Tulpar - Custom Enduro Projesi
Reklamlar
-
MZ, Jawa'ların elektronik devresi çok basit. İki tane transistör, bir kaç elektr. malzeme.
Yaptığı iş ise platin üzerinden geçen akımı kendi üzerinden geçirmesi.
Yani platinin kontaklarının deforme olmasını önlemek. Bağlantısını bilmiyorum.
Jawa'ya elektronik ateşlemeyi kendim yapmıştım. Şimdikilerden hiç haberim yok.
Yalnız, yanlış da bir şey yazmayayım. Siz elektronik devreyle beraber platini kullanıyor musunuz?
Reklamlar
-
Yıl olmuş 2017 hala yerli motosikletimiz yerli arabamız yok Neden?çünkü sisteme öyle vi adapte olmuşuz ki ne gerek var elin adamı yapmış zaten diyerek nasıl ilerliycez biz.
Ne okuyosun ?
felsefe
Ne olucan peki?
Yav sanane kendim için okuyorum belki para kazanmak için değil kendim için.
Uzatmıycam özetle harika bi yola çıkmışssınaçok sabırlısın aazminden asla ödün verme klişelişmiş edison örneğini tekrar tekrar denemelerini ama sonunda insanlığı anydınlatışını demedeen geçemeyeceğim.
Ulan ne abarttın alt tarafı bi motor demeyin asla küçümsemeyin.Forumda bi yandan heycanla takip etttiğim buyuzden bitmesin dediğim bi yandan da tulparcı abimiz çok yoruldu bitirsin artık dediğim bana güzel duygular yaşatan bi konu oyzudrn sana teşekkür ederim abim.
Umarım istedğin sonuca ulaşırsın ulaşamasan bie bizim gözümüzde sen zaten başardın.=)
-
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Sağolasın abi. Bu ateşleme sorununa ne diyorsun? Beyin arızalı gibi geldi bana.
Beyni yerine taktım. Sarı kabloyu bobindeki 1e. Kırmızıyı ise kontak çıkışıyla beraber 15'e bağladım.
Motor rölantide filan iyi. Ama işte dün akşam yola çıktım yolda kaldım.
Sabah marşa bastım aldı sanki birşey olmamış gibi. Simitçiye gittim geri gelemedim yine kesti ateşlemeyi.
İtekleyip eve getirdim. Biraz dinlendi sonra yine çalıştı. Evin civarında bi tur attım. Gidişi filan mükemmeldi aslında. Gaza dokununca kontrol edemedim aşırı bi güç gelmişti. 1 km uzaklaştım yine kesti ateşlemeyi. Sonra yine itekleyerek geldim.
Yani ilk çalıştığında güzel. Ama biraz ısınınca ateşlemeyi kesiyor. Beyin takılıyken bobinide değiştirdim ama düzelmedi. Birde şu var.
Krankı çeviriyorum her turda ateşliyor. Bazen çift çakıyordu. Marş kolunu bırakıyorum bakıyorum hala buji çakıyor. Silindirin peteğine değdiriyorum hani kontrol için. Bikaç sürttüm yine çakmaya devam etti sonra geçti.
Yani krank dönmezkende çaktırıyordu bujiyi. En sonunda kızdım söktüm platini taktım.
bu taktığın CDI Beyin falan orjinalmiydi ? Ateşleme işi tek tek kontrol ederek çözüme ulaşılabilecek bir düzen. Uzaktan direk sorun tespiti zor. Ama ısındığında ateşlemeyi kesmesi soğuyunca tekrar ateşlemesi beyinde bi sorun olabileceğini düşünüyorum bende. Elektronik ateşlemenin bobinide farklı oluyor sen onuda değiştirmiştin değil mi ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------
emremm adlı üyeden alıntı
MZ, Jawa'ların elektronik devresi çok basit. İki tane transistör, bir kaç elektr. malzeme.
Yaptığı iş ise platin üzerinden geçen akımı kendi üzerinden geçirmesi.
Yani platinin kontaklarının deforme olmasını önlemek. Bağlantısını bilmiyorum.
Jawa'ya elektronik ateşlemeyi kendim yapmıştım. Şimdikilerden hiç haberim yok.
Yalnız, yanlış da bir şey yazmayayım. Siz elektronik devreyle beraber platini kullanıyor musunuz?
platin düzeni iptal olduğunda elektronik ateşleme diye tabir kullanıyoruz. platin meksefe ve ateşleme bobini iptal oluyor. yerine cdı beyin ve elektronik ateşleme bobini geliyor.
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
bu taktığın CDI Beyin falan orjinalmiydi ? Ateşleme işi tek tek kontrol ederek çözüme ulaşılabilecek bir düzen. Uzaktan direk sorun tespiti zor. Ama ısındığında ateşlemeyi kesmesi soğuyunca tekrar ateşlemesi beyinde bi sorun olabileceğini düşünüyorum bende. Elektronik ateşlemenin bobinide farklı oluyor sen onuda değiştirmiştin değil mi ?
İnd. bobini neden farklı?
-
emremm Ben o tesisatı baya çözmüştümde sen böyle anlatınca kafam karıştı yine. Elektronik ateşleme için platin ve meksefe sökülüyor. Kranka bağlı yamuk bi boru parçası var oda sökülüyor. Kranka pol rotor, platinin takılı olduğu yere ise beyin takılıyor. Tekrar tekrar kontrol ettim montajda hata bulamadım.
İbrahimfaruk Güzel yorumun için sağolasın. İnşallah en geç haftasonuna bitecek. En azından çalışma kısmı bitecek. Görsellik için aklımda bikaç şey varda önceliğim canavar gibi çalışması.
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
bu taktığın CDI Beyin falan orjinalmiydi ? Ateşleme işi tek tek kontrol ederek çözüme ulaşılabilecek bir düzen. Uzaktan direk sorun tespiti zor. Ama ısındığında ateşlemeyi kesmesi soğuyunca tekrar ateşlemesi beyinde bi sorun olabileceğini düşünüyorum bende. Elektronik ateşlemenin bobinide farklı oluyor sen onuda değiştirmiştin değil mi ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------
platin düzeni iptal olduğunda elektronik ateşleme diye tabir kullanıyoruz. platin meksefe ve ateşleme bobini iptal oluyor. yerine cdı beyin ve elektronik ateşleme bobini geliyor.
Hımm. bilmiyordum.
Bizim o zamanlar yaptıklarımızda platini kullanmaya devam ediyorduk.
-
emremm adlı üyeden alıntı
İnd. bobini neden farklı?
platinli düzende bobine elektirik direk statörden geliyor.
elektronikte beyin dağıtıyor.
basitçe elektronik ateşlemenin şeması bu
-
Ekarademir adlı üyeden alıntı
emremm Ben o tesisatı baya çözmüştümde sen böyle anlatınca kafam karıştı yine.
Elektronik ateşleme için platin ve meksefe sökülüyor. Kranka bağlı yamuk bi boru parçası var oda sökülüyor. Kranka pol rotor, platinin takılı olduğu yere ise beyin takılıyor. Tekrar tekrar kontrol ettim montajda hata bulamadım.
Krankın açısını anlamak için elektronik bir parça var sanırım.
Beyin dediğiniz büyük ihtimal elektronik bir yaklaşım sensörü.
Endüstride "indüktif swiç" derler. Tabii moto. da yerine göre tasarlamışlardır. Açı ayarı filan.
-
Matrax33 Bobini üstündeki MZ bobiniydi. Önce onla denedim. Sonrada elimde mako tofaş bobini vardı onla denedim. Mzparcalari.com'dan aldığım beyin.
http://www.mzparcalari.com/mz-125-150-250-251-301-beyin-cdi.html?search=beyin
Bobinde üstünde bu gelmişti.
http://www.mzparcalari.com/mz-125-150-250-251-301-bobin.html?search=bobin
Elimde iki tanede çin malı tesisattan kalma bobin var onlarla denemedim
-
-
Emremm Parça bu
http://www.mzparcalari.com/mz-125-150-250-251-301-pol-rotor.html?search=pol%20rotor
O çıkıntılı kısım beyinin ucundaki parçayla beyin arasından geçip gidiyor. Ordaki manyetik alanı kesip bırakıyor heralde.
-
emremm adlı üyeden alıntı
Krankın açısını anlamak için elektronik bir parça var sanırım.
Beyin dediğiniz büyük ihtimal elektronik bir yaklaşım sensörü.
Endüstride "indüktif swiç" derler. Tabii moto. da yerine göre tasarlamışlardır. Açı ayarı filan.
beyin dediğimiz okuma sensörü ve CDI. Erdinin aldığı malzemede ikisini bir aynı yerde sığdırmışlar.
Tek değiştirmediği bobin. Üzerindeki klasik ateşleme bobini muhtemelen ısınıp iptal oluyor.
-
Evet, pickup sensörü tetikleyen metal, dönen parça.
---------
@matrax33
Yalnız şuna itirazım var.
İnd. bobininin iç direnci aynı ise kullanılabilir. Aynı akımı çekerler.
İnd. bobininde iki tane sargı var. Primer, sekonder direçlerinde büyük fark yoksa bobin, bobindir.
-
emremm adlı üyeden alıntı
Siz benden iyi biliyorsunuz.
Ben bunları hiç görmedim.
Biz platine doğrudan ind. bobinini bağlardık.
o sistem elektronik olmuyor işte klasik ateşleme.
-
Bobin tavsiyen var mı ? Sanayide bulabileceğim bişeyse yarın alayım deneyeyim
-
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Bobin tavsiyen var mı ? Sanayide bulabileceğim bişeyse yarın alayım deneyeyim
Motorun orjinal bobinini bi dene
bu tip bobinler olmaz.
bu tip bobin olmalı ama hangisi uyar elindeki beyine emin değilim.
-
Orjinal bobin bende yok. İnternettedede yok. Ama gösterdiğim bobinle beyin bağlayan çok kişi var. Onlarda bi sorun olmamış.
Devir saatini bobinden almıştım. Beyin takınca oda çalışmıyordu. Söktüm yine aynı sorun devam etti.
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
o sistem elektronik olmuyor işte klasik ateşleme.
Biliyorum.
Biz platinle birlikte çalışan transistörlü bir devre yapıp platinin bozulmasını (meme yapması derler.) önlerdik.
Tabii bir süre sonra platinin mekaniği dayanmaz, yine arıza verirdi. Ama uzun süre kullanırdık.
-
selam
ihtiyaç duyulan set şu sanırım ama yenisi bayağı pahalı çıkma set bulmalı .
-
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Orjinal bobin bende yok. İnternettedede yok. Ama gösterdiğim bobinle beyin bağlayan çok kişi var. Onlarda bi sorun olmamış.
Devir saatini bobinden almıştım. Beyin takınca oda çalışmıyordu. Söktüm yine aynı sorun devam etti.
orjinal dediğim motorun asıl bobini çinliden çıkan bobin. tulpar olmadan önceki hali. Ben hiç bir elektronik ateşleme motorda o bobini ne gördüm nede kullandım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------
aokuyumcu adlı üyeden alıntı
teknik olarak bu parçaların sadece 1 tanesi eksik. Bobin olanı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler