motosiklette kaster açısını değiştirirsek ne olur? cruiser tarzı motorların kaster açısını naked tarzına düşürsek(24-26 derece) sürüşte ne değişir?
motosiklette kaster açısını değiştirirsek ne olur? cruiser tarzı motorların kaster açısını naked tarzına düşürsek(24-26 derece) sürüşte ne değişir?
+Ön maşadaki süspansiyonlar daha yumuşak tepki verir
+Fren mesafesi kısalır
+Dönüş çapı küçülür
-Motorun ön kısmı yükselir
-Arka kısım öne oranla daha alçakta kalacağından ağırlık merkezi arkada daha fazla birikir.
-Selenizi yere paralel düşünürsek açı değişikliği sonrası sele arkaya doğru eğimli duracağından oturduğunuzda arkaya doğru kayacaksınız.
Yapmak için şasiyi değiştirmek lazım. Yaparsan motor daha rahat döner kontrolü kolaylaşır.
peki muayene sırasında kaster açısına bakılıyor mu?
Değiştiremezsiniz. Motosikletin en temel dizayn ölçüsünden, geometrisinden bahsediyorsunuz. Bir sürü vakit ve masraftan sonra bir şekilde kotarsanız da, ortaya doğru düzgün gitmeyen saçmasapan bir ucube çıkar.
Elin gavuru yapıyor, ama adamlarda imkan var, bilgisayarda tüm olasılıkları çizimlerle hesaplayıp en uygun olan açıyla değiştiriyor. Alet var, atölye var, teknoloji var herşey var.
Biz en fazla far lastik sele falan değiştirebiliyoruz
Yapılabilir ama yapmadan önce hesap kitap yapmak için matlab'a bağlı olan simmekanik (simmachanics) programında neler olacağını görebilirsiniz. Nerelere fazla dan yük binecek, daha fazla esneyecek vs.
Çıtayı çok yükseltme hocam , bizim ülke de gidon yükseltince ' dönüşler de gaz veriyor ' diye şikayet edenler var .
Bence arkadas sordugu sorunun absurdlugunun farkinda degil.
"Sahin kasasindan SUV yapilir mi" gibi bir soru.
Evet, yapilir.
Ilginc olur mu? Illa ki.
Dikkat ceker mi? Mutlaka.
Duzgun gider mi? Cok ugrasilirsa neden olmasin?
Pratik bir anlami olur mu? Kesinlikle hayir.
Bi ton masraf ilginc bir sey elde etmek icin dokulur...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)