Geçen gün bloğun kapağını toplayıp kapatmıştım. Marş kolunu denedim dişli boşa dönüyordu. Kolu geriye çekince marş yapıyordu. Yani kolda boşluk var.
Tekrar söktüm.
Marş kolunun girdiği yer. Aşınmadan dolayı sanırım tam dişe oturmuyor.
Bi pul buldum. Kola denedim tam uydu. Milde çentik var. Çentiği geçip dişliye oturması lazımdı. Tam oraya uygun pul buldum.
Pulu yerine koyup öyle taktım kapağı.
Topladım bu sefer oldu.
Dün akşam yapıyordum bunları. Elimde parça olmadığı için işlere devam edemedim. Bende ufak motorla ilgileneyim dedim. Onun karbüratörü ve ateşleme kısmını temizledim. Frenlerini ayarladım. Onların fotoğraflarınıda buraya atayım bari. Yusufkalaz sırf senin için atıyorum he.
Önceki sahibi conta yerine hızlı yapıştırıcı sürmüş. Yani japon yapıştırıcısı gibi birşey. Her yerinden benzin ve yağ atmış. Temizlemek baya uzun sürdü. Bugün çalıştırdım ama krank bilyası dağılmış çok kötü çalışıyor. Onla sonra ilgilenirim artık.
Bugün sanayiden cırt kelepçe ve fiş kılıf alıp elektirik işine giriştim.
Öncelikle kabloların fişlerini yeniledim. Çok eskimiş ve tellerin yarısı kopuk. Yarın birgün tamamen kopacak ve beni yolda bırakacak. Şimdiden önlem almak lazım.
Motorda hiçbirşeyden gözüm korkmaz ama bu yerine oturtma işi işkence gibi. Bugün kriko kullandım biraz daha kolay oldu.
Motoru oturtunca yeni elektronik parçalara yer yaptım. Diyot tablası takmak için uygun şekilde deldim.
Sonrada bobin için yer yaptım.
Konjektörü önceki yerine taktım.
MZ grubundan tanıştığım Aydın Selek'i aradım. Cg tesisatını çözdüm ama Mz tesisatı karmaşık. Ondan hangi kablonun ne işe yaradığını öğrenip topladım tesisatı.
Depoyu takıp çalıştırtım. Biraz çalıştı boğulup stop etti.
Sonra baya uğraştırdı. Hatta ayağım ağrıdığı için kardeşime evden iş ayakkabısı getirttim. Terlik mahvetti.
Sorunu buldum nihayet.
Krank kısmına yağ doldurup bırakmıştım yıkamadan sonra. Sızdırdım ama hepsi gitmemiş. Pistonuda yağlayıp yerine sokmuştum. Yani çalışan kısımda çok yağ var. O yüzden buji hemen ıslanıyordu.
Bujiyi söküp temizleyince ilk marşta kolay çalışıyor ama stop edince tekrar buji temizlemek gerekiyor.
Motoru çalıştırdığımda biraz yaksın diye elimi gazdan çekmedim. Aşırı duman vardı. Kendimi sırlar dünyası çekimlerinde gibi hissettim. Uzakdan bakan biri beni göremez dumandan. Hatta annem pencereye çıkıp "apartmana geliyor yapma" dedi.
O haldeykende bi turladım. Motor aşırı güçlü. Daha doğru düzgün ayar yok ama yinede iyi. Ben önceki motora alıştığımdan bu çok farklı geldi. Yağmur başladığı ve hava karardığı için devam edemedim. Birde video çektim onu koyayım.
Motoruda bırakıp çıktım yarın çalışmıyorum inşallah bitireceğim.
https://www.instagram.com/p/BZtljdRgOcg/
Eksozu tutan yer kırılmış yine. Bu eksozda çok gürültü var. Orjinal eksozu takmayı düşünüyorum. Bu kadar gürültü fazla. İnsanlar rahatsız oluyor.
bu motorun sesi bile daha oturaklı çıkıyor. diğeri önceki sahipleri gibi cıvık cıvıktı.
Eyvallah abim.Yanlız küçük daha eylencelidir gibi
Kolay gelsin.
Ses çok iyi gibi devamını bekliyoruz hocam..
Sağolun.
İnşallah yarın sesi çok daha güzel olacak. Eksozu tutan bi parça vardı o koptu. Koparken eksozun yanınıda aldı. Yani orda bi kaçak var. Eksozun bağlantı yerinin sıktırmasını bulamadım ordanda kaçak var. O yüzden ses olması gerektiğinden kötü. Ama yinede bu haliylede iyi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:18 ----------
Bugün hava kötüydü. Sabahtan motorun grenajlarını takıp sanayiye gittim.
Eksozcunun elinde iş vardı. Bende kendim giriştim. Eksozu yarıp içini çıkardım. Çok fazla kurum vardı.
Sonrada parçaları pürmüz ile yaktım. İçini yaktıktan sonrada makinayla yıkadım.
Sonrada Kadir'le beraber yerine taktık. Tipsiz olduğunun farkındayım ama artık boyayınca filan düzelir diye umuyorum. Eksoz konusundan gerçekten sıkıldım. Bide bunun sessizliği güzel. Kafa şişirmiyor.
Eksozcudan çıkınca motor çalışmadı. Baya uğraştım çalıştıramadım. Platinin araya tornavida sokunca buji ateşliyor ama normal marş koluna basınca ateşlemiyor. Bende itekleyerek ustaya götürdüm. Platinden anlayan birine. Ben henüz kavrayamadım o işi.
Arka frende sıkmaya başladı. Gideceğim yer uzundu zaten iyice işkenceye döndü. Gidince usta halimi gördü hemen sandalye çekti çay söyledi. Şıp şıp ter damlıyor adamda üzüldü bana.
Platini değiştirince düzeldi. Tek marşta almaya başladı motor. Çalışması güzel fena değil. Boştayken gaz verince devri baya yükseltiyor. Ama yola çıkınca boğuluyor gitmiyor.
Boğulma sebebinide sonradan buldum. Fren sıkıyor. Hele en son kilitlendi hiç yürümemeye başladı. Neden yaptığını henüz bulamadım. Hava cıvatasını gevşetip sıkışıklığı açıyorum devam ediyorum ama yine sıkıyor. Hiç fren kullanmasam bile yavaş yavaş frene basıyormuşum gibi. Önce normal ilerliyorum az gidince fren sıkmaya başlıyor. En sonunda kilitliyor.
Birde video atayım.
https://www.instagram.com/p/BZv7lBZg...ken-by=ekara68
Hava filtresi bulamadım buna uygun. Daha birde o uğraştıracak.
eksoz hiç olmamış zaman içinde halledersin tek sorun o kalsın.
platin ayarı çok basit. önce platin ağzını temizle zımparayla.
üstten tornavidayı sok pistonu üst ölü noktaya al. o esnada platin 1-2 mm arası açıklıkta olacak şekilde civatasını sık.
bir kaç farklı aralıkta motor ateşleme yapar ve çalışır ama performans farkı olur.
en iyi performans verdiğine inandığın aralığı kendin motorunu tanıdıkça çözersin. çantanda tornavida buji anahtarı zımpara eksik olmasın.
arka tekeri sök balataları kontrol et. ısındıkça şişip tekeri sıkıyodur. biraz üzerinden taşlayabilirsin.
Abi çok merak ediyorum özel olacak ama ne iş yapıyorsun bu kadar boş vakti nasıl buluyorsun ve şunu demek istiyorum devletimiz sana imkan verseydi kesin büyük işler yapabilirdin bu kadar uğraşıp sıkılmadan yapabilmek herkesin harcı değil takdir ediyorum seni
matrax33 Dediğin şekilde yarın bi deneyeyim inşallah. Frenide az önce arkadaş çağırdı yanına giderken hava cıvatasını söküp pistonları iyice içine bastım. Sonrada hiç arka fren kullanmadan gittim geldim. Yarın onada bi göz atacağım.
GLADiUSS Ambarcıyım. Böyle diyince genelde anlayan olmuyor açıklayayım. Kayseri Aksaray hattında kamyonla ambar taşımacılığı yapıyorum. İki kamyonum var birinde kendim çalışıyorum. Bir haftada 5 sefer atıyoruz yaz günlerinde. Yani bu hafta ben 3 sefer şoför 2 sefer atıyor 3 gün yatıyor. Diğer hafta değişiyoruz ben 2 sefer atıp 3 gün yatıyorum o 3 sefer atıp pazar yatıyor. Bi sefer 1 tam gün birde yarım gün sürüyor. Yani Aksaray'da yükü erken bitirdiğim günler öğleden sonra boşum. Kayseri'de olduğum günler ise sabah 5de evden çıkarım bazı gün 7 de bazı gün gece1 de gelirim belli olmuyor. İş yoğunluğuna göre ise sefer sayısı düşüyor. Mesela şu haftalarda 4 sefer atıyoruz ve haftada 3 gün çalışmıyorum. Kışın ise haftada 5 gün boşum.
Benim yaptıklarım aslında basit şeyler. Benden çok daha iyi şeyleri yapanlar var ama devlet onlarada imkan vermiyor. Tam tersi köstek oluyor. Çok gördü öylesini bu ülke. Mesela ilk aklıma gelen Vecihi Hürkuş. Yada Antepli Mennan Usta. Makina konusunda dahi adam. Bende biraz kendimi ona benzetiyorum mekanik olan şeylere ilgim büyük ama elektronikten hiç anlamıyorum.
Rölantide güzel çalışıyor ama sonrası yok. Yine eski sıkıntılar var. Bu akşam biraz deneme imkanım oldu.
Boşda çalışmasında sıkıntı görünmüyor. Ama vites yükseltemiyorum. 3'den sonrasında boğuluyor. 1-2 viteslerdede Biraz motoru sündüreyim desem giderken stop ediyor. Gazdan elimi çekip yeniden basınca çalışıyor. Karbüratörü ve ateşlemeyi kontrol etmem lazım.
Oluroyle'nin dediği oldu nazara mı geldim nedir. Bi türlü rast gitmiyor.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
Valla hocam ben jawayı eski işyerimden çalıştırıp getirmeye üşeniyorum sen sıkıldıkça söküp söküp topluyorsun ya ne diyeyim hayır benim jawanın da elektriğinde bi yer şase yapıyor onu bulmam lazım esas. Diğer motorla çekip evin önüne getireyim de orda söker takar bakarım en azından. Seni gördükçe şevke geldim bende çalıştırdıktan sonra bir video koyayım. Buda eski videolardan biri mesela
Maşallah çok temiz duruyor jawa. Yatırma kıymetini bil bence. Böyle motorlar kalmadı artık. Yada biraz oyna scrambler yap. Çok güzel oluyor biri yapmış. Benimde ilerde niyetim o.
https://www.youtube.com/watch?v=dKnT-TM6WJc
motorunda hiç sorun yok gaz yemesi harika. devirlenmesi falan mükemmel. hava filteri olmadığı için boğuluyordur yolda. düz yolda avcunla karbüratörü yarım tıkayıp bi dener misin boğulma olayını ? Acaba dişli oranları şanzımana ağır geliyor olabilir mi ? Orjinal mz dişli oranına bir bakar mısın eski motordan ? Motora binme şansım olsa nokta atışı tespit yapabilirdim ama burdan bu kadar yardım edebiliyorum. Tahmin yürütme.
son attığın videodaki motor jawa değil CZ. o elemanlarda sırf jawa ve cz restore yapan profesyoneller.
arka süspansiyonları iptal edip tek amasitore çevirmek ciddi mühendislik istiyor. O adamların yaptıkları işçilikte motor yapmak ciddi bütce ve teknik bilgi istiyor. Kaynak makinası taş motoruyla pek olacak iş değil. Tasarımına da önem vermek gerek.
https://www.youtube.com/channel/UCP-...aSjWICSUM-PUTA
burda ki arkadaşı çok takdir ediyorum mesela. Harika bi iş çıkarttı. Şapka çıkarmalık. İzlemediysen göz at.
Önceden izlemiştim hocam ama hem vakit+nakit de lazım bu işlere ama töbe billah bu adamlar gibi yapamam tabiki.
Adam marş motoru takmış ben nerden bulayımda nasıl takayım benimkine daha şehiriçi debriyajın şişmesine engel olamadık..Bilgisi olan anlatabilirse sevinirim açıkcası
+1
ANGARAJ
matrax33 Valla abi o karbüratörde sıkıntı vardı. Orjinalde değilmiş zaten. Diğer motorun ki Bing84dü. Bende manifoldu değiştirip onu taktım. Sonra biraz daha düzeldi motor. En azından artık düzgün çalışıyor yolda boğulmuyor. Hala istediğim serilik yok ama şuan çin malı motordan iyi durumda. Motorun dişli oranına bakamadım ama MZ grubundan tanıdığım Aydın abiye sormuştum. 22 44 gibi birşeydi tam hatırlayamadım. Ve 3. viteste patinaj yapıyor demişti. Onun motoru baya güzel maşallah. MZ dişlisi 18-22 arasında oluyor. Eski motordan 22 çıktı. Bundan 21 çıktı. Ben ise 18 taktım ve arka 55di sanırım. 3. viteste 80i rahat görüyor bassam dahada fazlasını görecek. Elimde birde 16 dişli var. Onu taksam diyede düşünüyorum. Hız olmaz ama kısa mesafede çok iyi toplar. Yol bulamadım deneme yapamadım. Platinde sorun var benim. MZ için olan elektronik beyinlerden alacam ateşlemesi güzelleşsin.
Zaten o videodakiler kadarını yapabileceğimi düşünmüyorum. Marş takmak bile bi sürü eziyet. O taktıkları parçalar bi sürü para. Ama ona benzerini yapabilirim ilerde. Muayenesi bitene kadar bu motora bineyimde. Sonra evraksız filan satıp başka projeye geçerim diye düşünüyorum. Bakalım kısmet. Daha bunu bitiremedim.
GaCCaLL O kadarı zaten olmaz. En azından sağıyla soluyla biraz oynanabilir. Tabi vaktinde yoksa o ayrı mesele.
Debriyajdan bende dertliyim. Bugün 2 defa yolda kaldım debriyajın somunu iyi sıkmadığım için. Çarşının ortasında debriyaj boşa çıktı motor stop etti durunca. Sağdan soldan düz tornavida 21 anahtar bulup yaptım az gittim yine oldu. Yine aynı eziyet millet beni izler ayrı dert. Birde sağda solda müşteriler görüyor ben yere bağdaş kurmuşum debriyajın kapağı söküyorum.
Sonra bi kere düzelttim hiç durmadan sanayiye gittim. Işıklarda bile durmadım baya riskli oldu. Fren debriyaj kullanmadan vardım sanayiye. Kasacının orda havalı tabancayla iyice sıkınca halloldu mevzu. Sıkarken krankda döndüğü için elle sıkmak olmuyor. Havalı tabanca ile çok daha iyi sıkılıyor.
Aslında benim lastik tavsiyesine ihtiyacım var. Bu lastikler yağmurda hiç tutmuyor. Önümüzde kış malum. Hazır sökmüşken ön arka 18 mi yapsam diyede düşünüyorum. MZ'den çıkan 18 jant çemberi var. Telleride uydurabilirsem önü çevirebilirim. Yada telleri kısaltıp bi kılavuz alıp kendim mi diş açsam. 21 lastik bulunmuyor varsada çok pahalı. Arkaya kalın lastik buldum 150 liraya. İnternette 300 lira cıvarıydı. İkisinide 18 yaparsam onlardan alıp takabilirim. Hemde supermoto gibi olur. Tavsiyeleri beklerim.
müdür sen bi lastik ölçülerini yazsana buraya.
Benim araştırdığım bendeki jawanın orjinal çekoslovak balatadan lazım bizim trden aldıklarımız fason üretim olduğu için şişiyor diyorlar.
Zira balataları saçları debriyaj otomatiğini telini vs hepsini sıfırladım ama motor biraz ısınsın şişmeye başlıyor.
Halbüse debriyaj için olan yağıda kullanım kitapçığına göre doldurmuştum.
Lastik ölçüsünü bilmiyorum. Bunların hepsi aynı zaten 200gy olanlar. Sendekide bundan değil mi ?
Facebookda jawa 350 cc diye grup var. Orda bi sorarsan yardımcı olurlar bence.
Çok fazla karar değiştiriyorum. :D sabah Kayseri'ye giderken f650 bulsamda üstüne jawa motoru atsam diyordum. Gün içinde farklı fikirler derken şimdi eve geldim ve alman mzden çıkan jantları aktarayım diyorum :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------
Aklıma geldi. Mzin balataları değiştirecektim. Aydın abiyle konuşuyorduk. Hepsini yenileme araya 2tane eski karıştır demişti. Hatta onları ölç şu mmyi geçmesin demişti. Sendekide öyle bi sorun olabilir. Mzde hepsi birden değişince sıkıntı çıkarıyormuş. Araya bikaç eski koyup inceliği tutturmak lazımmış. Yani 2 yeni balata yerine eski takılacak. Diğerleri yeni olacak kaç tane takılıyorsa.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------
Bugün iş bitince sanayiye gittim kasacıya çay içmeye. Eksozları önceden oraya bırakmıştım zaten. Adamların üst katı depo gibi kullanıyorum.
Elim boştu bari eksoz yapayım dedim. Eksozcuya gidecek yüzde kalmadı zaten. 4defa yaptırdım sanırım farklı farklı şeyleri. Bu sefer kendim deneyeyim dedim. Elimde önceki motoru aldığım arkadaşın verdiği zil eksoz denilen eksozdan vardı. Oda aynı uzunlukta ve sığmaz. Önce onu kesip içini çıkardım.
İçinden bu çıktı. Zaten kısaymış bundaki. İçide normal eksoza göre farklıydı. Daha karmaşık bi yapı vardı.
Ucunu biraz kesip büktüm. Yerine taktım. Buda biraz kısa oldu gibi.
İçine o parçayı taktım. Parça uzun geldi. Dış sacından bi parça daha alıp ekledim kapağınıda kapattım. Diğer eksozla farkı şu şekilde.
Kaynak işinide biraz daha iyi yapabilmeye başladım. Arası yarıktı boşluğu doldurduğum için öyle kötü duruyor. Bi ara güzelce taşlayıp boyayacağım.
Sonra geri topladım.
Sonuç bence çok iyi oldu. Hem sesi güzel hemde performansı bi nebze iyi. Elimde 3 tane eksoz var. Biri sessiz orjinal olan. Biri zil eksoz ince ama güzel sesi var orjinal 2t cros makina gibi. Biride kara jawalar gibi tak tak ötenden.
EKsozun ucuna aşşağıya bakan bişi yap yoksa plakalığı eritiyor. Benim motorumda da aynı sorun var kuyruğu komple eritti. Benimki titanyum ben oynayamıyorumda.
Fotoğrafta yakın duruyor ama onun ucu motora göre sağa bakıyor abi. Onu öyle ayarladım yarın çekerim fotoğrafını.
Birde benim esas sorunum arka fren. Günlerdir arka fren kullanamıyorum. İptal etmiş durumdayım.
Frene birkaç kez basınca sıkışıyor. Geri bırakmıyor. Sabah bakıyorum sıkmış. Havalandırmayı gevşetip hidrolik akıtıyorum bırakıyor. O şekilde fren kullanmadan biniyorum.
Arka fren merkezinde piston gibi birşey var balatayı sıkan. O sıkıyor ama geri yerine gelmiyor. Bırakmıyor yani. Fren merkezi bulmam imkansız gibi birşey. Orjinal tamir takımıda bulacağımı sanmıyorum. Ne yapabilirim?
Son çare söküp sanayiden uydurma parça yapmaya çalışacağım. Başka bi sıkıntısı varmı diye burdan soruyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)