkü diğer motorum Fury’e de takmak istiyordum. Kutu içinde de 2 adet vardı. Mahmut kardeşim de yardıma geldi. Far ayarı yapmalısınız yoksa karşı tarafı çok rahatsız edebilir.
Ön Fren Balatası
Fren kaliperini söküyoruz ve yeni balataları takıyoruz. Takmadan önce de balata spreyiyle iyice temizlemeniz gerekmektedir. Mahmut, Berkcan ve Cafer de yardımıma yetiştiler.
Arka Fren Balatası
Arka balatamızı sökmek için tekeri komple çıkartıyoruz. Sonrasında balata spreyi ile balata pisliklerini temizlemek gerekiyor. Yeni balataları takıp freni ayarlamak gerekiyor. Tabi arka teker çıkmışken şaft dişlilerini temizleyip gres yağı sürmelisiniz.
Şaft yağı
21mm lokma ile tahliye vidasını açınız. Pis yağ boşaldıktan sonra vidayı geri takınız. Yeni yağı koymak için 17mm lokma ile doldurma vidasını açıp 200-220ml arasında 85-90wtam sentetik diferansiyel yağı koyunuz.
Hava Filtresi
Volusia için K&N hava filtresi taktım. Bu işlemden sonra karbüratöre hava ayarı yapmalısınız çünkü performans filtre ile orijinal filtre geçirgenliği çok farklıdır.
Motor Bloğunu Şasiye Takma
Bunun için mutlaka krikonuz olmalıdır. Motorun arka tekerini boşa çıkartmak Şaft mafsalını takarken kolaylık sağlar. Hemen Eray abimi ve Berkcan’ı göreve çağırdım. 2 kişi bloğu tutup bir kişinin de bağlantı saplamalarını takması gerekiyor. Bu işlem biraz sabır ve kuvvet gerektirmektedir. Sonra egzoz, karbüratör, radyatör gibi parçaları takıyoruz. Antifriz ve yağını koyuyoruz.
Bitti…
Yaklaşık 15 Mayıs’tan 8 Ağustos’a kadar yattı. Tam 1,5 ay parça bekledim. 15 gün de toplama süresi tuttu fakat parça kırılınca 15 gün daha parça bekledim. Parça geldikten sonra da toplamak 8 gün sürdü. Sonra ilk marş tabi ki başarısız çünkü benzin hortumlarında hava vardı. Biraz uğraştıktan sonra egzozdan patlamalar gecenin büyüsünü bozdu. Saat gibi çalıştı. Motosikleti toplarken ellerimiz yağlı olduğu için temizlememiz gerekiyordu. Sabaha karşı Eray abiyle beraber yıkadık ve uzun bir zaman sonra kafam rahat uyuyabildim. Tekrardan Mahmut, Cafer, Semih, Berkcan, Eray abiye ve Erhan abiye çok teşekkür ederim.
Reklamlar
-
12 Ağustos 2018, 04:05
#2
-
12 Ağustos 2018, 05:34
#3
Ellerine sağlık. Bi çırpıda okudum.
Aldigin urunlerin toplam fiyati ne oldu?
-
12 Ağustos 2018, 05:38
#4
Elinize sağlık, ağız tadıyla uzun kmler binersin umarım.
-
12 Ağustos 2018, 06:16
#5
ayetlervaray adlı üyeden alıntı
helal olsun.
teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:13 ----------
Mamba09 adlı üyeden alıntı
Ellerine sağlık. Bi çırpıda okudum.
Aldigin urunlerin toplam fiyati ne oldu?
-Sanayi Kapak ve Yenileme İşlemi 500tl + helicoil+ diğer sanayi işleri 200
-Takım conta(Üst kapak, Silindir, Debriyaj, Statör) 600
-Triger(eksantrik) zincirleri 950
-Eksantrik Zincir Paletleri v300
-Termostat 200
-Debriyaj Balatası(EBC) 350
-Debriyaj Yayları 100
-Sübaplar 400
-Sübap Keçeleri 350
-Fan Müşürü 250
-Hararet Müşürü 450
-Hava Filtresi(K&N) 400
-Buji(NGK) 50
-Yağ(Castrol 10-40) 150
-Yağ Filtresi 50
-Diferansiyel Yağı 3 0
-Antifriz + Saf Su = Berkcan kardeşimin hediyesi
-Radyatör Hortumları 50
-Ön Fren Balatası 200
-Arka Fren Balatası 200
-Şimşek Etkili Beyaz Led Far Ampulü 150
-Balata Spreyi 10
-Hidrolik 30
-Sıvı Conta 30
-Gaz yağı 70
- Yağ Filtresi Sökme Anahtarı 35
-8mm Lokma 20
-14mm Lokma 25
-Tork Anahtarı 130
-Gres Yağ 20
-100 liralık benzin
TOTAL = 6500
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:14 ----------
Boldpilot adlı üyeden alıntı
Elinize sağlık, ağız tadıyla uzun kmler binersin umarım.
teşekkür ederim. Allah hepimize uzun kmler nasip etsin
-
12 Ağustos 2018, 08:24
#6
Emeğinize sağlık.Fakat motoru açıp içinde ki bilyalari değiştirmeden mı topladınız , Yoksa o detayı yazmadınız mı.O bilyalar mutlaka değişmeliydi..
-
12 Ağustos 2018, 10:50
#7
Emeğinize sağlık detaylı anlatım için ayrıca teşekkür ederim
-
12 Ağustos 2018, 12:16
#8
Eline koluna sağlık mükemmel işçilik ama ilk marşın videosunu nasıl çekmezsinn yoksa ben mi kaçırdım yazının içinde
-
12 Ağustos 2018, 13:34
#9
Erdost adlı üyeden alıntı
Emeğinize sağlık.Fakat motoru açıp içinde ki bilyalari değiştirmeden mı topladınız
, Yoksa o detayı yazmadınız mı.O bilyalar mutlaka değişmeliydi..
bilyaları değiştirmedim çünkü krank sağlam çıkınca yarmak istemedim. Herhangi bir boşluk yoktu ona güvendim açıkçası. Aklıma da gelmedi değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:30 ----------
YasinC adlı üyeden alıntı
Emeğinize sağlık detaylı anlatım için ayrıca teşekkür ederim
Teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Eline koluna sağlık mükemmel işçilik ama ilk marşın videosunu nasıl çekmezsinn
yoksa ben mi kaçırdım yazının içinde
buraya eklemeyi unutmuşum :D
-
12 Ağustos 2018, 22:24
#10
Vay delikanlı gönlüm vay... Hadi geçmiş olsun hepimize :D Sırada benim egzantrikler var
-
13 Ağustos 2018, 05:15
#11
Zinagah adlı üyeden alıntı
Vay delikanlı gönlüm vay... Hadi geçmiş olsun hepimize :D Sırada benim egzantrikler var
Kardeşim sağolasınız el birliğiyle çıkarttık. Senin makineyi de eylül ortasında girişelim.
Bu arada mterayes26 kafaya takıyordu al bak neler çıkmış ortaya
-
13 Ağustos 2018, 07:27
#12
Ne yaptigini bilen biri tarafindan toplanmis motor her zaman iyidir... Bazen yenisinden bile iyidir.
Daha bir yasina girmemis motorumun piston ve silindirleri degistirdi. Yapan egitimli ve isini iyi yapan genc bir cocuktu. Motosikleti sifir aldigimdan daha iyi calisiyor. Yakindan bakinca da hic acilmis toplanmis bir motosiklete benzemiyor. Tum parcalari orijinal parcalarla degistirildi, toplanmadan once tum parcalar ultrasonik banyoda yikandi.
Tebrikler. Mesakkatli ama faydali bir paylasim icin tesekkurler.
-
13 Ağustos 2018, 10:23
#13
Fury
Eline sağlık çok güzel çalışma olmuş. Emek o biçim.
Bilgilendirme fotolar detaylar için teşekkürler.
Ben beğendim. Eline sağlık. İnsan tamirini yaptığı motora daha bir ayrı biniyor be. Biliyorsun çünkü herşeyini, arıza yaptıysa şurası yapmıştır. Hangi civatayı ne kadar sıktım, kısadevre yapmasın diye şöyle izole ettim falan. Tork anahtarı kullanmak falan çok iyi. Hangi tamircide var tork anahtarı.
Sevdiğim işler.
-
13 Ağustos 2018, 19:06
#14
hasmet adlı üyeden alıntı
Ne yaptigini bilen biri tarafindan toplanmis motor her zaman iyidir... Bazen yenisinden bile iyidir.
Daha bir yasina girmemis motorumun piston ve silindirleri degistirdi. Yapan egitimli ve isini iyi yapan genc bir cocuktu. Motosikleti sifir aldigimdan daha iyi calisiyor. Yakindan bakinca da hic acilmis toplanmis bir motosiklete benzemiyor. Tum parcalari orijinal parcalarla degistirildi, toplanmadan once tum parcalar ultrasonik banyoda yikandi.
Tebrikler. Mesakkatli ama faydali bir paylasim icin tesekkurler.
tabi ki de 0 aldığım motosiklet açılsa beni şüpheye düşürür, en azından uğraşmamak için o kadar para bayıldık bu ne şimdi derdim de... 2001 yani güncel 17-18 yıllık motosiklet olunca bakım kadar güzel bir şey olmuyor. Ne yaptığımı bilsem de metal yorgunluğu her zaman korkutmuştur çünkü x faktörüdür. Eğitim ve tecrübe her zaman doğru işler çıkartıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------
sey_47 adlı üyeden alıntı
Fury
Eline sağlık çok güzel çalışma olmuş. Emek o biçim.
Bilgilendirme fotolar detaylar için teşekkürler.
Ben beğendim. Eline sağlık. İnsan tamirini yaptığı motora daha bir ayrı biniyor be. Biliyorsun çünkü herşeyini, arıza yaptıysa şurası yapmıştır. Hangi civatayı ne kadar sıktım, kısadevre yapmasın diye şöyle izole ettim falan. Tork anahtarı kullanmak falan çok iyi. Hangi tamircide var tork anahtarı.
Sevdiğim işler.
Teşekkür ederim. Herkese cesaret olsun diye paylaştım. Detaylı anlattım ki işe yarasın. Tamirini yapabildiğin motorla aranda aşk başlıyor. Yollarda olmaktan çok garajda tamir başındaydım. Kaliteli tork anahtarı almak isterdim fakat inanılmaz pahalı ve kademe ayarları yetmediğinde ekstra almak gerekiyordu. Ben de yılların verdiği tecrübeme güvenerek 20 Nm/2 Kg ya kadar olan vidalarda kendim hallederim dedim çünkü 130 Tl ye 20 Nm-210 Nm arasında ayarlanabilen anahtar satın aldım. Koçtaş'tan aldım. Hassasiyet kalibrasyonunda sapma 3-4 Nm/0,3-0,4 Kg sapma çıktı. bu fiyata da çok normal. Zaten kapak saplamaları için almak zorundaydım. Bana da max 38Nm lazımdı. 34-35Nm olarak ayarladım. Metal yorgunluğunu da hesaba kattım. Almak isteyen arkadaşlar kaçırmasın derim. Koçtaş'ın kendi ürünüdür. Mac Allister. Ben Haziran'da 130'a almıştım fakat 20 Tl zam gelmiş
https://www.koctas.com.tr/tork-anaht...2/p/2000023129
-
14 Ağustos 2018, 11:36
#15
Ellerine sağlık dostum
Ben RTR150 mi indirirken 40 takla attım defalarca yanlış yaptım sen maşallah bisiklet toplar gibi topladın emeği geçen herkezi tebrik ederim
okurken çok keyif aldım.
-
14 Ağustos 2018, 14:47
#16
Sen bozulan motorunu benzinlikte indirip tekrar toplayan arkadaşsın, o paylaşımından hatırladım seni.
Etrafımda senin gibi birileri olsa da ben de hem yardım etsem, hem de ilk elden öğrensem.
Güzel paylaşım
Bir de gerekli sıkma tork değerlerini nerden buluyorsunuz? Elinizde servis kitapçığı mı var, yoksa internetten araştırarak falan mı?
-
14 Ağustos 2018, 14:51
#17
ellerinize saglık v motor üstelik ayarı zor olur derler. detaylı da anlatmışsınız teşekkürler.
-
14 Ağustos 2018, 23:44
#18
süper işçi,lik süper anlatım mükemmel sonuç eline sağlık
forum da senin adam 1 elin 5 parmağı kadar yok bravo
-
15 Ağustos 2018, 00:40
#19
yulis adlı üyeden alıntı
Ellerine sağlık dostum
Ben RTR150 mi indirirken 40 takla attım defalarca yanlış yaptım sen maşallah bisiklet toplar gibi topladın emeği geçen herkezi tebrik ederim
okurken çok keyif aldım.
Bunları yapabilme sebebimi kısa bir hikayeyle özetliyim:
“Çaresiz kaldığım zamanlarda gider, bir taş ustası bulur, onu seyrederim. Adam belki yüz kere vurur taşa; ama değil kırmak, küçücük bir çatlak bile oluşturamaz onda. Sonra birden, yüz birinci vuruşta taş ikiye ayrılıverir. İşte o zaman anlarım ki taşı ikiye bölen o son vuruş değil, ondan öncekilerdir.” Jacob Riis
İşte asla vazgeçmemek gerekiyor. Bazen tek hata çok masraflı oluyor ama hayatta bilgi sahibi olmak ucuz değil. Çok teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:32 ----------
maktama adlı üyeden alıntı
Sen bozulan motorunu benzinlikte indirip tekrar toplayan arkadaşsın, o paylaşımından hatırladım seni.
Etrafımda senin gibi birileri olsa da ben de hem yardım etsem, hem de ilk elden öğrensem.
Güzel paylaşım
Bir de gerekli sıkma tork değerlerini nerden buluyorsunuz? Elinizde servis kitapçığı mı var, yoksa internetten araştırarak falan mı?
Evet o bendim. Bela eksik olmuyor malesef. Artık uğraşmayalım diye büyük cc'ye geçtik ama büyük başın derdi büyük oluyor. Eskişehir'de olsaydınız yardımcı olurdum ve elimden geldiği kadar tecrübelerimi aktarırdım. Servis Manueli'nden bakıyorum yoksa mühendislik hesaplamalarını hiçe saymış oluruz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------
mehmetk12 adlı üyeden alıntı
ellerinize saglık v motor üstelik ayarı zor olur derler. detaylı da anlatmışsınız teşekkürler.
Aslında zor değil tabi önce motor çalışma prensibine hakim olmanız gerek. Detaylı paylaşım olmalı yoksa kimsenin işine yaramaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------
F54 adlı üyeden alıntı
süper işçi,lik süper anlatım mükemmel sonuç eline sağlık
forum da senin adam 1 elin 5 parmağı kadar yok bravo
teşekkür ederim. Estağfurullah, herkes bu işi yapacak diye bir şey yok. Zaman ve para ilişkisi yüzünden böyle olduk. Esas burdaki üstadlarım sağolsunlar; mterayes26, serkanadh ve cenkito.
-
15 Ağustos 2018, 00:43
#20
rm125 adlı üyeden alıntı
Kaliteli tork anahtarı almak isterdim fakat inanılmaz pahalı ve kademe ayarları yetmediğinde ekstra almak gerekiyordu. Ben de yılların verdiği tecrübeme güvenerek 20 Nm/2 Kg ya kadar olan vidalarda kendim hallederim dedim çünkü 130 Tl ye 20 Nm-210 Nm arasında ayarlanabilen anahtar satın aldım. Koçtaş'tan aldım. Hassasiyet kalibrasyonunda sapma 3-4 Nm/0,3-0,4 Kg sapma çıktı. bu fiyata da çok normal. Zaten kapak saplamaları için almak zorundaydım. Bana da max 38Nm lazımdı. 34-35Nm olarak ayarladım. Metal yorgunluğunu da hesaba kattım. Almak isteyen arkadaşlar kaçırmasın derim. Koçtaş'ın kendi ürünüdür. Mac Allister. Ben Haziran'da 130'a almıştım fakat 20 Tl zam gelmiş
https://www.koctas.com.tr/tork-anaht...2/p/2000023129
Bende de hemen hemen aynısından var. Muhtemelen Çin'de aynı fabrika üretiyordur. Zamanında $20'a almıştım. Fiyatı çok uygun olmasına rağmen performansı iyi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)