Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
16. sayfa BirinciBirinci ... 61415161718 ... SonuncuSonuncu

Tulpar - Custom Enduro Projesi

    REKLAM ALANI
  1. #301
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi sağolasın yardımın için. Çarşamba günü boşum inşallah bu konuyla ilgileneceğim.

    Elimde eksoz bikaç tane var. Birini pizza gibi doğrayıp salyangoz için kullanabilirim. Onun sacıda ince iyi olur bence. Çizdiğin şekle göre yaparım inşallah. Hemde onun huni gibi şekli sayesinde genişleme daralma işi kolay olur.

    Ekektrot kaynağından anlamıyorum. Gazaltını baya öğrendim. Sağolsun Mehmet ve Sedat abi inceliklerini öğretiyorlar. Eksozcu hatrım geçen var ama ben önce kendim bi deneyeyim. :D O kadar uğraşıyor parada almıyor ayıp oluyor. Kendim beceririm diye düşünüyorum.

    Tüp konusunda ne yapayım ? Elimde 4 zamanlıdan çıkan eksoz var. Onun içini söküp dediğin şekilde kapak mı yapsam ? Yoksa mz eksozunun içinden çıkanı mı kullansam ? Kağıda çizdiğin kapak sistemi vardı mz eksozunda. Tüp kısmına o eksozu kısaltıp takabilirim. İçinden çıkan parça bi karış anca gelir zaten.

    4 zamanlının tüpü geniş gelebilir. Tüp ince uzun olmalı 50-60 cm civarı yeter. Motordan gelen ince boruda yüzde 70 ine girmeli, susturucudan gelen boru motordan gelen ince boruyu içeride geçmeli ki tepmeyi sağlasın. En güzeli paslanmaz sacdan büktür hem temiz bişey olsun üzerinede aliminyum plaka yaparsın perçinle hoş görüntü olur. Giriş çıkışlara da huni yaparsın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #302
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı KTM250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön tarafa salyangoz yapabilirsen,arkaya bir turbine core mantığında çalışan tüp ayarlasan veya yapsan efsane bişey olur Ama bu sefer silindir ve piston dayanmayacaktır.Eksoz konusunda kendi motorum için bir çalışma yapıyorum eğer başarabilirsen sanada destek verebilirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:26 ----------



    Abi bu sistem exup yani eksoz kontrol sistemi olmadan sence bu motorda mantıklımı ?
    Türbin core ne bilmiyorum :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:44 ----------

    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 zamanlının tüpü geniş gelebilir. Tüp ince uzun olmalı 50-60 cm civarı yeter. Motordan gelen ince boruda yüzde 70 ine girmeli, susturucudan gelen boru motordan gelen ince boruyu içeride geçmeli ki tepmeyi sağlasın. En güzeli paslanmaz sacdan büktür hem temiz bişey olsun üzerinede aliminyum plaka yaparsın perçinle hoş görüntü olur. Giriş çıkışlara da huni yaparsın
    Elimde ezik olmayan mz eksozunun arka tarafıda var. Yani boru yerine kullanılabilir.

    İçerisini çizip yollar mısın ? Hatta ölçü çap vs olursa mükemmel olur. :D

  3. #303
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı KTM250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön tarafa salyangoz yapabilirsen,arkaya bir turbine core mantığında çalışan tüp ayarlasan veya yapsan efsane bişey olur Ama bu sefer silindir ve piston dayanmayacaktır.Eksoz konusunda kendi motorum için bir çalışma yapıyorum eğer başarabilirsen sanada destek verebilirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:26 ----------



    Abi bu sistem exup yani eksoz kontrol sistemi olmadan sence bu motorda mantıklımı ?
    exupsuz bir çok 2 zamanlıda salyangoz eksoz kullanılıyor.




    exuplular için zaruri olabilir. Ama genel olarak 2 zamanlı motorlarda performans amaçlı kullanılabiliyor.

    Bu exup da tamamen eksoz valfi değil daha çok yanma odasını genişletiyor da denilebilir. 2 zamanlı olanlarda.

    Senin bahsettiğin tam olarak eksoz valfi yamaha fzrlerde kullanılan sistem.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------


  4. #304
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Evet çok güzel yapmış gerçekten Benimde hedefim bu ,kendi excmin eksozu baya kötü durumda eğer yapabilirsem aynı mantıkta üreterek sadece boğaz kısmını değiştirmeyi düşünüyorum.Ama epey zorlu bir süreç.Önemli olan tam oturacak çizimi çıkartabilmek..

    Exup bizim motorlarda genelde yüksek devirde eksoz çıkışını %50 genişleterek içerdeki dumanı çok hızlı tahliye ediyor.Buda performans olarak makinada epey hissediliyor.Ama salyangoz veya arka tüp bu hızlı gelen duman için yeterli değilse Performans düşüyor.Dolayısıyla Arka tüpte fmf ve akrep gibi markalar Turbine mantığında düz borular üretiyorlar. Bu boruların içindeki deliklerde özel şekiller var ve duman gelince vortex etkisi yaparak salyangozdan o biriken dumanı hızla tahliye ediyor.Bazı firmalar ise Artık türbine takıyorlar.Duman geldikçe türbine dönüyor ve aynı şekilde dumanı hızla çekiyor.Turbo mantıgı.

    Eksoz çalışmamda çizime başladım. Son durum bu


  5. #305
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı KTM250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet çok güzel yapmış gerçekten Benimde hedefim bu ,kendi excmin eksozu baya kötü durumda eğer yapabilirsem aynı mantıkta üreterek sadece boğaz kısmını değiştirmeyi düşünüyorum.Ama epey zorlu bir süreç.Önemli olan tam oturacak çizimi çıkartabilmek..

    Exup bizim motorlarda genelde yüksek devirde eksoz çıkışını %50 genişleterek içerdeki dumanı çok hızlı tahliye ediyor.Buda performans olarak makinada epey hissediliyor.Ama salyangoz veya arka tüp bu hızlı gelen duman için yeterli değilse Performans düşüyor.Dolayısıyla Arka tüpte fmf ve akrep gibi markalar Turbine mantığında düz borular üretiyorlar. Bu boruların içindeki deliklerde özel şekiller var ve duman gelince vortex etkisi yaparak salyangozdan o biriken dumanı hızla tahliye ediyor.Bazı firmalar ise Artık türbine takıyorlar.Duman geldikçe türbine dönüyor ve aynı şekilde dumanı hızla çekiyor.Turbo mantıgı.

    Eksoz çalışmamda çizime başladım. Son durum bu

    https://i.hizliresim.com/g9PGXO.jpg
    Aslında tam olarak yaptığı eksoz gazını biriktirerek 7000 devirden sonra gazı bırakıyor itmeyi artırıp motorun devirlenmesini sağlıyor. Sistemin gavurca adı Power valf. Türkiye de biz karıştırdığımız için exup diyoruz. Aslında exup çok daha farklı sistem. Çizim işinden anlıyosan Erdi ölçü versin onada bi salyangoz çiziver. CNC den bi kaç parça sac plaka kestirip kaynattırsın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------

    buda power valf sistem

    buda senin bahsettiğin exup sistemi


  6. #306
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında tam olarak yaptığı eksoz gazını biriktirerek 7000 devirden sonra gazı bırakıyor itmeyi artırıp motorun devirlenmesini sağlıyor. Sistemin gavurca adı Power valf. Türkiye de biz karıştırdığımız için exup diyoruz. Aslında exup çok daha farklı sistem. Çizim işinden anlıyosan Erdi ölçü versin onada bi salyangoz çiziver. CNC den bi kaç parça sac plaka kestirip kaynattırsın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------

    buda power valf sistem https://upload.wikimedia.org/wikiped...AC_diagram.jpg

    buda senin bahsettiğin exup sistemi

    https://dewataspeedblog.files.wordpr...r250.jpg?w=486
    Ktm 2 zamanlı motosikletlerde hangi devirde açılmaya başlayacağını ayarlayabiliyorsun. Mesela birden açılmasını istiyorsan kırmızı yay takıyorsun. eğer yavas yavas açılmasını istiorsan yeşil yay takıyorsun. bunuda ince ince ayarlıyabiliyorsun. Tamamen sürüş teknigine kalmıs bişey. Ama artık shercolarda bunu elektirikli yapmışlar. shercodaki sistem daha tutarlı. Elektirikli bir motor var devire ve karaktere göre teli çekerek açılmayı sağlıyor. İnsan merak edip inceleyince harbiden inanılmaz mühendislik isteyen işler bunlar. Erdiye yardımcı olacağım. Benimkini bir denemesini yapayım.eğer olursa gerisi basit zaten. Silindire sokup kaynatacağız. önemli olan çizimde eşit parçalar halinde açılımı alabilmek.
    SADECE ENDURO @YOUTUBE

  7. #307
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı KTM250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ktm 2 zamanlı motosikletlerde hangi devirde açılmaya başlayacağını ayarlayabiliyorsun. Mesela birden açılmasını istiyorsan kırmızı yay takıyorsun. eğer yavas yavas açılmasını istiorsan yeşil yay takıyorsun. bunuda ince ince ayarlıyabiliyorsun. Tamamen sürüş teknigine kalmıs bişey. Ama artık shercolarda bunu elektirikli yapmışlar. shercodaki sistem daha tutarlı. Elektirikli bir motor var devire ve karaktere göre teli çekerek açılmayı sağlıyor. İnsan merak edip inceleyince harbiden inanılmaz mühendislik isteyen işler bunlar. Erdiye yardımcı olacağım. Benimkini bir denemesini yapayım.eğer olursa gerisi basit zaten. Silindire sokup kaynatacağız. önemli olan çizimde eşit parçalar halinde açılımı alabilmek.
    Benim 96 model grf 125im vardı. Onunkide elektronikti ayrı tetikleyicisi vardı. 7000 devirde açıyordu. Ktmlerin 2 zamanlılarını söküp inceleme fırsatım olmadı. Sanırım kmx lerde de 7000 devirde açıyodu.

  8. #308
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Salyangoz kısmında sorun yok. Spiralin ağzına zımpara takıp ince ince traşlarım. Motorun üstünde puntalayıp tam şeklini veririm. Sonrada dışarda kaynatırım. Benim takıldığım nokta tüp kısmı :D kaç kapaklı yapmalıyım kaç cm aralı olmalı. İçindeki boruların çapı uzunluğı ne olmalı. Esas mevzu bu :D

    Mz için yapılmışı böyle bişey var. Buna benzetebilirim.

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...Ye98i3Q5ZziUyw

    Orjinal mz endurolardada varmış böyle eksoz

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...mOztNkkLQ5wy3w

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...Lys6rHrbLZOnTj

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:45 ----------

    Bide bacağımın dibinden geçeceği için ona ısı yalıtımı yapmak lazım. Bobberlerde filan kullanılan bi sargı var adını bilen var mı ? Yada başka neyle yapabilirim. Pantolonu filan yakmayım :D

  9. #309
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Hayal ettiğim eksoz 1. resimdeki gibi.

    Tüpün boru çapı Salyangozun en geniş çapından daha ince olsun.

    Tüpün uzunluğunu 60 cm yap.

    Salyangozdan gelecek ince boru tüpe 45 cm girsin.

    Susturucu boru da 20 cm tüpe girsin.

    Tüple salyangoz arasındaki boruyu miminum çapta yap. Hemen hemen orta parmaktan biraz kalın kıvamda.

    Eksoza sarılan zımbırtının adını unuttum. Eksozcuya sor bilir o.

  10. #310
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    yanmaz cam elyaf fakat bunun boyle urgan gibi kalin olani var. metresi 25tl idi digerine gore daha saglam.

  11. #311
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayal ettiğim eksoz 1. resimdeki gibi.

    Tüpün boru çapı Salyangozun en geniş çapından daha ince olsun.

    Tüpün uzunluğunu 60 cm yap.

    Salyangozdan gelecek ince boru tüpe 45 cm girsin.

    Susturucu boru da 20 cm tüpe girsin.

    Tüple salyangoz arasındaki boruyu miminum çapta yap. Hemen hemen orta parmaktan biraz kalın kıvamda.

    Eksoza sarılan zımbırtının adını unuttum. Eksozcuya sor bilir o.
    Tüpteki çıkış aynı çapta mı olsun girenle ? Bide tek bitane olunca çok gürültü yapmaz mı ? Polisler sıkıştırıyor malum :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:21 ----------

    Alıntı KTM250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanmaz cam elyaf fakat bunun boyle urgan gibi kalin olani var. metresi 25tl idi digerine gore daha saglam.
    Onla sarsam tipsizde durabilir. Aliminyumdan muhafaza mı yapsam diye düşünüyorum
    bursalıali bunu beğendi.

  12. #312
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüpteki çıkış aynı çapta mı olsun girenle ? Bide tek bitane olunca çok gürültü yapmaz mı ? Polisler sıkıştırıyor malum :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:21 ----------



    Onla sarsam tipsizde durabilir. Aliminyumdan muhafaza mı yapsam diye düşünüyorum
    Ses büyük çoğunlukta zaten haznenin içinde olacak. Susturucu pek etkilemez sesi. Komple eksozu tıkaman lazım sesi azaltmak için. Polislerin yanında tın tın kullan. Çıkış anynı çapta olsun çok ufak olursa cıvık cıvık poturdar motor.

    Uğraşırım diyosan bu sistemi yap. Çok fazla sesi azaltacağını sanmıyorum. Çünkü ses eksozdan değil salyangozdan ciğerli ciğerli yankılanacak.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:40 ----------

    Buda yamahanın orjinal eksozunun iç detayı. Sesi elyafla kesmişler.



  13. #313
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Bu videodaki şekildeydi eksozun içi. MZ eksozunun yani. Ben ilk baştaki duvarı kesip karşıdaki deliği kapatmıştım. Şimdi tam tarif edemiyorum fotoğrafta çekmemiştim. Sonra bu aşağıdaki videodaki gibi ses çıkmaya başlayınca geri sökmüştüm.

    Gürültü önemli. Sesin az çıkması lazım. Hadi polisi geçsem ben kendim rahatsız oluyorum.

    MZ susturucusunun içini taksam tüpe azaltmaz mı sesi? Videodaki gibi ses çıkarsa çekilmez olur uzun yollar.

    https://youtu.be/AWLaUP1tUow

  14. #314
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Eksoz için bugun epey mesai harcadım..:Yarın ilk resimdeki parçayı toplayacağım. Bugün 2 parçasını kesip sanayide silindirde büktürdüm. açılar falan tuttu. Diğer parçalarıda kesip deneme yapmak lazım.









    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:05 ----------

    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüpteki çıkış aynı çapta mı olsun girenle ? Bide tek bitane olunca çok gürültü yapmaz mı ? Polisler sıkıştırıyor malum :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:21 ----------



    Onla sarsam tipsizde durabilir. Aliminyumdan muhafaza mı yapsam diye düşünüyorum
    Elyafı susturucunun içine sarcaksın,dışında zaten muhafaza olması lazım. Bu elyaf orjinalıne gore daha sert ve sağlam.
    matrax33 bunu beğendi.
    SADECE ENDURO @YOUTUBE

  15. #315
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Sen benden önce halledeceksin eksoz işini. Hadi bakalım güzel olacağa benziyor. Kesim büküm çizim derken daha orjinal olacak seninki.

  16. #316
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen benden önce halledeceksin eksoz işini. Hadi bakalım güzel olacağa benziyor. Kesim büküm çizim derken daha orjinal olacak seninki.
    Olursa sanada yapacağım kendi salyangozum çok kötü durumda savaştan çıkmış gibi yenisi 2000tl Bugün bide piston aldım . 550 lira :S
    SADECE ENDURO @YOUTUBE

  17. #317
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Ben şu jawadakini soruyorum dışa sarılanı


  18. #318
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu videodaki şekildeydi eksozun içi. MZ eksozunun yani. Ben ilk baştaki duvarı kesip karşıdaki deliği kapatmıştım. Şimdi tam tarif edemiyorum fotoğrafta çekmemiştim. Sonra bu aşağıdaki videodaki gibi ses çıkmaya başlayınca geri sökmüştüm.

    Gürültü önemli. Sesin az çıkması lazım. Hadi polisi geçsem ben kendim rahatsız oluyorum.

    MZ susturucusunun içini taksam tüpe azaltmaz mı sesi? Videodaki gibi ses çıkarsa çekilmez olur uzun yollar.

    https://youtu.be/AWLaUP1tUow
    sesi kesmen için içini doldurman gerek eksozun ya elyafla yada bulaşık teliyle :D O zamanda eksoz yapmanın anlamı kalmıyor boğuyor motoru. 1. vidyodaki odalardan yap kafa ütülemeyecek kıvama gelsin.

  19. #319
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı KTM250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olursa sanada yapacağım kendi salyangozum çok kötü durumda savaştan çıkmış gibi yenisi 2000tl Bugün bide piston aldım . 550 lira :S
    Sağolasın. Salyangozu ısıtarak düzeltiyorlar youtubede videosu vardı. İçine hava basıp dıştan ısıtıyorlar. Havanın basıncıyla dışa doğru düzeliyor eksoz. İstersen onuda bi dene
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  20. #320
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı KTM250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olursa sanada yapacağım kendi salyangozum çok kötü durumda savaştan çıkmış gibi yenisi 2000tl Bugün bide piston aldım . 550 lira :S
    hangi marka aldın piston ?


16. sayfa BirinciBirinci ... 61415161718 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler