Söküğünü dikemiyorsun yani. Gerçi o söz vakit bulamadığı için denir ama.
Konuyu yine sinsi sinsi takip ederken hiç yoktan bir şey öğrendim; bu bahsettiğiniz Motosiklet Çantası sayfası belki bana da derman olabilir Erdi hocam, sağ olun, söylediğiniz iyi oldu
Ben de yumuşak çantanın sert ve yuvarlak top case'den daha çok yakıştığını düşünüyorum motora. Benimkine de minik bir şey planım var ne zamandır ama öyle bir çanta bulamıyordum, belki buradan bir şeyler ayarlayabiliriz.
Benim bu konudaki amacımda buydu. Ktm kullanıcısı zaten az. Onlara faydası olmasada burda konuşulandan yapılandan başkaları faydalanır diye düşünüyordum. Sevindim işe yaramasına. Farklı model çantalarda var. At nalı çanta mesela. Tipi pek düzgün olmasada uzun yollar için çok iyi. Koruma demirine yapılan çantalarda çok güzel duruyor. Ölçüye göre yapıyor adam. Onuda öneririm
Belgesel tadında olmuş. aradığım soruların hepsini aldım ve bana göre değil(yüksek hız ve 2 kişi)
10 parmağınız da 10 marifet .hem taktir ettiğimi ve tornavida yi zor tutan bir insan olduğum için kiskanclugimi ayrıca belirtirim.yolunuz açık olsun .evlilik hayatınızda huzur ve sağlık dilerim.
Teşekkür ederim. Elimden geldiğince birşeyler yapıyorum işte.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:26 ----------
Motoru aldığımdan beri arkaya çok basıyordu. Amörtisörde baya boşluk vardı. Ustaya gösterdiğimdede bozuk olduğunu yenisini almam gerektiğini söylemişti. Baya kullandım öyle. Sonra amörtisörün üstündeki cıvataları sıktım. Meğer benden önceki sahiplerinden biri motorun boyunu düşürmek için cıvataları iyice açmış. Yay baya boşa çıkmış. Ben onu sıkınca düzeldi. Motorun boyu yükseldi. 183 boy ile ayaklarım yere tam basmıyor. Ama amörtisör çok iyi oldu. Motorun kullanımıda çok değişti.
Bikaç hafta önce el boşluğunda el korumayı düzenlemiştim. Teller yanından geçip kasıyordu. Bende el korumanın ucunu kesip tellerin geçeceği yer yaptım. Artık daha iyi oldu.
Orta sehpanın yayı pek iyi değildi. Çok kolay açılıp kapanıyordu. Onada elimdeki yaylardan iç içe geçirip bi ayar çektim.
Arkada gözüken yayın içinde bi yay daha var. Şimdi daha güzel oldu.
Stickerleri beğenmemiştim. Arkadaşa yeniden yapalım dedim işe başladık.
Dijital baskıda yapılacak bu sefer.
Baskıdan çıktıktan sonra bikaç gün kurusun dedik. Bi hafta geçti ancak müsait olup yanına gidebildim.
Eski yazıları söküp tinerle sildik kalıntıları.
O iş tamam.
Plasti dip boya almıştım. Dün onu denemek istedim. El korumayı boyayacağım öncelikle.
Boyayıp kurumaya bırakmıştım. Bu sabah baktığımda sonucu hiç beğenmedim. Zaten yazıyordu önce beyaz astar atılmalı diye. Siyahın üstünü kapatamıyor.
Plastidipin özelliği kolay sökülebilmesi. Geri söktüm turuncuyu.
Döşüde söktüm onuda siyaha boyadım.
Kardeşimde bi yandan pilli motorunu kurcalıyor. Yetişsin oda yanımda.
Yan grenajlarıda turuncuya boyadım. Onuda kurumaya bıraktım. Turuncu boya yetmedi yeniden sipariş edeceğim. Motoru sökük halde bıraktım atölyeye sokup.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
Grenajlar hiç hoşuma gitmedi. Çok kalın atmışım katları. Ve birde rüzgarlı havada attığım için kötü olmuş. Sonra geri kaldırdım kaplamaları.
Altındaki boyayıda kavlattım.
Sonrada kaliteli sprey boya ile boyadım. Sonuçtan çok memnunum. Yaptığım en güzel boyaydı. Apartmanın kapıcı dairesinde ince katlarla boyadım. Rüzgarsız yerde.
Ön tarafın kaplanmış hali. Buda güzel yapmışım kaplamayı.
Tur camınında arka yüzünü kapladım.
Yağ kaçağı için sipariş ettiğim parçalar geldi. Şu kadar malzemeye 50 lira verdim. KTM parçası pahalı gerçekten.
Marş ve vites kolunu söktüm.
Keçeye biraz bali sürdüm. Balinin özel sebebi yok elimde o vardı. Dayson bitmiş.
O iş tamam. Artık yağ kaçırmıyor.
Bi süre önce sis lambası almıştım sabit yanandan. Birde çakar modülü almıştım. Önce hızlı yanıp sonra yavaş yanıp sönüyor ve sabit yanıyor en son.
Dayanamadım yine topcaseye geçiş yaptım. İnternetten 55 liraya aldım. Alt tablası ayrılabildiği için kullanımı kolay oldu. Önceki ayrılmıyordu. İhtiyaç yokken sökeceğim için hoşuma gitti bu. Bi ara boyarım.
Şu kutuyuda internetten 12 liraya aldım. Balıkçılar için iğne kabıymış. Biraz kurcalayıp lokma takımı için kutu yaptım. Çok sağlam ve güzel oldu. Tavsiye edeceğim bi ürün. Motosiklette avadanlık olarak kullanılabilir.
Tabi yazmadığım süre içinde dolaştığım günlerde oldu. Şiddetle tavsiye edeceğim bi motosiklet.
Aksaray'ı yukardan görebileceğiniz bi yer. Tabi genelde buranın namı iyi bilinmez. Ayyaş mekanıdır. Aksaray'a yeni yapılan seyir tepesinin biraz daha yukarısında.
Sultan II Kılıçarslan Aksaray Kalesi önünde savaşırken ölmüş, mumyalanarak burada yapılan bir kümbete gömülmüştür Aynı zamanda bu türbede Aksaray’da boğdurulan IVKılıçarslan’ın iç organları da gömülüdürTürbenin orijinal hali bilinmemektedir Bir deprem sonucu yıkılan türbe sonradan yeniden yapılmıştır Türbenin ne zaman yapıldığı kesinlik kazanamamıştır Türbe üzerinde kitabe yeri olmasına rağmen, kitabe günümüze ulaşamamıştır
Kaynaklardan öğrenildiğine göre bu türbenin de Konya’daki IIKılıçarslan’ın türbesinde olduğu gibi sandukalarının ve kubbesinin çinilerle süslü olduğu sanılmaktadır IDünya Savaşı sırasında Kılıçarslan Tepesi denilen bu yerde Alman askerleri karargâh kurmuş, türbenin çini ve sandukaları Almanya’ya kaçırılmıştır Yakın tarihlerde define arayıcılarının tahrip ettiği bu türbe Vakıflar Genel Müdürlüğü’nce onarılmıştır
Buda bugün gezdiğim yerden bi kısa video.
https://www.instagram.com/p/BjkNTrdh...ce=fb_www_attr
Severim ktm motorları . bir kaç tane spesial ktm im oldu . ktm maceraperestlerin ihtiyaçlarını çok iyi analiz edip modeller üretiyor .
marka takımtım yok en çok sürerken aldığım keyfe önem veririm . ktm in keyfi muhteşem. ktm ler çok sorunsuz motorlar sayılmaz sürekli ufak tefek sorunlar çıkarır ama gülü seven dikenine katlanır.
merhaba öncelikle çok detaylı güzel çalışmalar işlenmiş, bu sayede ben de foruma tekrar giriş yapmış oldum . ben de severek hatta çok sevdiğim bir motoru vererek tekrar enduroya dönüşü bu makineyle yaptım yakın zamanda. belli yıl aralıklarında yan ayaklık koymamışlar. motor yüksek boyum da motora göre kısa her seferinde orta ayak ile bırakmak çok pratik değil (alıştım gerçi ama) . sizin yan sehpanızın bağlantı vb. detaylı bir resmini alabilir miyim? belki bir şey uydurabilirim diye düşünüyorum. veya başka bu konuyu tecrübe etmiş olan kullanıcıları varsa fikirlere önerilere açığım.
sevgiler.
Orjinalinde olup olmadığını bilmiyorum ama bendekide uydurma. Hatta birazda ben oynadım kısalttım. Çok uzundu. Şimdide yine oynamam lazım esnemekten yamulmuş iyice. İlk fırsatta fotoğrafını çekip atarım.
Kısaltmadan önce bende ortaayak kullandım. Kısaltıp yanı kullanınca ne büyük nimet olduğunu anladım.
Eskisi gibi bilgisayar kullanmıyorum. O yüzden pek ekleme yapamadım. Bu sayfa artık restoreden yada bilgi paylaşımından ziyade benim günlüğüm gibi oldu. Geçen aylar içinde olanları kısa bi özet geçeyim.
15 Temmuzda Hasandağı'na kampa gitmiştik. Benim ilk kampımdı ve bağımlısı oldum. "Yoldan Çık" adı altında yeni bi grup kurduk. Fırsat buldukça kampa gidiyoruz. Arada bi araziye giriyoruz. Arazi konusunda tecrübesizim KTM'nin hakkını veremiyorum açıkcası. Kimsenin girmediği bataklığa girdiğim videoyuda buraya koyayım. Varadero kullanıcısı bi abim girerken devirdi motoru. Bende şov olsun diye girdim.
Buda turdan döndükten sonra motorumun hali. Baya uğraştım yosun temizlemeyle.
Kamp malzemesi taşımak için yan çanta lazımdı. Kamyonun çadır işlerini yaptırdığım adama gittim tarif ettim oda dikti. İkinci kamptada onu kullandım. Yatak vs sığmayınca tipsiz duruyor. Ama soft çanta gibi oldu. Üzerinde kendi ipleri var motora bağlamak için. Ayrıca kamyonda yük bağlamak için kullandığım spanzet ile sabitliyorum.
Yan çanta taşımada sorun yaşadığım için bi parça yapmayı düşünüyordum. Letgoda elektirikli bisiklet yan sepeti buldum 30 liraya. Kesip biçip orjinal parçaya kaynattım. Bence çok iyi ve kullanışlı oldu.
Geçenlerde bi tur yaptık. 350 km yol yapmışız ve alt tarafı hissetmiyordum. Çok sıkıştırmama rağmen 5 litre benzin yakması beni mutlu etsede koltuğun rahatsızlığı canıma tak etti artık. Koltuk işinede bi el attım. Araç döşemecisi arkadaşımın yanına gidip söktüm.
Koltuğu söktüğümde bu dikkatimi çekti. Ne zaman kim yazdı tabi ki bilmiyorum. Zamanında biri adını yazmış.
Koltuğun içi böyle. Daha önceden tamirden geçmiş.
Kesip üst tarafını aldım.
İki kat sünger koydum.
Kenarlarını düzelttim.
Arkadaş üstüne deri döşeme yaptı ve motora taktım.
Bu şekilde bi gün kullandım denedim. Çok fazla yumuşak olmuş. Oturunca çöküyorum. (93 kg) Crusier motosiklet gibi oldu. 183 boyla ilk defa ayaklarım yere tam bastı. Alçak sele yapmışım yani.
Diğer gün Kayseri'deyken sünger satıcılarını dolaştım. Zaten mal aldığım yerler tanıdıklarım. Biri sağolsun oto koltuğunda kullanılan bi sünger varmış onu verdi. Parada almadı. Diğer boş günümde ise kanepe döşemecisi arkadaşımın dükkanda söktüm koltuğu.
Tam detaylı resmini çekmemişim. Bi kat sert sünger koyup üstüne yine önceki süngerden bi kat koydum. Üstünü döşeyip taktım. Bi süredir kullanıyorum ve memnunum. Uzun yolda denemedim.
Geçen pazar canım sıkıldı biraz turlayayım dedim. Aksaray içinde bilmediğim bi yere sürdüm motoru. Yol bitti arazide ilerledim. Dizime değen dikenlerin içinden geçtim. Baya dik rampaya zorladım ve motor artık patinaj yapmaya başlayınca bıraktım. Böyle yerlerde uğraşmayı normal yoldan daha çok seviyorum.
Birikenlerde böyle.
Al bi dört zamanlı dedim de, yok ben seviyorum uğraşmayı dediydi.
Aldı dördü kurtuldu, zor bulursunuz bu saatten sonra..
Bu motorda yapacak bişey bulamıyorum. Biraz ondan dolayı. Bide yaz sezonunda yoğun çalıştım. Şimdide kamyon topluyorum. Motora ancak haftasonları kamp gezi vs kullanıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:21 ----------
Dört zamanlıdan ziyade kaliteli dört zamanlı. 😁 bloğa karbüratöre filan hiç dokunmadım sıkıntıda çıkmadı. Uğraşmayı hala seviyorum ama turlara sorunsuz katılmadın zevki başka. Eskiden nerde arıza yapacak diye düşünüp dururdum. 😁
İki üç arkadaş gezerken yine sorun etmiyordum. Uğraşıp eğleniyorduk. Sonra motosiklet grubuna katıldım ve turlara gidemez olmuştum. Madrun sürüşünde sabah çalışmadı. Yemek oeganizasyonuna giderken vites kolu çıktı. Vs vs. Sonuç olarak KTM milliyetçisi oldum. 😁
Sormasi ayip ama yinede ayip falan dinlemeyip soracagim.
Kaca aldin motoru ? KTM marka olup yuksek cc olan en uygun fiyatli modelleri 640 Adventure.
Tipsiz mipsiz ama temizleride fena durmuyor aslinda
Benim önceki motoru 3e sayıp üste 5 vermiştim. Önceki motorumuda 1e almıştım. Yani 6ya yada 8e aldım. Bu fiyata böyle bi motor bedava yani.
Ucuz olma sebebi çok dar bi kullanıcı kitlesi olması. Grenajlı olduğu için touring gibi görünüyor ve o tarzı sevenler ktm pahalı parçası diye uzak duruyor. Enduro cross tarzına göre ise kaba duruyor ama 148 kg motor. Araştıran bilen kişi için mükemmel motor. Ama çok bilinmiyor ve piyasası olmadığı için ucuza gidiyor.
Motordan anlayan için parça çokda sorun değil. Mekanik motosiklet. Elektronik az olduğu için arıza yapacak parçası az.
Mesela aldığımda göstergesi ve marş dinamosu bozuktu. Dinamo 360 euro. Göstergede touratechlere baktım 3 4 bin lira. Ben üniversal gösterge taktım 130a alıp. Dinamoyuda söküp tamir ettirdim 50 liraya.
Eccük canlandırayım konuyu 😀
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...08592960/detay Şuna alıcı olduk bakalım yorumlarınız önemli 😀
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)