Tulpar - Custom Enduro Projesi
Reklamlar
-
16 Ağustos 2017, 21:49
#141
Erdi bey bişey soracağım konuyu inceledim kompile,Statör ve tesisatı kompile çin'e çevirdiniz,volanta okuyucda taktınız.Ancak bu tesisat ve volant 2 zamanlı motor ile uyumlumudur? 2 zamanlı motor her turda ateşler,4 zamanlı 1 turu boş geçer sonra ateşler.Bu konuda sıkıntı oldumu nasıl çözdünüz?
Reklamlar
-
16 Ağustos 2017, 22:27
#142
-
16 Ağustos 2017, 22:46
#143
Evet o zman bu motor turun birinde ateşlemiyor yani %50 güç kaybı bunun yanında fazladan benzin yakıyor. Buji kablosunu çıkartıp bakın,bujiyi söküp tornavida veya bir çubuk yardımı ile üst noktayı tespit edip ateşlemeyi görebilirsiniz.
Volantın üstündeki okuyucuyu tetikleyen çıkıntılı parçanın tam karşısına aynısından takılsa sorun varsada çözülebilirmi? Denemek lazım Elinize sağlık
-
17 Ağustos 2017, 07:17
#144
Ahmet abiye sormuştum. Mesajını alta kopyalayayım. :D
Alakası yok 4 zamanlı motorda 2 zamanlı da her turda ateşleme alır dahası bütğn motorlar 4 zamanlıdır
-
22 Ağustos 2017, 22:48
#145
Motora bir süredir rahat rahat biniyorum. Ufak tefek yağ kaçaklarını görmezden geliyorum.
Birşeyler yaptım ama onlarıda vakit bulunca ekleyeceğim inşallah.
Duramadım yine birşeyler sipariş ettim. Onlarda gelsinde konuya devam edeceğim inşallah.
Karbüratör memesi 90lıktı. Biraz büyüğünü taktım diye yazmıştım. Geçen kurcalarken kırdım. Geri 90lığı taktım. Çekişi düştü gibi. Birde 6000 devir üstüne çıkamıyor patırtı yapıyor.
118lik meme sipariş ettim. O gelince birde onunla deneyeyim bakalım.
Başka neyden olabilir? Fikri olan varmı?
-
30 Ağustos 2017, 20:35
#146
-
02 Eylül 2017, 13:49
#147
Klepe yaptır dediği klepej çektirmekten bahsediyo sanırım arkadaş, sizin o taraflarda bunu yapan usta var mı bilmem ama mersinde Süleyman Keleş diye bi usta var, mz ustası. Facebooktan bulabilirsin, arkadaş listesinde yer kaldıysa ekle onu iletişime geç
-
02 Eylül 2017, 14:13
#148
Mersin İl Temsilcisi
TamGazDevam adlı üyeden alıntı
Klepe yaptır dediği klepej çektirmekten bahsediyo sanırım arkadaş, sizin o taraflarda bunu yapan usta var mı bilmem ama mersinde Süleyman Keleş diye bi usta var, mz ustası. Facebooktan bulabilirsin, arkadaş listesinde yer kaldıysa ekle onu iletişime geç
Mersinde isi olan varsa yardimci olurum.
Neredeymis bu suleyman usta?
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
02 Eylül 2017, 14:59
#149
O nasıl oluyor ? Burdada yaptırabilirim nasıl yapıldığını bilsem
-
02 Eylül 2017, 15:28
#150
Ekarademir adlı üyeden alıntı
O nasıl oluyor ? Burdada yaptırabilirim nasıl yapıldığını bilsem
Pistonun hareket ettiği bölge de kısmı çizikler oluşmuş muhtemelen, bu çiziklerde sağlıklı çalışmamasına neden oluyor.
İki zamanlı motosikletlere gömlek çakılma yani rektefe işlemi ile hallolur mu bilmiyorum. Yuvayı genişletecekler haliyle pistonu da büyütmek gerekiyo. Ki zaten mz'in pistonu kocaman bi şey, bu işin piri süleyman usta.
bahsettiğim işlem şu, https://www.youtube.com/watch?v=Glz_adQS8h4&t=5s
-
02 Eylül 2017, 21:21
#151
Tornada yaptırman lazım dedi. Gömlek işi değil sanırım. Pistonun kafayı tornada almakla ilgili birşey heralde. Şu avans işini halledeyimde ona bakacam.
Daha motorun işleri var ama bu avans yüzünden diğerlerine geçemedim. Ateşlemede sıkıntı var. Sabit gaz gidemiyorum tekliyor. 6000 devire gelincede patırdıyor.
-
03 Eylül 2017, 23:57
#152
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Tornada yaptırman lazım dedi. Gömlek işi değil sanırım. Pistonun kafayı tornada almakla ilgili birşey heralde. Şu avans işini halledeyimde ona bakacam.
Daha motorun işleri var ama bu avans yüzünden diğerlerine geçemedim. Ateşlemede sıkıntı var. Sabit gaz gidemiyorum tekliyor. 6000 devire gelincede patırdıyor.
o motora klepe yaptıramazsın. Hem elektronik desteğini hemde mekanik işini çözmen çok zor. Kulaktan dolma bilgilerle savuranlara pek kulak asma.
motorun bana 1 tane videosunu çekmiş olsan sana çok güzel fikirler verirdim.
-
04 Eylül 2017, 00:32
#153
-
05 Eylül 2017, 00:51
#154
Matrax33 Bugün çektim video sonunda.
Sabah avans ayarı için statörü biraz kurcaladım. Piston en üst noktadayken okuyucudan mıknatıs geçmiş şekildeyken taktım. O şekilde çalıştırdığımda devir saatinden pek anlayamadım çünkü 6 bini geçince birden sona dayanıyor. O kadar devir çevirmesi imkansız. Yani bi sorun var devir saatinde. Devir sorunu hallolmuş gibiydi.
O şekilde bi yere gittim yol müsaitti denedim. Bu sefer 3. viteste 100ü görmeye başladı. Gayette iyiydi gidişi. Ama statör mü adı her neyse o yuvarlak olan işte. Onu cıvata ile takıyorum yerine tam ayarını bulmadığım için kaynatmadım. Heralde dönüş yolunda yine oynadı ve o ayar bozuldu. Eskisindende kötü oldu.
Bide o ara benzin almıştım yağı fazla koydum o yüzdende çalışması değişti motorun.
Akşamüstü çekilen video bu. Şu an bu şekilde motor. Videoda sabit gaz veriyorum ama sanki gazı kesmişim gibi oluyor. Arkadaş yatık çekmiş geri düzeltmeyi bulamadım youtubede.
Buda ilk ayardan sonra çektiğim. Bundada biraz patırdama var ama eskiye nazaran daha yüksek devirde yapıyordu.
-
05 Eylül 2017, 02:02
#155
2. video gizli kalmış izlenmiyor. Gaz yemesi güzel motorun karbüratörü daha fazla kurcalama. Avans ayarını nasıl değiştirebiliyosun ? Bi kaç farklı yönde deneyip en iyisini bulmalısın. Pistonun üst ölü noktasını boşver. Ateşleme tablasını nasıl yapabiliyosun bilmiyom ama komple dödürerek doğru noktayı bulabilirsin. Deneyerek yanılarak.
En verimli 2 farklı nokta olur.
2 noktada da motor çok iyi gaz yer gitmesinde sorun olmaz fakat,
1 noktada eksoz patlaması, motorun ters çalışma eğilimi ( bildiğin geriye doğru yürür) ve bol bol buji patlatma durumu olur.
senin doğru noktayı deneyerek bulman lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:58 ----------
statörüle işin yok tüm olay volantta. Volantı çevirerek deneyeceksin. volant eğer krank üzerine kamalıysa kamanın noktası hatalı.
-
05 Eylül 2017, 21:51
#156
İkinci video yüklenirken bilgisayar donmuştu. Tam olmamış demek ki. Bende sorunsuz açılıyor ayarlarına baktım herkese açık görünüyor. Sorunu bulamadım.
İşte ben o sarı demirin adını bilmiyordum. Volantmış öğrenmiş oldum.
Ayar işi şöyle. Kamalı boru gibi bi parça var. O kranka takılıyor. Üstünde takılı vaziyette duruyor. MZ'in kendi parçası o zaten. Onun üstüne volantı takıp cıvatayı sıkıyorum. Tam ayarı bulduktan sonra volantı sabitleyeceğim boruya. Şimdilik cıvata tutuyor onunda ayarı bozuluyor biraz gidince. Yani tam ayarı bulup hemen sabitlemem lazım.
Piston yukarıya kadar çıkıyor. Orda en iyi sıkıştırmayı yapıp tekrar aşağı doğru iniyor. Yukarıya doğru çıkarken ateşlese dediğin sorun olur sanırım. Aşağı inmeye başlar başlamaz ateşlemesi en iyisi olacak gibi. Doğru mu?
Piston en üst noktadayken mıknatıs okuyucuyu geçmiş olacak şekilde ayarlamıştım.
Şimdi benim merak ettiğim şu. Mıknatıs okuyucudan geçerken mi ateşleme oluyor? Yoksa geçerken mi buji çakıyor? Bunu bilsem daha iyi ayar yapabilirim sanırım.
Yada en uygun ayarı nasıl yapabilirim püf noktası var mı?
-
12 Eylül 2017, 00:24
#157
-
12 Eylül 2017, 02:25
#158
helal be sabrına hayret ettim. baştan sona takip ettim ben olsam 100 kere pes edip yarım bırakmıştım vallahi.
-
12 Eylül 2017, 10:13
#159
ayetlervaray adlı üyeden alıntı
helal be sabrına hayret ettim. baştan sona takip ettim ben olsam 100 kere pes edip yarım bırakmıştım vallahi.
Sağolasın. Olmaz diye birşey yok bence. Doğru yolu bulmak lazım. Pes edersem alay konusu olurdum. Ama şimdi gittiğim bi çok yerde takdir dolu sözler duyuyorum.
Hayatta böyle. Acı tecrübeler pişiriyor insanı. Ama yaşamaktan vazgeçmiyoruz.
-
12 Eylül 2017, 10:18
#160
Hocam ben okurken olmadığı için sinirimden yarım bırakıyorum projeyi, gerçekten tebrik ediyorum seni bırakmayıp devam ettiğin için.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler