Tulpar - Custom Enduro Projesi
-
04 Haziran 2017, 22:36
#1
Reklamlar
-
05 Haziran 2017, 15:50
#2
öncelikle şunu belirteyim. mz motoru haşat görünüyor.
Motor boştayken makinayı parçalayıp krank kolunu kontrol etmeni öneririm. Dağıtmışkende krank keçeleriyle krank bilyalarını değiştir. En çok kafa ağrıtan kısmı bunlar. Krank kolu, krank bilyaları ve keçeler.
Silindirle pistonuda ölç iyiyse segmanları yenile kötüyse yeni piston al.
Debriyaj tasındaki yayları kontrol et onlarda çok baş ağrıtır.
En önemli husus ateşleme tablosu. Ne yap ne et elektronik olanını bul değiştir. Yoksa sürekli avansı kaçar, platin olmadık zamanda meme yapar. Meksefe yoldayken patlar. vs. vs.
Motor bağlantısınıda takozlu yapmalısın. Mz motoru yüksek devirli olduğu için takoz olmazsa vibratöre döner. ( orjinal mz'den kopya çek)
Bi diğer husus eksoz. 2 zamanlı motorlar eksozları tıkar. El yapımı bi eksoz yaptır içi tertemiz. Kendi eksozunu kullanacaksanda yaktırmalısın.
Dişli oranlarını iyi ayarlamalısın mz motorunun en çok baş ağrıtan bi diğer kısmı dişli zincir bozması.
takipteyim hadi kolay gelsin.
-
06 Haziran 2017, 00:58
#3
kolay gelsin sonucu merakla bekliyorum
-
06 Haziran 2017, 02:00
#4
harika bir yazı devamını bekliyoruz
-
07 Haziran 2017, 21:21
#5
-
07 Haziran 2017, 21:26
#6
Başarılar
Bu tarz kendin yap konuları seviyorum takip etmesi zevkli oluyor
-
07 Haziran 2017, 22:55
#7
KumanBayram adlı üyeden alıntı
Başarılar
Bu tarz kendin yap konuları seviyorum takip etmesi zevkli oluyor
Teşekkürler. Yapmasıda çok zevkli. Tabi birde diz boyu perişanlık durumu var.
-
07 Haziran 2017, 23:32
#8
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Birde pistonun kafasında takozlu kısım var. Onuda söktüm kullanacağım ama pek faydası olacağını sanmıyorum
Kesinlikle motor bağlantılarını orjinal Mz ile taklit etmeni öneriyorum. Orjinal Mz'i çalışır vaziyetteyken görmüşsen eğer o silindir kapağında ki takozun tüm vibrasyonu emdiğini göreceksin.
Eğer takoz kullanmazsan yüksek süratlerde ve düşük devirlerde aşırı titreşim hissetirecek.
Mz 4 zamanlı bir çok motordan devirli bir motor diğerleriyle kıyaslama.
Eksoza gelirsek 4 zamanlı araçların sıkıştırma oranları 2 zamanlılarla çok çok farklı. Senin orjinal eksozunun pipo tarafında içi muhtemelen elyaf dolu. Kısa sürede o eksoz tıkanır.
İlla o eksozu kullanıcam dersen piponun içini boşalt.
Salyangoz olmazsa olmaz değil ama 2 zamanlılarda performansı yükselten etken.
Uzunca bi tüpü olan bi eksoz yaptırsan süper olurdu.
-
07 Haziran 2017, 23:55
#9
Yarın orjinal bağlantısıyla çalışayım. Peki eksoz yaptırırken nelere dikkat etmek lazım ? İki zamanlıda nasıl yapılmalı ? Eksozcu arkadaşım var ona yaptırırım. Eski jawalar gibi tak tak ses çıkarabilirmiyiz ?
-
08 Haziran 2017, 00:05
#10
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Yarın orjinal bağlantısıyla çalışayım. Peki eksoz yaptırırken nelere dikkat etmek lazım ? İki zamanlıda nasıl yapılmalı ? Eksozcu arkadaşım var ona yaptırırım. Eski jawalar gibi tak tak ses çıkarabilirmiyiz ?
videoyu izle 1. dk dan itibaren takozun işlevi hakkında fikir sahibi olursun.
eksozun borusu et kalınlığı ince olsun şasenin geometrisine göre uzunca bir tüp tüpün içindede birbiri ardına gezen susturucu. eski jawa eksozunu daha önce mz'e taktım ben aynı sesi vermiyor. Mz'in sesi kendi özgü.
yaptırabiliyosan salyangozlu yaptır. yapamıyosada uzunca tüp. tüpün girişiyle çıkış çapları ne kadar ince olursa o kadar iyi sıkıştırır.
şu resimden sistemi hakkında fikir sahibi edinebilirsin. yüksek performans için o geniş hazneyi salyangoz yapıyorlar en arkada da ince giriş çıkışlı tüp var. tüpün içinde susturucu var.
-
08 Haziran 2017, 00:49
#11
Videoyu izledikten sonra kesin kararımı verdim takozlu yapacam :D ana arka tarafta iki tane bağlantı var. Esnemeye imkan veriyor mu ki o ?
Orjinal eksozu çok kıvrımlı ve şase içinden dolanıyor. Sadece tüp kısmıyla oynayabilirim yani. Onuda uzatma imkanım bile yok. Yeri dar sığmaz.
-
08 Haziran 2017, 01:19
#12
Guzel bir is ciddi takipteyim kolay gelsin
-
08 Haziran 2017, 01:19
#13
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Videoyu izledikten sonra kesin kararımı verdim takozlu yapacam :D ana arka tarafta iki tane bağlantı var. Esnemeye imkan veriyor mu ki o ?
Orjinal eksozu çok kıvrımlı ve şase içinden dolanıyor. Sadece tüp kısmıyla oynayabilirim yani. Onuda uzatma imkanım bile yok. Yeri dar sığmaz.
tek noktada takoz olması tüm vibrasyonu tek noktadan atması demek. yani tüm bağlatılarda aynı tür takoz olsa muhtemelen sürekli bi tanesini kopartırdı.
Orjinal eksozun tüpünün içini boşalt. İçine de susturucu yaptır. Headers yani gırtlağa bağlanan kısmı da takmadan önce oksikenle ısıt içi iyce temizlensin. 2 zamanlılar sık eksoz tıkarlar arada bi temizlersin.
30-35 beygir diye biliyorum mz 251'i tabanca gibi bişey olacak merakla takipteyim.
-
08 Haziran 2017, 03:35
#14
-
08 Haziran 2017, 20:54
#15
-
08 Haziran 2017, 21:10
#16
Hep aklımda kalan bi zihni sinir procesi'dir , gerçekleştirmeni umarım ,başarılar.
Tabii hurda niyeti ile satın aldığınız malzemelerin legal olmasını umarak..
Mz 21-23 beygir diye lanse edilsede bencede 30'lu beygirlerde bir alet , ve ön kalkmasın diye depoya yatma kısmı nisbi abartı olsada yalanda değil hani , kendime aid olmasada bir yakınıma aid olanı tecrübe ettim yeter derecede nefes kesici aletler " idi " .
Bu sıralar mobil olduğumdan ve tilifon resim yüklerken zortladığından fotoları göremesemde iyi bişeyler olsa gerek kolay gelsin.
-
08 Haziran 2017, 21:16
#17
-
08 Haziran 2017, 21:41
#18
İşin başındada enduro sürücüsü diyebilirdik bana. Yada acemi sürücü. Bu sınıf motorları çok seviyorum. Önceden de doğa aşığı bir insandım zaten. Motoru aldığımdan beri her hafta sonu dağda bayırdayım. Bir haftanın sinirini stresini oralarda atıyorum. Telefonları kapattığım gibi atlarım motora. Bazen rotamda olmaz kafama göre giderim gezerim. İlk sorumu sorayım o zaman. Enduro makinalar nasıldır? Sürerken nelere dikkat etmek gerek? Mesela x marka motorun şu özelliği iyidir y marka motorun şu özelliği iyidir gibi söyleyebileceğin ve benim yapabileceğim birşey var mı?
Enduro makina denildiği zaman hemen Hafiflik,yüksek tork, ve muhteşem yumşak amortisör gelir benim aklıma.
Projenizde temel olarak bu faktörlere dikkat etmenizi tavsiye ederim.
Hatta motorun üzerindeki (Blok dışında) en ağır olan şey şasi olmalı.
Aleti ara ara tartın bi şekilde, bitmiş halinde kilosu 130 geçmesin.
Hatta 120 geçmesin demek istiyorum fakat bunu yapmak çok zor olur diye tahmin ediyorum.
Size zorluk olmayacaksa seleyi incecik bi pofuduk yapın mesela, 5kg bile inanılmaz fark edecektir zamanla.
Gereksiz gördüğünüz, olmasada olur dediginiz herşeyi atın.
Karenajlarinizi en hafif en dandik parçalardan yapın.
Special makinelerde yakıt deposu plastik bidonlardan yapılır darbeye daha dayanıklı olsun, gereksiz ağırlık olmasın diye, mümkün olduğunca bunuda göz önünde bulundurun.
Ve amacınız topspeed degil, Max. Tork olsun.
Umarım bi faydası olur
Sürücülük olaylarıda motor bitinceye yada bitmesine yakın zamanlara kalsın,konuyu unutmamam adına
Kola gelsin tekrar takipteyiz
-
08 Haziran 2017, 23:32
#19
Tamda olacak motorun handikaplarından bahsetmek için gelmiştim. Mr. Mud biraz değinmiş.
Bu motor safi arazide kullanılacaksa performans olarak fazla fazla tatmin edecek hatta çoğu zaman motoru zapt etmekte zorlanacaksın.
Bu motor asvaltta kullanılacaksa performans olarak fazla fazla yetecek hatta tehlikeli seviyelere çıkacak.
arazideki handikapın motorun ağırlık merkezi ve motorun total ağırlığı olacak. mr mudun dediği gibi 120 kg'nin üzerine çıkarsa ağırlık ( kendi orjinali 140 kg sanırım aynı motorun salkanosu vardı bende )seni çok zorlar.
Asvaltta kullanıcaksanda seni en çok lastikler ve ön çamurluk üzecek. 110 km'nin üzerine çıktığında ön çamurluk motorun ayrodinamiğini bozacağı için motor kafa sallayacak.
Lastiklerde asvalt lastiği olmadığı için ıslak zeminde ( motor 30+ beygir olacağı için) gaz tepkilerinde seni zor duruma düşürebilir.
Virajlarda da motorun kendi normal potansiyelindeki süratlerde kullanman çok zor. keskin virajlarda 60'a 50'ye kadar düşersin.
Her halükarda ortaya tatlı bişey çıkacağı kesin.
Kolay gelsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:21 ----------
Frenleri eklemeyi unutmuşum. Bu motor bendeki 200 lük salkano ile aynı ise eğer frenler çok zayıf. Motoru durdurman biraz daha sıkıntı olur diye düşünüyorum.
Motoru dirilttikten sonra frenleride tecrübe eder, gerekli görürsen ön kaliperi ve hortumlarını değiştirebilirsin.
Benim salkano ktm ile kıyasladığında %80 daha zayıftı. Ktm'de brembo kaliper vardı ama.
-
09 Haziran 2017, 23:39
#20
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler