Kablo renklerinin farkli olabilcegini ilk basta dusundum ve ktm 640 serisinin tüm modellerinin tesisatlarina baktigimda hepsinin ayni renklerdeki kablo tesisatina sahip olduklarini ogrendim.yabanci forumlara bakabilirsiniz ktm 640 adventure tesisatlari üretim boyunca hic degismemis,bu sebeble kablolara herhangi bir degisiklik yapilmamissa eger kablo renkleri ile o parcanin ne oldugunu bulabiliriz.
Motosikletiniz model yılınıda yazarsaniz manual kitabindan bakim tam bilgi verebilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:31 ----------
K.bakmayım biraz sert bir tavırla cevap yazmısım size :( forumda kimsenin bilerek yanlis cevap yazacagini dusunmuyorum.Genel olarak forumda sorunlara verilen cevaplar biraz sallamasyon oluyor ve kisinin motosikleti daha fazla zarar görüyor,bu yüzden biraz sert bir cevap atmısım size tekrardan k.bakmayin
Yamaha YBR 125 150.000 km, Yarın olmayacak gibi kullanırsan yarın olmaz.
Cevaplar için sağolun. Yoldan geldim ilk işim atölyeye gidip bakmak oldu.
Turuncu. Siyah. Kırmızı. Kırmızı beyaz. Sarı.
Ekarademir, o röle mootrun solunda mı kalıyor.?
Beş kablo geliyor diyorsun.
Ama renkleri uyan dört kablolu 42 nolu parça var.
Rölenin renkleri kırmızı, turuncu, kırmızı-beyaz, gri(yeşil) olabilir.
Şemada yeşille, griyi ayıramadım.
Parçayı göremedim mi acaba?
Sizin modelin (yıl) kılavuzu indirdiniz mi? Sitedeki şemayla karşılaştırın isterseniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:10 ----------
42 nolu parça marş taşağını çektiren (enerjileyen) röleymiş.
Dört kabloda olabilir. Siyah ve turuncu birbirine bağlı. Tek yuvaya giriyor sokette.
http://i.hizliresim.com/6Jv7G7.jpg
Ben zaten bunu kısmen iptal etmişim. Kırmızı beyaz marş otomatiğine gidiyor. Elektrik gelmiyor diye düz kablo çekmiştim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:55 ----------
Klavuzları indirdim ama kaç gündür bilgisayarı açamadım. Dün eve geldim uyudum şimdi kalktım çıkıyorum. Bi bugüb akşam boşum gibi. Kahveye çağırmazlarsa
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:57 ----------
Herşeyi bitirdim. Motoru çalıştırdım ısındı. Süper gaz yiyor. Ekipmanlarımı giydim ortaayaktan indirdim. Tam dönderip bineceğim ki. Gazı sona dayadı. Gaz teli kısa geldi. Herşey sökülüp yeniden değişecek.
Bu gün malum siteye ADV.lere baktım. Hiç kalmamış, zamanında iyi satmışlardı. Şaşırdım.
Bir tane vardı.
O parçaya giden kırmızı ve kırmızı beyaz kabloyu kısa devre ederseniz motor boşta olmasa da debriyaj çekili olmasa da marş yapar, o parça marş rölesini destekleyici bir röle ve aynı zamanda motorun boşta değilken veya debriyaja basılmadığında marş yapmamasını sağlayan röle.
Adamlar zamanında düşünmüş yapmış. Ama ben onu iptal ettim. Zaten sanırım o parça bozuktu. Ben düğmeden giden kablo bozuk diye düğmeden marş otomatiğine kablo çekmiştim. Yani o parçayı iptal ettim.
Motorda bi elektirik kesme sorunundan bahsetmiştim. Bugün motorun göğsü toplayıp yerine takarken yine gitti elektirik. Bende kablo demetini salladım, elektirik gelip gidiyordu. (far sürekli açık ordan anlıyorum) Nerden yaptığını bulmak için demeti açıp açıp baktım. Bi yerde temassızlık var belli ki.
Kornaya giden kabloda sorun varmış. Bende baya şaşırdım.
Yukardaki fotoğrafta görünen 2 tane sarı mavi ve gri kablo kornaya takılıyor. Sarı mavi kablolar kontaktan gelen elektirik. Biri direk kontağa bağlı. Diğeri ise kornanın fişinde fotoğrafta görüldüğü şekilde birleşip tesisata gidiyor. Ordaki birleşme yerinde kablolar çürüdüğü için bazen temas ediyor bazen etmiyormuş. Birde ısınıyordu baya onu farkettim.
Kabloları biraz kısaltıp yeniden birleştirdim ve fiş taktım. Isınma olmuyor artık. Elektirik kesilme işide olmuyor.
Ben bunda zaman boşuna başka yerlerde aramışım sorunu.
Akşamüstü motoru topladım. Bayada heyecanlı şekilde tabi. İki haftadır binmiyorum özlemişim. Kardeşimin ve kuzenimin yardımıyla atölyeden çıkardım. Çalıştırdım ısıttım güzel güzel. Ekipmanlarımı giydim. Orta ayaklıktan indirip tam üstüne bineceğim. Döndürürken direksiyonu çevirince gaz verdi motor kendi kendine. Bağırmaya başladı.
İnternetten gaz teli sipariş etmiştim. Eski gaz teline göre kısaydı ama olmuştu. Hatta direksiyonu çeviripde bakmıştım kısa gibi değildi. Ama kısaymış. Tüm hevesim kursağımda kaldı. Vardır bundada bi hayır. Usta olan arkadaşımı aradım cg için olan gaz tellerinden aldım. Yarınki gezi iptal oldu motorla uğraşmaya devam. "Neyse zaten hava yağacak gibiydi" diyerek kendimi avutuyorum.
Sanayiye gitmişken bikaçta dipsiz ampül ve düy aldım. Hararet lambası ve boş lambasını yapmamıştım. Onlarıda yapayım bari grenajları sökmüşken.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
Alacağımızdan değil, öylesine bakmıştım.
Tembellikten bir yere çıkamıyorum, ş.içi hamallık yapmamak için almam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:09 ----------
Kablolar oksitlenince taşıyacağı akımı sağlamıyor.
Kabloyu komple değiştirmek istersen araç kablo alınırsa bazıları kalaylı da oluyor, kolay kolay oksitlenmez.
Sadece birleşim yerinde sıkıntı vardı. Diğer kablolarda sorun görünmüyor.
Ben motoru kurcalamasam iyiymiş. Bugünde gaz telini hallettim. Kısa bi tur yaptık arkadaşlarla civarda. Döndüğümde baktım ki silindirin kenarlarında yağ var. Yukardan bi yerden inmiş. Depo olduğu için gözükmüyor nerden indiği. Bunun yağ şasede dolaşıyor ve deponun altında şaseye hortumlar giriyor. Sanırım depoyu takarken orda bi yerde hata yaptım yağ kaçırmaya başladı.
Az önce eve gelirkende baya yağmur altında geldim. Tam motoru yerine koyarken elektirik komple gitti. Bikaç saat yağmur altındada kalmıştı motor. Bi yerlere su girdi heralde. Şase yapıp sigortayı attırmışta olabilir. Artık onada yarın bakacağım.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
Geçmiş olsun, elektrik şeması ile ilgili bir şey olursa bakarız.
şasede ne yağı dolaşıyor nerde dolaşıyor ? şasede ki hortumlar hava sirkilasyonu hortumları hava filtresini besliyor. yağ farklı yerden akmış olmalı. Motorun hiç bir yerinde dolaşan yağ hortumu yok. Sadee derbiyaj kapağında ve yağ filtresine 2 adet kısa çelik hortum var. Onlarda gözlemleyebileceğin yerde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:42 ----------
kırmızı işaretlediğim nokta da çelik yağ hortumu olması gerek. 1 bağlantıda motorun sağ tarafında altta yağ filtresi kapağında.
Maviyle işaretlediğim su hortumları
Sarıyla işaretlediğim yerde de hava hortumu olması gerek.
Bi tanede silindir üst kapağından şaseye giden kalın hava hortumu vardı.
Biri bana demişti bunun yağ şasede dolaşıyor diye. Birde nette okumuştum. Ondan öyle dedim. Şaseye bağlı yağ filtresi ne işe yarıyor ?
http://i.hizliresim.com/G9469V.jpg
Deponun altına yani silindirin kapağa doğru çelik hortum gidiyor. Orda bi yerden yada üst kapaktan atıyor o zaman yağı.
Birde marş koluna oringi bulamadım. Çapı uyan normal oring taktım yinede kesmedi koldan attığı yağı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------
http://i.hizliresim.com/gOYNbZ.jpg
Bölge işaretlemeye başladım yine. 20 km yol yapıp motoru durdurduğum yer 10 dk olmadan böyle oldu.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)