Her geçen gün sona yaklaşıyorum.
Ben Kayseri Aksaray ambar işi yapıyorum. Bir hafta 3 sefer diğer hafta 2 sefer atıyorum. Bu hafta 3 sefer attım. Yani 3 gün tam 3 gün yarım çalışıyorum. Aksaray'da yükü dağıttığım gibi eve geliyorum. Bi süredir veresiye bile toplamaya çıkamadım motor sevdasından. Bi an önce bitirip çıkmalıyım. Maddi sıkıntıya düştüm iyice.
Salı günüde yükü bitirip eve koştum. Hava kararana kadar birkaç saat ne yaparsam kardır hesabı. Kargodan parçalar daha gelmemişti.
Bu lastik takozları sökmüştüm. Ne işe yaradığınıda bilmiyordum Ahmet abiye sordum. MZ'lerin hava kanalları çok geniş olduğundan ses yapıyormuş. Bunlar sesi engellemek içinmiş. "Onu takmazsan çok gürültü yapar" dediği için taktım yerine.
Aküyü yerine koydum. Kapıcı dairesinin elektiriği kesmiş biri. Bana hasedi olan biri sanırım. O yüzden alet kullanıp sabitleyemedim. Atölyeden elektirik çekmeyede üşendim. Sonra kenarından delik açıp cıvata ile sabitlerim. Kartona sardım fazla sallanmasın.
Tesisatın açıkta kalan yerleride cırt kelepçe ile sağlama aldım. Tesisatla işim bitti artık toparlıyorum.
Dün kargodan parçalar gelmiş. Amörtisör lastiğide almıştım MZ için olandan. Buna biraz zor geçecek ama yerine uyuyor. Uğraşırsam hallederim. Karbüratör ve yedek gaz teli. Debriyajın demir parçası. Debriyaj telini tutan plastik parça. 18 dişli. Motor yağının tapası filan. Kadınlar alışverişe çıkınca kendini kaybediyor bendekide ona benziyor. Dursun lazım olur diye bile alıyorum bişeyleri.
Debriyajı halletmeye giriştim. Bu alağıdaki telin dışını tutan plastik parça. Önce bununla denedim ama debriyajda çok boşluk oldu. Yukardaki ayar cıvatası ile alamadım. Bende "dursun lazım olur" diyerek fazla aldığım ayar civatasından birde aşağıya taktım.
Bu boruyuda yeni aldım. Diğerinin ucu yamuktu.
Cıvatayı biraz uğraşıp plastik parçaya soktum.
Debriyajın boşluğunu alabiliyorum artık. İnşallah güzel çalışır.
Karbüratörü takmaya başladım. Bunun karbüratörü takmakda ayrı eziyet. Çin malınınki kolaydı. Otoserde kolaydı.
Buda yeni karbüratör. Tayvan malı sanırım.
Karbüratörde tamam.
Ön tarafıda yerine taktım. Benzin deposunuda taktım. Benzin hortumunu takarken süzgeçin yanı kırıldı benzin kaçırıyor şamandıra kapanınca. İdare eder şimdilik. İçinden benzin geçen hortumu çakmakla ısıtamayacağım için süzgeçi aradan çıkaramıyorum. Yeni hortum takmam lazım. Isıtmadanda girmez. Havaya uçmayalım. Mazot gibi olmuyor benzin.
Arkada görünende kardeşim. Oda çıkmış resimde. Zorla yanımda durduğu için suratı asık. Çıraklık yaptırıyorum zorla. Biraz bişeyler öğrenmesi lazım ama hiç heves yok. Benim gibi yetiştirmek istiyorum onu azcık heves olsa.
Motoru çalıştırmak istedim. Kontağı önceden açık unuttuğum için akü bitmiş. Akü lazım değil zaten.
Ayak marşı ile motoru çalıştırdım. İlk çalıştırmada biraz zorlandı ama sonrasında tek marş ile çalışmaya başladı.
Kontaktan stop etmedi. Zaten önceki motordada stop etmiyordu. Demekki kontak arızalı dedim. Kontağa giren siyah beyaz kabloyu sağ koldaki boş düğmeye bağlayıp stop düğmesi yaptım. Onla stop edebiliyorum.
Beşiğin milinin yivi bozulmuştu, somun sıkamıyordum. Onuda değiştirdim. Sıkınca motorun sağa sola sallanmasıda gitti. Sağlam oturdu yerine.
Motor yağını değiştirmek için alttan tapayı açtım yağ hiç yokmuş. Çamur gibi bişey aktı biraz. Yağ yerine mazot doldurup temizlemek istedim ama mazotu koyunca bloğun yanından akmaya başladı. Sıvı contayı iyi sürmemişim kaçırıyor. Orjinal conta 15 lira. Tekrar sipariş vermek istemiyorum cumartesiye gelmez. Ona uygun conta kestireceğim artık.
Akşam oluncada motor keyfini tatmak için halamınoğlunun elektirikliyi çarptım. Rüzgarı hissetmeyi özlemişim. Anca bunla özlem gideriyorum.
Çalışma videosunu facebooka koymuştum. Adresini buraya kopyalıyorum bakmak isteyen ordan bakabilir. İsteyende ekleyebilir.
Hava ayarı rölanti ayarı vs hiçbişey yapmadım. Onlar ilerde.
https://www.facebook.com/Otukenli68/...83689131742245
Akşam olurkende işi bıraktım. Artık kalanı cumartesi inşallah.
Çok güzel gidiyor hocam keşke o kardeşin yerinde olsamda bir ucundan da ben tutsam
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
eline saglik..
ama ilkin elektrikten anlamazken, simdi kontrol kumanda baglaman filan..tesisatta show yapmaya basladin. aksaray, motor elektrikcisini buldu. bu arada ahmet abiye selamlar.. bilmek kadar anlatip ogretmek de ustalik ister..
mersinde bolca mz parcasi bulunur. bir sey ararsan yahut istersen haberim olsun...
Sağolun yorumlar için.
Ben motor elektiriğinden anlamıyordum. Artık kamyondaki gibi düzeni var. Ondan anlıyorum :D Ahmet abi bilmediğim renkleri söyledi gerisi geldi. Birazda bilgi vardı önceden. Mesela dün ilk çalışmada stop etmedi. Ahmet abiyi aradım siyah beyaz söndürme ucu. Şaseye değerse stop eder dedi. Kontak bozukmuş. Kontak çıkışından o rengi bulup düğmeye verdim. Gri renge verdim dörtlünün giriş ucuydu. Turuncu turkuazıda aldım şaseye verdim düzeldi. Dörtlü düğmesi artık stop düğmesi :D
Öncelikle tebrik ederim abi kolay gelsin.
Bir şey merak ediyorum finalde bu motoru ne yapmayı düşünüyorsun satacak mısın ?Yoksa muayene sigorta yapıp kullanacak mısın ?
Motor numarası okunmuyor macun çektim. Mz yazılarınıda kaybediyorum. Bişey olmaz inşallah.
Dün işi bitirince motoru sarıya yükledim sanayiye gittim. Havalı tabanca ile sökmek gerekiyor sol blok kapağını. Gitmişken ustanın yanına geçtim. Oğlu Emre ile baya samimiyeti kurduk gide gele. Freni benzin hortumunu filan o ayarladı. Zincir dişlisinide değiştirdi. Bende onlardaki tabanca ile bloğu söktüm. Marş pedalını yeniden ayarladım daha sıkı yaptım yayını. Conta kestirip conta ile taktım. Zinciri takıp yerini ayarladım. Kendi zinciri kısa geldiği için parça attım araya. Ordaki işlerimi bitirince kasacıya geçtim.
Motoru önceden yağsız şekilde çalıştırmıştım. Önce mazot koyup temizlemek istedim. Kardeşime mazot aldırmıştım önceden. Çocuğu sürekli benzin almaya gönderdiğim için heralde benzin almış. Bende dökene kadar farketmedim. Döktükten sonra bu kezde debriyaj ayar kapağından, yağ pompasının olduğu taraftan döküldü benzin. Birde zincirin yanında bi yer var adı ne bilmiyordum ordan döküldü.
Tapayı filan açtım uçmasını bekledim. Sonra yağ koyup çalıştırdım.
Yağ yokken mükemmel çalışıyordu gaz verince filan baya iyiydi. Ama hiç sürmemiştim. Yağı koyunca hevesle bindim turlamaya çıktım. Az gittim boğulmaya başladı. 2-3 bin devire gelemiyor motor.
Hava ayarıyla çok oynadım düzelmedi. Benzini veren karbüratör iğnesini uzattım yine yok. Ne yaptıysam olmuyor. Yağ yokken gayet güzel çalışan motor yağ varken sadece rölantide çalışabiliyor. Gaz yemiyor. Normal şartlarda bu sıkıntı karbüratörden olur. Aklıma başka yerde gelmedi. Ahmet abiyi aradım. Adamıda sürekli arıyorum artık çekinmeye başladım ararken.
Durumu tarif ettim. İlk önce karbüratör dedi. Sonra yağ mevzusunu söyledim aşırı duman olduğunuda söyledim. "geçmiş olsun krank keçesi delinmiş" dedi. Debriyajın arkasındaki krank keçesi yırtılınca motor yağını emiyormuş piston. Motor çok yağlı çalışıncada gaz yemiyor boğuluyor. Bujiyi söküp baktım sanki benzine çok yağ koymuşum gibi kararmış sıfır buji.
Motoru "çalışır yürür hiç bi sıkıntısı yok" diyene mi kızsam yoksa doğru düzgün çalışan motor almadığım için kendime mi kızsam bilemedim.
Bu motorun çalışıp yürümesi imkansız. Bi kere debriyaj yoktu motorda. Yağ koyulamıyor her yerinden kaçırıyordu. Birde bu var çalışamıyorda.
Yükledim geldim geri eve. Akşam biraz daha uğraştım acaba başka yerden mi diye. Ama yok ne yaptıysam olmadı.
Sanayideyken sağ kapaktan MZ yazısını silmiştim spiral ile. Onu boyayıp bitirdim günü. Fazlada resim çekmemişim o gün.
Bugün sabah erkenden uyandım. Normal insanlar pazar günleri bolca uyur. Ben pazar günü uyumayı boşa geçen zaman olarak görüyorum. Motor olmadığındada erkenden uyanırdım. Tatil günü dolu dolu geçmeli.
Çamurluk yamuktu. Onu mengeneye sıkıştırıp bıraktım. Bi süre sonra düzeldi.
Zincirin önünde burdan yağ atıyor. Orda yaylı bi parça var. Ne parçası olduğunu bilmiyordum içi boş yağ basıyordu. Zaten sabah bi baktım atölye yağ içinde. Gece boyunca sızmış yağ. Eve gelip sipariş verirken farkettim orda boş vites müşürü varmış. Sabah oraya dayson basmıştım kaçırmasın diye. Artık sipariş gelince söküp takarım gelen parçayı.
Dün ustadayken biraz aksesuar almıştım. Ayna, hava filtresi, sibop kapağı filan. Hava filtresini taktığım yerde teker var ve ordan çamur gelir. Bende kenarına dayson sıktım. Arkadan hava almayacak ön taraftan alacak.
Yağ koyma yeri dar bi yerde. Onada önce huni yaptım.
Yağ yokken yine denedim mükemmel çalışıyor. Ama yağ koyunca gaz yemiyor.
Yağ kaçıran yerleride elden geçirdim. Yeniden yağ koydum kaçıran bi yer yok.
Çamurluk uzun geliyordu. Motor büyüdü malum. Onuda kestim arkadaki lastiği geri taktım.
Fren pedalı uzun olduğu için geri yukarı kalkmıyordu. Onada yay taktım şimdi iyi oldu. Ayağımı çekince geri yerine geliyor.
Motorun diğer parçalarınıda taktım. Motoru toplama işi bitti. Sadece keçe gelince değiştireceğim. İnşallah ondan sonra düzelecek.
Çalışma sesi çok iyi. Zonghsen eksozu takınca normal MZ gibi çalışmıyor. Sesi biraz daha tok çıkıyor jawa gibi.
Motor baya yüksek olmuş. Eskiden ayağım yere tam basardı. Şimdi ayak ucunda duruyorum nerdeyse. Beşiği ve amörtisörü çok kurcalayınca böyle oldu. Eskiden artçı binince teker sürterdi gidemezdim. Şimdi o sorun kalmadı sanırım. Kısa boylu biri süremez yani bunu. Benim boy 183.
Çalışma videosunuda koyayım buraya. İnşallah önümüzdeki hafta bitecek.
Görüntü olarak çok iyi.İnşallah sıkıntı çözülür keçe işini halledince.
Ben olayı tam anlamadım. Şimdi krank keçeleri patlak şanzumadan kranka yağ mı alıyor motor ? yoksa mzlerin kendi yağ tankı var ayrıeten benzini yağlaması için o yağ poması bozuk fazla mı yağlıyor ?
Sen nereye yağ doldurduğunda motor boğulma eğiliminde ? şanzumana mı yoksa kendi benzini için yağlama deposuna mı ?
eğer benzin için yağlama deposuna yağ koyduğunda motor boğuluyorsa, yağ tankını boşalt yağı direk benzine karıştır. Pompayı iptal et.
Eğer motor krank keçerinden yağı içine alıyor olsa yağsızkende hava aldığı için motor gaz yememesi gerekir.
Sorunun ufak olabilir Erdi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:43 ----------
Gaz kolundan giden bi tel olması gerekir. sol tarafta şanzuman kapağının içine gidiyor orda yağ pompası var. Onu iptal et. O pompa motoru fazla yağlıyor olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:47 ----------
Birde mümkünse bana boğulurkenki videosunu çekebilir misin?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:50 ----------
Krank keçeleri patlak motorun bu kadar güzel rölantide sayması imkansız.
Ugrastigima degdi diyor isen Hayrını gör.
Yağ pompası zaten iptal. Benzin deposuna koyuyorum yağı. Şanzımana koyulan 90 numara yağ. Video vardı yükleyeyim koyayım buraya. İnşallah ufak bişeydir sorun
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:12 ----------
https://youtu.be/G-eiyOZC2XE
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)