Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Tulpar - Custom Enduro Projesi

    REKLAM ALANI
  1. #421
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    İlk aldığım mzden çıkan bing 84 karbüratör. Meme 118 ama biraz büyülttük sorun düzelmesi için. Sorunu yukarda anlattıpım gibi. Düşük devirde havayı çok çekiyor benzini az çekiyor boğuluyor. Açık hava filtresine uyumlu değil sanırım. Birde orjinal ifa var elimde ama onla çalıştıramamıştım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #422
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    https://i.hizliresim.com/pG1X7N.jpg
    https://i.hizliresim.com/NOPlyN.jpg
    https://i.hizliresim.com/a1Wd4R.jpg

    Karbüratör ifa marka, memesi 110luk
    Şamandırası gaz fişeği vs. Hepsi tam

  3. #423
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://i.hizliresim.com/pG1X7N.jpg
    https://i.hizliresim.com/NOPlyN.jpg
    https://i.hizliresim.com/a1Wd4R.jpg

    Karbüratör ifa marka, memesi 110luk
    Şamandırası gaz fişeği vs. Hepsi tam
    İfalarda yakıt sorunu var abi. Bi türlü düşmüyor. Fabrika çıkışındaki gibi kaldıysa az yakıyor ama bi kere kurcalandıysa bitiyor işi. Bi arkadaşta var 60 kuruş mu ne yakıyormuş motor. Çok güçlü çok atik oluyor ifa. Ama yakıt sorunu var işte.

    MZ grubunda bi arkadaşta ifa var onlada takas etmemiştim. Sen ne dersin İfa hakkında?

    Burda bi motor tamircisi arkadaşım var. Motorlu testere vb şeylere bakıyor. Eskiden motosikletede bakarlarmış. O bi karbüratör vardı bi bakayım demişti. Yarın inşallah ona bakacak. Eski cross motorunmuş.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  4. #424
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Ben mzlerle uğraştığım zaman yan sanayi malzemesi yoktu. O yüzden bişey diyemem. Diğer karbüratörler hakkında bilgim yok. Maniloft uydurabilirsen planet karbüratörüde çalıştırır.

  5. #425
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben mzlerle uğraştığım zaman yan sanayi malzemesi yoktu. O yüzden bişey diyemem. Diğer karbüratörler hakkında bilgim yok. Maniloft uydurabilirsen planet karbüratörüde çalıştırır.
    Performansı nasıl olur ? Planet karbüratörü çoktu hurdacıda.

  6. #426
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Fazla yakabilir ama güzel gaz yer, ben çift silindir mobiletlerde çok kullandım.

  7. #427
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fazla yakabilir ama güzel gaz yer, ben çift silindir mobiletlerde çok kullandım.
    Yarın bi hurdacıya uğrayayım MZ karbüratörü çıkarsa ayır demiştim. Çıkmadıysada planet karbüratörü alırım.

    Elimdeki İFA için tamir takımı sipariş ettim. Onuda faaliyete sokayım bi deneyeyim.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  8. #428
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarın bi hurdacıya uğrayayım MZ karbüratörü çıkarsa ayır demiştim. Çıkmadıysada planet karbüratörü alırım.

    Elimdeki İFA için tamir takımı sipariş ettim. Onuda faaliyete sokayım bi deneyeyim.
    elindeki karbüratörün neyi var ki ? kanalları delinip kurcalanmadıysa, sağı solu kırık çatlak değilse işini yapar.

  9. #429
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Şu an takılı olan Bing 84de yukarda yazdığım sorunlar var.

    Alman MZin üstünden İfa çıktı. İlk aldığım gün motoru çalıştırmıştım. Sonradan açıp temizledikten sonra bi daha çalıştıramadım. Cıvataları çok kurcalanmış ve tornavida tutmayacak hale gelmiş. Aynı şekilde memelerde tornavidayla tutulmuyor. Tamir takımını değiştirdikten sonra çalıştırabilirim diye düşünüyorum.

  10. #430
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alman mz diyosunda mz'lerin hepsi alman. Kanuni olanlarla kalite olarak tek fark etiket. Hatta kanunilerin km/devir saatleri sele dizaynı daha kaliteli.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------

    Bunların 125likleri var bide 4 zamanlı, motorunu neyden devşirdiler bilmiyorum ama taş gibidir. Bitmez. 96 modelini arkadaşım hala eşşek gibi kullanıyor 200bin kilometrede motor.

  11. #431
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alman mz diyosunda mz'lerin hepsi alman. Kanuni olanlarla kalite olarak tek fark etiket. Hatta kanunilerin km/devir saatleri sele dizaynı daha kaliteli.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------

    Bunların 125likleri var bide 4 zamanlı, motorunu neyden devşirdiler bilmiyorum ama taş gibidir. Bitmez. 96 modelini arkadaşım hala eşşek gibi kullanıyor 200bin kilometrede motor.
    Abi ben alman diye kaliteyi filan vurgulamıyorum. İki tane motor aldım ya ben. İlk aldığım kanuni idi. İkincisi alman. O yüzden ikisini ayrım yapmak için alman diyorum.

    MZ keşke devam etseydi diyorum böyle şeyleri duydukça.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:06 ----------

    Fren konusundada birkaç acı tecrübe oldu. Bu fotoğraftaki yaptığım ikinci fren pedalıydı. Bi süredir nasıl birşey yapacağımı düşünüyordum çünkü çok tipsiz duruyordu.



    İlk aldığım kanuni MZin şasesi kasacıda duruyordu. Ondan fren pedalını kestim.





    Menteşe yerine kullanmak için ancak cıvata aklıma geldi. Zaten görünmeyecek yerde olduğu için çokda sorun değil. Üç tane somun taktım. İlk baştakini pedala kaynatacağım. Diğer ikisini önce birbirine sonrada şaseye kaynatacağım. Cıvatayı ise söküp takmada kullanacağım. Sabit olmasın diye böyle birşey yaptım.



    Pedal uzun geldiği için onuda kısalttım. Tam ayağıma göre ayarladım.





    Merkezin üstündeki parçaları söktüm. Adını bilmediğim bu parçayı pedala kaynattım.



    Mz şasesindeki eksozu tutan boruyuda kestim.



    Borunun ucuna somun kaynattım. Bu sayede ayar cıvatası gibide kullanabileceğim.



    Buda merkeze takılan parça. Onun içinede cıvatayı sokup kaynattım.



    Pedala takılacak kısmı önce çekiçle ezip sonrada taşla oval hale getirdim. Güzel gözüksün. Sonrada ortasını deldim.



    Yerine taktım böyle duruyor. Üst tarafı takılı değil şu an.



    Ve bitmiş hali. Eskisine göre bence çok çok iyi durdu. Kullanımıda kolaylaştı. Hidroliği doldurup denemedim daha. Ama sorun çıkaracağını sanmam. Tabi böyle kalmayacak. Sonra bunu güzelce zımparalayıp, kaynak izlerini kaybettikten sonra tek tek boyayacağım.



    Sonrada eksoz işiyle biraz uğraşayım dedim. Presciye gittim ordaki saclara bakıyordum. Kromlu sac vardı ama oda 0.5 mm. Çok ince teneke gibi bişey. Neye kullanacağımı söyleyince üst kattan delikli sac getirdi, benimde hoşuma gitti onu kestirdim ölçüye göre.



    Oval şekilde büküp cıvata geçecek yerlerin deliğini genişlettim.



    Susturucuya emaneten taktım böyle duruyor.



    Salyangoz kısmıda böyle duruyor daha somun kaynatmadım. Onu eksozu söktüğümde halledeceğim.



    Altınada ısı yalıtımı için olan bantlardan kullanırım yada izocam gibi birşey. Onu koyup üstünede bu delikli sacı cıvatayla tutturduğumda bacağıma sıcak gelmez diye düşünüyorum.

    Bugünlük bu kadar. Fazla birşey yapamadım. Vakit kısıtlıydı. Aksaray Motosiklet Gezginleri grubundan tanıştığımız arkadaşım Ali'nin yanına gittim. Karbüratör var demişti. Zamanında kullandığı cross motorun karbüratörü varmış. Sağolsun onu bulup verdi. İspanyol malı sanırım. Giriş çıkış çapları benimkiyle hemen hemen aynı. Ona conta kestirdim ve benzin girişi için rekor aldım. Biraz kurcaladım baya teferruatlı birşeye benziyor. İnşallah haftasonuna takıp deneyeceğim.

    bursalıali bunu beğendi.

  12. #432
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Fotoğrafları facebooka yükleyip ordan link veriyordum. Ama niyeyse sürekli olarak sorun yaşıyorum. Eskiden açtığım konulardaki fotoğraflar birkaç ay sonra silinmeye başlıyor. Fotoğraflar aslında duruyor hesabımda ama forumda link kırılıyor.

    Geçen hafta bu konuya eklediğim resimlerde gitmiş. Farklı bi upload kaynağı kullanmaya başladım. İnşallah bunda sorun yaşamam. Frenin fotoğraflarını o kaynaktan yükleyeyim. Bugün frenin havasınıda aldım güzel çalışıyor.





















    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:14 ----------

    Salyangoz eksoz macerasınıda bugün bitirmiş bulunuyorum. Elimde önceden düz boru vardı. Onu tekrar takmak istedim. Salyangozla daha çok uğraşmak lazım ve ben eksoz mevzusundan sıkıldım. Bugün Çapan'da yanımdaydı. (forumda capan68) Onla beraber eksozu kesip biçip taktık. Sesi çok güzel oldu. Gidişide iyi. En azından bacağımı yakmaz artık. Ben yaptığım işlerin fotoğrafını çekmemiştim. Arkadaş uğraşırken çekmiş bizi. Onları atayım bari.







    Akşamda atölyeye soktum motoru. Atölyeye geçen hafta yeni bi düzen vermiştim. Soba kurmuştum. Soğuklarda çok iyi oluyor.



    Yarın hava güzel olursa Kırşehir tarafına gitmeye niyetlendik. Hava kötü olursada motorun diğer işleriyle uğraşılacak.

    Bu konuda bahsettiğim jawa'yı Çapan'a aldık. Enjeksiyonlu motor nesine zaten onun. Mis gibi iki zamanlıya binmek varken. Buda geçen günlerde bi geziden.

    https://www.instagram.com/p/BdK-i6dg-Rl/?igref=ogexp

    Burdada motoru test ediyorum

    https://www.instagram.com/p/BdKs4lmAGKM/?igref=ogexp

  13. #433
    yusufkalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2017
    Şehir
    İstanbul/Kağıthane
    Motosikleti
    YAMAHA MT 07
    Gece postasını aldim güzel bir uyku uyuyabilirim.Elline sağlık abi,sonunu merak ediyorum.
    Ekarademir bunu beğendi.

  14. #434
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    gara jawa eksozlu ogar sesi duymayalı çok oldu. Şunun bi mz sesi karışmamış olanı çekseniz ya hayrına ?

    Motor hayırlı olsun bu arada.

    Performansı nasıl beğendin mi ? mz le kıyaslarsan ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:42 ----------

    öbür vidyoda varmış eyvallah

  15. #435
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gara jawa eksozlu ogar sesi duymayalı çok oldu. Şunun bi mz sesi karışmamış olanı çekseniz ya hayrına ?

    Motor hayırlı olsun bu arada.

    Performansı nasıl beğendin mi ? mz le kıyaslarsan ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:42 ----------

    öbür vidyoda varmış eyvallah
    Benim motora göre iyi gidiyor gibi. Tam anlayamadım ama. Benim çok hoşuma gitti motor. Tın tın tın sokaklarda gezmelik olmuş o motor.

    Birkaç eksiği vardı onlarıda hallettirdi arkadaş. Debriyajında ve vitesinde sorun vardı. Şimdi güzel. Yarın bi daha denerim inşallah.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  16. #436
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Jawalarda bu gün quick shiftet denen debriyajsız vites değiştirme var. Sizinki çalışıyor mu?

  17. #437
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jawalarda bu gün quick shiftet denen debriyajsız vites değiştirme var. Sizinki çalışıyor mu?
    Debriyajda ve vites kolunda sorun vardı. Bazen vites yükseltirken marş konumuna geçiyordu. Birde vites yükseltmek için kolu baya havaya kaldırmak gerekiyordu. Benim Kayseri'de olduğum gün Çapan yaptırmış onu. İçinde parça kırıkmış değiştirmişler çıkma parçayla. Şimdi düzelmiş ama ben kullanmadım bilmiyorum çalışıyor mu.

    Bide o dediğin özellik her vasıtada olabiliyor abi. Kamyonuda ben bazen üşenip öyle debriyajsız kullanıyorum. Kendi motorumuda öyle kullandığım oluyor. Jawada tabi daha kolay oluyordur. Ben tam devri bulmazsam kütürdüyor.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  18. #438
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Hayır hayır jawalarda mekanik sistem var. Vites koluna basınca veya yukarı çekince denriyaj ayırıyor.
    GaCCaLL bunu beğendi.

  19. #439
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır hayır jawalarda mekanik sistem var. Vites koluna basınca veya yukarı çekince denriyaj ayırıyor.
    Evet abi onu duymuştum. Yağmurlar dinsinde deneyeyim. Güya bugün çıkacaktık. Sabahtan beri aralıksız yağıyor.

  20. #440
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    14 gün olmuş konuya yazmayalı.

    14 gün içinde baya şey değişti. Uzun uzun yazayım. Zaten bu konuya bir daha uzun uzun yazamayacağım.

    1 Ocak 2018 yılın ilk gününde Madrun sürüşü vardı. Dün akşamdan atölyeye koyduğum gayet güzel çalışan motoru çalıştırmak istedim. Bi türlü çalışmadı ateşleme gitmiş yine. Bende kızdım motoru orda bıraktım. Bi nevi küstüm yani.

    Ben Scooter tesisatı çektim malum. Gerçi CG'De çeksem farketmez. O motorların çevirdiğ devir belli. 7-8 bin. MZ çok yüksek devir çeviriyor özellikle açık hava filtresi ile. Orjinalle oda 8 çeviriyor. E bende devirli sürüyorum habire bi yerleri bozuyor. Devir saatinde 12 filan görüyordum sonra oda gitti bozuldu saat.

    Önce statör bozuldu. Onu hallettim bahsettiğim günde beyni yakmış. Bende en son kızdım bıraktım. Zaten amacıma ulaşmıştım bu projede. MZ olarak iyi kötü baya zaman kullandım. Motor hakkında bayada bilgi sahibi oldum. Bi tane düzgün bi motor alayım yol yapmaya ve normal zamanlardada kullanmaya diye düşündüm. Tulpar'ıda artık arazide filan kullanırım diyordum sadece. Aslında MZ'in pek sorunu kalmadı. Bi karbüratör bulsam bide ateşlemeyi düzeltsem yeterli. Ama ben motordan sıkıldım iyice. Başlangıç motoru olarak kullandım. Hem motosiklet sürmeyi öğrendim. Hemde motor mekaniği sökme takma gibi şeylerde baya seviye atladım.

    Başladım ilanları karıştırmaya. Bayada forumda araştırma yaptım. Benim amacıma uygun olan motor aslında Tenere. Hatta İzmir'de bir tane vardı çekme belgeli toplanacak halde. Onu aradım biri gelecekmiş haftasonu. O kaldı. Bikaç motor daha aradım. En son KTM'lere bakıyordum. KTM'nin büyük motorlarına zaten hastayımda benim umudum olmadığından pek bakmıyorum. Çünkü KTM'ler baya pahalı oluyor.

    Bi ilan buldum. Açıklamayada her türlü 4t motorla takas olur yazmış. Aradım konuştuk dedim böyle böyle. Olduğu gibi anlattım motoru. Takasta kabuıl edersen orjinale çevirip veririm diye. Konuştuk anlaştık benim motoru 3e saydık onunkini 8. 5 üste vereceğim. Bence gayet mantıklı. Bide o model KTM tam bana özel yapılmış gibi. KTM 640 adventure motor. Dağ tepe gezmek için ideal. Konforsuz olsada uzun yoldada gider. Oda arazide vurup kırmaya motor almak istiyor. Yani takas ikimiz içinde çok uygun. Dört ayağımın üstüne düştüm kısaca.

    Neyse işte geri bende işlemlere başladım. Eski motoru takacağım üstüne. Bide aldığım parçalar vardı onlarıda takıp vereyim dedim.

    Kuyruk için Asya 200gy grenajından almıştım. Zonghsene uygunu yoktu. Onu ölçtüm büyük geldi.



    Bantla işaretledim kesmek için.







    Alttaki parçayı hızlı yapıştırıcı ile yapıştıracağım. Ortadan kestiğim parça.











    İlk müsait zamandada MZ alt takımını aldım üzerinden.















    Sonrada motoru komple soydum.



    Sanayiye gittim. Önce yıkayıp yağlardan arındırdım.





    Yerlerini ayarlayıp motoru koydum üzerine.



    Önceden söktüğüm demiride öne kaynattım. Koruma olarak kullansın alacak kişi.



    Öndende tekrar bağlantı verdim boru kaynatıp.



    Zincir muhafazası almıştım onunda yerini ayarlayıp taktım.



    Bunlarıda yeni almıştım. Benimkiler kırıktı pek düzeni yoktu. Motoru alacak kişiye kısmetmiş.





    Motora komple yeniden tesisat çektim. Eski tesisatı baya karıştırmışım. Artık elektirik işinde usta sayabilirim kendimi.















    Motorun işi bitti. Çalışması vs gayet güzel. Birkaç gün bu haliyle bindim. MZ'e gerçekten kesinlikle yetişemez. Hiç güç yok bunda.



    Maceranın nasıl son bulduğunuda buraya koyayım bari.

    Haftasonu motoru Kocaeli'ne götürüp takas etmeyi planladık. Cumartesi gecesinden yola çıkıp pazar gününüde orda değerlendirelim istedik. Daha önceden açtığım gezi başlıklarında bahsettiğim Çapan ile gideceğiz. Forino marka arabası var bi şekilde sığdıracağız ona.

    Motorun önünü söktük sığsın diye.







    Çapan çok düşünceli.



    O iş tamam.



    Motoru yükledik çıktık yola. Yolda oyalanarak gittik acelemiz yok zaten. Hatta sabaha karşı uykumuz gelince çektik kenara uyuduk hiç zorlamadık.

    KTM'yi sabah ilk gördüğümde aşık oldum. İlk görüşte aşka inanır mısınız? Aslında çoğu kişiye göre tipsiz bi motor olabilir. Ama bence ayrı bi çekiciliği var. Zaten benim hoşuma giden belli başlı motorlar var. KTM olmasa tenere alırdım.





    Motoru tekrar orda toplayıp ayaklandırdık. Çalıştırdım teslim ettim.



    Sonrada KTM'yi sığdırmak için plan yapmaya başladık. Fiorino gerçekten ufak bi araç. Doblo tipinde olsada ondan kısa. Arka koltuğu zaten sökmüştük. Ön koltuktan geriye 140 cm yer var. Motor 200 cm. Hiç olacak gibi değil. Baktık olmuyor öndeki yolcu koltuğunuda söktük orda.

    Motorun sığması için birazda onu sökmek gerekti.







    Çapan'ın yol arkadaşı.







    Takas ettiğimiz kişinin adı Ali. Sağolsun çok güzel ağırladı bizi. Yatacak yerimizi ayarladı. Yedirdi içirdi. Onlada hatıra olsun diye bi fotoğraf çekmiştik. Motor sayesinde tanıştık sık sık konuşuyoruz.



    Satış işlemlerini Pazartesi günü halledip yola çıktık. Benim yerim biraz konforsuz oldu ama neyse. Ön koltuğu arkaya emaneten koyup oturdum. KTM inceleye inceleye bitirdim yolu.



    Beraber çok maceram olan, benim için yeri bi başka olan, arkadaşlar arasındaki namıyla zongşen'i tabiri caizse atıp geldim.

    Yaptıklarımdan açıkcası pişman değilim. Çok şey öğrendim geçen zaman içinde. Çok güzel şeyler yaşadım. Ha arızaydı şuydu buydu derken kötü günlerde oldu ama onlar önemli değil.

    MZ motoru ve şasesi kaldı. Onları parça parça satabilirim aslında. Ama satmak yerine müsait bi zamanda klasik olarak toplamayı düşünüyorum. Tabi önce bi ruhsat plaka uydurmak lazım ona. Sonrasında inşallah gerisi gelir. Önceliğim KTM'yi biraz toparlamak. Ufak tefek eksikleri var ve birde boya istiyor.

    Konuyu 4 Haziran'da açmışım. Kaba hesapla sekiz ay olmuş. Düşününce bayada uzun sürmüş. Bu tarihten önce pek fazla bilgim yoktu motosiklet hakkında. Ama şimdi baya şey öğrendim. Ve çoğu kişi uzak dur desede KTM'den korkmadım. İşin içinden çıkabileceğimi düşünüyorum.

    Bu zaman dilimi içinde çok kişiyle tanıştım. Bu forumdan çok kişiyle forum dışında konuşuyoruz. Sosyal medya üzerinden. Ve hangi şehire gittiğimde kimi arayacağımı biliyorum. Nasipse yüzyüzede görüşeceğim, bi çayını içeceğim insanlar var. Aynı şekilde bende Aksaray'a gelince beklerim. Kim olursa olsun motosiklet sevdalısı olması yeterli.

    MZ kullanıcıları ile tanıştım mesela. Yüzyüze görüştüğüm sürekli konuştuğum insanlar var. Ve şunu anladım MZ Jawa gibi eski tip motorların gerçekten aşıkları var. Adamlarınki farklı bi tutku. Başka motorlarda böyle marka fanatikliği görmedim açıkcası.

    Konuyu takip eden, destek olan herkese teşekkürler.

    Sürç-i lisan ettiysem affola.
    matrax33, sey_47, kovboy03 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler