Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
6. sayfa BirinciBirinci ... 4567816 ... SonuncuSonuncu

Tulpar - Custom Enduro Projesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #101
    Dash_1905 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2014
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    Mondial 200kt
    Hocam projeyi en başından beri adım adım takip ediyorum. Çok güzel bir motor ortaya çıkardınız. Naçizane birkaç tavsiyem olacak. Şu kafa kısmı yani far ve çamurluğun olduğu yer bu güzel projeyi baltalandığını düşünüyorum. Çamurluk daha zarif birşey yapabilirsiniz. Ayrıca far kısmını acerbis far ile değiştirirseniz görünüş olarak daha iyi görüneceği kanaatindeyim. Ayrıca boya kalitesi çok iyi görünmüyor. Ona da daha güzel boya yapabilirseniz ortaya bir şaheser çıkacağını düşünüyorum. Motor ve arka salıncak kısmındaki işçiliğiniz muntazam olmuş. Ama grenaj kısımlarına gelince çok uğraştım artık binmek istiyorum demişsiniz gibi.
    Ekarademir ve alp010 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102
    K121L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2015
    Bu motoru arazide çakıl taşlarını fırlatırken görmemize az kaldı
    Kolay gelsin
    Ekarademir bunu beğendi.

  3. #103
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı Dash_1905 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam projeyi en başından beri adım adım takip ediyorum. Çok güzel bir motor ortaya çıkardınız. Naçizane birkaç tavsiyem olacak. Şu kafa kısmı yani far ve çamurluğun olduğu yer bu güzel projeyi baltalandığını düşünüyorum. Çamurluk daha zarif birşey yapabilirsiniz. Ayrıca far kısmını acerbis far ile değiştirirseniz görünüş olarak daha iyi görüneceği kanaatindeyim. Ayrıca boya kalitesi çok iyi görünmüyor. Ona da daha güzel boya yapabilirseniz ortaya bir şaheser çıkacağını düşünüyorum. Motor ve arka salıncak kısmındaki işçiliğiniz muntazam olmuş. Ama grenaj kısımlarına gelince çok uğraştım artık binmek istiyorum demişsiniz gibi.
    Erdi arkadaşa katılıyorum dostum, görsel işin çıtı pıtı kısmı evet ama, bence bi kaç değişiklik yaparsan motor siparişi bile alırsın emin ol
    Hatta ilk siparişe adımı yaz
    Çin malı ktm farları var uyguna, çamurluk 30 liraya felan kuba black cat camurlugu olabilir..
    Renk konusu senin zevkin, bana fikrimi soracak olursan beyaz turkuaz yada sarı siyah teması efsane olur
    Ekarademir bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  4. #104

    Üyelik
    11 Haziran 2014
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    Aprilia RSV 1000
    Konuya nedense ben yeni denkgeldim ve tek seferde baştan sona tek kelime kaçırmadan okudum.

    Öncelikle yapamazsın diyenlere azmin ile verdiğin cevap için özel teşekkür ederim. Bazı insanlar kendi beceriksizliklerini bunlara ustalarda dahil her insanda var zannediyor bazen bilerek isteyerek bazende bilmeden herşeyden korkutup vazgeçrmeye çalışıyorlar deli oluyorum bu duruma.

    Biz buaralarda ikinci el motor alırkan kendini usta zanneden kişiler sorduğumuz 10 motordan 9 unu sakına alma parça bulamıyoruz diyorlar e bakıyorum benimle yaşıt motorun en ufak parçasına kadar buldunuz oda ayrı bir olay.

    Eski ustalar iyi hoş ustalarından ne görmüşlerse öğrenmişler üzerine bişiler ekleyenler iyi usta olmuşlar ama eski cıraklık dönemlerinden kalma bilgilerle bilgisayar kullanmanın nimetlerinden yararlanmadan heleki yeni motorları açan ustalar ışık görmüş tavşan gibi kalıyorlar birde ahkam kesiyorlar deliriyorum bu ortama. "OLMAZ" "O BULUNMAZ" gibi lafları söyleyen ustalarla selamlaşmayı bile kesmeye başladım

    BU konularda çok doluyum sanırım benimde Nacizane 2006 model bir honda cbf 250 motorum var inşallah niyetim bu kış evin altında komple söküm scrambler tarzı gibi bişiler yapabilmek bakalım nasip.

    Elinize emeğinize sağlık. Kendi elinizle Zevkinizle emeğinizle ürettiğiniz bir ürünü kullanmanın zevkini inşallah herkez anlar.
    Ekarademir bunu beğendi.

  5. #105
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    K121L Aksilik olmazsa inşallah bu haftasonuna çalıştırmayı düşünüyorum. Aksaray'ın Ortaköy ilçesinin Devedamı köyünde çok samimi arkadaşım var. Ona ziyarete gideceğim hemde motoru deneyeceğim tarla yollarında. Ordanda motorun satışını almaya Sarıyahşi ilçesine.

    Dash_1905 ve MrMud İkinizde haklısınız. Moturu yapmaya ilk başladığımda facebookda bi sayfa gördüm. Orda satılan ürünlerin ekran görüntüsünü almıştım telefona. Baya bi zaman geçti hala sipariş vermedim. Sonrada şimdilik dursun dedim. Ama içimde ukte kaldı habire aklıma geliyor acaba değiştirsem mi diye. Çamurluk çok büyük ve yamuk yumuk. Far iyice sararmış ayrıca çatlaklar var. Kendi bağlantıları kırılmış dayson ile yapıştırdım. Pek doğru düzgün önümüde göstermiyor zaten. Ekran görüntüsünü aldıklarımı aşağıya koyayım. Sizde tavsiye verin bi el atın hayrınıza bu işe. Tabi başka tavsiyelerde alabilirim. Bunların fiyatları normal mi pahalı mı onuda bilmiyorum. Kazık yemeyelim durduk yere. Renk konusunda fazla renk düşünmüyorum açıkcası. Siyah kırmızı iki renk yeterli bence. Jantlar nikelajlı onları bile siyaha boyayasım var.

    Bu elciği düşünüyorum. Işıklı olduğu için güzel. Amerikan park şeklinde bağlarım geceleri görünürlük içinde iyi olur.



    Bu çamurluk biraz pahalı geldi bana. Bağlantı yerleride tutmuyorda onlar uydurulur kolay.



    Bu far çok hoşuma gitti. Kırmızıya boyarım güzel durur. Ama işte internetten alıyorum. Küçük filan gelirse kelebek konmuş gibi durmasın.



    Bu stop lambasıda hoşuma gitti. Yakışacağını düşünüyorum ama plaka işi karıştırıyor. Küçük plaka bastırabilirmiyim? Satışı üstüme alınca plaka değişimi olacak. Kanunen küçük plaka yaptırabiliyormuyum?



    Bunuda korkuluğa bikaç tane taksam iyi olur geceleri.



    Buda görünürlük için iyi.



    Düşüncelerinizi bekliyorum.

    ahmetyildiz Güzel yorumun için teşekkür ederim. Sürekli sanayi ile içli dışlıyım ve çok denkgeldiğim bi durum ustaların kendini büyük görmesi. Normal insanlarda ustaları gözünde çok büyütüyor. Mesela beni uğraşırken gören çoğu kişi aynı şeyi soruyor. "Sanayide mi yetiştin?" Yani birinin yanında çıraklıkla filan büyüğümü sanıyorlar. Hiç çalışmadım sanayide diyorum inandıramıyorum.

    Çok samimi olduğum bi arkadaşım var 10 yıllık arkadaşız. Hani yakın arkadaşların arasında özel cümleler vardır. Kimse anlamaz ama onlar güler. Bizim aramızdaki bi cümlede " olmaz yav öyle olur mu?"

    Sanayideki ustalara yıllardır ne zaman iş tarif etsek bu cevabı aldık. Sadece motor değil farklı iş kollarındada böyle. Ustaya iş tarif edince, onu böyle yapsan olur diyince hep bu cevabı verdiler. Arkadaşımında kafası pek çalışır. Sonra ver kendim yaparım diyim yapıncada "haa oluyormuş" derler. Kimiside onu demez çamur atmaya çalışır. Yakında o kırılır bozulur vs diye. Ustalığına toz konduramazlar.

    Sen o marş kolunu asla takamazsın diyen usta diye bahsetmiştim. Geçende bir başka motor ustasına benden için " komple kendi topladı o motoru. Elektiriğini bile kendi çekti" diyordu. Uzaktaydım ama kulak kabarttım duydum. Yüzüme söyleyemiyor hala.

    Ben yaptım demenin zevki hiçbişeyde yok. Benim ilk aracım kamyondu. 92 model hurdayken aldım. Komple topladım onuda. Tabi o ağır vasıta olduğundan birçok şeyi ustasına yaptırdım. Tabi ustaya yaptıramadığım şeyleri kendim yaptım. Onları kullanmanın zevki bir başka. Görüpte "nerde yaptırdın" diye soranlara kendim yaptım diyincede gururlanıyor insan.

    Yada önceki işlerimde "kendim topladım, kendim yaptım" diye söylemek güzel oluyor. Söylemeyi geçelim ben binince zevk alıyorum ötesi mühim değil. Otoser mesela satmaya kıyamıyorum. Her gün ailemden laf duyuyorum sat diye. Yada çevremden kurtul şundan taksi al diye laf geliyor. Ama o benim çocuklarıma miras kalacak. İnşallah olursa çocuğum. Her parçasında benim emeğim var. Hatta kanım var. Projelerde sürekli sakarlık oluyor. Mesela şu an 3 parmağım kesik. Sağ bileğimde kesik var ve bileğimin üstünde eksozdan dolayı baya yanık var.

    Bende sazı eline alınca susmayan ozan gibiyim. Yazdıkça yazıyorum. İnşallah sende kışın istediğine ulaşırsın. Elimden birşey gelirse profilimde iletişim bilgilerim var.

    Ama benden sana nacizane tavsiye. O motoru bozmak yerine JAWA yada Planet alıp ondan yapsan çok daha güzel olur. İki zamanlının keyfi hiçbişeyde yok. Onlara çok yakışıyor. Jawa ceylandan daha güzel olur scrambler. Yada 350ye farklı depo takıp oynarsan oda yakışır. Güç ve hız olarakda tatmin eder.

    Çok arıza yapar iki zamanlı ile uğraşılmaz diyenler var. Ben Otoser'e sıfır motor yaptırdım. Aylar oldu maşallahı var daha hiç arıza yapmadı. Arada bi karbüratör şamandırası sorun yapıyor benzin kaçırıyor. Ondada benzini kullanmadığım zaman kapatıyorum sorun olmuyor. Jawaya bendeki gibi elektronik ateşleme yapıp iyi bide motorunu ayarlarsan hiç üzmez. 60 modelleri kullanılıyor hala sağda solda. Öyle sağlam motor onlar. MZdende iyi olabilir. Ama MZ'in şasesiyle çok oynamak gerekir. Jawa daha uygun tip olarak. Kalite olarakda MZ uygun. 1-2 bin liraya bulursun o kadarda ucuz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------

    Bak mesela youtubede bu var. Bunlar baya prof çalışmış ama yapılamayacak şey değil. Daha iyiside yapılabilir. Biraz emek lazım. El marşı bile koymuşlar. Sesi yeter be.

    https://www.youtube.com/watch?v=dKnT-TM6WJc

    Buda inşallah benim ilerdeki projem olacak. Jawa Bobber.

    https://www.youtube.com/watch?v=a1jSyhPYloI

  6. #106
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Erdi far hariç parçalar güzel ama o far iğrenç duruyor emin ol.
    Çünkü bin bir çeşit motorda denk geldim hepsi iğrenç.
    Whatsappdan atacağım replica KTM farı var onu takarsan çok daha orjinal duracaktır emin ol

  7. #107

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Erdi far hariç parçalar güzel ama o far iğrenç duruyor emin ol.
    Çünkü bin bir çeşit motorda denk geldim hepsi iğrenç.
    Whatsappdan atacağım replica KTM farı var onu takarsan çok daha orjinal duracaktır emin ol
    Tam bende yazacaktım far ve o elcik koruma hiç olmamış.
    İlk düşmede eline alırsın o plastik elcik korumayı.

    Hem ışıklı filan pulsara takıyor millet onu.

    Sen yetenekli adamsın acerbisin resimlerine bak arkasındaki demir malzemeyi yaparsın üstünde plastik bişeyler katar kendi elcik korumanı yaparsın bence.

  8. #108
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Bin bilsende bir bilene danış demiş atalar. Tamam vazgeçtim almıyorum onları. :D

    Ktm farıda pek ufak yav. Çok küçük durur üstünde

  9. #109

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bin bilsende bir bilene danış demiş atalar. Tamam vazgeçtim almıyorum onları. :D

    Ktm farıda pek ufak yav. Çok küçük durur üstünde
    Sen o plastik elciği takmadın ya Allah senden razı olsun.
    Ama dediğim gibi yapabilirsin.

  10. #110
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Amin cümlemizden.

    Hiç elcik görmedim o yüzden nasıl yapacağımı bilmiyorum. Önce görsem daha iyi yaparım. :D mz için olandan alayım bari

  11. #111

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amin cümlemizden.

    Hiç elcik görmedim o yüzden nasıl yapacağımı bilmiyorum. Önce görsem daha iyi yaparım. :D mz için olandan alayım bari
    Profilindeki numara seninmi? WhatsApp dan yazdım bak yardımcı olur inşallah.

  12. #112
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    hacıagbi kolay gelsin.proje cok basarılı olmuş.gaz yememe sorununu cözebildinmi?

  13. #113
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alonedark93 Whatsappdada yazdığım gibi elcik konusu biraz dursun. Çamurluğuda kendim yapmaya karar verdim. Eldekiyle oynayacağım. Farda dursun şimdilik. Artık bineyim onları zaman içinde hallederim.

    airhead Sağolasın. Parçalar dün geldi kargodan. Ama bugün işim yoğundu bakamadım. Yarında Kayseri'deyim cumartesi vaktim olursa o konuyla ilgileneceğim inşallah. Bugün çalıştırdım bi tur attım. Yağ pistona ulaşana kadar 100-150 metre basabildim. Sonra yine gaz yememeye başladı. Rölantide çalıştırıp sigara içtim bende karşısında. Birde video çekmiştim burayada atayım.

    Enduro yapayım derken bobber gibi chopper gibi ses çıkarmışım motordan.

    Facebook Video Adresi

    Şimdi bana gidonu yükseltmeye birşey lazım. Motor yükseldiği için gidon aşağıda kalıyor. Çalışma sorunundan sonra o konuya el atacağım.
    shooter1 bunu beğendi.

  14. #114
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    azıcık chopper sesi andırıyor ama gaz verince mz sesi çıkmaya başlar

  15. #115
    nat675 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar NS 200
    Kardeşim çok güzel bir işle uğraşıyorsun.
    Güzel günlerini gör inşallah motosikletin...

    Videodan gördüğüm kadarıyla, kendi kendine açılır kapanır ayna yakışmış motosiklete.
    Huzur içinde yat AEA...
    Unutulmayacaksın...

  16. #116
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Gaz verincede tam olarak MZ gibi çıkmıyor. Jawa klasiğe benzer tok ses çıkıyor. Sevdim bu halini. Mzin sesini hiç sevmezdim jawaya bayılırdım. :D

    Amin inşallah. He çok orjinal bi ayna o. :D ustadan aldım yivi tutuyomu diye denedim. Somunu sıkmadım öyle duruyordu. Hala sıkılı değil kafasına göre takılıyor. :D

  17. #117
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Bugün saatlerce uğraştım ve krank keçesini değiştirmeyi başardım. Ama sonuç değişmedi. Motor hala boğuluyor.

    Rölantide çok iyi motor. Ama gaz verince patırdıyor. Daha çok gaz verincede boğuluyor ve elimi sabit tutsamda devir düşmeye başlıyor. Sonrada stop edecek gibi oluyor elimi çekiyorum gazdan.

    Pistonun iyi olduğunu düşünüyorum. Tek marşta alıyor uğraştırmıyor.

    Bugün o şekilde eve dönerken benzin bitti. Benzin biterken motor düzeldi düzgünce gaz yedi hızlandı sonra stop etti. Tahminimce benzin çok gidiyor. Sorun karbüratörde olabilir. Sıfır almıştım ama kurcalayacağım onuda yarın.

    Başka fikri olan var mı bu soruna ?

  18. #118
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Erdi far hariç parçalar güzel ama o far iğrenç duruyor emin ol.
    Çünkü bin bir çeşit motorda denk geldim hepsi iğrenç.
    Whatsappdan atacağım replica KTM farı var onu takarsan çok daha orjinal duracaktır emin ol
    Benim farıma laf etme :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:47 ----------

    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün saatlerce uğraştım ve krank keçesini değiştirmeyi başardım. Ama sonuç değişmedi. Motor hala boğuluyor.

    Rölantide çok iyi motor. Ama gaz verince patırdıyor. Daha çok gaz verincede boğuluyor ve elimi sabit tutsamda devir düşmeye başlıyor. Sonrada stop edecek gibi oluyor elimi çekiyorum gazdan.

    Pistonun iyi olduğunu düşünüyorum. Tek marşta alıyor uğraştırmıyor.

    Bugün o şekilde eve dönerken benzin bitti. Benzin biterken motor düzeldi düzgünce gaz yedi hızlandı sonra stop etti. Tahminimce benzin çok gidiyor. Sorun karbüratörde olabilir. Sıfır almıştım ama kurcalayacağım onuda yarın.

    Başka fikri olan var mı bu soruna ?
    karbüratör yan sanayi ise yapabilir. krank keçeleri hava alıyosa muhtemelen motoru yarman gerekicek.

    Motor yanımda olsa arızasını hemen tespit ederdik.

    hava filtresini sök. avcunla açık kapalı yaparak gaz yedirmeye çalış. Hiç bir koşulda gaz yemiyosa karbüratör bozuk( elindeki orjinal karbüratörü bi şekilde tamir et dene) veya krank keçeleri değişecek.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:50 ----------

    Şunu da ekleyeyim meme numaraları orjinal mi onu kontrol et. Farklı numara memelerle deneme yanılma yap.

  19. #119
    yulis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2017
    Motosikleti
    Apache RTR150 --> RTR180-->CBF1000FA
    tebrikler çok güzel bir çalışma konuyu takipteyim ya anlamadığım bu elektronik ateşlemede sentenin kaçık olma ihtimali yokmu ?

    varsa bunu nasıl anlarız hani keçe patlak olsa genelde ısınınca yapar bu sorunu soğukken düzgün çalışması gerekmezmi ?

    gerçekten çok başarılısın el yatkınlığı aslında beceriklilik derler yapılmaz diye birşey yok

    ben hurdadaki borulardan bisiklet iskeleti yaptığımda şimdi çok ünlü bir markanın distribütörü olmaz o yapılmaz gitmez gönyesi tutmaz dedi

    o şekilde iki bisiklet yaptım hala da biniyorum 15 sen olmuştur taş gibi insan dediğin gibi ben yaptım deyince gurur duyuyor bisikletçi

    dükkanımızda sergiliyoruz hala başarılarının devamını dilerim

  20. #120
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Sağolun arkadaşlar yorumlarınız için.

    Birkaç gündür bilgisayarı açıpda uzun uzun yazamadım.

    matrax33 Buraya yazdığını görmeden dediklerini yapmış bulundum. Deneme yanılma yoluyla çözdüm gibi sorunu. Birazda tesadüf. Önceki mesajında demiştin "sorun basit birşey olabilir" diye. Öylede oldu.


    yulis O yüzden kranka kaynatmadık daha. Motoru biraz denedikten sonra tam yerini bulup kaynatılacak parça. İnsanın kendine güveni olmalı ve olumsuz düşünceleri takmamalı. Sonrası "yaptım oldu" Benimde bir bisikletçi arkadaş var. Oda çeşit çeşit fikirle geliyor ama bi vakit bulupda yapamadık. En son kendi oturaklı 3 tekerli yapmış ilk denemeye görede iyi olmuş.

    Neyse konuya döneyim.

    Havalı tabanca kasacıda var diye oraya götürdüm motoru. Blok kapağı sökme takma artık çocuk oyuncağı gibi. Marş kolunuda daha düzgün ayarlıyabiliyorum. Bi zamanlar imkansız derlerdi. Gittim kamyon servisinde mengenede yaptım. (kasacıda yoktu. ) Çok daha iyi oldu.

    Orta sehpa olarakda bims kullanıyorum sanki ona göre ayarlamış gibi olmuş.



    Tüm mesele debriyajı sökmek. Malum videoyu izledim. Orda bunu sökmek için özel bi boru var. Sedat abi benzerini yaptı oraya bakıp sağolsun.





    Ama bu yapılan alet işe yaramadı. Yiv tutmuyor bozulmuş iyice krankın. Bende bu tip parçaları sökmek için çektirme olur. Gittim kamyon servisinden onu aldım geldim. Onla söktüm debriyajı.





    Çektirmede bu arkada görünen alet.



    Keçeyi çıkarmak baya zor. İkide sac almıştım değiştiririm diye. Ama o sacı değiştirmek için bloğu yarmak lazım. O yüzden onlar dursun. Keçenin birini sokmaya çalışırken telef ettim. Neyseki 2 tane almıştım.



    Tornavida ile sokmaya çalışınca yamuldu. Bende ona uygun boru bulup içine çaktım ikinciyi.



    Motoru toplayıp marşa bastım. Sonuç yine aynı. O an tam bi hayal kırıklığı. Sonra sinirlendim " ...... motorunun hadi yüzmeye gidelim" dedim. Toplandık Narlıgöl'deki kaplıcaya gittik. Büyük havuz filan var iyi oluyor. Tavsiye ederim Aksaray'a yolu düşeceklere.

    Ertesi gün yani pazar günü yine erkenden uyandım. Daha önceden otoser'de benzer durum başıma gelmişti. Zaten başıma ne geldiyse bu yeni parça takıntımdan geliyor. Karbüratörde kırık parça var diye gitmiş sıfır almıştım. Tamir yoluna gitmemiştim iyi olur yeni karbüratör diye. Eski karbüratörü çıkardım. Yenideki parçaları söküp ona aktardım. Memeye dokunmadım.







    Motoru çalıştırdım ve sonuç eskisine göre çok çok iyi. En azından motorun üstüne biniliyor. Denemek için ekipmanları topladım hemen. Bayağıdır giymiyordum özlemişim. Gerçi bu sıcaklarda bi hayli zor oluyor. Arkadaşlar pikniğe çağırmıştı bende motorla gelecem dedim.





    Motorla 40-50 km yol yaptım ilk izlenimlerim şu şekilde.

    -Karbüratör ayarı bozuk. Aşırı benzin yakıyor ve gitmiyor. Bir günde yakmışım 5 litre benzini.

    -İlk kalkışta çok zayıf. İkinci viteste mükemmel tork var. Gaza dokununca şahlanıyor. Üçüncü vites normal. Dörde atınca yemiyor boğuluyor.

    -Hız ölçemedim. Sanayide kasacının ordayken çocuğun biri gaz halatıyla oynadı. Sonrada abi bu çıkmış diye ucunu gösterdi. "Koparmışsın eline sağlık" dedim. Parasında filan değilimde o halatı bulmak çok zor. Yani km saati artık çalışmıyor.

    -Devir saati bazen çalışıyor bazen çalışmıyor kafasına göre. Eskidende böyleydi. (Sonradan taktım orjinalde yoktu) Beyin yada bobin arızalı diye düşünüyorum. Saati yeni almıştım.

    -6-7 bin devire gelince patırdamaya başlıyor. Sanki kesiciye girmiş gibi gaz kesiyor.

    -Az devirde toparlaması zor oluyor stop edecek gibi oluyor.

    Eve geldikten sonra bujiyi değiştirdim. Biraz daha düzeldi motor. Ama yukarda saydıklarım hala devam ediyor.

    Motoru iyi güzel yerine uydurdum ama işte motor arızalı çıktı şansıma.

    Eski motorun karbüratörünü takmayı düşünüyorum. Tornacıya bi manifold yaptırıp takayım diyorum. Hem az yakar hemde onda ayar cıvatası filan var. Bu karbüratörün ayar cıvatasını o kadar kurcaladım bişey değişmiyor.

    Neyse iyi kötü motora binebiliyorum. Çok keyifli birşey olmuş. Gidonu yükseltmem lazım o alçakta kalmış.

    Yardımlarınızı beklerim. Yukarda yazdığım sorunlara.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------

    He birde hava filtresine baktım baya benzin basmış oraya.
    RoofRoof bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
6. sayfa BirinciBirinci ... 4567816 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler