Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
17. sayfa BirinciBirinci ... 71516171819 ... SonuncuSonuncu

Tulpar - Custom Enduro Projesi

    REKLAM ALANI
  1. #321
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hangi marka aldın piston ?
    Orjinali 816tl idi Vertex 750 Ben prox aldım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:16 ----------

    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağolasın. Salyangozu ısıtarak düzeltiyorlar youtubede videosu vardı. İçine hava basıp dıştan ısıtıyorlar. Havanın basıncıyla dışa doğru düzeliyor eksoz. İstersen onuda bi dene
    Boğazda 3-4 kaynak var artık şişme ile genişleyecek yeri kalmadı.Bu eksozu epey taktım kafaya bir kaç aydır uğraşıyorum. İnşallah yapabilirim.
    SADECE ENDURO @YOUTUBE


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #322
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure


    Şunuda şuraya koyayım. İki kilo sac gitse 5 lira tutar. Adamlar 2000 lira istiyor he

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:19 ----------

    Yapılır yav yapılmayacak birşey değil. Adamlarda kalıp var preste basıp hallediyor. Kalıp olmayınca biraz uğraştırır ama yapılır illa ki.

  3. #323
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.youtube.com/watch?v=BGEkBf87vU4

    Şunuda şuraya koyayım. İki kilo sac gitse 5 lira tutar. Adamlar 2000 lira istiyor he

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:19 ----------

    Yapılır yav yapılmayacak birşey değil. Adamlarda kalıp var preste basıp hallediyor. Kalıp olmayınca biraz uğraştırır ama yapılır illa ki.
    50 sefer izledim bu videoyu Yani işin mühendislik kısmı epey zor. göründüğü gibi değil. Ben mühendiz değilim ama kalkıstık bakalım
    SADECE ENDURO @YOUTUBE

  4. #324
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Elinde örnek varken yapması daha kolay. Zaten mühendisler düşünmüş yapmış. Oda senin elinde. Benzer şekilde kopyala o iş tamam.

    Nice insanlar var mühendisten daha fazla şey bilip sanayide heba olan.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:24 ----------

    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sesi kesmen için içini doldurman gerek eksozun ya elyafla yada bulaşık teliyle :D O zamanda eksoz yapmanın anlamı kalmıyor boğuyor motoru. 1. vidyodaki odalardan yap kafa ütülemeyecek kıvama gelsin.
    Abi ben en iyisi kağıt kalemi bi elime alayım. Çizip göstereyim sana.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  5. #325
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinde örnek varken yapması daha kolay. Zaten mühendisler düşünmüş yapmış. Oda senin elinde. Benzer şekilde kopyala o iş tamam.

    Nice insanlar var mühendisten daha fazla şey bilip sanayide heba olan.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:24 ----------



    Abi ben en iyisi kağıt kalemi bi elime alayım. Çizip göstereyim sana.
    Ben 10 senedir inşaat sektörü, ondan öncede 15 sene sanayideydim. Tanıdığım mühendislerden mühendis sınıfına giren 10 insan belki tanıdım belki tanımadım. Türkiye'de tıp haricinde okuldan mezun olup kendi mesleğini hakkıyla yapabilen yok. Okuldan bomboş kafayla geliyorlar sektörün içine. Kafası çalışan sahada öğreniyor işi. Çalışmayan memur oluyor zaten.

  6. #326
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Aynen abi çok haklısın. Mesleğim gereği bende çok fabrikaları geziyorum. Ustaların başına mühendis koyuyorlar. Ama herşeyi ustaya soruyor.



    Hangisi iyi olur? Az ses yapacak çok kaçacak.

  7. #327
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc



    Şu iyi gibi. Dolaşımı çok. Senin 1. 2. resimde dolaşım yok düz gidiyor gaz. 3. sünde nispeden dolaşıyor.


    Bu resimdeki baya geziyor.

  8. #328
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Abi ben en iyisi MZ susturucusunun içini çıkarayım. Şu an üstündeki takılı olan güzel ses çıkarıyor. Adana yapımı filan demişti aldığım arkadaş. Onun dışına ince sac büktüreyim. Önünü arkasını kapatıp kullanırım. Gerekirse önüne bi kapak daha eklerim. En kolay o olacak tüpte. Salyangozuda MZ fotoğrafındaki gibi yaparım heralde. Orjinal salyangoz gibi yapmayı deneyeceğim ama benim teker yakın olduğundan fazla mesafe yok önde.

    Becerebilirsem şunun tipi hoşuma gitti.





    Mobilet eksozu bulsam onun kıvrımlı kısmınıda kullanabilirim aslında


  9. #329
    GLADiUSS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2017
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    16'' Bajaj Pulsar 200NS & 91'' MZ ETZ 251
    Abiler ben anlamadım bu egzozda salyangoz meselesini ya mz in orijinal egzozunda yok 2 zamanlı çoğu eski motosikletlerde yok faydası nedir bir anlatsanız bizi aydınlatsanız

  10. #330
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı GLADiUSS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abiler ben anlamadım bu egzozda salyangoz meselesini ya mz in orijinal egzozunda yok 2 zamanlı çoğu eski motosikletlerde yok faydası nedir bir anlatsanız bizi aydınlatsanız
    Detaylı bilgileri daha iyi bilen anlatır ben düşüncemi yazayım.

    MZ deveboynu Planete göre ince. Adana'da MZ toplayıp yarışanlar planet deve boynu kullanıyor. Çapı daha kalın olduğundan daha güçlü oluyor motor. Salyangoz ile çok daha kalın yapılacak.

    Performans isteyen motorlarda yapıyorlar bunu. Mz Jawa Planet gibi motorlarda amacına yönelik kullanmamış olabilirler. Yukarda yolladığım fotoğraftaki bildiğim kadarıyla orjinal MZ ve salyangoz eksoz ile üretilmiş. Enduro modeli.

    Türkiye'de tek diye bi ilan görmüştüm. Jawa enduro. Hatta adamla fiyatta anlaşamadık onu alıp toplayacaktım. Ondada salyangoz eksoz vardı. Adam jawa demişti ama CZ olabilir o motor. Bu videodakine benziyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=_Z8qn2_8ejc

    Bu arada şu videonun 4. dakikasında MZ'e yapılmış salyangoz var

    https://www.youtube.com/watch?v=annWn0Hhv74

    Buda salyangozlu vespa. Vitessiz motor gaza basmayla ön kaldırıyor

    https://www.youtube.com/watch?v=h2lXrIwe3UI

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:50 ----------

    Matrax33 Abi bu CZ gücü nerden alıyor böyle? Exup varmı bu motorlarda?


  11. #331
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Detaylı bilgileri daha iyi bilen anlatır ben düşüncemi yazayım.

    MZ deveboynu Planete göre ince. Adana'da MZ toplayıp yarışanlar planet deve boynu kullanıyor. Çapı daha kalın olduğundan daha güçlü oluyor motor. Salyangoz ile çok daha kalın yapılacak.

    Performans isteyen motorlarda yapıyorlar bunu. Mz Jawa Planet gibi motorlarda amacına yönelik kullanmamış olabilirler. Yukarda yolladığım fotoğraftaki bildiğim kadarıyla orjinal MZ ve salyangoz eksoz ile üretilmiş. Enduro modeli.

    Türkiye'de tek diye bi ilan görmüştüm. Jawa enduro. Hatta adamla fiyatta anlaşamadık onu alıp toplayacaktım. Ondada salyangoz eksoz vardı. Adam jawa demişti ama CZ olabilir o motor. Bu videodakine benziyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=_Z8qn2_8ejc

    Bu arada şu videonun 4. dakikasında MZ'e yapılmış salyangoz var

    https://www.youtube.com/watch?v=annWn0Hhv74

    Buda salyangozlu vespa. Vitessiz motor gaza basmayla ön kaldırıyor

    https://www.youtube.com/watch?v=h2lXrIwe3UI

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:50 ----------

    Matrax33 Abi bu CZ gücü nerden alıyor böyle? Exup varmı bu motorlarda?

    https://www.youtube.com/watch?v=cYio2c149WE
    Hayır yok. 2 zamanlı tüm motorlar içi düzgünse hepsi güçlüdür.Götten depolu mobiletlerde uyuzluk vardı hatırladığım, bide puch'lar. Sebebide silindirlerinde 2 emiş kanalı var. Onlarda çok eski zaten şimdi olsa antika sınıfına girer. Bu CZ'^den de vardı bende. Çalıştıramadım hiç ama ateşleme sorunu vardı. Yedek parçada yoktu eskiden. Bloğun üzeri kırıktı sürekli avans kayıyodu heralde.

    Zamanında hurdadan 1 tane minsk almıştım 175lik. Pistonu çizikti. Ona yeni bi piston uydurdum 3 tanede yanlış hatırlamıyosam segman kestirdim. 3 segmanlıydı sanırım. motoru çalıştırıp ilk deneme sürüşümde kafama geçti. Debriyajı her bırakışımda tekteker gidiyodu makina :D Arkadaşımın biri elimden aldı gitti.

    Şimdiki çinliler kıçını toplamadığından eski motorlar şaşırtıcı geliyo kıyaslayınca.

  12. #332
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Benim motorda öyle olaydı bi

    O CZ'de çalışmama sorunu var zaten heralde. İki tane video izledim ikisindede rölantide durmuyor. Hele birinde vurdurarak çalıştırıyorlar.

    İki tane tüp yapmaya karar verdim abi. Biri susturuculu normal kullanım için. Biride sırf performans için. Uslu giderken birini takarım. Arazide hoplayıp zıplayacağımda performans için olanı takarım.

    Performans için olanı çizebilir misin? Birebir aynısını yapmaya çalışayım.

  13. #333
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Senin çizdiğin 2. resimdeki gibi yap.

  14. #334

    Üyelik
    26 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Motosikleti
    BD100
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben şu jawadakini soruyorum dışa sarılanı

    http://1.bp.blogspot.com/-nfwyZ8UAMi...AI/s1600/9.JPG
    Amyant sargı olarak geçiyor ismi. Direk egzos sargısı olarak da yazıyorlar. Şu anki motorumda kullanıyorum, egzosa el değmezken manifoldu elimle rahatça tutuyorum, çok iyi yalıtım sağlıyor.
    bursalıali ve matrax33 bunu beğendiler.

  15. #335
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Bugün çizimi reele döktüm.Plastik malzemeden kesip birleştirmesini yaptım.Hedeflenen parça ile aynı gibi.Bi kaç kaynakçı ile görüştüm bu iş bizi tam 1 gün uğraştırır dediler. Cm i 1tlye kaynıyormus.Çizioz ama kaynak vs uzun iş. bakalım Çizime devam edeyim.




  16. #336
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı KTM250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün çizimi reele döktüm.Plastik malzemeden kesip birleştirmesini yaptım.Hedeflenen parça ile aynı gibi.Bi kaç kaynakçı ile görüştüm bu iş bizi tam 1 gün uğraştırır dediler. Cm i 1tlye kaynıyormus.Çizioz ama kaynak vs uzun iş. bakalım Çizime devam edeyim.

    https://i.hizliresim.com/a1gN7d.jpg

    https://i.hizliresim.com/YOVEoD.jpg
    Bunu yeni bir başlık altında detaylıca anlatıp farklı kişilerin yararlanmasını sağlarsanız güzel olur.

    1 gün falan alacak iş değil ben 1-2 saate kaynatırım onu. Yapacak bişey yok ama. Hakkıyla kaynak yapmayı öğrenmek yıllar alıyor. Usta ne istese helaldir. Motoru topladıysan vidyoyu bekliyorum. 2. part gelmedi.

  17. #337
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu yeni bir başlık altında detaylıca anlatıp farklı kişilerin yararlanmasını sağlarsanız güzel olur.

    1 gün falan alacak iş değil ben 1-2 saate kaynatırım onu. Yapacak bişey yok ama. Hakkıyla kaynak yapmayı öğrenmek yıllar alıyor. Usta ne istese helaldir. Motoru topladıysan vidyoyu bekliyorum. 2. part gelmedi.
    Valla dediğin gibi kaynakçı bulmak baya zor.Gerekirse kendim öğrenip yapacağım.Makinalar çok pahalı değil.
    Piston halen sürat kargoda gelmedi gitti.Haftasonuda tur var heralde yetiştiremeyeceğim.Daha eksozuda çözmem lazım.Eksoz düzelmeden piston değişsede boş.

    Başlık konusunda bu forumda pek ilgili insan yok.Takip ettiğim bi kaç konu dışında hep saçma sapan konular var.Burda erdinin konusunuda işgal ediyoruz kızmaz inşallah bana
    SADECE ENDURO @YOUTUBE

  18. #338
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı KTM250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla dediğin gibi kaynakçı bulmak baya zor.Gerekirse kendim öğrenip yapacağım.Makinalar çok pahalı değil.
    Piston halen sürat kargoda gelmedi gitti.Haftasonuda tur var heralde yetiştiremeyeceğim.Daha eksozuda çözmem lazım.Eksoz düzelmeden piston değişsede boş.

    Başlık konusunda bu forumda pek ilgili insan yok.Takip ettiğim bi kaç konu dışında hep saçma sapan konular var.Burda erdinin konusunuda işgal ediyoruz kızmaz inşallah bana
    Sen konuyu aç ilerde yararlanmak isteyen birileri illaki olur. Kaynak işine gelirsek bu eksozu senin kaynatman zor. Hem malzeme ince ve paslanmaz, hemde boru tipi. Yani yıllardır plaka kaynağı yapan adam bile eline almaz bunu ben yapmam diye. Senin yapacağında malzemeyi bozmaktan öteye gitmez. Ver parasını kaynatsınlar en güzeli.

  19. #339
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Xarex Sağolasın.

    KTM250Estağfirullah tabi ki kızmam. Ama bencede ayrı bir başlık açsan güzel olur. Yani burda paylaşman benim için sorun değil. Ama salyangoz eksozu eski olup senin gibi yeniden yapmak isteyenler için kılavuz olur. Googlede arayan bile bulabilir başlığını. Bugün takip edilmez ama ilerde başkasının işine yarar. Bende bazı şeyleri bu başlıkta o yüzden paylaşıyorum. Bugün kimsenin ihtiyacı olmasada ilerde birine faydam dokunabilir diyerek.

    Kaynak makinasıda pek ucuz sayılmaz. Benim kaynakta kullandığım gazaltı 2-3 bin lira vardır en ucuzu. Mecburen arkadaştakini kullanıyorum. Bi ara küçük olanlardan almaya niyetlendim. İkinci eli 600e bulmuştum. Ama onlarda sorunluymuş. Punta yapmaktan öteye gidemiyormuş hemen ısınıyormuş. Çanta kaynak ucuz ama ondada kalın malzeme kaynatılır. İnce sac kaynatılmaz deler. Bide eksoz gibi içinde hava basıncı olan malzemede olmaz. Kaçırır kaynak yerlerinden.

    Başka kaynakçıları gez bence. Eksozcuları gez. İşi az olan birine yaptır. Cm 1 lira diye birşey ben hiç duymadım. Eksoz ve kaynak işi kabala hesap olur.

    Bende bugün biraz uğraştım eksozla. Sonra sıkılıp bıraktım. Eldeki eksozu bozup olmayacak çok tipsiz duruyordu. Senin yaptığın gibi sacdan yapmak lazım. Ama onada kasacıdaki kaynağın teli kalın geliyor. Bozuk kaynıyor. İnce tel bulmak lazım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:36 ----------

    Bi süredir fotoğraf eklemiyordum. Yaptıklarımıda ekleyeyim.

    Geçen pazar çok yağmur vardı ve dışarı çıkamamıştım.

    Motor önden bakınca boş duruyordu. Soğutma için ızgara vardı. Hemde grenajı sağlam tutuyordu. Onu takayım bari dedim.

    Önce demirini kestim. Şimdiki motor büyük olduğundan sığmıyor.





    Sonrada plastik ızgarayı kestim.





    Korna takacak yer bulamıyordum. Kornam yoktu bayadır. Öne takmıştım fren yapınca ön teker koparıp atmıştı. Hazır bunu takmışken arkasınada kornayı taktım.



    Yerine taktım.



    Buda diğer taraf.



    Çamurluk çok tipsiz duruyordu. Arkasından kestiğim içinde kötü. Önü çok uzun olduğu içinde kötü. Onla oynadım birazda.



    Biraz geriden tekrardan deldim.





    Arka tarafı motora değiyordu. Onunda altına boru koydum.



    Biraz daha güzel oldu bence.





    Bugünde eksozlarımı topladım mekana gittim. Niyetimde salyangoz eksoz yapmak vardı. Birde ayak koyma yerlerini düzeltmem gerekiyor.

    Korkuluğu söktüğümden beri çok tipsiz duruyordu. Bide yere çok yakındı.



    Bu sefer tecrübeliyim. Önce fişleri söktüm. Geçen kaynak yaparken yakmıştım şase kablosunu.



    Alman MZ'den çıkan ayak koyma yerlerini kesip kaynatıp ayarladım.



    Baya güzel oldu ama fotoğraf çekmeyi unutmuşum. Siz şimdilik hayal edin fotoğrafı sonra eklerim.

    Eksozada elimde önceden kalan deveboynu ile giriştim. Ama çok tipsiz olduğu için bıraktım. Sac büküp yapmak lazım. Eksoz kesip kaynatınca çok tipsiz oluyor.

    Yada hazır ikinci el bi salyangoz bulup uydurmalıyım.



    Elimdeki susturucuyla biraz oynadım. Motorun gürültüyü azalttım. Görselliğe bakacak zaman kalmamıştı. Onlarda sonra artık.

    Bir arkadaştan karbüratör gövdesi buldum. O gelince inşallah rölanti sorunuda hallolacak.

  20. #340
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Ama bu azicik kiii..
    Hemen okudum bitti..
    Devamini isterik..


17. sayfa BirinciBirinci ... 71516171819 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler