İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
Bugün Tulpar'ımla 200 km yol yaptım. Aksaray'ın Ortaköy ilçesinin Devedamı köyüne gittim arkadaşın yanına.
Hiç yolda kalmadım çok şükür. Motorun gidişi güzel. 5. Vitesi zor yiyor onada 18 yerine 16 dişliyi takacağım tekrar. Akşam hava buz gibiydi dönerken. Parmakları hissetmedim bi ara.
Yarın inşallah eksoz çalışmalarına devam edeceğim.
Matrax33 abi salyangoz yapmayıp sadece tüp yapsam nasıl olur? Salyangoz işi baya uğraştıracak gibi. Kalın bi borudan deveboynu yapıp arkaya kadar götürsem ve orda tüpe bağlasam.
Yarın bi daha deneyeceğim bakalım salyangozu. Bu sefer farklı bi düşüncem var uygulamaya geçebilirsem salyangozuda hallederim. Eksoz ve karbüratör işini hallettikten sonrada grenaj işine girişeceğim inşallah. Çok tipsiz gelmeye başladı motor gözüme. Tenereye benzetecem inşallah.
Salyangoz yapmayacaksan üstündekinden kötü sonuç çıkar. Hiç bozma derim. Yapacağın krenaj da şu polyesterden olacak olan pek uzun ömürlü olmaz. Çatır çutur kırılıp gider dökülür çürür. Hazır krenaj kitleri var onlardan uydur farklı bişey.
Bende kullanmadığım 1 takım ktm kit var arkadaşımın dükkana bırakmıştım bulabilirsem göndereyim uydur. Ön çamurluk hariç.
Valla abi orjinal eksozdan birşeyler yaptım. Bu salyangoz meselesi iyice canımı sıktı. Orjinalle olabilecek en iyi şekilde hallettim. Böyle binerim ben artık buna.
Grenaj yapma isteğimin sebebi ön tarafı Tenere gibi yada F650 gibi farın birleşik olması. Öyle görüntü daha hoş geliyor yani gözüme. Düşüncen için sağolasın ama KTM grenajıda buna benzer olur. O bahsettiğim malzemeden kamyonlara tampon yapıyorlar. Aynı şeyden bahsetmiyoruz sanırım. Baya sağlam çünkü. Otoser'e tampon yaptırmıştım. Adama sağlam oldu mu abi dediğimde adam tamponu dükkanın dışını hızlıca fırlattı. Yere düştü sürüklendi filan. Git bak sağlammıymış dedi. Bi senedirde durur Otoser'de. Hiç bozulma olmadı.
Açıkcası motor bitti ben hevesimi aldım. Her gün çeşit çeşit karar alıyorum. Böylelikle satıp daha büyük bi motor mu alsam diyorum bazen. Satılır mı para eder mi o var. Bana maliyeti 4000 bu motorun. O fiyata satabilsem üstünü tamamlayıp gidip 600 cclik bişey alsam diyorum.
Sonrada artık sıkıntısız bi motorum var niye başıma bela alayım diyorum. MZ bozulsa bile parçası çok ucuz. Artık pek bozulacak parçada kalmadı çoğu sıfır. Büyük motor bi arıza yapsa benim buna harcadığımdan daha fazla paraylada ayağa kalkabilir. Muayenesi bitene kadar binsem iyice tadını çıkarsam diyorum. Kafada çeşit çeşit düşünce var yani.
Mesela bunları yazarken bile karar değişiyor. Bilgisayarı açtığımda internetten ilanlara bakıyordum. Sonra Honda NX250 gördüm. Çok az uğraşarak benim motoru ona benzetebilirim. Yine fikirler değişti. "Yine ne varsa benim tulparımda var" diyorum.
Bu dişli lastiğin asfaltta kullanımda hıza büyük etkisi var mı? Motoru aldığımda lastikler yeniydi. İyice yenmiş 6 ayda. Asfaltta daha çabuk bitiyor sanırım. Birde bunun hıza ne gibi etkisi olur? Dişli olduğu içinde motor fazla hız yapmıyor olabilir mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------
MZ hastalarıyla muhabbet halindeyim. Onlar Planet deveboynu takınca güce olumlu etkisi oluyor. Salyangozla aynı mantık aslında. Boruyu kalınlaştırınca güzelleşiyor. Benim deveboynu çok tipsizdi.
Boru bükme makinası Bilal abide var onun yanına gittim. Amörtisörün yanından geçecek en kalın boru 52lik. Ondan yapalım dedik. Zaten diğer borular çekme yapıyormuş güzel bükülmüyormuş.
Buda boru bükme makinası.
İlk yapılan eksozun huni kısmı düzgündü. Onunla devam etmek istedim. Boruya giriş yapacağı için.
Arkasınada son yaptığım susturucuyu taktım. Fazla ses çıkarmasın diye yapmıştım ama kesip biçtikçe çok farklı ses çıkıyor. Mesela bu yaptığımda Zil eksoz gibi oldu. Bu susturucu eski halindeyken orjinal MZ sesi çıkıyordu. Performansı güzel oldu ama.
Eksozda benim sanat eserim belli oluyor. Kaynak çapaklarını karpit kaynağı ile eritti arkadaş. Biraz daha düzgün gözükmeye başladı.
Yeni yapılan deveboynu.
Bunlarda bugün artanlar. Şimdilik dursun ilerde lazım olur. Bir tane daha eksoz yapacağım bunlardan birinden.
Buda son hali. Eskisine göre daha düzgün gözüküyor. Yukardan geçtiği için eksozun baş kısımları grenajın altında kaldı gözükmüyor.
Parlak krom sacdan muhafaza gibi birşey yapacağım üstüne. Pisliği kapatsın hemde hoş durur.
Motorun tipini bozan şeylerden biride arkanın çok yüksek olması. Onu biraz düşürmem lazım bi ara.
Bugünlükte bu kadar.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
Motorun arkasını düşürürsen pek enduro havası kalmaz. Benim görüşüm çok kötü görünür. Aslında senin motor o kadar açılı yüksek değil enduroya göre daha bi düşük ve alçak. O kadar uğraştın bence satma motoru, spesyel sana özel bişey oldu. Lastiklerin durumu iyi görünüyor 1 sezon daha binersin. Dişli lastiğin son hıza çok etki etmez ama virajlara girmez. Her virarjda besmele çektiriyor. Grenaj yaptırmak yerine güzel bi tasarımla reklamcıya çıkartma yaptırsan çok hoş olur. Belki far grenajı için farklı bişey kullanabilirsin.
Bence enduro yapan bi motor kulubüne falan katıl motoru araziye sür. Yakın şehirlerdeki etkinlikleri takip et. Kapadokya gezisi yapan çok endurocular var. Çok daha zevk alırsın motorundan. Şehir içi şehir dışı kullanımı çok kötü bu motorların. Ben şehir içinde kullanmıyorum bile. Ortalığı yıkıyor motor, trafiği sivili narkotiği hangi polis görse çeviriyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------
bak bu çıkartmaların hepsini ben kendim yaptırdım hazır değil.
Dişli sağda kick start solda eksoz sagdan sola geliyor Ktm nin o yıllarda husabergten kopya çektiğini düşünenlerdenim. Arka tüp 10 numara
2008-2013 yılları arasında husaberg fe 450 kullandım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:35 ----------
Erdi eksozu çözmüşssün hayırlı olsun ama benim fikrim sat ve bir ktm 300 exc al keyfine bak derim.65 beygiri Altında hissetmelisin.
Benim deve boynu soldan geliyor tüp sağda bitiyor, tüple deve boynu arasında da orjinalden bomb var. Mega bomba gerek yok sanırım olay huzaberklik değil 93 2000 arası exc'ler hariç hepsi böyle. lc4 motor bloğu diyolar buna sanırım 2006 ya kadar kullanılmış.
bu 2006 model.
buda 96 model exc
sağdan soldan farklılığı şundan oluşuyor.
Ktm benim bindiğim şaseyi ve motor bloğunu dual sport ve hard enduro olarak 2 farklı modelde kullanmış.
excleri de ayrıeten moto kross için üretmiş.
SADECE ENDURO @YOUTUBE
Matrax33 Doğru diyorsun abi. Zaten arada bi gelip gidiyor. Şu an tekrar aşkla bakıyorum motoruma. Sabah olsada binsem.
Arka orjinale göre baya yüksek. O yüzden tipsiz geliyor. Biraz düşürüp orjinal haline getirmem lazım. Motorun üstündeykende öne kayıyorum. Bide bu haliyle amörtisörün altını geriye taktığım için fazla yaylanmıyor. Eski haliyle 2 kişi binemezdik değerdi. Şimdiki haliyle 3 kişide binsek fazla esnemiyor. Yani hem tip için hemde amörtisörün yaylanması için düşürmem lazım.
Reklamcı arkadaşım var ama onu daha gidecek kadar bitirmedim motoru. Birazda benim sade sevmemden dolayı böyle duruyor. Honda NX250'yi inceledim baya. Ona benzetmem çok kolay olacak.
Açık hava filtreside gürültü yapıyor. Ona uygun birşeyde yapmam lazım.
Müdür f650 de dişli lastik kullandım ben nispeten spesyal motorlardan ağır olduğu için hiç bir sorun yaşamadım ama parlak asfatta yada ıslak performansı kötüydü lakin günümüz tr yollarındaki pütürlü asfaltta herhangi bir sorun yaşamadım ve hıza sese de milletin böyle abarttığı gibi bir etkisi yok.
Olabilir. Zaten birleşmediler mi ? Ama ayak marşını sağa sola almak pek teknolojik transferden sayılmaz. Ayak marşı eskiden beridir sola koyulur. Benim bildiğim 2000 öncesi tüm motorlarda solda. 1960-2000 arası Türkiye de gördüğüm bindiğim tüm motorlar soldaydı. Sağa koyulması aslında yeni bişey.
Enduro yaparken vakit kaybetmemek için motordan inmeden çalıştırma amaçlı sağa geçtiğini düşünüyorum.
Mesela kavrama genel olarak solda, ateşleme sağdadır. Yeni motorlarda bu düzende baya bir değişti. Her marka farklı bişeyler yapmaya başladı.
KTM250 Bence MZ'den çalmışlar. Dişli sağda kol solda. 89 modelde böyle. Her zaman olduğu gibi satmaktan yine vazgeçtim. En azından muayenesi bitene kadar bende dursun. Muayeneden geçmezse başka çareye bakarım o zaman. Hemde iyice tecrübelenmiş olurum. Büyük makinaya geçmeyeyim birden.
GaCCaLL Yağmur yağınca dua ederek gidiyorum. Ama arazide çamurda çok memnunum. Geçen Tuzgölüne gittik arkadaşlarla. Onlar normal motorla çamura çöktü yürüyerek çıkarmaya çalışıyorlardı. Ben durup yeniden kalkıyordum. Çamuru yara yara gidiyordum hareketler filan. Yani hızada etkisi yoksa ben bu lastikle devam edeyim bari.
Aksaray'da bi hurdacıya kelle motorlar gelmiş. Kamyonla indirmişler. Bugün bi motor ustasının yanına çay içmeye gitmiştim. Orda bi çocuk söyledi. Zaten böyle şeyleri önce bana bi haber ediyorlar. Gittim baktım. Genelde Planet var. Sonrada Jawa çoğunlukta. Mz bulamadım karbüratör için lazımdı. Adamın dediğine göre yığıntının altında mz varmış bakacak.
Mobilet eksozu buldum. Ve yeniden eksoz yapma konusunda aşka geldim. İki tane eksoz aldım 10 liraya. Kasacıya geçtim.
Tabi çok geçmeden söküp dağıtmaya başladım. Matrax abi senin dediğin gibi tüp sistemi vardı içinde. İçini boşaltması baya zor oldu.
Elimdeki dört zamanlı eksozuda kesip içini boşalttım. Onuda tüp yaparken kullanmak istiyorum. MZ eksozundan çıkan susturucu sistemi onun içine sığıyor. Yani tüp yaparken hazır olanı kullanabilirim.
Şu şekilde duracak.
Bugün ilk defa iş ayakkabısı giymeden çalışıyordum. Breyzle çalışırken dalgınlığıma gelmiş. Koku geliyordu. Nerden geliyor diye bakarken bunu gördüm. Ayakkabıya yazık oldu bi eksoz sevdasına.
Eksozu birleştirmedim. Önce burda bi sorayım diye. Şu şekilde olacak kaynatınca. Silindirin sağından geçip arkaya o boru ile devam edecek.
Uzunluğu 40 cm geliyor. Çapı 7 cm.
Şimdi gelelim esas mevzuya. Bu dediğim sistem işimi görür mü? Yoksa orda bi tane daha mobilet eksozu var. Onuda alıp kesip biçerek kıvrım mı versem. Orjinal salyangozdaki gibi yani önce motorun önünde döndürüp mü yana geçirsem. Ama o biraz zor olacak. Ve frene basınca ön teker motora çok yaklaşıyor. Böyle bi eksozda sürtebilir. (Daha önceden korna sürttüğü için kaza yapacaktım. )
Yada bunları bu şekilde birleştirsem. Tüpüde dediğim şekilde yapsam. İşimi görür mü. Mobiletin içinden çıkan borudan yapacağım salyangozdan tüpe giden kısmı. Yani ince olacak.
Benim askerlik bitti bitecek senin egzoz bi bitmedi be.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
Çok iyi gidiyosun. Faydası olmaz olur mu 3. eksozu da koyarsan 10 numara olur.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
O halde benim önce tüp için kullanacağım boruya girecek bi ufak çapta boru bulup onunda içine girecek daire sac bulmam lazım.
Çok emek gerektirecek bi iş olacak. Önce Boruyu karpuz gibi ikiye yarıp içine toplarım herşeyi. Sonrada geri üst üste getirip kapatırım. Onuda susturucunun içine sokarım.
Şunu yap en iyisi budur diyeceğin çizim varmı abi senin? Madem emek harcayacağım en iyisi olsun. Boru çapları kapaklar arası mesafe vb şeyleride söylersen süper olur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)