Tahta paletle uğraşma. Osb al onla kapat. Ev gibi olur içide. Bi kanepe koy sende otur orda :D
Tahta paletle uğraşma. Osb al onla kapat. Ev gibi olur içide. Bi kanepe koy sende otur orda :D
Osb pahalı olur dıye yeltenmedım abı 0 tl malıyet var palette ama onları sökmek bi dert tabiki
Hepsini sökme sende. Bi tanesini sök diğerinin boşluklara çak. Yanyana birleştirince iyi olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:26 ----------
Artık rahat uyku uyuyabilirsin :D
https://i.hizliresim.com/5Dajld.jpg
İşler güçler.
Ben sinyal düğmesini normal arabalardaki gibi sola çevirince solda kalıyor sanıyordum. Meğer yağsızlıktan öyleymiş. Söküp içini temizledim wd40 ilede yağladım. Artık sola yatırınca geri ortaya geliyor. Sinyali kapatmak içinse üstüne basmak lazım. Yani bi çok motorda olduğu gibi.
Gaz telini değiştirdim. Sanırım orjinal değil. Biraz işlem yapıp uydurdum. Debriyaj telinide değiştirdim. Yerini filanda değiştirdim artık daha rahat çalışıyor.
Far çok yukarıyı gösteriyordu. Onada bi takım işlemler yapıp aşağı yatırdım.
Aslında akşama kadar motorla uğraştım. Bi sürü şey yaptım. Ama fotoğraf çekmemişim.
Grenajlarıda toplamaya başladım. Arka tarafı taktım. Bujiyi değiştirdikten sonra devam edeceğim.
Bi çay borçlusun gayrı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------
Bu parçayı kalıp olarak kullandığımız için boyası gecikmişti. Bugün sanayideyken önce ona zımpara yaptım. Önceki yaptığım işe yaramış boya tutar artık.
Mehmet abi astar attı.
Astar kuruyunca zımpara yaptım yeniden. Sonrada iki kat boya.
Km göstergesi kargodan gelmiş. Çapı tam uydu devir saatinin yerine.
Amörtisörü koruyan parçayı söktüm. Zaten bi ucu kırıktı.
Kırık yeri tamir edip geri taktım.
Çok kısıtlı bi yerdeydi km okuyucusunun takılacağı yer. Bende anahtara somunu hızlı yapıştırıcı ile yapıştırıp soktum. Okuyucuyu yerine taktım kablousunu sağlam şekilde çektim yukarıya. Km göstergesi ile gelen mıknatısı takmadım. Zaten kendi okuyucusunun mıknatısı vardır diye. İnşallah vardır.
Önceki devir saatini söktüm.
Eski km saatinin yerine navigasyon takacağımı söylemiştim önceden. Yıllar önce alıp kamyona takmıştım. Sonra adresleri ezberleyince gerek kalmadığı için boş boş duruyordu.
Adaptörüne bu şekilde kabloyu bağladım çalışmadı. Yaylı bi parça olduğu için basmadı tam.
İçini söküp kablo lehimledim.
Daha önceden göğüste bi düğme vardı. Kontak açılınca park yanıyordu ve araya düğme koymuşlar. O düğme kapalıyken kontak açıkda olsa park kapalı duruyordu. O düğmeyi navigasyona bağladım. Direk aküden elektirik verdim. Düğmeye basınca navigasyon çalışıyor.
Navigasyonun ayağı vardı onuda göğüse hızlı yapıştırı ile yapıştırdım.
Orjinali bozmamak istiyordum ama yeni saati takmak için mecburen biraz kesip biçtim.
Sis lambasını söktüğüm için bu düğme boşa çıkmıştı. Bunada parkı bağladım.
Sonrada saatlerce uğraştım ama bi türlü kablo renklerini bulup bağlayamadım.
Eski motorun tesisattan hatırladığım renkler ile Sinyalleri ve uzun kıza farı bağladım. Ama boş vitesi bağlayamadım. Zemine ışığı veremedim ve devir saatinide bağlayamadım. O konuda yardım lazım.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
Bikaç gündür işlerim yoğun. Birde üstüne kamyonların arızasıyla filan uğraşınca motorla ilgilenemez oldum. Kuvvetmira'nın parçayı yollamaya bile vakit bulamadım.
Akşamları vaktim olursa azar azar devam ediyorum.
Üzerinden çıkan buji şu şekilde. Onu değiştirdim. Bujiye ulaşması baya zor. Depoyu sökmek gerekiyormuş zaten söküktü. Eski motordaki gibi çok sorun çıkaran bi düzen yok zaten. Onda günlük bi buji sökerdim. Bi arıza olur çalışmazdı, ilk önce ateşlemeyi kontrol ederdim.
İrudyum buji taktım. Motoru denemek için çalıştırdığımda soğuk ve jikle çekili olmasına rağmen baya güzel çalıştı. El marşıda çalışıyor sorunsuz.
Kayseri kamyon garajında webasto için satılan filtreler var. Ondan bikaç tane almıştım motora ve civcive takarım diye. Kısmet bu motoraymış. (webasto kamyonda gece yatarken kullanılan kalorifer. Mazotla çalışır. ) Üzerinden çıkan filtrede Avusturya malı yazıyor ama orjinal değildir diye düşünüyorum.
Gösterge beni baya uğraştırdı. Sonunda çalıştırabildim. Bu motorun tesisatı farklı, göstergenin farklı. Uydurması zaman aldı. İşim bitincede topladım kabloları güzelce sardım.
Yeni hali bu şekilde. Devir saati çalışıyor. Tekeri elimle çevirdim çalışıyor. Navigasyonda çalışıyor. Benzin göstergesini ve vites göstergesini bağlayamadım motorda olmadığı için.
Şu aşağıdaki parçanın ne işe yaradığını bilmiyorum. Fikri olan var mı?
Siyah yeşil ve yeşil sarı kablo var boş lambasına takılan. Yeşil sarı olan zaten kontaktan çıkan elektirik bu motorda. Cglerdeki siyah renk yani. Birinde direk elektirik var. O kabloyu takip edince aşağıda resmini gösterdiğim parçaya gidiyor.
O iki kabloyu birbirine değdirince çıt çıt diye ses çıkarıyordu şu parça. Geçenlerde kontağı açtım elektirik gelmedi. İkisini temas ettirdim çıt diye ses geldi sonra elektirikde geldi. Ama bi daha temas ettirdiğimde o çıt çıt sesi gelmedi.
Anlatım biraz komik oldu ama durum böyle. Bu parça ne işe yarıyor bilmiyorum. Sese bakılırsa röle bu. Ne işe yarıyor arızalı bi parça mı bilmiyorum.
Sis lambalarınıda taktım. Bu sefer uzuna bağlayacağım. Araya bi düğme bulmam lazım sanayiden. Selektör ilede kontrol edebilmek için uzuna bağlamam lazım. Önceden sağ tarafa gidon düğmesi ile kısaya bağlamıştım. Kullanması zor oluyordu. Açmak için elimi gazdan çekmem lazımdı. Tecrübe oldu bu sefer düzgün bağlayacağım.
Elcik korumalarıda takıp bugünü bitirdim.
İnşallah cumartesi günü tamamen bitirmeyi düşünüyorum. En azından yürür aksamı bitirmeliyim. Sticker işi sonraya kalır. Reklamcı arkadaşın keyifli olduğu bi gün anca olur. Pazar günü hava güzel olursa Konya'ya gitme niyetim var.
Bende projelerden okulda vakit bulamıyorudum elıne saglık abı adam olmaya başlamış.
Bir hırsızlıga karşı kullanolan sigorta o sorduğun parça bence yada kaçak akım rölesi.
Sağolasın. Kaçak akım rölesi ne oluyor?
Burda toprak yok nötrleme var fazla akım gelırse nötre yük biner buzamanda bu role atar
Göstergenin nette bulduğum klavuzlardan birinde yazıyordu şu renk kablo topraklama diye. Onu o parçaya mı bağlamam lazımdı yani?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------
Birde nasıl fazla akım gelir ? Motoru daha toplamamışken onada önlem alayım bari. Sökmesi zor bunun. Öteki gibi 10 dkda parçalayamıyorum
Kamyonda şarj dinamosu fazla üretince aküyü şişiriyor. Öyle bişey sanırım.
Kızma ama, bence elektrik işine ezbere giriyorsun. Bakım kitabında elektrik kısmına işi bilen birisiyle girmen başka hasar vermeni engeller.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------
Sanırım siz bakım için kitap indirdiniz, Öncelikle bu rölenin ne işe yaradığını bilmeniz gerekir.
Araclarda kacak akım rolesi diye bir role yoktur lütfen insanlari yanlis yönlendirmeyin.
O parca benim bildigim kadariyla diod, bu parcaya giren tum kablo renklerini soylermisiniz.
Ben yarı zamanlı hırsızım işler bitsin çalacam 😏🤫
Ekarademir, O parçadan çıkan kabloları takip ederek nereye gittiğini söyleyebilir misin?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)