Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12311 ... SonuncuSonuncu

Tulpar - Custom Enduro Projesi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Yeniden merhabalar.

    Beni daha önceden forumun bu bölgesinde bilen bilir. Bilmeyenler için önceki projelerim

    Otoser - Civciv ve Motor Bisiklet

    Uzun uzun anlatayım. Hem ben yazarken vakit geçer hemde sizler okurken. Yıllar sonra dönüp baktığımda foruma neler yazmış olduğumuda görürüm. Benim bi alışkanlığımda bu. Mesela bu forumda başka bi hesapla 8 sene önce yazdığımı görünce duygulanmıştım. Yıllar sonra çocuklarıma gösteririm belki bu başlığı. "Bakın lan babanız neler yaptı" diyebilirim inşallah.

    Ben çocukken belkide bebekken dayım Mobylette Enduro almış. Zamanının iyi motorlarından. Uzun süre kendisi kullanmış ve sonra sülale içinde el değiştirmeye başlamış. İhtiyacı olan kullanmış araba vs alınca bırakmış diğerine vermiş. Bi dönem babamda kullanmıştı. Ben 6-7 yaşlarındayken. Çocukluğumda bildiğim tek motor ve ilk aklımda kalan o. Hatta onu üstüme de düşürmüşüm o yıllarda. Mobylette Enduroyu bilmeyenler için resim koyayım. Bahsettiğim kırmızıydı.



    Ondört yaşındaykende sıra bana geldi. Babam motora çok karşı olduğu için ondan gizli gittim bi akrabanın bodrumundan çıkardım motoru. İki sene olmuş oraya atılalı. Fazla uğraştırmadı ustaya götürdüm çalıştırdı. O anki mutluluğum tarif edilemez. Mükemmel bi duygu onu sürmek. Evin bodrumuna çektim sprey boya ile boyadım filan. Hatta annemden gizli fotoğraf makinasını alıp fotoğrafını bile çekmiştim. Evde bulursam eklerim onuda. (Eskiden poz işi vardı. Fotoğraf pozu kıymetliydi. ) Tabi bu mutluluk üç gün sürdü. Üç gün sonunda babam beni motorla yakaladı. Ben motoru attım kaçtım. Babamda eline geçirdiği kürekle motorun sağını solunu kırdı. Sonrada kullanamadım. Enişteme verdik gitti.

    Yani sözün özü. Cross motorun benim için yeri başkaydı. Tarz olarak hep Cross ve Enduro ilgimi çekti. İçimde ukteydi.

    Yıllar geldi geçti. Ağır vasıta ehliyeti alırken lazım olur diye A2de aldım o dönem. Ama hiç motor alamadım. Babam hala karşıydı.

    Bi gün baktım olmuyor. Aksaray'ın bir ilçesinde Zonghsenn 200gy motor buldum. Gittim aldım eve gelip "ben motor aldım" dedim. O saatten sonra pek birşey diyemediler. E artık yaş 27 oldu. Onunda etkisi olabilir. Ve bir çocukluk hayali daha gerçekleşmiş oldu.

    Motoru 1000 liraya aldım. Muayenesini yaptırıp satışı almak üzerine konuştuk adamla. Ben ölü olduğunu tahmin ettim zaten. Ucuz etin suyu kara olur. Aldıktan sonra motor yaptırdım şanzıman yaptırdım.



    Grenajıda çok kötüydü. Arkadaşıma kaplama yaptırdım.



    Sağa sola giderken lazım olur diyerek yan çanta yaptım. Oda güzel oldu işimi görüyor. Yan Çanta Yapımı



    Sonra pazar günleri geziler yapmaya başladım. Aksaray civarındaki yerleri geziyordum. Gayet güzelde oluyordu. Gezi:1 Gezi:2

    Sonra dedim birde uzun yola gideyim. Konya'daki amcamın ailesini ziyarete gittim. İlk uzun yola çıkışımdı ve motordan soğumama yetti. Rüzgar karşıdan eserken 80i geçmiyor. Kamyonlar tırlar beni solluyor. Önümdeki aracı sollamaya çıkıyorum adamın solunda gidiyorum son gazı versemde sollayamıyorum. Rampalarda tıkanıyor. Vs vs derken anladım ki böyle ufak motorla olmayacak.

    Bunu satıp eski bi enduro alayım dedim. Onunla ilgili forumda başlık açtım ve arkadaşlar sağolsun yardımcı oldular ve sözlerine uyup almaktan vazgeçtim. Sonrada kesin kararımı verdim. Tam benim isteklerimi karşılayacak bir motor yapayım dedim. Güçlü olacak seri olacak. Gerektiğinde yüksek hızlara çıkabilecek. Bakımı ve tamirini kendim halledebileceğim. Dört zamanlıdan pek anlamam. Ama iki zamanlıdan Otoser sayesinde baya anlamaya başladım. Motor olarak kullanacağım iki seçenek vardı. MZ ve Jawa.

    Onuda araştırdım forumda. Hatta onunla ilgilide başlık açtım. Ve MZ üstünde karar kıldım. Tek silindir oluşu eksoz çıkışı verirken kolaylık olacak. Cross tek silindir olur zaten genelde. MZ jawaya göre daha seri ve atak bi motor. Ayrıca uzun yolda şişme yapmıyor.

    İnternette araştırmaya başladım. Adana'da 350 liraya bi MZ buldum. Tabi MZ demeye bin şahit ister.



    Adana'da cg mobilet vs yarışı meşhur bilen bilir. Bunuda onun için toplamışlar. Zaten internette bulduğum en ucuz motor buydu. Diğerleri 1000 liradan başlıyor ve uzaktalar. Satan arkadaşın adı Murat. Temiz düzgün biri. Açık açık herşeyi anlattı. Eksiğinide söyledi artısınıda. İki kişiyle 160 hıza çıkmışlar bu makina ile. Tek kişi 5. vitese atamamış riskli diye. 4. viteste 170i geçiyormuş. 210 yapar bu haliyle dedi. Bana o kadar hız lazım değil. Dişlileri ayarlayarak hızı düşürürüm zaten.

    Kaporayı yolladım. Ve Cumartesi günü gelmek üzere sözleştik. Halamınoğlunuda ayarladım onda kangoo var onun arkaya atar getiririz diye.

    Dün gece iftardan sonra yola çıktık. Biz güya bikaç saat içinde alıp geleceğiz motoru. Gece bir gibi Adana'ya vardık.



    Motoru yükledik. Murat fazladan biraz parçada verdi. Eksoz vs. Birde motorunun kontağını arabada unutmuş. Yola çıkmışken aradı. Arabanın içinde aradık bulduk geri götürdük kontağı.



    Yol çok uzun sürdü. Sabah 7 gibi ancak gelebildik Aksaray'a. İnternette 257 km yazıyor mesafe ama hiç öyle değil. Niyeyse bitmiyor yol. Uzun sürüyor.

    Bikaç saat uyuduktan sonra uyanıp atölyeme geçtim. Buda crossun parçalanmadan önceki hali. Allah utandırmasın inşallah işin içinden çıkabilirim.



    Önce MZ motorunu parçalayayım dedim.











    Şase orjinal MZ şasesi. Ben CG şasesi sanıyordum uydurmak kolay olur diye düşünüyordum. Sökünce biraz hayal kırıklığı oldu.



    Bir sürü parça çıktı. Onlarıda internete attım. Alan olursa satarım. Soran çok oldu bu saate kadar. Alıcı çıkarsa iyi olur motorun maliyeti düşer.

    Vee ciğerini söktüm onun.



    Karbüratörü sökünce iyiki MZ seçmişim dedim. Daha önceden başka karbüratörleride dağıttım. Ama MZ karbüratörü gibi teferruatlısını görmedim. Alman işini biliyor he.



    Motorun yan kapağı yok. Onu internetten getirteceğim. Bu parçayıda scooterinki ile değiştireceğim. Platin ayarı filan istemesin. Hemde elektirik tesisatı çin malının parçaları uysun. MZ parçası pek pahalı.



    Sırada diğeri var. Onu parçalarken bir yandanda düşünce bastı. İnşallah uzun sürmez bu işlemler. Çünkü motosiklete çok alıştım. İşim bitince hemen kamyonu evin arkaya atıp motora biniyorum. Özgür oluyorum. Bir süre kardeşimin elektirikli ile idare edeceğim artık. Kavga etmezsek.

    Motoru sökerken orjinali bozmamaya dikkat ediyorum. İki sene sonra bu motorla muayeneden geçmezse tekrar eski motorunu takmak kolay olsun.



    Sürekli söküp taktığım için artık uzmanı oldum. En ufak bakımda tamiratta grenajın sökülmesi lazım bunda. Grenaj sökmeyi çok çabuk halledebiliyorum artık. Ama diğer parçaları ilk defa sökeceğim.





    Bu arada dışarda çok fena yağmur bastırdı. Uzun zamandır böyle yağmur görmemiştim.



    Söküm işlemlerine devam. Elektrik tesisatını ayırdım öncelikle. İnşallah geri elektirik döşerken sıkıntı çekmem. Çünkü Aksaray'da motor elektirikçisi yok. Herşeyi kendim yapmalıyım. Mekanikten anlarım ama elektirikten pek anlamam. Öğrenecem artık onuda.



    Göstergeyi ve kolları yenilemiştim önceden. Onlarıda zarar vermeden söktüm.





    Çıkan parçaları üst üste diziyorum. Alan kısıtlı.



    Motoruda indirdim üstünden. Fazla bişey kalmadı. Fren tesisatlarınıda söktüm.







    Eski ve yeni motor. Büyüklük farkı ortada. Yanyana getirince bi tırstım. Ya oraya sığmazsa büyük motor diye. Ve öylede oldu. Deniyorum deniyorum sığmıyor.



    Motoru iple bağladım kenara. Üstüme devrilmesin diye. Hemde arka tekeri sökerken yüksek dursun. Orta ayak yok bunlarda malum.



    Şimdi esas mesele motoru sığdırmak.



    Fotoğrafta görünen cıvataya takılı arka beşik. Zincirde ordan geçiyor. Zinciri ordan geçirdiğim zaman motor yüksekte takılı olacak. Silindir depoya temas edecek. Yani motorun orda durması riskli. Motoru aşağı almak içinde beşiğide aşağıya almak gerekiyor.

    Öyle yapınca birkaç aparat ile motor sığacak diye tahmin ediyorum. Öndeki eski motoru tutan parçayıda kesmem lazım. Onun yerine farklı bi parça yapacağım. Bu motor baya büyük eskisine göre. Beşiği aşağıya bağlayınca amörtisöründe yerini değiştirmek gerekecek. Onada birkaç parça ayarlayacağım.

    Yarın ve ertesi gün çalışıyorum. Ondan sonra işlemlere devam edeceğim inşallah. Sanayide kasacı Sedat abinin kafasını ağrıtacağım. Keselim kaynatalım derken.

    Ortalığı biraz dağıtmışım sanki. İnşallah parça kaybetmem. Her böyle işe kalkıştığımda illa atölyede parça kayboluyor.





    Her türlü iyi kötü yoruma açığım. Eksik/yanlış yaptığım yerler varsa lütfen uyarın. Akıl akıldan üstündür. Tecrübeli kişilerin yardımlarınıda bekliyorum.

    Ayrıca burdan söylemek istediğim birşey var. Bu siteye üye mi onuda bilmiyorum. Facebookda bi grupta tanıştığım, Telefondan sürekli irtibatta olduğum, her soruma bıkmadan usanmadan cevap veren, gece gündüz istediğin zaman arayabilirsin diyen Ahmet Çelikoğlu'na çok teşekkürler. MZ'de karar kılmamdada etkili oldu. Sonrasında da sürekli yardımcı oluyor. Sanırım elektirik tesisatınıda onun tarif etmesiyle halledeceğim. Adana'da motor ustası. Seçkinmotor yazıyor facebookunda.

    Esenlikler..
    DKN, Recep demire, kobold ve 7 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    öncelikle şunu belirteyim. mz motoru haşat görünüyor.

    Motor boştayken makinayı parçalayıp krank kolunu kontrol etmeni öneririm. Dağıtmışkende krank keçeleriyle krank bilyalarını değiştir. En çok kafa ağrıtan kısmı bunlar. Krank kolu, krank bilyaları ve keçeler.

    Silindirle pistonuda ölç iyiyse segmanları yenile kötüyse yeni piston al.

    Debriyaj tasındaki yayları kontrol et onlarda çok baş ağrıtır.

    En önemli husus ateşleme tablosu. Ne yap ne et elektronik olanını bul değiştir. Yoksa sürekli avansı kaçar, platin olmadık zamanda meme yapar. Meksefe yoldayken patlar. vs. vs.

    Motor bağlantısınıda takozlu yapmalısın. Mz motoru yüksek devirli olduğu için takoz olmazsa vibratöre döner. ( orjinal mz'den kopya çek)

    Bi diğer husus eksoz. 2 zamanlı motorlar eksozları tıkar. El yapımı bi eksoz yaptır içi tertemiz. Kendi eksozunu kullanacaksanda yaktırmalısın.

    Dişli oranlarını iyi ayarlamalısın mz motorunun en çok baş ağrıtan bi diğer kısmı dişli zincir bozması.

    takipteyim hadi kolay gelsin.

  3. #3
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    kolay gelsin sonucu merakla bekliyorum

  4. #4
    kovboy03 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2005
    Şehir
    AFYON
    Motosikleti
    Minsk125 Tiger250 MCT250 Süperlight150 YBR
    harika bir yazı devamını bekliyoruz

  5. #5
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    matrax33 motoru aldığım kişi sıkıntısız olduğunu söyledi. Ki yalan söyleyecek biri değil adam gibi adam. Ben yinede kontrol edeceğim zamanı geldiğinde.

    Elektirik tesisatını çin malına çevireceğim. MZin ateşlemesi komple 600-700 lira. Çin malınınkiler 100 liraya hallolur. Bendede var zaten. Manyetosunu scooter manyetosuna çevirince ateşleme sorunu hallolmuş olacak. Platin ayarının devri geçti.

    Orjinal MZ 3 yerden bağlanmış şaseye. İki yer motorun arkasında ve takoz yok direk bağlı. Birde pistonun kafasında takozlu kısım var. Onuda söktüm kullanacağım ama pek faydası olacağını sanmıyorum. Tüm motor takozlu değil sonuçta. Ordan almazsa diğer bağlantı yerlerinden alacak titreşimi.

    Eksozu ise kendi eksozunu kullanmak istiyorum. Malum şasenin arasından filan gidiyor. MZ eksozu takılmaz artık ona. Koltuğun altından çıkaramam onu. Dört zamanlı eksozunu İki zamanlıya kullansam olur mu? Ne gibi sıkıntılar çıkabilir? Yada salyangoz filan kullanmak gerekir mi buna?

    shooter1 ve kovboy03 sağolun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------

    Bugün çalışmıyordum. Akşama kadar sanayide bunlarla ilgilendim. Gerçi fazla bi yol alamadım sohbet muhabbet derken.

    Öncelikle şasenin ve motorun yağdan arınması lazımdı. Sürekli gittiğim yıkamacıya gittim. Ramazan abi güzelce mazotladı. Sonrada sıcak basınçlı suyla yıkadı. Tertemiz oldu.





    Ordan yan taraftaki kasacıya geçtim. Kasacı benim mekan zaten. Normaldede boş vakitlerimde hep ordayım. Mehmet ve Sedat adında iki kardeş. Birde babaları. Ortam güzel tam benlik.

    Motor sığmıyor. Malum zincirin geçeceği yer lazım. Kendi beşiği yukarda. Onu aşağıya almam lazımdı. Bunları yaparken orjinalide bozmamaya çalışıyorum. Çünkü iki sene sonra muayeneden geçmezse orjinal motoru koyması kolay olmalı.



    Bu görünen kısmı keseceğim. Beşiği oraya alacağım. Motor biraz yükselecek.



    Orayı kesince mecburen ayak basma yerlerinide kesmek gerekti. Orda düz boru kaldı. Cıvata çok büyük geliyor oraya. Bende tornacıya geçtim. Tornacının lakabı emmi. Adını ben aylar sonra öğrendim Mehmet'miş. Herkes emmi der civarda. Emminin yanına gidince hemen anladı mevzuyu. "Yine ne icat peşindesin" dedi. Sağolsun her farklı birşey yaptığımda emmiden yardım alırım.

    Bunun içine göre burç yapılacak.



    Bu makinayı izlemeye bayılıyorum. En büyük zevklerimdendir torna makinası izlerken sigara içmek. Tabi bugün ramazandı malum. Sigarasız izledim mecburen.



    Burcu bilerek biraz kısa yaptırdım. Beşiğin takıldığı cıvata 27 cm geliyor. Ve o yeni yapılan yer 28 geliyor. Uygun cıvata bulamadım. Mecburen uçlarından biraz traşlamalıyım.

    Burç bu şekilde.





    Beşiğin yerine takılmış hali.





    Amörtisöründe aradaki parçalarını çıkardım. Direk bağladım. Eskiye göre 5 cm kadar yüksek oldu motor. İki kişi binince arka sürtüyordu gidemiyorduk. Onuda halletmiş oldum.



    Baya bi bu ve buna benzer şekillerde durdu motor. Nerden neyi nasıl yaparım onu düşündüm.



    Eski motorun zincir solda fren merkezi sağdaydı. Onu tam tersine çevirmem gerek. Fren merkezinin demir parçası var. Adını bilmediği birşeye bağlı. Onu diğer tarafa alınca gerdirmeye farklı bi şekil verdim. Aynı zamanda frenide tutuyor.











    Motor bağlantısı için prescide parça büktürdüm. 3 mm sac kullandım.



    Deliklerini deldim. Orjinal şasede dört delik vardı. İkisi motor bağlantısı ikisi beşik. Bu deliklere büktürdüğüm sacı taktım.



    Motoru hizalamak baya vakit aldı. Hem şaseyi hemde motoru takoza aldım. Birkaç kişi hiza işini hallettik. Sedat abi motorun arka bağlantı kısmını kaynakla tutturdu. Biraz şekle girmeye başladı. Basit birşey gibi görünsede çok sıkıntı çıkıyor. Öndeki parçayı kesmem gerekti mesela. Sığmıyordu motor. Benzin deposunu ölçerek yaptım. En iyi bu şekilde duruyor.





    Önüne bi korkuluk alayım diyorum. Hem iyi durur iş görür. Hemde onu motoru önden tutturmak için kullanacağım. Yarın nasip olursa onlarla uğraşacağım.

    Esen kalın.
    MrMud, shooter1, bkaraca ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6
    KumanBayram - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2014
    Şehir
    Çanakkale/İstanbul
    Motosikleti
    Honda Fizy 125 --> Pulsar 200 NS
    Başarılar

    Bu tarz kendin yap konuları seviyorum takip etmesi zevkli oluyor

  7. #7
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı KumanBayram adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başarılar

    Bu tarz kendin yap konuları seviyorum takip etmesi zevkli oluyor
    Teşekkürler. Yapmasıda çok zevkli. Tabi birde diz boyu perişanlık durumu var.

  8. #8
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birde pistonun kafasında takozlu kısım var. Onuda söktüm kullanacağım ama pek faydası olacağını sanmıyorum
    Kesinlikle motor bağlantılarını orjinal Mz ile taklit etmeni öneriyorum. Orjinal Mz'i çalışır vaziyetteyken görmüşsen eğer o silindir kapağında ki takozun tüm vibrasyonu emdiğini göreceksin.

    Eğer takoz kullanmazsan yüksek süratlerde ve düşük devirlerde aşırı titreşim hissetirecek.

    Mz 4 zamanlı bir çok motordan devirli bir motor diğerleriyle kıyaslama.

    Eksoza gelirsek 4 zamanlı araçların sıkıştırma oranları 2 zamanlılarla çok çok farklı. Senin orjinal eksozunun pipo tarafında içi muhtemelen elyaf dolu. Kısa sürede o eksoz tıkanır.

    İlla o eksozu kullanıcam dersen piponun içini boşalt.

    Salyangoz olmazsa olmaz değil ama 2 zamanlılarda performansı yükselten etken.

    Uzunca bi tüpü olan bi eksoz yaptırsan süper olurdu.

  9. #9
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Yarın orjinal bağlantısıyla çalışayım. Peki eksoz yaptırırken nelere dikkat etmek lazım ? İki zamanlıda nasıl yapılmalı ? Eksozcu arkadaşım var ona yaptırırım. Eski jawalar gibi tak tak ses çıkarabilirmiyiz ?

  10. #10
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarın orjinal bağlantısıyla çalışayım. Peki eksoz yaptırırken nelere dikkat etmek lazım ? İki zamanlıda nasıl yapılmalı ? Eksozcu arkadaşım var ona yaptırırım. Eski jawalar gibi tak tak ses çıkarabilirmiyiz ?


    videoyu izle 1. dk dan itibaren takozun işlevi hakkında fikir sahibi olursun.

    eksozun borusu et kalınlığı ince olsun şasenin geometrisine göre uzunca bir tüp tüpün içindede birbiri ardına gezen susturucu. eski jawa eksozunu daha önce mz'e taktım ben aynı sesi vermiyor. Mz'in sesi kendi özgü.

    yaptırabiliyosan salyangozlu yaptır. yapamıyosada uzunca tüp. tüpün girişiyle çıkış çapları ne kadar ince olursa o kadar iyi sıkıştırır.



    şu resimden sistemi hakkında fikir sahibi edinebilirsin. yüksek performans için o geniş hazneyi salyangoz yapıyorlar en arkada da ince giriş çıkışlı tüp var. tüpün içinde susturucu var.
    MrMud bunu beğendi.

  11. #11
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Videoyu izledikten sonra kesin kararımı verdim takozlu yapacam :D ana arka tarafta iki tane bağlantı var. Esnemeye imkan veriyor mu ki o ?

    Orjinal eksozu çok kıvrımlı ve şase içinden dolanıyor. Sadece tüp kısmıyla oynayabilirim yani. Onuda uzatma imkanım bile yok. Yeri dar sığmaz.

  12. #12
    sahil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    kawasaki er5, yamaha xcity 250
    Guzel bir is ciddi takipteyim kolay gelsin

  13. #13
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videoyu izledikten sonra kesin kararımı verdim takozlu yapacam :D ana arka tarafta iki tane bağlantı var. Esnemeye imkan veriyor mu ki o ?

    Orjinal eksozu çok kıvrımlı ve şase içinden dolanıyor. Sadece tüp kısmıyla oynayabilirim yani. Onuda uzatma imkanım bile yok. Yeri dar sığmaz.
    tek noktada takoz olması tüm vibrasyonu tek noktadan atması demek. yani tüm bağlatılarda aynı tür takoz olsa muhtemelen sürekli bi tanesini kopartırdı.

    Orjinal eksozun tüpünün içini boşalt. İçine de susturucu yaptır. Headers yani gırtlağa bağlanan kısmı da takmadan önce oksikenle ısıt içi iyce temizlensin. 2 zamanlılar sık eksoz tıkarlar arada bi temizlersin.

    30-35 beygir diye biliyorum mz 251'i tabanca gibi bişey olacak merakla takipteyim.

  14. #14
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Enduro denilirse akan sular durur.
    Otoser konunuzuda hiç ilgimi çekmediği halde sonuna kadar takip etmiştim, otoser ilgimi çekmiyor olsada, birseyi en baştan yapmak durumuna hayranım.
    Allah biliyor ya otoser konusunu görünce "Bu adam enduro yapsa..." dedim
    Mekanik olarak yol gösterebileceğimi sanmıyorum ama Enduro makinalar nasıldır, Enduro makinada mutlaka önem verilmesi gereken yön ne olmalı gibi merak ettiğiniz, daha doğrusu Enduro Sürücüsüne sorulabileceğini düşündüğünüz ne varsa ister başlık altında ister başka bir yol ile, bana sormasanız dahi atlayacağım ortaya
    Umarım bu işin sonu sağlam kalıcı bi Enduro Sürücüsü ile sonlanır.

    Ciddi merakla takip ediyorum, kolay gelsin
    ByYlmzZz bunu beğendi.

  15. #15
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    sahil Teşekkürler.

    matrax33 Bugün tüm bağlantıları bitirdim. Akşam eve geldiğimde MZ şasesine baktım. MZ arka iki bağlantıyı beşik gibi birşeyle tutturmuş. Yerinde yukarı aşağı oynamaya imkan veriyor motorun. Benimki düz bağlı. Takozunda pek faydası olacağını sanmıyorum. Neyse titreşimde iyidir zayıflatır. Dolu tarafından bakayım bardağa. Zaten orjinalindede aşırı titriyordum. Titremeyen motorada hiç binmedim. Yani pek birşey farketmem heralde.

    Eksoz işinede bugün kasacıdayken eksozcu Bilal abi geldi. Ona gösterdim. Yarın gel halledelim dedi. Bakalım yarın inşallah ona gideceğim. Tavsiyelerini onada aktaracağım. Ne yapabilirsek artık. Boğaz kısmı yeniden yapılacak büyük ihtimalle. Orjinal MZ boğazı biraz hasarlı. Ve taktığım yerden bükülmesi zor. Sıfırdan yapmak daha kolay olur boğazı.

    MrMud İşin başındada enduro sürücüsü diyebilirdik bana. Yada acemi sürücü. Bu sınıf motorları çok seviyorum. Önceden de doğa aşığı bir insandım zaten. Motoru aldığımdan beri her hafta sonu dağda bayırdayım. Bir haftanın sinirini stresini oralarda atıyorum. Telefonları kapattığım gibi atlarım motora. Bazen rotamda olmaz kafama göre giderim gezerim. İlk sorumu sorayım o zaman. Enduro makinalar nasıldır? Sürerken nelere dikkat etmek gerek? Mesela x marka motorun şu özelliği iyidir y marka motorun şu özelliği iyidir gibi söyleyebileceğin ve benim yapabileceğim birşey var mı?

    Bir arkadaşla konuşuyordum dün. Bu konu hakkında. Mz sürmüş eskiden. Dediğini aynen yazayım; "Millet normal motorda ön kaldırmaya çalışır. Biz MZ'de deponun üstüne yatardık önü kalkmasın diye. " Bu sözden sonrada motor konusunda doğru tercih yaptığımı bir kez daha anlamış oldum.

  16. #16

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Hep aklımda kalan bi zihni sinir procesi'dir , gerçekleştirmeni umarım ,başarılar.

    Tabii hurda niyeti ile satın aldığınız malzemelerin legal olmasını umarak..

    Mz 21-23 beygir diye lanse edilsede bencede 30'lu beygirlerde bir alet , ve ön kalkmasın diye depoya yatma kısmı nisbi abartı olsada yalanda değil hani , kendime aid olmasada bir yakınıma aid olanı tecrübe ettim yeter derecede nefes kesici aletler " idi " .

    Bu sıralar mobil olduğumdan ve tilifon resim yüklerken zortladığından fotoları göremesemde iyi bişeyler olsa gerek kolay gelsin.

  17. #17
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Şasenin önündeki eski motoru tutan parçayı kesmiştim. Şase biraz güçsüz oldu yani. Presciye sac büktürdüm 3mm. Onu aşağıdaki şekilde kaynattım. Tabi hepsini ben kaynatmadım. Ben punta yapıyorum Mehmet abi yada Sedat abi sağlamca kaynatıyor. Ben kaynak işinde iyi değilim yeni yeni yapıyorum. Mehmet abi sağolsun bugün baya gösterdi. Hatta kendi motorumu bırakıp onların kasayı kaynatmaya yardım ettim. İyi oldu tecrübelendim.



    Sonra o parçayı Sedat abi oksijenle yukardan deldi. Aşağıya cıvata uzattım. Cıvatanın takozu sıkıştırması için takozun bittiği yere pul kaynattım. Öndende cıvatayı sıktım. Sonrada cıvatayı şaseye kaynatıp sabitledim. Baya sağlam olduğunu düşünüyorum.



    Motorun altındaki takozları alınca bu şekilde duruyor.



    Yinede önden bağlantı atmak gerekli diye düşündüm. Takozun iş görmesini biraz daha engelleyecek ama ilk önceliğim sağlam olması. Oraya parça yapmak yerine korkuluk aldım. Hem koruma olarak iş görecek. Hemde motoru öndende şaseye bağlayacağım. Ayrıca korkuluğun şekli sayesinde eksozun çıkışı sorun olmayacak. Normal bi demir yapsaydım eksozun çıkışını delmem gerekecekti. Hemde motorun önden hava almasına engel olacaktı.

    Alttan motorun kendi bağlantı yerine taktım. Üstten ise korkuluğun bağlantı cıvatası vardı U şeklinde. Şaseyi delip içinden geçirdim sonrada sıktım. Baya sağlam oturdu.





    Önceki motorda altta koruma sacı vardı. Motorun altı bi yere değerse diye. Onuda takayım diye düşündüm. Hem yine koruma olsun hemde güzel duruyor.

    Onuda korkuluğa kaynattım. Kaynağın ayarını bilmediğimden biraz deldim Sac inceydi. Eksozcu Bilal abi geçerken uğramıştı. O doldurdu geri kapattı delikleri. Yarın gel eksozuda halledelim dedi. Bilal abide çok sevdiğim bi abim. Ramazandan önce haftasonları kahveye giderdik bu ekiple. Mehmet abiyle ben eş. Sedat abiylede Bilal abi eş.







    Eksozuda taktım yerine. Denemek için.





    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:12 ----------

    Carbondioxid Sağolasın. Bu saatten sonra ne yapıp edip gerçekleştirmem lazım. Eski motora dönemem artık. Esas motor zaten benim ruhsatlı muayeneli motorum. Dışardan sadece MZ aldım. Onunda çalıntı olmadığını düşünüyorum. Tabi bi evrak ruhsat bişeyi yok. Ki eski MZ yada jawalarda evrak pek bulunan birşey değil. Çalıntı malı letgoya atamayacaklarını düşünüyorum. Diğer lazım olanlarıda sıfır alıyorum. Bulursam Aksaray'dan bulamazsam internetten. Mesela MZ parçaları aldım eksik olanları internetten. Bugün yarın gelir. Faturası bile var. Legal yani büyük ölçüde.
    shooter1 bunu beğendi.

  18. #18
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    İşin başındada enduro sürücüsü diyebilirdik bana. Yada acemi sürücü. Bu sınıf motorları çok seviyorum. Önceden de doğa aşığı bir insandım zaten. Motoru aldığımdan beri her hafta sonu dağda bayırdayım. Bir haftanın sinirini stresini oralarda atıyorum. Telefonları kapattığım gibi atlarım motora. Bazen rotamda olmaz kafama göre giderim gezerim. İlk sorumu sorayım o zaman. Enduro makinalar nasıldır? Sürerken nelere dikkat etmek gerek? Mesela x marka motorun şu özelliği iyidir y marka motorun şu özelliği iyidir gibi söyleyebileceğin ve benim yapabileceğim birşey var mı?
    Enduro makina denildiği zaman hemen Hafiflik,yüksek tork, ve muhteşem yumşak amortisör gelir benim aklıma.
    Projenizde temel olarak bu faktörlere dikkat etmenizi tavsiye ederim.
    Hatta motorun üzerindeki (Blok dışında) en ağır olan şey şasi olmalı.
    Aleti ara ara tartın bi şekilde, bitmiş halinde kilosu 130 geçmesin.
    Hatta 120 geçmesin demek istiyorum fakat bunu yapmak çok zor olur diye tahmin ediyorum.
    Size zorluk olmayacaksa seleyi incecik bi pofuduk yapın mesela, 5kg bile inanılmaz fark edecektir zamanla.
    Gereksiz gördüğünüz, olmasada olur dediginiz herşeyi atın.
    Karenajlarinizi en hafif en dandik parçalardan yapın.
    Special makinelerde yakıt deposu plastik bidonlardan yapılır darbeye daha dayanıklı olsun, gereksiz ağırlık olmasın diye, mümkün olduğunca bunuda göz önünde bulundurun.
    Ve amacınız topspeed degil, Max. Tork olsun.
    Umarım bi faydası olur

    Sürücülük olaylarıda motor bitinceye yada bitmesine yakın zamanlara kalsın,konuyu unutmamam adına

    Kola gelsin tekrar takipteyiz
    matrax33 bunu beğendi.

  19. #19
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Tamda olacak motorun handikaplarından bahsetmek için gelmiştim. Mr. Mud biraz değinmiş.


    Bu motor safi arazide kullanılacaksa performans olarak fazla fazla tatmin edecek hatta çoğu zaman motoru zapt etmekte zorlanacaksın.

    Bu motor asvaltta kullanılacaksa performans olarak fazla fazla yetecek hatta tehlikeli seviyelere çıkacak.

    arazideki handikapın motorun ağırlık merkezi ve motorun total ağırlığı olacak. mr mudun dediği gibi 120 kg'nin üzerine çıkarsa ağırlık ( kendi orjinali 140 kg sanırım aynı motorun salkanosu vardı bende )seni çok zorlar.

    Asvaltta kullanıcaksanda seni en çok lastikler ve ön çamurluk üzecek. 110 km'nin üzerine çıktığında ön çamurluk motorun ayrodinamiğini bozacağı için motor kafa sallayacak.
    Lastiklerde asvalt lastiği olmadığı için ıslak zeminde ( motor 30+ beygir olacağı için) gaz tepkilerinde seni zor duruma düşürebilir.

    Virajlarda da motorun kendi normal potansiyelindeki süratlerde kullanman çok zor. keskin virajlarda 60'a 50'ye kadar düşersin.

    Her halükarda ortaya tatlı bişey çıkacağı kesin.

    Kolay gelsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:21 ----------

    Frenleri eklemeyi unutmuşum. Bu motor bendeki 200 lük salkano ile aynı ise eğer frenler çok zayıf. Motoru durdurman biraz daha sıkıntı olur diye düşünüyorum.

    Motoru dirilttikten sonra frenleride tecrübe eder, gerekli görürsen ön kaliperi ve hortumlarını değiştirebilirsin.

    Benim salkano ktm ile kıyasladığında %80 daha zayıftı. Ktm'de brembo kaliper vardı ama.
    MrMud bunu beğendi.

  20. #20
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    MrMud İşin aslı hafiflik konusuna dikkat etmiyorum. Hatta ağır olsun sağlam olsun diye düşünüyorum. Sağlam olması için bolca demir kullanıyorum malum. Şasi haricinde zaten ağırlık yapacak birşey yok. Grenajları zaten orjinali kullanacağım. Yanlar bakalit. Depo üstü naylon gibi olan plastikten. Arka kuyrukda ondan. Ön çamurluk ve far çerçevesi ise bakalit. Bunun dışında tek ağır kısım şase.

    Şimdiki koltuğundan memnunum. Onun yüzünü değiştirsem süngerini desteklesem yeterli olur diye düşünüyorum. Topspeed konusunda aynı fikirdeyim. Ben aşırı hız yapacak değilim zaten. Çekişi iyi olsun rampada vites düşmesin. Çok atik olsun yeter. Zaten uzun yolda 100 km civarı hızla gidiyorum. Tabi basınca bi 140-150 görse iyi olur sollamalarda.

    matrax33 Benim kullanma durumum karışık. Haftaiçinde şehiriçinde kullanıyorum. Kamyon şöförüyüm. İşim bitince kamyonu eve attığım gibi motora atlarım. Motor sürmek için bahane ararım. Sağa sola gider eş dost görürüm. Veresiyeleri gezerim. Yani şehiriçindede kullanıyorum. Haftasonları ise şehirdışına çıkarım genelde. Civardaki doğal alanlara giderim. Tabi ondada asfalt yol. Asfaltın bittiği yerde toprak arazi çayır çimen. Öyle hakiki crosscular gibi hoplayıp zıplamıyorum yani. Onu yapacak tecrübemde yok. Ha bazı çılgınlıklarım oluyor en son dereden geçmiştim, derinmiş. Islanmıştım. Yani ortalamaya vurmak gerekirse %80 asfalt %20 arazi diyebiliriz. Uzun seyehatlerde planlıyorum inşallah. Motor randımanlı olursa bayram tatilinde uzun bi tur yapma niyetim var.

    Fren ön ve arka disk. Fren hortumlarını muayeneden geçmediğinde değiştirmiştim. Arka fren baya sağlam tutuyordu. (Fren pedalını değiştirdim şimdi nasıl olacak bilmiyorum. ) Ön frende gayet iyi. Sıkı basınca motorun üstünde dengesiz durunca kayıyordu. Tecrübesizken geldi başıma birkaç kez. Şimdi sıkıntı yok alıştım iyi fren yapabilmeye başladım.

    Sorularımıda yazayım sizler tecrübeli abilere benziyorsunuz.

    Benim bu motorda önceden en büyük korkum ıslak zemindi. Aşırı kayıyor. Yağmurda hiç binmem mesela. Lastikleri değiştirmek gerekir mi? Bahsettiğim şekilde kullanacağım bu lastikler yeterli olur mu? Lastikler sıfırdı motoru aldığımda. Aslında pek değiştirme taraftarıda değilim.

    Dişli oranlarıda önemli. Motordaki dişliyi saymıştımda unuttum şimdi. 20 yada 22 idi. Bu bana baya fazla gibi geldi. Arka dişliyi ise saymadım. Arka dişliyi bulmak değiştirmek daha kolay. Uygun olacak dişli kaç olmalı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:10 ----------

    İyi güç var hakikaten

    https://youtu.be/rSvHNWR1T0M


1. sayfa 12311 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler