Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Bir Bobber Hikayesi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Ocak 2018
    Şehir
    Darıca
    Motosikleti
    XT660Z Tenere 2014 ve XRV750 Africa Twin 1998
    Öncelikle herkese merhabalar.
    Biz macAs ve Cenaheyn nickli iki arkadaş olarak, bırakın custom yapmayı motosiklet sürme konusunda bile hatrı sayılır tecrübeye sahip olmasak da, ''binmek başka, yapmak başka'' deyip Cenaheyn'in motoru olan Kuba Superlight 200'ü bobbera cevirmeye karar verdik. Kendi capımızda cok az da olsa teknik bilgimiz olsa da; rahatsızlık derecesinde sahip olduğumuz pes etmeme ve öğrenme isteğimizle naçizane bir işe giriştik.
    Ustalarımızın sayılamayacak kadar hata bulacağına şüphe yok, ancak biz kendi kendimize bir şeyler yapmanın ve karşısına oturup bi' cay içip çocuklar gibi sevinmenin peşindeyiz.
    Cenaheyn'in motorunu 4 ay önce aldığımızda 2014 model olarak bu haldeydi.


    Yaklaşık 2 ay önce bobber arka çamurluğu; arka tekeri kalıp kullanarak ve tekerin üstüne jelatin geçirip cam elyafı ve epoksi recine ile oluşturduk. Üretim hatası olan boşlukları celik macunu ile doldurup zımparaladık. Ancak sonradan foruma koymaya karar verdiğimizden işlem anında fotoğraf cekmemiştik, bu fotoğraflar kuruduktan sonrasına aittir.


    Sonra seleyi yerinden söktük, ardından arka camurluğu, sinyalleri ve ön farı söküp şasenin kuyruğunu kestik

    Ardından solo seleyi oluşturmak icin fotolardan gördüğümüz selelerden üretmek icin kartondan göz hesabı model oluşturup 2.5mm sacdan hem seleyi hem de şasenin üstünü kapatacak yani seleye altlık olacak olan sele kapağını kestik.Ardından aliexpressten sipariş verdiğimiz solo sele icin yay ve menteşe setini taktık. (Sele sacının fotosunu çekmeyi unutmuşuz)





    Ardından amortisörleri söküp yerlerine galvaniz borudan seleyi istediğimiz yüksekliğe alçaltarak, uygun boyda boruları kestik ve uçlarından ezip uygun ölçülerde delik actık.




    Sonra baktık ki artcı ayaklıklarının bağlantı grenajı cok güzel ve sökünce orası cok boş kalacak ve şasesi cok cirkin. O yüzden ayaklık yerini söküp grenaj olarak taktık.

    Artcı ayaklıkları arttığı ve Cenaheyn peglerden hoşlanmadığından,pegleri söküp yerine artan ayaklıkları uydurmaya karar verdik. Bunun icin ayaklık yerini ayarlamaya başladık.




    Sırada ayaklıkları takmak icin uygun aparatlar hazırlama, seleyi baklava dilimli dikişlenmiş suni deri ve hafif sert sünger ile kaplama işi var.
    Şimdilik bizden bu kadar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Emeğinize sağlık.
    Sonucu merakla bekliyorum.
    Emeklemeden koşulmaz değil mi ;)

    Kolay gelsin..
    macAs bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    24 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Peugeot 103
    Çok mantıklı, beklemede ve takipteyim.
    macAs bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    20 Haziran 2018
    Superlight lara bobber çok yakışıyor bir de tel jant olaydı müthiş olurdu
    macAs bunu beğendi.

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Ellerinize sağlık
    macAs bunu beğendi.

  6. #6
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Elinize sağlık. Yapılan işin kötüsü olmaz.
    macAs bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    26 Haziran 2018
    Merhabalar.
    Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederiz.
    macAs sağolsun söylenecek pek birşey bırakmamış.
    Motosikletimiz geliştikce sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.


  8. #8
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Kolay gele.
    İyi bir iş çıkacak ortaya belli
    macAs bunu beğendi.

  9. #9
    okican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lambretta V200 ABS/Royal Enfield Hunter 350 ABS
    arka amortisör yok mu ben mi göremiyorum?

  10. #10

    Üyelik
    26 Haziran 2018
    @okican Bobberlarda bildiğimiz amortisör mantığı yoktur. Darbe emilimini sağlamak için arka maşaya değil de sele altına koyulan yaylarla sağlanır. Ayrıca tekere çok yakın olarak konumlandıracağımız çamurluk ve arka teker arasında bütünlük sağlama amacı ile de amortisör olmamalı.

  11. #11
    okican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lambretta V200 ABS/Royal Enfield Hunter 350 ABS
    @Cenaheyn
    ok de, sele altı yay sürücüye gelen darbeyi azaltacak.
    arka amortisör olmayan uygulamalarda arka maşa sabit olmalı. gördüğüm kadarıyla sizin modelde maşa hareketli. zaten siz de eskiden amortisör olan yere sabit bir parça takmışsınız.
    böyle de olur tabi. sürüş dinamiklerini görmek gerek.

  12. #12
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Şahsen ne olursa olsun arka süspansiyonu iptal etmem. Süspansiyon sadece sürücüye değil arka maşanın yani motorun göreceği darbeleri de absorbe ediyor.

  13. #13
    okican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lambretta V200 ABS/Royal Enfield Hunter 350 ABS
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şahsen ne olursa olsun arka süspansiyonu iptal etmem. Süspansiyon sadece sürücüye değil arka maşanın yani motorun göreceği darbeleri de absorbe ediyor.
    +1 Ayrıca gücü yere aktarırken ve frenleme yaparken ve viraj dönerken de amortisör çok önemli.
    Tabi bu şekilde özel üretimlerde çıkarılabilir.

  14. #14

    Üyelik
    02 Ocak 2018
    Şehir
    Darıca
    Motosikleti
    XT660Z Tenere 2014 ve XRV750 Africa Twin 1998
    Arka maşa normalde zaten hareketli, ancak o parça ile sanki kaynak yapılmış gibi hareketsiz kalacaktır.
    Amortisör iptali konusuna gelince, dunyada su anda milyonlarca amortisörsüz bobber
    var, dezavantajları muhakkak olacaktır ancak motogpye veya Dakar rallisine katılmıyoruz değil mi sonuçta
    Sonuç olarak bu motorlar normal pratik binek motorlar değiller, tamamen klasik özelliklere sahip bobber yapmaya çalışıyoruz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:59 ----------

    Güncelleme #1
    Bugün kaplama icin gönderdiğimiz selemiz geldi, ancak malesef derinin baklava dilim desenlerinin dikişlerinde 1-2 kusur var. Ancak genel anlamda güzel olduğunu düşünüyoruz. Ve yavaş yavaş depodan başlayarak yeni boya icin zımpara işlemlerine de başladık.
    Not: Depo seleyle nasıl duracak diye bakmak icin öylesine koyulmuş olup sabitlenmemiştir. O yüzden biraz yamuk ve seleye yakın durduğundan suanlık kötü bir görünüm var.




    Cenaheyn, okican, YAHYaONUR ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  15. #15
    YAHYaONUR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS/ Yamaha tracer 700
    Vaybee, bak işte gaza geldim dur bende bari motürü yıkayımda geleyim
    macAs bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    02 Ocak 2018
    Şehir
    Darıca
    Motosikleti
    XT660Z Tenere 2014 ve XRV750 Africa Twin 1998
    Güncelleme#2
    Tekrardan herkese merhabalar. Bugün hasta olduğumdan ve yağmurdan ötürü pek çalışamadık. Ancak yine de sele alt tablasının şaseye bağlantısı için demirlerini ve artçı ayaklıklarını sürücü ayaklıklarına çevirme aparatlarını bitirdik. Sele tablası bağlantı aparatlarının vidalarında kısaltmalar yapıldı ancak onları çekmemişim.







  17. #17
    tokhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2017
    Şehir
    SAMSUN-BAFRA
    Çok güzel olacak gibi ellerinize sağlık.
    macAs bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    20 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Harley Davidson xl883l Superlow
    ne kaynak bilgim var ne de başka bir deneyimim. aksine el becerisi olarak extra beceriksizimdir.
    mümkünse eğer bu şekilde yapabiliyosanız şaseyi şahane olur hem sele daha aşşağıda kalır. tam bir hardtail bobber gibi

    macAs bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    02 Ocak 2018
    Şehir
    Darıca
    Motosikleti
    XT660Z Tenere 2014 ve XRV750 Africa Twin 1998
    Alıntı Cevonline adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne kaynak bilgim var ne de başka bir deneyimim. aksine el becerisi olarak extra beceriksizimdir.
    mümkünse eğer bu şekilde yapabiliyosanız şaseyi şahane olur hem sele daha aşşağıda kalır. tam bir hardtail bobber gibi

    http://i.hizliresim.com/GDoLjb.jpg
    Çok iyi dediniz çok güzel dediniz tam yerinde dediniz ancak şase ile oynamaktan ötürü muayenede sorun çıkaracaklarını düşünüyorum. Ayrıca arka maşa oynar olduğundan onunla da ilgilenmek zorunda kalacağız. Şuan ki halinde yapmamızın asıl nedeni hem gerçek bir bobber gibi sabit arka maşaya sahip olmak hem de istediğimiz zaman küçük bir hareketle eski amortisörlü haline getirebilmek.

    Güncelleme #3

    Bugün arka çamurluk, on çamurluk kesimi ve ayaklıkları sabitleme ile uğraştık.
    İsterseniz önce paylaşmayı unuttuğumuz sele altı tablasını şaseye bağlama aparatlarını görelim


    Arka çamurluğu bağlama aparatlarından ikisini yaptık kaldı bir tane En son çamurlukta son düzenlemeler de yapılacak.


    Ayrıca ayaklıklar için gerekli vidaları da temin edince taktık. Takma aparatları da son bi görsellik için boyama ve köşelerini yumuşatma da yapılacak


    Şimdilik bu kadar görüşmek üzere ��
    kovboy03 bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    20 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Harley Davidson xl883l Superlow
    Dikkatle takip ediyorum. Feyz almaya çalışıyorum zira motosikletimle ilgili benim de düşüncelerim var. Ama pratikte berbat olduğumdan düşünce aşamasında kalıyor şuan için :D
    macAs ve Cenaheyn bunu beğendiler.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)