Benden daha iyi anlatan var. Bunu okuyunca bilirsin motoru. :D
http://mustafa.atesel.com/ktm-640-adventure-test/
Benden daha iyi anlatan var. Bunu okuyunca bilirsin motoru. :D
http://mustafa.atesel.com/ktm-640-adventure-test/
Bir gün 640lc4 duke2 motosikletimi ısınsın diye rolantide çalışır vaziyette bırakıp garaj kapımı açmaya gitmiştim, döndüğümde yerde 4metre ileride hareket halinde gidiyordu.. Bu da böyle bi anımdır :D
Öyle gerçekten. Bi gün ben 160a kadar çıktım. Bassam daha gideri var ama önüm bulanıklaştı. Uçuyorum sanki seke seke gidiyorum. Öyle bi his. 😁
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:12 ----------
Arkadaşlarla çay içmeye gitmiştik bi gün. Çıkışta motorları çalıştırdık ısınıyor. Biri titreşim varmı diye sordu. Gaz kolunu çevirdim biraz. Seke seke gitmeye başladı. Cevabını almıştı. 😁
Aylar sonra konuyu güncelleyeyim.
Yaklaşık sekiz ay önce motoru garaja çekmiştim. Basit bi sigorta arızası sonrası kabloları soketleri değiştirmiştim. Tabi böyle bi işe girince "dur sökmüşken şunuda halledeyim" düşüncesi oluşuyor. Karbüratörüde değiştirdim. Arkadaşla takas ettik. Ben Mikuni verdim Dellarto aldım. Ama bi türlü düzgün çalıştıramadım dellartoyu. Orjinal ana jet 165 gelirken üzerine 195 takmışlar. Hatta onu takmakla kalmamışlar 250lik tığ ile delmişler. Yani aşırı benzin gidiyor buji bozuyor motor düzgün çalışmıyor vs.
Onları hallederken bir gün akşam motoru garaja koydum. Ertesi gün ne yaptımsa çalıştıramadım. Ateşleme gelmiyordu. Sonrada zaten sebebine bakamadım. İşler yoğundu bi türlü motora sıra gelmedi. Aylarca garajda yattı. Evi taşıdım motoruda taşıdım yeni garajda yattı. Ve sonunda geçen hafta zaman bulabildim.
YolAçık motosiklet grubundan arkadaşım Ali var. Dededen toruna motosiklet ustası. Ancak şimdi motosiklete bakmıyorlar. Çapa motoru hızar vb şeylerle ilgileniyorlar. Motosiklete çok samimi olduğu kişiler gelince hatıra bakıyorlar. Babası İrfan usta var birde. Motosiklet işinin kompedanı. Daha öncedende biliyordum zaten. Olmayan parçayı sıfırdan üretip motora takabilen bir adam. 1985 model Kawasaki'yi topladıklarını biliyorum. Çeşitli motosikletlerin parçalarını tornada frezede işleyip parça üretebilen biri.
Burayı günlük gibi kullandığım için uzun uzun anlatıyorum işte.
Baktım ben bu işi çözemeyeceğim. Motoru arkadaşın kamyonete yükleyip oraya götürdük. Beyin arızasını bulduk. Biraz araştırdım. Ebayda benim motorun çıkma beyni 230 euro. Yani 2300 lira. Türkiye'de sıfır beyinde varmış oda 2800 lira. Tabi ben o kadar para vermekde istemiyorum.
Dörtlü beyin namıyla anılan bi cdi var. Biçok motora takıldığını biliyorum. Aslında cup beyni. Dört fiş çıkışı var. Okuyucu, bobine giden, artı, eksi. Bunları takınca iş bitiyor. Jawa MZ gibi motosikletlere bile takıldığını biliyorum. Araya araya o beyni buldum Aksaray'da. Fiyat 50 lira. (internette 20 lira filan) Beyni bulduk ama hangi fiş nereye bağlanacak bilen yok. Aksaray'da motosiklet elektiriğine bakan yok. Zaten olsa direk ona yaptırırım kendim uğraşmam. Gülağaç ilçesinde bi abimiz var motosiklet ustası. Sağolsun o tarif etti neyin nereye bağlanacağını Denemek için bağladık ve ateşleme geldi. Sonra motoru topladım bindim aylar sonra.
Tabi ki tahmin edilen oldu ve avans tutmadı. Motosiklet yüksek devirlere çıkamıyor. 55 beygir makina altımda cg gibi kaldı. Basıyorum gitmiyor vs.
Diğer gün gittim yine mekana. İrfan usta ben bu işi çözerim dedi. Manyetoyu söküp tornaya bağladı.
Birde bi aparat yapmış onu takınca tornayı freze gibi kullanabiliyor.
Yeni kama yeri açtı. Oraya bağladık bu sefer.
Ateşleme aşırı güçlendi. Ama bazen marş kolu tepmeye başladı. Avans bu seferde fazla olmuştu. Diğer gün yeniden yanına gittim.
Bu sefer 2 tane olan kama yerini kaynakla doldurdu. Aslında ona kalsa sıfırdan volant imal edip takacak. Ama ben uğraşmasını istemedim daha kolay bi yoldan gidelim dedim. Kaynakla doldurup makinayla avans yerine baktı. Tam yerinden yeni kama yeri açtı. Sonra bağladık ve ateşleme hiç olmadığı kadar mükemmel oldu. Tekleme vb sıkıntılar yok. Soğuk motora bile tek basmayla çalışıyor. (statörde bozulmuş o yüzden ayak marşı kullanıyorum.)
Tabi karbüratör sorunuda devam ediyordu. Neyse onuda söktürdü. Ölçtü biçti yeniden meme yaptı tornada. Aksaray'da 150lik tığ bulabildiğim için yeni meme 150lik oldu. Benzin az gelince içini telle biraz daha genişletti. Tahmini 160 filan oldu yani. O işte halloldu. Denediğimde 140 civarı tıkanıyor motor. Yani az daha genişletilecek. İnternetten çeşitli ölçülerde tığ buldum. Memeyi 180lik tığla delersem o sorunda ortadan kalkacak.
Tek sorun statör kaldı. Üç kablo çıkışı var ve sadece birinden elektirik geliyor. Sargılar yanmış. Motosiklet yeterli elektirik üretemiyor. Ve bu taktığım beyin akü destekli olduğu için iyi elektirik üretmesi lazım. Dün Kayseri motosiklet festivaline gittim. Farı yakında elektirik yetmiyor stop ediyor mesela. Veya motoru çok zorlaıdğımda fan açınca elektiriği fan çekiyor ateşleme gidiyor. Statör sorunuda en kısa sürede halledilecek.
Ramzeyin bi statörü benimki gibi üç delikli. Orjinal statör yurtdışından gelecek 230 euro. Yani gerek yok almaya. Önce bi söküp bobinajcıda sardırmayı deneyeceğim. Olmazsa uygun bi çinlinin parçasını uyduracağım.
İşte bende uğraşmayı seviyorum. Bu motosikletide çok seviyorum. Aslında öyle arıza açan bi makina değildi. Ben genelde arızadan dolayı değil bakımdan dolayı uğraşırdım. Birde zaman sıkıntım var. 8 aydır motora binemiyorum ama toplasak 1 hafta uğraşamamışımdır. Bu hafta üç gün uğraştım ateşleme ve karbüratör sorunu halloldu. Ama önümüzdeki hafta yine yoğunum. Bakalım statöre ve yeni elektirik tesisatına ne zaman sıra gelecek.
Bu beyin bağlantısıyla alakalı ayrı bi konu açacağım. Beyin sorunu yaşayan çok kişi var. Onlara rehber olur. 20 liralık beyinle iş çözülür. Sonuçta bunlar enjeksiyonlu makine değil. Beynin işlevi aynı. Aslında beyinde değil cdi. Sadece ateşlemeyi ne zaman yapacağını belirleyen bi alet. Büyük paralar vermeye veya parça aramaya gerek yok.
Kayseri'ye gittim geldim yaklaşık 400 km yol yaptım ateşleme veya karbüratörle alakalı sorun yaşamadım. Bir ikide resim koyayım ordan.
İnsanın motorunun teknik tüm detaylarına hakim olması çok güzel bir şey. Bulunduğu bölgede gerçek anlamda yetenekli ustaların olması daha da güzel. Şahsen sizin başınıza gelen benim başıma gelse, işi gücü bırakıp Kural(Z)'ye götürür, yalvar yakar yardım rica ederdim. Bizim burada anlasa anlasa bir o anlar bu konulardan.
Forumda boş beleş konular yerine bunları görünce seviniyoruz kral yazmaya devam et.
Aslında bu biraz merak ve beceri meselesi. Tabi kendine güvenmekte şart. İlk kamyon alıp mesleğe başladığımda ustanın başında dikilirdim. O ne işe yarıyor onu niye öyle taktın vs. Sora sora izleye izleye motor indirip toplayacak duruma geldim. Tabi samimiyetde lazım. Her usta izin vermez öyle başında birinin dikilmesine. Sonra Otoser aldım başıma bişey geldikçe bilenlere sora sora öğrendim. Motosiklet alıncada aynı şekilde. Her yerde var öyle ustalar. Ama kimisi uğraşır kimisi uğraşmaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:56 ----------
Sağolasın. Vakit buldukça yazmaya devam edeceğim inşallah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:57 ----------
Geçenlerde İrfan ustanın yanına gittim. Statörü nasıl yaparız derken sök getir ben saracam dedi. Eskiden panama diye bi motosikleti sararmış. Ama o motosikletin adını dahi duymadım ben. Googleden baktım bulamadım artık nasıl birşey bilmiyorum. İrfan ustanın zamanında böyle parça bulunmuyormuş. Gerçi çoğu eski usta öyle. Tamir yaparlarmış hep. Veya uydururlarmış. Şimdiki ustalar hemen parça değiştirme peşindeler. Karbüratör ayarıyla uğraşmayıp karbüratör değişmeli diyen usta gördüm. Çünkü para kazandırmıyor. Karbüratöre ayar yapıp 20 lira istese vermiyorlar. Onlarda komple karbüratör satıp ordan parasını alıyor. Zaten eski bisiklet tamircileri çinliler piyasaya girince yetkili servis oldu. Hakiki ustalar ise kenara çekildi.
Statör alayım uyduralım filan dediysemde illa sök getir dedi. Uğraşmayı seviyor. Arkadaşımda kazalı CBF600 var. Blok paramparça. Gitmiş onu satın almış toplayacakmış. Oğlu "Kazalıyı 40a mal ederiz hazırını 30a almayız" diyordu. Hatta bikaç motosiklet söyledi onu alalım sana diye. "O zaman ben neyle uğraşacam" gibi birşey dedi. İlk fırsatta o motoru dükkana getireceğiz inşallah. Kışın sobaya patates atar uğraşır durur artık.
Neyse bugün işim yoktu. Motorla biraz dolaştım ama şarj sorunum hala devam ediyor. Statörü söküp götüreyim bari diye düşündüm çektim garaja.
Hazır sökmüşken marş dinamosunun kapağınıda söktüm. Yağıda boşalttım. Yağ kaçağı var ona conta kestireceğim ve yağ değişecek.
Statörü sökünce kabloların kopuk olduğunu gördüm. Zaten daha önce voltmetre ile ölçtüğümüzde üç kablodan ikisinden hiç elektirik gelmiyordu. Birinden geliyordu sadece. Statör tarafındaki kabloların bağlarını çözünde birinin tamamen koptuğunu birinin ise bikaç telinin kaldığını gördüm.
İrfan ustaya gösterdim ordan bobinajcıya geçtim. Kabloları yenilettim tekrar geldim.
Epoksi ile kaplanacakmış. Gittim epoksi aldım. Polyesterde deniyor. Ali onu güzelce yedirdi statöre. Korumak için lazım. Fırında 60 derecede yarım saat pişmesi lazımmış ama orda fırın bulamadık. Ali ben pişiririm dedi geçti işin başına.
Birazda üçlü kablo aldım. Konjektöre kadar tek kabloyla götüreceğim bunu. 2000 model motosiklet ve artık tesisatı yorulmuş. Soket yerleri çürük birleşme yerleri çürük. Yavaş yavaş orayıda temizlemem lazım. Birazda yedili kablo aldım onuda farklı yerlerde kullanırım diye.
Statör ve marş dinamosu kapağınada conta kestirdim. Kapağı çok söküp taktık conta parçalandı iyice. Ordanda yağ kaçağı vardı.
Takıp denemedim daha. Epoksi iyice kurusun. Haftasonu inşallah vakit bulursam deneyeceğim.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
aga ben motorla uğraşmayı seviyorum derdim sende ne sabır varmış tebrik ediyorum ilk kez bana bunu dedirten biri çıktı :D ne işle meşgulsün hocam zaman bulma açısından soruyorum. eline sağlık bu arada
Kayseri Aksaray ambar hattım var. Parça nakliyesi yani. Kamyonla Kayseri'den yük getiriyorum. Kışın işler zayıflayınca ben pek çalışmıyorum boş vaktim çok oluyor. Bikaç ay kamyona binmediğim bile oluyor. O boş vakitleri bu tip şeylerle uğraşarak değerlendiriyorum. Sıkılıyorum 😀
Beyin arızasını nasıl halletiğimizle alakalı bi konu açtım. Burayada koyayım gün gelir birine lazım olur.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...ml#post4648276
Hazır evde yalnızım bilgisayarı açmışım keyifle ekleme yapayım konuya. Çocuk varken bilgisayarı açamıyorum. Çocuğu olan anlar beni.
Yağ değiştirmek aklımdaydı bi süredir. Bi yağ buldum onu çektim. Gerçi hiç memnun kalmadım en kısa sürede orjinal yağ koymak istiyorum. Tabi orjinal olmasada yakını. Orjinalinde 20-60 Motorex yazıyor ve bir litresi 155 lira. Artık ona benzer Motul koyayım diyorum oda 100 lira. Kamyonun yağıda geldi bugün onu sordum. Bi teneke yağ alıyorum (18 litre sanırım) 400-500 lira. Motosiklet kullanıcısı olmak gerçekten masraflı.
Tabi yağ değişimide bi garip bu motorda. Üç tane yağ filtresi var ve filtrelere dokunmadım. Sonra komple bakıma sokacağız. Şasedede yağ var bu motorun. Ve Şaseye yağ çekmesi biraz zor. 0.6 litre şaseye, 1.6 litre bloğa yağ konulacak.
Yağ değiştirmek için şırınga ve serum hortumuda aldım.
Yağ işi bitince tesisata bi daha giriştim. Zaten benim tesisat işi yılan hikayesine döndü. Yedili beşli gibi çeşitli kablolar aldım. Önden arkaya yeniden çektim kabloları. Ateşleme sistemine ayrı hat çektim. Şarj sistemine ayrı. Ve sinyal park vb ayrı hat çektim. Artık daha kolay ve anlaşılır oldu. Ve kablo çapları daha kalın oldu.
Debriyaj telim eskimiş. Değiştireyim dedim baktım orjinali 200 lira civarında. Tabi ki o parayı vermem. Hepsi aynı tel sonuçta. Arkadaşın oraya gittim bi tane çapa makinasının telini verdi. Tabi başka motorların telide olurdu. Onu taktım direk. Fazlalığı kestim ve ucuna klemens taktım. Orjinalden daha iyi oldu. Çok gider artık bu tel bana.
Birde çırağım var benim. Garajda motorla uğraşırken yanımda durur genelde. Oda kendi kafasına göre tamir yapar. Ben hangi aleti elime alsam onada o lazımdır. Gelir elimden alır. Geçen eksozu tamir ederken tornavida sokmuş içine. Sonra beni çağırdı gitti diye. Onu çıkaramadım az sonra bi tornavida daha gitmiş. Sonra niye yaptın diyince tamir ediyordum diyor. En son alyan anahtarını gösterdi bu girmiyor diye. O kadar işin arasında birde eksozu söküp içinden aletleri çıkardım. Eksoza kızınca bu seferde ayakçalığa tornavida sokmaya başladı. Anahtar isimlerini öğrettim. Eli yüzü yağ ola ola öğrenecek inşallah bu işleri.
Hazır motoru bitirmişken Konya'da enduro festivaline gideyim dedim düştüm yollara.
O kadar tesisatı kurcaladım ama aküden kontağa giden kablodaki sigortaya dokunmamıştım. Kurcalamadığım tek yerden arıza yaptı. O kabloda eskimiş. Sallanınca elektirik gidiyordu motordan. Oraya dokununca geliyordu. Kablosunu kestim sigorta bacağına direk bağladım. Ondan sonra sıkıntısız gittim geldim.
Enduro festivali güzeldi. Birde gece kamp yaptım dönüşte silleyi gezdim. Gerek arazide gerekse ana yolda o kadar km yaptıktan sonra motorumu tekrar sevdim. Artık kaliteli yağı haketti. Komple filtre seti ve yağ alıp tekrar o işi halletmem lazım. Zaten koyduğum petrol ofisi yağında debriyaj kaçırmaya başladı. Aniden gaza yüklendiğimde biraz kaçırıp sonra topluyor kendini.
Meme işinide hallettim sayılır. 1.7 matkap ucunu Kayseri'de baya bi hırdavatçı gezdikten sonra buldum. Memeyi onunla delince inşallah beygirlerin hepsi tekrar gelecek. Şimdi 150lik meme ile beygirlerin bi kısmı kafasına göre takılıyordu.
Erdi senelerdir girmemiştim işten güçten fırsat olmadı. Motor da üst kapak çatlatmıştı. Yattı epey. Sonra çürümesin diye hurda parasına vermiştim. Keşke satmadan önce foruma girseymişim parçalayıp yollardırdım sana yedek parça yapardın. Gördüğüm kadarıyla karbüratör ve ateşleme sorunları var. Sende nalbant işçiliklere girişmişsin. Pek randıman tutturacağına ihtimal vermiyorum. Motordan soğursun işin sonunda. Kolay gelsin
Hasas motor bunlar. Öyle tornayla kaynakla delmeyle çıkarmayla yan sanayi parçayla falan yüz güldürmez. Tam oldu dersin başka sıkıntı çıkarır hepsi zincirlemedir. Erdi seviyor uğraşmayı. İşin sonunda motordan soğumasa sorun yok istediği kadar uğraşsın. Keşke satmadan bakaydım buralara yedek parça verirdim motorumu.
Benim sorunum yoktu aslında. Doğru durmadığım için oldu bunlar 😀
Düzgün çalışan motorun tesisatı yenilemeye kalktım. Beyni yandı. Beyin uydurdum o düzeldi.
Mikuni karbüratör yerine dellorto takayım güçlü olsun dedim. Aldığım karbüratörün memesini büyük tığ ile delmişler. 195lik memeye 250lik tığ giriyordu. Aliexpresten meme getirttim. 165 175 185 195 denedim. 185lik hoşuma gitti o takılı şu an memnunum.
Aslında motor iyi de ben doğru durmuyorum. 😀 dokunmasam hiç sıkıntısı yoktu.
Öyle foruma bakarken aklıma geldi.
Çinli cup beyni ile sorunsuz çalışıyor. Hatta eskisinden daha iyi. Aylarca çalışmasada marş koluna tek basışta alıyor.
Dellarto karbüratörde güzel oldu. Altımda vahşi at var gibi.
Uzun süredir sorunsuz kullanıyorum çok şükür. Bayramda Mersin tarafına gitmeye niyetim var bakalım.
Buda bi güncelleme olsun 😀
1 sene olmuş bir gıdıklayalım konuyu
Erdi son durum nedir?
Ve ben aylar sonra gördüm mesajı.
KTM 640 ile aynen devam. Komple söküp boyamıştım. Ara ara çeşitli sorunlar oluyor. Halledip devam ediyorum. Aslında benim sonradan kurcaladığım şeyler bozuluyor.
Geçenlerde tekleme sorunu oldu. Yaklaşık üç sene sonunda beyin bozuldu. 150tl ye yeni cup beyni aldım taktım devam. Dellarto karbüratör tat vermedi mikuni denkgelince aldım onla daha iyi. Yakıt az en azından.
Ankarada bi adama komple sele yaptırdım. Ondan çok memnunum. Konfor işi çözüldü. Çok rahat uzun yollara gidebiliyorum. Haziran ayında motosiklet kulüp başkanlığı yıkıldı üstüme. Zaten birazda o sebepten bilgisayar açacak zaman olmuyor. O günden beri hiç durmuyoruz binlerce km yol yaptık ve 640'ı hala seviyorum. Arada bi kızıp satasım geliyor ama neyseki sonra vazgeçiyorum.
Şu arada yağ kaçakları ile uğraşıyorum. Yıllar sonra debriyaj balatası değiştirdim. Usta düzgün takmamış hiç yağ atmayan kapaktan yağ atmaya başladı. Sıvı conta ile hallettim. İyice kurusun deneyeceğim. Onu şimdi garajda bitirip eve çıktım.
Bu arada grubumuzun instagram sayfası var. aksarayenduro diye aratınca çıkar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------
Birde motosiklet ile fazla uğraşamıyorum. Yani kullanıyorum biniyorum ama tamir tadilat işleri yok pek.
Bi Dodgeden karavan yaptım. Senelerce yatmış bi aracı komple restore edip karavana çevirdim. Sonrada biraz kullanıp sattım.
Sonrada bi tane Unimog aldım 1974 model.
Aslında bu araç bitmişti. Muayeneye girecek hale getirmiştim. Sanayiden eve gittim araçtan soğudum. Böyle berbat bi tasarım olamaz. Kabin içine sığamıyorum rahat kullanamıyorum vs. Sonra o kızgınlıkla aracın kupayı söküp sattım. Yeniden bi kupa yapacağım bakalım. Kendi rahatıma ve konforuma göre bişeyler yapacağım. Uzun sürecek ama Dünya'da tek olacak.
Yani KTM ile ilgilenecek pek bi vakit olmuyor. Ama inşallah onu kışın Kocaeli'ndeki bi ustaya göndereceğim. Komple rektefe vs yapılsın rulmanlar keçeler değiştirilsin. Sıfırlanmayı haketti artık.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)