Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
14. sayfa BirinciBirinci ... 41213141516 ... SonuncuSonuncu

Tulpar - Custom Enduro Projesi

    REKLAM ALANI
  1. #261
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    aokuyumcu O farklı bi sistem. Scooterlerde olan. Onuda denedim diğer motorda. Pek randıman alamadım. MZ için orjinal olanı iyiysede o kadar parayı vermek istemem. Olup olmayacağı belli değil.

    matrax33Yarın inşallah vaktim olursa deneyeceğim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #262
    aokuyumcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2017
    Şehir
    Kandilli/İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CBF280 mod
    https://www.youtube.com/watch?v=ALwxh0VIaJs
    https://www.youtube.com/watch?v=aSl-7aerMnk
    fabrikanın orjinal mz söküp takma videosu belki rast gelmişsindir ama görünce bir linkini atayım dedim. ikincisi ateşleme ile ilgili

  3. #263
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Ezberledim onu Biraz daha izlersem Almanca öğreneceğim

  4. #264
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Hocam yaptığın işe lafım yok eline emeğine sağlık ama şu fotoraflaman var ya helal olsun dizi izler gibi izliyorum ya
    hergün bakıp dur bakalım yeni bişeyler olmuşmu diye

  5. #265
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam yaptığın işe lafım yok eline emeğine sağlık ama şu fotoraflaman var ya helal olsun dizi izler gibi izliyorum ya
    hergün bakıp dur bakalım yeni bişeyler olmuşmu diye
    Şu ara pek fotoğraf çekmiyorum. Hep benzer şeyler diye. Mesela bugün ifa karbüratörü dağıtıp mazota yatırdım. Fren merkezinide söküp bakacağım içinde ne var diye. Bunlara gerek yok diye düşünmüştüm ama koyayım belki benzer durumda kalan olur. Burda gördüğü gibi kendi tamir eder. :D

  6. #266
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Koy tabiki zahmet olmuyorsa illaki birine faydası dokunur.Yolum o taraflara da düşerse rahatsız edicem seni zaten.

  7. #267
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Koy tabiki zahmet olmuyorsa illaki birine faydası dokunur.Yolum o taraflara da düşerse rahatsız edicem seni zaten.
    Zahmet önemli değilde eski fotoğraflar bozuluyor ona canım sıkılıyor. Otoser konusunda hiç fotoğraf kalmamış. Bu konudada ilk sayfalardaki mesajlarda resimler silinmiş. Facebook albümüne koyup ordan link veriyordum. Niye siliniyor anlayamadım.

    Tabi kapım her daim açık. Profilimde iletişim bilgilerim mevcut. Haftasonu gelde iyi bi gezelim kapadokya bölgesini

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:11 ----------

    Bugün çok mutluyum.

    Aşamaları yazayım mutluluğumun sebebide belli olsun.

    Pazar sabahından beri çeşit çeşit yol deniyordum. Ve denemeye çıkıp yolda kalıyordum.

    Dün yine mekan belli.



    Ateşlemeyi tekrardan platine çevirmiştim.





    Almanın üstünde İfa karbüratör geldi. Eski tip. Önceki aldığım MZ'in üstünde orjinal bing 84 geldi. Ve bende çin malı karbüratör almıştım. Yani elimde üç karbüratör var denemeler yapmak için. Öncelikle İFA'dan başladım.



    Mazota yatırmıştım akşamdan. İçini iyice bi temizlemeye niyetim var.



    Söktüm parçaladım. Parçaları diş fırçası ile temizledim kiri pisliği attım.



    Kamyonum havalı. Yani kompresör var. (her modelde olmaz o yüzden belirttim) Hava tabancası temizlik için çok iyi oluyor. Ve ben karbüratör temizliğindede kullanıyorum.



    Temizledim topladım. O aşamanın fotoğrafını unutmuşum. Taktım üstüne ne yaptıysam çalıştıramadım. Zaten toplarken aklıma gelmişti.

    İfa karbüratör çok cins birşey. Ayarı filan yapılmıyor. Zaten ayar vidalarında kafa kalmamış tornavida tutmaya. İyice mahvolmuş. Tamir takımı sipariş etmek lazım. Bende tekrar söktüm manifoldu. Diğerleriyle devam edeceğim.

    Normalde kendi contası ile kapatmıştım. Sökerken farkettim iyi tutmamış. Bende contaları boşverip dayson ile kapatmak istedim. Ordan hava aldığı için patırdadığını tahmin ediyorum. Daysonu akşamdan sürüp kapattım. Sabaha kadar kurusun.



    Sabah oldu ve işlere başladım.

    Çin malı olanı taktım. Rölantide iyi saydırıyor ama yüksek devir yok. Bing 84'ü taktım. Onda yüksek devir görüyor ama aragazını iyi yemiyor. Birde gaz takılı kalıyordu.

    İçini iyice inceledim. İğne bazı zamanlarda tam girmiyor. Piston aşağı kadar inmiyor. Elimde eski bi iğne vardı onu taktım. Onu takınca düzeldi. Gazın takılı kalmasını hallettim.

    Karbüratör memesinin altında şöyle bi parça var. Adını bilmiyorum. Bing84'den çıkan küçük. Çin malı olandaki daha uzun. Uzunu takıp denedim.



    Boştayken çalıştırdım. Mükemmel gaz yiyor. Devir çok yükseliyor ama denemek için çıktığımda sonuç hüsran oldu. Motor yerinden kalkmadı. Geri orjinali taktım.

    Sonrada rölanti cmemesini (adı bu heralde) değiştirdim. Fotoğraftaki orjinali. Çin malındakinin delikleri daha ufak.



    Bu orjinali takınca yüksek devirde duruyor rölantide. Diğerini takınca tak tak saydırmaya başladı. Onuda hallettim.

    Manifolddanda hava almayınca artık patırdamada büyük ölçüde düzeldi.

    Burda sayamayacağım bi sürü parçayı değiştire değiştire denedim. Ve en sonunda istediğim sonuca ulaştım.



    Ekipmanlarımı giydim çarşıya muhasebecinin yanına gidiyorum. Hemde yolda motoru denerim diye düşündüm.

    İlk kalkışta belli etti zaten. Altımdan çıkacak gibi oldu aşırı bi güç gelmiş. Ben daha önce hiç böyle güçlü görmemiştim bunu.

    Yola çıktım gaza biraz basıyorum hemen devir saatinin kadranı sona dayıyor vites istiyor. 0-100 ölçecem bi ara. Çok ani hızlanıyor.

    İkinci viteste gazı biraz fazla vermişim. Giderken. Bi baktım arka teker sarmış.

    Bi yerde göbekten dönerken gazı açtım. Eskiden olsa hiç bişey olmazdı. Yan yan gitmeye başladım. Bilmeden yaptım güzelde oldu ama tırsmadımda değil. Gaza biraz fazla yüklenince arka sağa sola atıyor. Ön kaldırmayı denemedim ama denesem onuda her türlü yapar.

    Devir yolda giderkende çok rahat yükseliyor. Patırdama yok.

    Tam böyle uçuyorum kaçıyorum derken motora bi haller oldu. Sağa çektim stop etti. Bi yandan sövüyorum nazar değdim heralde diye.

    Motoru kontrol ettim karbüratör rölanti ayar cıvatası düşmüş. İyi sıkmamışım heralde.



    Ordan hava aldığı için düzgün çalışmıyor. Çalıştırıyorum rölantide çalışıyor ama gazı açar açmaz stop ediyor.

    Yanımda bi afiş gördüm. Kenarını yırttım deliği tıkadım. Eve beni atsın yeter. Elimde o cıvatadan 2 tane daha var.



    Evden cıvatayı tamamlayıp tekrar çıktım. Motor beklediğim gibi çok şükür. Ve bu elektronik ateşleme takılı değilken böyle. Birde onu takınca neler olacak tahmin edemiyorum. MZ gerçekten çok deli bi motormuş. Bu kadar övgü boşuna değilmiş.

    Kasacı Mehmet abi Nevşehir'e gidip gelelim dedi motoru bırakmak zorunda kaldım. Ama öyle hoşuma gitti ki ayrılmakta istemiyorum. Hemen uzun yola düşesim var. Dağları tepeleri ezesim var.

    İnşallaf haftasonuna onlarda olacak. Hava soğuk bile olsa bi şekilde benim dağda tepede denemem lazım.

    Arka fren yok bu arada. Merkezi söktüm. Merkez lastikleri ölmüş. Yerine yenisine bakacağım. Tamir takımı bulamayabilirim buna uygun. Uydurma yoluna gideceğim. Motor ustasınada söyledim merkez getirt diye. Eğer o önce getirirse sıfırını takarım. Geç kalırsa tamir yoluna gideceğim.



    Birde video koyayım. Videoda son gaz vermedim. Baktım 9u geçiyor elimi çektim. 8 bin oluyormuş MZler normalde. En fazla 8 görüyormuş yani. 9u gördüm ya devir saati bozuk yada başka bi durum var. Zarar görmesin diye fazla basmadım. Düz yolda 8i gördüm yol bitti dahada uzatamadım.

    İnstagram video adresi

  8. #268
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Elektronik ateşlemede performans daha da artar diye fazla beklentiye girme. Platinlide yapacağın en iyi ayar elektronikten bi tık daha yukarda olur. Ama sürekli ayar kaçmaz. İkilemde de kalmazsın acaba tam oldumu ayar diye. Avantajı stabil performans.

  9. #269
    nat675 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar NS 200
    makina ateş ediyor dedikleri bu işte...

  10. #270
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Başkan BİM sponsorluğunda çalışmalar tam gaz diyorsun yine



    jimi_hendrix bunu beğendi.

  11. #271
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektronik ateşlemede performans daha da artar diye fazla beklentiye girme. Platinlide yapacağın en iyi ayar elektronikten bi tık daha yukarda olur. Ama sürekli ayar kaçmaz. İkilemde de kalmazsın acaba tam oldumu ayar diye. Avantajı stabil performans.
    Haftasonu deneyeceğim tekrar onu. Denizli'den Aydın abi gelecek. Oda orda delirecek niye düzen almıyor diye. Motoru komple yarıp tekrar toplayacağız. Bütün rulmanlar keçeler oringler değişecek.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------

    Alıntı nat675 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    makina ateş ediyor dedikleri bu işte...
    Daha hala tam güce ulaşmadı. :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:37 ----------

    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evden çarpıyorum onları. Anneme belli etmeden. :D :D

  12. #272
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Facebookda farklı Mz gruplarına üye olmuştum. Ordaki gönderileri takip edip bilgi sahibi oluyordum. Ordan Aydın Selek ile tanıştım. Ve kısa süre sonra her gün konuşur hale geldik. MZ konusunda baya bilgili. Motor ustası değil aslında. Yani meslek olarak yapmıyor ama MZ hastası. Motorun düzen almaması hakkında sürekli konuşuyorduk oda benim gibi kafayı yiyecek hale gelmişti. En son baktı olacak gibi değil çıktı geldi Aksaray'a. Denizli'den.

    Önce motorun sorunu anlamak için biraz kurcalamayla başladık.



    Sonrada parçaladık motoru. Bendeki beyin bozuk çıktı. Onu iade etmeyi deneyeceğim alırsa. Aydın abi beyin getirmişti onunla iyi çalışıyor.



    Mz grubundan tanıdığımız Erol abi var Aksaray'ın Demirci köyünde. Biz buluşunca oda geldi sağolsun.



    Tabi Aydın abi gelince boş durdurmak olmaz kendi motorunuda bi kurcalattı.



    Aydın abi MZ tamir videolarında gördüğüm blok sökme aparatınıda getirmiş. Çekiçle girişmeye gerek yok yani. Rahatlıkla dağıttı motoru.









    Şanzıman rulmanları orjinal çıktı. 89 model ve şanzıman rulmanlarına hiç dokunulmamış. Fotoğraftaki rulmanın içi dağılmaya başlamış. İyi ki açmışız yani. Rulmanlar komple değişecek.





    Krank rulmanlarıda ses yapıyordu. Onunda ömrü bitmiş.



    Orjinal dkf rulman. MZ'in eski adı dkf imiş.



    Debriyaj balatalarınıda kontrol ettik. Balatalar orjinal çıktı. 28 senede fazla bi eskime olmamış. 5 balatadan bir tanesini değiştirdik. Olması gereken mm ölçüsüne geldi. Aslında onuda değiştirmek gerekmezdi ama açmışken yenilensin istedik. Ya motor fazla kullanılmamış yada Mz balata eskitmiyor.





    Bir gün böylece geçti. Bizim motorcu ekipten Turan var arkadaşım. Onun evi müsaitti gittik orda kaldık. Motor toplamak bahane oldu gerçekten çok eğlenceli gün geçirdik. Gece 2-3 gibi anca uyumaya geçtik. Kafa dengi adamlar vakit nasıl geçti bilemedik.

    Pazartesi günü Erol abinin eksozuda aradan çıkaralım dedik. Motoru gitmiyormuş oda eksoza kazık çakmış delmiş önceden. Onu düzelteceğiz ve temizleyeceğiz.

    90 numara yağı yiyince nasıda yanıyor.



    Bloktaki rulmanları takmak için piknik tüpü kullanıyoruz. Isınınca çok kolay şekilde yerine giriyor. Çakmaya gerek kalmıyor. Krank içinde bi alet var. Krank çapında bi demir parçasını ısıtıp rulmana taktık. Isısını aktardı ve kranka çok rahat şekilde girdi. Bloğu ısıtıncada diğer tarafı bloğa oturdu. Rulmanlar tamamen yenilenmiş oldu. Şanzıman dişlilerinde bi sıkıntı yok. Krankı tornacıya götürüp üstünden sildirdik. Karıncalanma vardı. Tüm keçelerde değiştirildi.









    Akşama kadar bunlarla uğraştık. Aslında tüm gün böyle geçmedi. Sanayiye bi gittik çok vakit kaybı oldu. Her gittiğimiz yerde çay çorba muhabbet derken vakit geçti. Pazartesi günü fazla uğraşamadık yani.

    Salı günü ise motoru üstüne bindirip elektriği bağladık. Sorunun neyde olduğunu bulmak için Erol abinin motorun parçaları kullandık. Aydın abinin getirdiği parçaları kullandık. Ama ne yaptıysak olmuyor. Son deviri görmeden patırdıyor motor. Çeşit çeşit karbüratör denedik olmadı.





    Motor çalışır haldeyken açık hava filtresini söktü Aydın abi. Yerine tam takmayıp ucunu biraz yatırdı. Sonra motor gaz yemeye ve son deviri görmeye başladı. Meğer tüm sorunların temelinde açık hava filtresi varmış. Normalde Aydın abi MZ'de filtreyi söksede birşey olmuyormuş. Ama bende sökükken yada açık hava filtresi varken motor patırdıyor yüksek devirde. En azından sorunu bulduk ona baya sevindik.

    Tabi sonra çeşitli filtre denemeleri oldu. Mesela kadın çorabı.



    Eski motordan çıkan filtre. Oda açıktı işe yaramadı.



    Çeşitli hortumlarla uzatıp planetin filtresini taktık. Hava giriş yerini biraz bantladık. O uydu ama onu motora takamam. Zürafa boynu gibi değişik bişey oldu.

    O günde öyle geçti. Gece Aydın abiyi yolcu ettik. Çok güzel üç gün geçirdik. Motor tamiri haricinde gezdik eğlendik.

    Bu projeye başladığımdan beri biçok şehirden dostlar edindim. Görüşüp vakit geçirdiklerimde oldu. İlerde vakit geçireceklerimde var. Projenin başında bahsettiğim Adanalı motor ustası Ahmet abiylede Antalya'da görüşmüştük mesela. Aksaray'dan geçerken haber etmişti ordada görüştük. Bunlar güzel şeyler bence.



    Bugün ise motoru toplayacaktım. Debriyaj telini takarken koldaki telin girdiği yeri kırdım. O kızgınlıkla motoru atölyeye sokup ceza verdim. Cumartesiye kadar öyle dursunda aklı başına gelsin.
    RoofRoof bunu beğendi.

  13. #273
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Sadist misin mazosist mi anlamadim ki..
    Motoru mu acitiyorsun
    Kendine mi kastin var..
    Ama su var ki, ben zevk aliyorum yav..

  14. #274
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Baya ara vermiştin sebebi belli oldu umarım zevkini çıkara çıkara binersin artık..valla mutlu oldum okudukca zira güzel şeyler adam ta kalkıp denizliden gelmiş kafa dengi adamlarla 3 gün takılmışsınız ne muhabbetler dönmüştür orda varya üf..

  15. #275
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Yakın zamanda benimde nevşehirde bir bakım işim olacak gibi bende gelmeyi düşünüyorum motora bakmaya :D

  16. #276
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadist misin mazosist mi anlamadim ki..
    Motoru mu acitiyorsun
    Kendine mi kastin var..
    Ama su var ki, ben zevk aliyorum yav..
    Aslında ceza sebebinde birazda işlerim etkili. Ay sonu geldi ben motorla uğraşacam diye işi gücü boşladım. Biraz işime dönmeliyim. Kamyonda arıza var onla bile ilgilenmedim motor yüzünden. :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------

    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Baya ara vermiştin sebebi belli oldu umarım zevkini çıkara çıkara binersin artık..valla mutlu oldum okudukca zira güzel şeyler adam ta kalkıp denizliden gelmiş kafa dengi adamlarla 3 gün takılmışsınız ne muhabbetler dönmüştür orda varya üf..
    Son bikaç işim kaldı. Bu haftasonu onları halledip bineceğim inşallah. Şunu yapsam böyle daha iyi olurdu vs vs derken yeni iş çıkarıyorum. :D

    Aynen en güzelide o muhabbet kısmı zaten. Yıllar geçsede hatırladıkça güleceğim baya hatıra birikti. İnşallah Antalya planı yaptık. Bu ekiple toplanacağız yeniden.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------

    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakın zamanda benimde nevşehirde bir bakım işim olacak gibi bende gelmeyi düşünüyorum motora bakmaya :D
    Buyur gel kapım her daim açık. Sen gelmesen ben gelecektim. :D Dpüden kaydımı sildirmek için geleceğim bi ara. Üç senem geçti Kütahya'da. Gelme niyetim var özledim oraları.

    Gelmeden haber et ama. Ona göre o günümü boş ayarlayayım.
    05056306460

  17. #277
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Bu motor bu kamyona nasıl yüklenecek?







    İnsan gücününde bi sınırı varmış. Tek başımja beceremeyince mahalledeki pideciden eleman aldım geldim.

    Mekan yine sanayi.



    Motorda takoz iyi olmamıştı. Önce titreşimi halletmem lazım. İlk aldığım şaseden kestim takoz aparatını.









    Kaynağıda geliştirdim baya. Tam istediğim gibi yapabiliyorum. Burda üç kat kaynak attığım için şekil kötü duruyor.



    Akünün kutup başını çıkarmıştım ama şase kablosu yandı. Bi yerden şase almış. Bende statörden giden kabloyu komple değiştirdim.





    Motordaki korkuluğuda söktüm. Zaten gözüme batıyordu son zamanlarda.

    Eksoz yapmak için kolları sıvadım.











    Isıya dayanıklı boya ilede boyadım.





    Bugünde böyle geçti. Elimde üç tane eksoz var. Hepsinin farklı sesi var.

    Bunları bitirince motoru denemek istedim. Ve yine sonuç hüsran. Zaten bu çin malı karbüratörden hayır gelmeyeceğini biliyordum. Motor çalışıyor gaz yemiyor. Boğuluyor belli. Sonrada hiç çalışmamaya başladı. Üç eksozuda denedim eksozdan değil. Bi tanesi önceden düzgün çalışan eksozdu zaten. Onda bile çalışmadı motor. Ateşlemede var.

    Aydın abiylede bu konuyu konuşmuştuk. Bendeki bing84'ün içinden bi parça kırık çıktı. Yerine karbüratör bulup ondan parça taktık oda kırıldı. Yani o karbüratör çöp oldu. Aldığım çin malı 84'ü emaneten takmıştık. İyi kötü çalıştırıyordu oda gitti şimdi.

    Yarın Otoser'in karbüratörü deneyeceğim. Birde elimde 200lük cg karbüratörü var onu deneyeceğim. Onlar olmazsa Mz grubundan orjinal karbüratör arayışına geçeceğim.

  18. #278
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Tecrübe çok şey ifade ediyor. Ve bende acı tecrübelerle öğreniyorum herşeyi.

    Dün motoru çalıştıramamıştım. Üzerinde çin malı MZ karbüratörü vardı. Daha önceden çalışan motor çalışmaz olmuştu.

    Elimdeki orjinal karbüratörün memenin altındaki parça kırıldığı için onu takmıştım. Ve karbüratör denemelerine başladım yine.

    Otoserin karbüratörü denemek istedim. İğnesiz farklı bi sistemi var. Önce onu denedim.







    Dışarda fena yağmur yağıyor. Aceleyle taşındım içeri.





    Çalışmadı yine.

    Çin malıylada çalışmamaya devam ediyor. Kırıkta olsa bingi taktım geri. Kırık olan parça bu elimdeki.





    Hava filtresinin daha büyüğünü bulup onuda taktım.

    Bunu takınca tek basmada aldı.

    Bunuda tecrübe etmiş oldum. MZ çok nazlı motor. Karbüratör seçiyor. Orjinali takınca kırık parçayla bile çalışıyor.

    Motorun gaz yemesi çok iyi. Rölantiye geç düşüyor sadece. 10-11 deviride görüyor daha fazlasına basmadım. Yağmur yağdığı için deneyemedim.

    Hava filtresi bi nebze uyum sağladı gibi. Patırdama belli belirsiz artık. 10-11 deviride görüyor patırdamadan. Önceden en fazla 8 gösterebilmiştim patırdayıp tıkanıyordu.

    Bi süre böyle binip orjinal karbüratör bulmam lazım. Onuda bulunca inşallah daha iyi sonuç alacağım.

    Yaptığım eksozlada güzel oldu. Motorlu testere gibi cızz cızz gaz yiyor.

  19. #279
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Müdür bunun orjinal karburatoru bing 84 değil mi yani?
    şu malzeme işini görmüyormu senin şuan?
    "http://www.mzparcalari.com/mz-251-301-karburator-memesi-bing.html"

    yada sıfır bing 84 43$ aliexpressde ki bence uygun bir fiyat aslında

    https://tr.aliexpress.com/store/product/free-shipping-replace-carburetor-carb-Bing-84-carburetor-carb-KS-MZ-TS250-SACHS-K125-250-350/1866092_32789709922.html

  20. #280
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Ordan aldım zaten sıfır karbüratörü. Çin malı olan o. Tamir takımı aldım oda çin malına uyuyor binge uymuyor. Memelerin delikleri ve uzunlukları farklı. Mecbur çıkma bulunacak. Aliexprese iş kalınca keihin yada pwk alabilirim. Ordakide orjinal bing değil zaten. Dıştan birebir aynı ama içi farklı. Ama artık deneme yapmaktan bıktım. Orjinal candır :D


14. sayfa BirinciBirinci ... 41213141516 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler