Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
19. sayfa BirinciBirinci ... 91718192021 ... SonuncuSonuncu

Tulpar - Custom Enduro Projesi

    REKLAM ALANI
  1. #361
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Peki toplam uzunluk ne kadar? Orjinale göre baya kısa olacak benimki. Yarın inşallah çalışmalara başlayacağım. Gerçi burda kar yağdı motora binilmez gibi. Kamyona atıp götüreceğim son çare.

    Geçen pazar günü Aksaray Motosiklet Gezginleri ile Güzelyurt tarafına çay içmeye gittik. Motoru deneme imkanım oldu. Yetişemedim arkalarından. Düz yolda onlar basıp gidiyordu. Ama toprak vs yere gelincede ben basıp gidiyordum. Çok eğlenceli gün oldu. Motor sürme keyfine vardım.

    Buda o güzel günden hatıra kaldı.



    Motorla yüksek hızlara çıkınca direksiyon sallanmaya başlıyor. Devam etse üstünden atacak gibi. Bunun sebebi rulmanlardan olabilir mi? Direksiyonda boşluk var biraz. Ön frene basınca özellikle belli oluyor. Ona göre rulman sipariş edeceğim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #362
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Rulman falan kurcalama. Ön takımda boşluk varsa göbek kontrasını sık. Kafa sallama yüksek hızlarda normal. Fazla zorlama çok riskli. Motorun ayrodinamiği müsait değil. Ön takım arka takım komple basıp grenaj ön çamurluk vs. sökmen lazım. Apaçi cglerine döner motor 😬 Benimki 130 dan sonra atarım aşşa diyor. 120-130 bu tip motorlar için yeterli.

  3. #363
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rulman falan kurcalama. Ön takımda boşluk varsa göbek kontrasını sık. Kafa sallama yüksek hızlarda normal. Fazla zorlama çok riskli. Motorun ayrodinamiği müsait değil. Ön takım arka takım komple basıp grenaj ön çamurluk vs. sökmen lazım. Apaçi cglerine döner motor �� Benimki 130 dan sonra atarım aşşa diyor. 120-130 bu tip motorlar için yeterli.
    O zaman dişlilerdeki bu ayar iyi. Öne 18 takınca 5. vitesi zor yiyor motor. Ve yediğinde ise yüksek sürat yapıyor. 16 takınca kalkışı gidişi filan güzel. Ama yüksek hız yok. 110 filan ancak. Ben buna yaparsam belki 17 diş takarım. O zaman tam uygun olacak gibi.

    Abi bi önceki mesajımada bi cevap versen Yarın inşallah eksoz işine girişeceğim. Vakit kalırsada hava filtresi yapmam lazım. Açık hava filtresi çok kafa ağrıtıyor bide ayar tutmuyor.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  4. #364
    aokuyumcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2017
    Şehir
    Kandilli/İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CBF280 mod
    selamlar
    kardeşim motorları yaparlarken amaçlanan maximum hıza göre gidon açısını ayarlıyorlar, yüksek hızda kafa sallamanın sebeplerinden birisi bu. ikincisi ise hızlandıkça on tekerleğin üzerindeki ağırlığın azalarak ön gidonun yükselmesi ve dengeyi bozması . eğer ön kısmın yüksekliğini biraz azaltırsan daha yüksek hızlarda kafa sallamaya başlayacaktır. ama 100 veya 110 km hız iyi bir hız daha fazlası gereksiz.

  5. #365
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman dişlilerdeki bu ayar iyi. Öne 18 takınca 5. vitesi zor yiyor motor. Ve yediğinde ise yüksek sürat yapıyor. 16 takınca kalkışı gidişi filan güzel. Ama yüksek hız yok. 110 filan ancak. Ben buna yaparsam belki 17 diş takarım. O zaman tam uygun olacak gibi.

    Abi bi önceki mesajımada bi cevap versen Yarın inşallah eksoz işine girişeceğim. Vakit kalırsada hava filtresi yapmam lazım. Açık hava filtresi çok kafa ağrıtıyor bide ayar tutmuyor.
    Eksozun ölçüsü sana kalmış, ne kadar sığdırabiliyosan. Bu salyangozun espirisi eksoz gazını burada biriktirip, pistonu geri teptirme amaçlı. Yani ne kadar çok geri tepme o kadar güzel devirlenme. Şasi durumuna göre gözede batmayacak şekildde mobilet eksozlarını doldur. KTM250 ( adamın isminide bilmiyoruz ) elindeki salyangozun giriş çıkış çaplarını vermiş.Ondan feyz al. Salyangozun tüpe doğru olan çıkış çapı ne kadar ufak olursa eksoz gazını burada rahat biriktirebilir. Eksozun hiç bir noktasında kaçak olmamasına özen göster.

  6. #366
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eksozun ölçüsü sana kalmış, ne kadar sığdırabiliyosan. Bu salyangozun espirisi eksoz gazını burada biriktirip, pistonu geri teptirme amaçlı. Yani ne kadar çok geri tepme o kadar güzel devirlenme. Şasi durumuna göre gözede batmayacak şekildde mobilet eksozlarını doldur. KTM250 ( adamın isminide bilmiyoruz ) elindeki salyangozun giriş çıkış çaplarını vermiş.Ondan feyz al. Salyangozun tüpe doğru olan çıkış çapı ne kadar ufak olursa eksoz gazını burada rahat biriktirebilir. Eksozun hiç bir noktasında kaçak olmamasına özen göster.
    İsmim Göktuğ, Salyangozun giriş çapı 5 cm orta kısımlara doğru 12-13 cmye kadar çıkıyor sonra yavas yavas 3cmye düşüyor 3cm olarak 15 cm devam ediyor sonra tüpe giriyor.
    SADECE ENDURO @YOUTUBE

  7. #367
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı aokuyumcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar
    kardeşim motorları yaparlarken amaçlanan maximum hıza göre gidon açısını ayarlıyorlar, yüksek hızda kafa sallamanın sebeplerinden birisi bu. ikincisi ise hızlandıkça on tekerleğin üzerindeki ağırlığın azalarak ön gidonun yükselmesi ve dengeyi bozması . eğer ön kısmın yüksekliğini biraz azaltırsan daha yüksek hızlarda kafa sallamaya başlayacaktır. ama 100 veya 110 km hız iyi bir hız daha fazlası gereksiz.
    Aynen zaten kesersem altı yere sürter. Kaldırım dağ taş dinlemiyorum şu an. Her yerde gidiyor rahatça. Hız yapsın diye bunlardan feragat edemem.

    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eksozun ölçüsü sana kalmış, ne kadar sığdırabiliyosan. Bu salyangozun espirisi eksoz gazını burada biriktirip, pistonu geri teptirme amaçlı. Yani ne kadar çok geri tepme o kadar güzel devirlenme. Şasi durumuna göre gözede batmayacak şekildde mobilet eksozlarını doldur. KTM250 ( adamın isminide bilmiyoruz ) elindeki salyangozun giriş çıkış çaplarını vermiş.Ondan feyz al. Salyangozun tüpe doğru olan çıkış çapı ne kadar ufak olursa eksoz gazını burada rahat biriktirebilir. Eksozun hiç bir noktasında kaçak olmamasına özen göster.
    Sığdırdığım şekilde yaptım bugün. Birazdan paylaşacağım inşallah.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------

    Sabah hava sıfırın altındaydı. Dünde kar yağmıştı eridi geri. Önce buzları temizledim motordan. Bu havada motora binmek sıkıntılı iş yola çıkınca farkettim.



    Sanayiye vardım eski eksozu söktüm. Bunlarda yeni çıraklarım.



    Salyangozun sağlamlığını test ediyor. Üstünden geçti baktı sağlammış.



    Daha önceden MZ için olan orjinal eksozu paylaşmıştım. Ona benzer birşey yapmak için eksozcuya gittim. 45lik borudan U şeklinde büküm yaptık. Dışarda çat ayaz var. Ve ben sanayide ki yağ sobasının hastasıyım. İmkan olsa eve bile kurarım.



    U demiri bu şekilde.



    Elimde önceden kalan deveboynu vardı. Ucunu kesip yerine taktım.



    Bükdüğüm boruyu denedim baya büyük oldu.



    Ortadan kesip parça çıkardım. Göz kararı kestim ama tam yerine göre oldu.



    Sonrada tek tek parçaları yerinde puntaladım.







    Bişeye benzemeye başladı.



    İkinci mobilet eksozunun sadece ucunu kullanıyorum.





    Mobilet eksozunun içinden çıkan borunun çapı 25 mm. Deveboynu ise 45. KTM250'nin verdiği ölçü ise 50-30. Benim orjinal çıkış zaten 45di o yüzden öyle devam ettim. Orana uygun olan 25lik boru buydu onu kullandım.



    Parçaları halledince eksozcunun yanına gittim yine. Tüp için birşey yapmadım MZ eksozundan çıkan parçayı taktım. Matrax33 kızma buna. Uygun parça bulmak baya zordu onlara.



    Benim puntaladığım yerleri karpitle kaynattı.



    Ordanda gelip hemen üstüne taktım. Görsel olarak diğerlerinden iyi. Dahada iyi olacak inşallah.





    Akşamın soğuğunda motoru zor çalıştırdım. Sabahtan beri çalışmıyordu. Soğuk haliyle pek deneyemedim açıkcası. Bi an önce toplanmam lazımdı dükkanı kapatmak için. Biraz turladım soğuk haliyle. İlk izlenim fena değil.

    Borunun bağlantı yerine kelepçe yapmadım daha. O yüzden ordan baya gürültülü ses geliyor. Ordan çıkış olduğu için tüpde vazifesini tam yerine getiremiyor.

    Motoruda orda bıraktım soğukta gözüm yemedi binmeyi. Aksaray'ın ayazı çok fena oluyor.

    Salyangoz kısmına ve tüp kısmına koruma sacı yapmam lazım. Hem bacağımı yakmasın diye. Hemde güzel durması için. Onu yapacak sacıda buldum orda. Cumartesi inşallah devam edeceğim.



    Bu kaçınca eksoz bilmiyorum. Ama ilk defa bu eksoz içime sindi. Görüntü olarak çok güzel olacak inşallah. Üstünün muhafazasınıda yaptığımda orjinal duracak.

    Şöyle birşey yapmayı düşünüyorum becerebilirsem.

    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  8. #368
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    En son eksozu elinle tıka kaçak var mı test eti Motor stop etmiyor çalışmaya devam ediyorsa kaçak vardır kaynaklarda.

  9. #369
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En son eksozu elinle tıka kaçak var mı test eti Motor stop etmiyor çalışmaya devam ediyorsa kaçak vardır kaynaklarda.
    Tamam abi inşallah cumartesi günü ortadaki bağlantıyı yaptıktan sonra bakayım.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  10. #370
    aokuyumcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2017
    Şehir
    Kandilli/İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CBF280 mod
    selamlar
    kardeşim eksoz korumasını saçtan yapmak yerine ses ve ısı izolasyon bantlarından sarsan daha fonksiyonel ve görüntü ise daha tatmin edici olabilir.
    hem söküp takarkende rahatlık sağlayabilir.



  11. #371
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Erdi eline sağlık çok güzel olmmuş havalar ısınınca performansıda bir dene bakalım

  12. #372
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı aokuyumcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar
    kardeşim eksoz korumasını saçtan yapmak yerine ses ve ısı izolasyon bantlarından sarsan daha fonksiyonel ve görüntü ise daha tatmin edici olabilir.
    hem söküp takarkende rahatlık sağlayabilir.
    https://ae01.alicdn.com/kf/HTB16mnqS...9a6c5299773f89

    https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1SXGZS...7043dc37b709c9
    Bu tip motorlarda güzel duruyor. Ama benimkinde nasıl durur bilmiyorum. Kaynak çapaklarını iyice bi temizleyeyimde. Sonrasında belki emaye bile yaptırabilirim. Sanayiye bi sorayım ucuz bişeyse denerim güzel durmazsa sökerim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------

    Alıntı KTM250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Erdi eline sağlık çok güzel olmmuş havalar ısınınca performansıda bir dene bakalım
    Sağolasın. Yarın bi bakayım inşallah hava güzel olur. Evden sanayi 4 km. Motorla sanayiye gittim pişman oldum. Ellerimi hissetmedim gittiğimde. Geride dönemedim arabayla bıraktırdım kendimi. Yani niye deneyemediğimi burdan anlarsın.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  13. #373
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Geçen sene kışın nevşehirdeydim benim şansıma -30 olmuştu tüm kış. Hiç öyle olmuyomuş normalde.

  14. #374
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen sene kışın nevşehirdeydim benim şansıma -30 olmuştu tüm kış. Hiç öyle olmuyomuş normalde.
    Abi sen geliyordun hani?
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  15. #375
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi sen geliyordun hani?
    Şu an kocaelideyim. Nevşehir işini geçici olarak uzaktan çözdük. Ama rutin bakım işim var orda gelir giderim muhakkak.

  16. #376
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu an kocaelideyim. Nevşehir işini geçici olarak uzaktan çözdük. Ama rutin bakım işim var orda gelir giderim muhakkak.
    Gelde bi Aksaray tava yiyelim.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  17. #377
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gelde bi Aksaray tava yiyelim.
    En son yediğimde sarımsağı fazla koymuşlar miğdem bozuldu Hemde kamyoncu lokantasında yediydim iyi olur diye.

  18. #378
    GLADiUSS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2017
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    16'' Bajaj Pulsar 200NS & 91'' MZ ETZ 251
    Abilerim iştahımı kabartıyor yaptıklarınız, planlarınız, konuşmalarınız. Diyorum ki acaba bende eski bir 4 silindirli alsam bende kendime göre modifiye mi etsem ya

  19. #379
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı GLADiUSS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abilerim iştahımı kabartıyor yaptıklarınız, planlarınız, konuşmalarınız. Diyorum ki acaba bende eski bir 4 silindirli alsam bende kendime göre modifiye mi etsem ya
    eski 4 silindirliyi adam edecek para bende yok şahsen. Yeni 1 motor parası yer. Şansa bela kazalı düşük kilometreli bişi bulmak gerek.

  20. #380
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı GLADiUSS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abilerim iştahımı kabartıyor yaptıklarınız, planlarınız, konuşmalarınız. Diyorum ki acaba bende eski bir 4 silindirli alsam bende kendime göre modifiye mi etsem ya
    Jawa al jawa :D hem gücü tatmin eder. Hemde parçası çok ucuz.

    Ben 40 liraya piston aldım. 4 silindir japon makinaya kaç paraya alınır bi araştır.

    Jawadan çok güzel cafe racer, bobber örnekleri var. Aksaray'da bi tane görmüştüm fotoğrafını çekeyim inşallah.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------

    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En son yediğimde sarımsağı fazla koymuşlar miğdem bozuldu Hemde kamyoncu lokantasında yediydim iyi olur diye.
    Az sarımsaklıda yenmez ki o :D


19. sayfa BirinciBirinci ... 91718192021 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler