Tulpar - Custom Enduro Projesi
Reklamlar
-
08 Kasım 2017, 20:17
#321
matrax33 adlı üyeden alıntı
hangi marka aldın piston ?
Orjinali 816tl idi Vertex 750 Ben prox aldım
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:16 ----------
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Sağolasın. Salyangozu ısıtarak düzeltiyorlar youtubede videosu vardı. İçine hava basıp dıştan ısıtıyorlar. Havanın basıncıyla dışa doğru düzeliyor eksoz. İstersen onuda bi dene
Boğazda 3-4 kaynak var artık şişme ile genişleyecek yeri kalmadı.Bu eksozu epey taktım kafaya bir kaç aydır uğraşıyorum. İnşallah yapabilirim.
Reklamlar
-
08 Kasım 2017, 20:20
#322
Şunuda şuraya koyayım. İki kilo sac gitse 5 lira tutar. Adamlar 2000 lira istiyor he
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:19 ----------
Yapılır yav yapılmayacak birşey değil. Adamlarda kalıp var preste basıp hallediyor. Kalıp olmayınca biraz uğraştırır ama yapılır illa ki.
-
08 Kasım 2017, 20:20
#323
Ekarademir adlı üyeden alıntı
https://www.youtube.com/watch?v=BGEkBf87vU4
Şunuda şuraya koyayım. İki kilo sac gitse 5 lira tutar. Adamlar 2000 lira istiyor he
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:19 ----------
Yapılır yav yapılmayacak birşey değil. Adamlarda kalıp var preste basıp hallediyor. Kalıp olmayınca biraz uğraştırır ama yapılır illa ki.
50 sefer izledim bu videoyu Yani işin mühendislik kısmı epey zor. göründüğü gibi değil. Ben mühendiz değilim ama kalkıstık bakalım
-
08 Kasım 2017, 20:25
#324
Elinde örnek varken yapması daha kolay. Zaten mühendisler düşünmüş yapmış. Oda senin elinde. Benzer şekilde kopyala o iş tamam.
Nice insanlar var mühendisten daha fazla şey bilip sanayide heba olan.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:24 ----------
matrax33 adlı üyeden alıntı
sesi kesmen için içini doldurman gerek eksozun ya elyafla yada bulaşık teliyle :D O zamanda eksoz yapmanın anlamı kalmıyor boğuyor motoru. 1. vidyodaki odalardan yap kafa ütülemeyecek kıvama gelsin.
Abi ben en iyisi kağıt kalemi bi elime alayım. Çizip göstereyim sana.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
-
08 Kasım 2017, 20:35
#325
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Elinde örnek varken yapması daha kolay. Zaten mühendisler düşünmüş yapmış. Oda senin elinde. Benzer şekilde kopyala o iş tamam.
Nice insanlar var mühendisten daha fazla şey bilip sanayide heba olan.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:24 ----------
Abi ben en iyisi kağıt kalemi bi elime alayım. Çizip göstereyim sana.
Ben 10 senedir inşaat sektörü, ondan öncede 15 sene sanayideydim. Tanıdığım mühendislerden mühendis sınıfına giren 10 insan belki tanıdım belki tanımadım. Türkiye'de tıp haricinde okuldan mezun olup kendi mesleğini hakkıyla yapabilen yok. Okuldan bomboş kafayla geliyorlar sektörün içine. Kafası çalışan sahada öğreniyor işi. Çalışmayan memur oluyor zaten.
-
08 Kasım 2017, 20:39
#326
-
08 Kasım 2017, 20:48
#327
Şu iyi gibi. Dolaşımı çok. Senin 1. 2. resimde dolaşım yok düz gidiyor gaz. 3. sünde nispeden dolaşıyor.
Bu resimdeki baya geziyor.
-
08 Kasım 2017, 22:12
#328
-
08 Kasım 2017, 22:16
#329
Abiler ben anlamadım bu egzozda salyangoz meselesini ya mz in orijinal egzozunda yok 2 zamanlı çoğu eski motosikletlerde yok faydası nedir bir anlatsanız bizi aydınlatsanız
-
08 Kasım 2017, 22:54
#330
GLADiUSS adlı üyeden alıntı
Abiler ben anlamadım bu egzozda salyangoz meselesini ya mz in orijinal egzozunda yok 2 zamanlı çoğu eski motosikletlerde yok faydası nedir bir anlatsanız bizi aydınlatsanız
Detaylı bilgileri daha iyi bilen anlatır ben düşüncemi yazayım.
MZ deveboynu Planete göre ince. Adana'da MZ toplayıp yarışanlar planet deve boynu kullanıyor. Çapı daha kalın olduğundan daha güçlü oluyor motor. Salyangoz ile çok daha kalın yapılacak.
Performans isteyen motorlarda yapıyorlar bunu. Mz Jawa Planet gibi motorlarda amacına yönelik kullanmamış olabilirler. Yukarda yolladığım fotoğraftaki bildiğim kadarıyla orjinal MZ ve salyangoz eksoz ile üretilmiş. Enduro modeli.
Türkiye'de tek diye bi ilan görmüştüm. Jawa enduro. Hatta adamla fiyatta anlaşamadık onu alıp toplayacaktım. Ondada salyangoz eksoz vardı. Adam jawa demişti ama CZ olabilir o motor. Bu videodakine benziyor.
https://www.youtube.com/watch?v=_Z8qn2_8ejc
Bu arada şu videonun 4. dakikasında MZ'e yapılmış salyangoz var
https://www.youtube.com/watch?v=annWn0Hhv74
Buda salyangozlu vespa. Vitessiz motor gaza basmayla ön kaldırıyor
https://www.youtube.com/watch?v=h2lXrIwe3UI
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:50 ----------
Matrax33 Abi bu CZ gücü nerden alıyor böyle? Exup varmı bu motorlarda?
-
08 Kasım 2017, 23:06
#331
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Detaylı bilgileri daha iyi bilen anlatır ben düşüncemi yazayım.
MZ deveboynu Planete göre ince. Adana'da MZ toplayıp yarışanlar planet deve boynu kullanıyor. Çapı daha kalın olduğundan daha güçlü oluyor motor. Salyangoz ile çok daha kalın yapılacak.
Performans isteyen motorlarda yapıyorlar bunu. Mz Jawa Planet gibi motorlarda amacına yönelik kullanmamış olabilirler. Yukarda yolladığım fotoğraftaki bildiğim kadarıyla orjinal MZ ve salyangoz eksoz ile üretilmiş. Enduro modeli.
Türkiye'de tek diye bi ilan görmüştüm. Jawa enduro. Hatta adamla fiyatta anlaşamadık onu alıp toplayacaktım. Ondada salyangoz eksoz vardı. Adam jawa demişti ama CZ olabilir o motor. Bu videodakine benziyor.
https://www.youtube.com/watch?v=_Z8qn2_8ejc
Bu arada şu videonun 4. dakikasında MZ'e yapılmış salyangoz var
https://www.youtube.com/watch?v=annWn0Hhv74
Buda salyangozlu vespa. Vitessiz motor gaza basmayla ön kaldırıyor
https://www.youtube.com/watch?v=h2lXrIwe3UI
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:50 ----------
Matrax33 Abi bu CZ gücü nerden alıyor böyle? Exup varmı bu motorlarda?
https://www.youtube.com/watch?v=cYio2c149WE
Hayır yok. 2 zamanlı tüm motorlar içi düzgünse hepsi güçlüdür.Götten depolu mobiletlerde uyuzluk vardı hatırladığım, bide puch'lar. Sebebide silindirlerinde 2 emiş kanalı var. Onlarda çok eski zaten şimdi olsa antika sınıfına girer. Bu CZ'^den de vardı bende. Çalıştıramadım hiç ama ateşleme sorunu vardı. Yedek parçada yoktu eskiden. Bloğun üzeri kırıktı sürekli avans kayıyodu heralde.
Zamanında hurdadan 1 tane minsk almıştım 175lik. Pistonu çizikti. Ona yeni bi piston uydurdum 3 tanede yanlış hatırlamıyosam segman kestirdim. 3 segmanlıydı sanırım. motoru çalıştırıp ilk deneme sürüşümde kafama geçti. Debriyajı her bırakışımda tekteker gidiyodu makina :D Arkadaşımın biri elimden aldı gitti.
Şimdiki çinliler kıçını toplamadığından eski motorlar şaşırtıcı geliyo kıyaslayınca.
-
08 Kasım 2017, 23:13
#332
Benim motorda öyle olaydı bi
O CZ'de çalışmama sorunu var zaten heralde. İki tane video izledim ikisindede rölantide durmuyor. Hele birinde vurdurarak çalıştırıyorlar.
İki tane tüp yapmaya karar verdim abi. Biri susturuculu normal kullanım için. Biride sırf performans için. Uslu giderken birini takarım. Arazide hoplayıp zıplayacağımda performans için olanı takarım.
Performans için olanı çizebilir misin? Birebir aynısını yapmaya çalışayım.
-
08 Kasım 2017, 23:16
#333
Senin çizdiğin 2. resimdeki gibi yap.
-
09 Kasım 2017, 10:28
#334
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Amyant sargı olarak geçiyor ismi. Direk egzos sargısı olarak da yazıyorlar. Şu anki motorumda kullanıyorum, egzosa el değmezken manifoldu elimle rahatça tutuyorum, çok iyi yalıtım sağlıyor.
-
09 Kasım 2017, 22:38
#335
Bugün çizimi reele döktüm.Plastik malzemeden kesip birleştirmesini yaptım.Hedeflenen parça ile aynı gibi.Bi kaç kaynakçı ile görüştüm bu iş bizi tam 1 gün uğraştırır dediler. Cm i 1tlye kaynıyormus.Çizioz ama kaynak vs uzun iş. bakalım Çizime devam edeyim.
-
09 Kasım 2017, 23:13
#336
KTM250 adlı üyeden alıntı
Bunu yeni bir başlık altında detaylıca anlatıp farklı kişilerin yararlanmasını sağlarsanız güzel olur.
1 gün falan alacak iş değil ben 1-2 saate kaynatırım onu. Yapacak bişey yok ama. Hakkıyla kaynak yapmayı öğrenmek yıllar alıyor. Usta ne istese helaldir. Motoru topladıysan vidyoyu bekliyorum. 2. part gelmedi.
-
09 Kasım 2017, 23:20
#337
matrax33 adlı üyeden alıntı
Bunu yeni bir başlık altında detaylıca anlatıp farklı kişilerin yararlanmasını sağlarsanız güzel olur.
1 gün falan alacak iş değil ben 1-2 saate kaynatırım onu. Yapacak bişey yok ama. Hakkıyla kaynak yapmayı öğrenmek yıllar alıyor. Usta ne istese helaldir. Motoru topladıysan vidyoyu bekliyorum. 2. part gelmedi.
Valla dediğin gibi kaynakçı bulmak baya zor.Gerekirse kendim öğrenip yapacağım.Makinalar çok pahalı değil.
Piston halen sürat kargoda gelmedi gitti.Haftasonuda tur var heralde yetiştiremeyeceğim.Daha eksozuda çözmem lazım.Eksoz düzelmeden piston değişsede boş.
Başlık konusunda bu forumda pek ilgili insan yok.Takip ettiğim bi kaç konu dışında hep saçma sapan konular var.Burda erdinin konusunuda işgal ediyoruz kızmaz inşallah bana
-
09 Kasım 2017, 23:24
#338
KTM250 adlı üyeden alıntı
Valla dediğin gibi kaynakçı bulmak baya zor.Gerekirse kendim öğrenip yapacağım.Makinalar çok pahalı değil.
Piston halen sürat kargoda gelmedi gitti.Haftasonuda tur var heralde yetiştiremeyeceğim.Daha eksozuda çözmem lazım.Eksoz düzelmeden piston değişsede boş.
Başlık konusunda bu forumda pek ilgili insan yok.Takip ettiğim bi kaç konu dışında hep saçma sapan konular var.Burda erdinin konusunuda işgal ediyoruz kızmaz inşallah bana
Sen konuyu aç ilerde yararlanmak isteyen birileri illaki olur. Kaynak işine gelirsek bu eksozu senin kaynatman zor. Hem malzeme ince ve paslanmaz, hemde boru tipi. Yani yıllardır plaka kaynağı yapan adam bile eline almaz bunu ben yapmam diye. Senin yapacağında malzemeyi bozmaktan öteye gitmez. Ver parasını kaynatsınlar en güzeli.
-
11 Kasım 2017, 20:48
#339
-
11 Kasım 2017, 20:52
#340
Mersin İl Temsilcisi
Ama bu azicik kiii..
Hemen okudum bitti..
Devamini isterik..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler