KTM 300 EXC Silindir piston Bakım,Sekman değişim
Reklamlar
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
2 zamanlı komplike olmayan basit bir sistem. Özel ince ayarı otu çöpüde yok. ana blok silindir piston üst kapak ateşleme tablosu ve kavramadan ibaret.
bisikletçiye götürsen tamirini yapar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------
Yok egzantrikten bi bilya değiştirdim subapları ayarladım. Sürekli ayar istiyor. Egzantirikten aşşaya somun düştü debriyaj kapağınıda söktüm mecbur. Motor tabanca oldu düzensiz çalışıyodu daha önce.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------
eksozun ek yerine senin söylediğin gibi basınçlı su hortumu taktım. Bu gün yanık kokuları geliyodu. Henüz tam yanmamış. Yanmaz hortum bulamadım. Öyle bi hortum yok diyo hortumcu kardeşler. Bakalım ne kadar idare edecek.
Ben yarın resmini çekip burdan paylaşayım. Salyangozun tam çıkışına taktım.4t ile 2t arasında sıcaklık farkı varmıdır diye düşünüyorum.2t motor havayı yağla karışık attıgı için hortumu belki soğutuyor olabilir ama motor çalıştıgında tüp ve salyangozu el ile elleyemezsin epey sıcak oluyor.
Reklamlar
-
KTM250 adlı üyeden alıntı
Ben yarın resmini çekip burdan paylaşayım. Salyangozun tam çıkışına taktım.4t ile 2t arasında sıcaklık farkı varmıdır diye düşünüyorum.2t motor havayı yağla karışık attıgı için hortumu belki soğutuyor olabilir ama motor çalıştıgında tüp ve salyangozu el ile elleyemezsin epey sıcak oluyor.
4t eksozu 2t'ye göre oldukça sıcak. Büyük fark var. O ek yerinde erisede problem değil benim için. Yeterki kaçırmasın Yanmaz ip+ macun+hortum yaptım.
Birinden birisi tıkar heralde. Eksoz kaçırmaya başlayınca subaplar çabuk salıyor. Performansta da düşüş oluyor. Seside çok bozuyor.
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
4t eksozu 2t'ye göre oldukça sıcak. Büyük fark var. O ek yerinde erisede problem değil benim için. Yeterki kaçırmasın
Yanmaz ip+ macun+hortum yaptım.
Birinden birisi tıkar heralde. Eksoz kaçırmaya başlayınca subaplar çabuk salıyor. Performansta da düşüş oluyor. Seside çok bozuyor.
Hep aynı sıkıntı Yeni modellerde piyano yok.Sibab ayarını şimlerle yapıyorsun.Honda crflerin eski modellerindede piyano yok.
Eski ktm ve huskylerde üst kapakta bir çok sorun var. Ekzantirik gergisi düzgün değil,devir daim üst kapakta olduğu için genelde su oringi bozuluyor ve içeri su alıyor.Zaten üst kapağın yağlaması yetersiz o yüzden ekzantirik kısa sürede karıncalanıyor.Piyanolar gidiyor. Gergi saldığı için zincir kopuyor.Zincir yeni modeller gibi çok baklalı değil o yüzden direnci düşük.Zincir koptugunda sibablar piston debriyaj tası vb parçaların tamamını harcıyor...
-
KTM250 adlı üyeden alıntı
Hep aynı sıkıntı
Yeni modellerde piyano yok.Sibab ayarını şimlerle yapıyorsun.Honda crflerin eski modellerindede piyano yok.
Eski ktm ve huskylerde üst kapakta bir çok sorun var. Ekzantirik gergisi düzgün değil,devir daim üst kapakta olduğu için genelde su oringi bozuluyor ve içeri su alıyor.Zaten üst kapağın yağlaması yetersiz o yüzden ekzantirik kısa sürede karıncalanıyor.Piyanolar gidiyor. Gergi saldığı için zincir kopuyor.Zincir yeni modeller gibi çok baklalı değil o yüzden direnci düşük.Zincir koptugunda sibablar piston debriyaj tası vb parçaların tamamını harcıyor...
Benim zincir çift baklalı.
Üstten su alma hiç yaşamadım.
Egzantrik zinciri hiç gevşediğini görmedim. 5 senedirde değiştirmedim. Motoru çok sık kullanmamakla birlikte.
Egzantrik cam gibi pırıl pırıldı söktüğümde.
Tek sorun ayda bir sibop ayarı. Bide yağ tutturamadım ne koysam çorba ediyor vitesler çat çut. 20-50 ye geçtim bide bunu denicem.
Belki saydığın sorunlar exc'lerde vardır benim motor bloğu lc4. Çok yakması ve siboplar harici sorun yaşamadım. Gerçi sorun yaşatıcak kadar olmuyor ben sürekli kurcalıyorum.
eski exc ve yeni exc motor bloğunda ne gibi değişiklik yapıldı ? hala aynı blok sanıyordum ben.
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
Benim zincir çift baklalı.
Üstten su alma hiç yaşamadım.
Egzantrik zinciri hiç gevşediğini görmedim. 5 senedirde değiştirmedim. Motoru çok sık kullanmamakla birlikte.
Egzantrik cam gibi pırıl pırıldı söktüğümde.
Tek sorun ayda bir sibop ayarı. Bide yağ tutturamadım ne koysam çorba ediyor vitesler çat çut. 20-50 ye geçtim bide bunu denicem.
Belki saydığın sorunlar exc'lerde vardır benim motor bloğu lc4. Çok yakması ve siboplar harici sorun yaşamadım. Gerçi sorun yaşatıcak kadar olmuyor ben sürekli kurcalıyorum.
eski exc ve yeni exc motor bloğunda ne gibi değişiklik yapıldı ? hala aynı blok sanıyordum ben.
Piyanolar iptal oldu onun yerine ekzantirik sayısı 2 ye çıkarıldı.Armutlar direk sibablara basıyor.Devirdaim pompası aşağı alındı.Zincir çift baklalıya geçti.Enjeksiyon sistemi geldi.Karb değişti. Zincir gergisi değişti.Yağlama sistemi düzeltildi.
Senin motor için 1 tane keihin karb ayarlarsan bu çok yakma işini çözebilirsin.Senin karb markası dellorto sanırım.
-
KTM250 adlı üyeden alıntı
Piyanolar iptal oldu onun yerine ekzantirik sayısı 2 ye çıkarıldı.Armutlar direk sibablara basıyor.Devirdaim pompası aşağı alındı.Zincir çift baklalıya geçti.Enjeksiyon sistemi geldi.Karb değişti. Zincir gergisi değişti.Yağlama sistemi düzeltildi.
Senin motor için 1 tane keihin karb ayarlarsan bu çok yakma işini çözebilirsin.Senin karb markası dellorto sanırım.
Baktım şimdi 550 dolar. 2000 tl eder. Onunla benzin alsam daha çok eğlenirim. Zaten vaktim olmuyor dağa bayıra gidecek kullanamıyorum motoru. Yeni binek motor alıcam. Bu beklesin kenarda. Hastalığı tedavi ediyor. Sakin motor olsa agresif bişeye gönlüm kayar sürekli. Bunun gaz kolunu 2 çevirsem kriz geçiyor.
-
01 Aralık 2017, 19:43
#27
Part 4 silindiri yerine oturttuk
-
01 Aralık 2017, 20:52
#28
Piston pim segmanını
şu tipten kullanırsan sorun yaşamazsın.
Ayrıca o segmanı pistonu kola takmadan tezgahta da takabilirsin. Daha kolay olur.
Silindir üst kapak civatalarını da sıkarken eğer elinde tork yoksa, tüm somunların boşluklarını aldıktan sonra sırasıyla değilde çapraz sıkarsan daha sağlıklı oturur.
Kestiğin contaları montajlamadan önce gres sürersen hem conta parçaya yapışır, hemde sıkarken oluşabilecek ezikler kopmaları önlersin.
Kolun üst bilyasını değiştirmiş miydin ? O bilyaların ayrılmaması gerekiyor yerinden.
-
01 Aralık 2017, 20:58
#29
Mevzu enduro olunca haliyle konu kalite kokuyor.
Yorum atayımda üstlerde dursun.
Gün gelecek römorka koycaz o 2 zamanlıyı.
-
01 Aralık 2017, 22:05
#30
sekmanin tek tarafini tezgahta taktim diger kisimi milden dolayi ustunde takmak lazim.sekman pistonla birlikte gelen sekman,resimdekinden olsa dedigin gibi cok rahat oluyor.ust kapagi dedigin gibi yaptim zaten bosluk alip karsilikli sıktım.bilyayı degiatirmedim fakat tornaci bilya iyi dedi olcturdum ama kafama takilmadi degil.ses yaparsa geri sokerim.
-
01 Aralık 2017, 22:16
#31
KTM250 adlı üyeden alıntı
sekmanin tek tarafini tezgahta taktim diger kisimi milden dolayi ustunde takmak lazim.sekman pistonla birlikte gelen sekman,resimdekinden olsa dedigin gibi cok rahat oluyor.ust kapagi dedigin gibi yaptim zaten bosluk alip karsilikli sıktım.bilyayı degiatirmedim fakat tornaci bilya iyi dedi olcturdum ama kafama takilmadi degil.ses yaparsa geri sokerim.
Bu uçlu segmandan her yerde bulabilirsin.
Bu bilya sesten ziyade dağılırsa işin kötü piston silindir krank ne varsa çizer.
-
02 Aralık 2017, 22:17
#32
matrax33 adlı üyeden alıntı
Bu uçlu segmandan her yerde bulabilirsin.
Bu bilya sesten ziyade dağılırsa işin kötü piston silindir krank ne varsa çizer.
ah ahh keske degistirseydim cok terettute kalmistim ne diyorsun tekrar geri sokeyim mi? bilyalarin o sekilde dusmesi asinmis oldugunun gostergesi olabilirmi.dedigin gibi dagilirsa motor kitler en az 7-8 bin masraf acar.
-
02 Aralık 2017, 23:39
#33
KTM250 adlı üyeden alıntı
ah ahh
keske degistirseydim cok terettute kalmistim
ne diyorsun tekrar geri sokeyim mi? bilyalarin o sekilde dusmesi asinmis oldugunun gostergesi olabilirmi.dedigin gibi dagilirsa motor kitler en az 7-8 bin masraf acar.
8 somun tutuyor hepi topu. değiştir başın ağrımasın. 3-5 kuruştan kaçarken motor çöp olur.
-
04 Aralık 2017, 15:34
#34
Bugün bilyayı sipariş ettim.Kıytırık bilya 65tl vay arkadaş
Bu arada eksozu sacdan 1 adet ürettim yerine oturuyor.1.2mm kromdan kestirip asıl eksozu toplamaya basladım.1mm den 1.2 ye cıktım bu sesin daha tok çıkmasını sağlayacaktır.Şekli ile alaklı bir önerin olurmu.Performans ve ses için?
-
04 Aralık 2017, 20:03
#35
2 zamanlıdan güzel ses çıkmıyor naparsan. Performans içinde zaten fabrika verilerine uydun sanırım.
Kaynaklara dikkat ettir kaçak olmasın başka yapılacak bişi yok.
Bu gün bende vidyo çektim.
devir çok yükseldiği için ses uğultuya dönmüş. Keşke o kadar basmasaydım. Halbuki ses o kadar güzel çıkıyo ki sesi duyan esnaf ne gürlüyor orda diye toplandı dükkana
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
Hava ayarını özellikle ateş etmemeye yönelik ayarlarladım. Değiştirirsem tabanca gibi ateş ediyor. Ben sağlıklı bulmuyorum patlayan eksozu.
-
04 Aralık 2017, 21:02
#36
matrax33 adlı üyeden alıntı
2 zamanlıdan güzel ses çıkmıyor naparsan. Performans içinde zaten fabrika verilerine uydun sanırım.
Kaynaklara dikkat ettir kaçak olmasın başka yapılacak bişi yok.
Bu gün bende vidyo çektim.
https://www.youtube.com/watch?v=EGrC...ature=youtu.be
devir çok yükseldiği için ses uğultuya dönmüş. Keşke o kadar basmasaydım. Halbuki ses o kadar güzel çıkıyo ki sesi duyan esnaf ne gürlüyor orda diye toplandı dükkana
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
Hava ayarını özellikle ateş etmemeye yönelik ayarlarladım. Değiştirirsem tabanca gibi ateş ediyor. Ben sağlıklı bulmuyorum patlayan eksozu.
Eksoz muhteşem 400 lük makina olunca ses bile değişiyor 4t motorları özledim ama bakım sorunlarından dolayı binemiyorum
Videoların devamı mutlaka gelsin.Video ile motosiklet daha keyifli oluyor.
-
04 Aralık 2017, 21:08
#37
Senin elin yatkın. Kurcalanmamış makina bulursan sorunsuz binersin.
-
07 Aralık 2017, 17:05
#38
http://www.motosiklet.net/forum/geri-donusum-kutusu/185360-ozel-yapim-eksozum.html
-
07 Aralık 2017, 20:32
#39
-
07 Aralık 2017, 20:42
#40
Eksoz güzel görünüyor ellerine sağlık. Exup kısmının detaylı video fotoğraf var mı? Salyangoz olmadı benimkinde. Geri kalınlaştırınca düzeldi aradaki boruyu. Exup şart sanırım. Onu MZ'e yapan var. Bi göreyim belki fikir gelir aklıma.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)