Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motor Bisiklet

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    18 Mart 2017
    Çalışmalarınızı ilgi ile takip ediyorum Ekarademir. Güzel projeler çıkartıyorsunuz. Başarılar diliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Byyılmaz Tesisatı nasıl kesmişler? Zarar vermek için filan mı anlamadım.

    LostRider Sağolasın bulduğun için. O paraya ordan almak mantıksız geldi. Kamyonların webasto eksozu var onu deneyecem bakalım. Yada sıfırdan eksoz yaptırsam götürüp Kayseri'de nikelaj kaplama yaptırsam yine daha ucuza gelir.

    DKN ve Blackhoney sağolun.

    Ali Sungur benim adlığım yer Ankara'daydı. O adamın ilanı bulamadım. Baükan marka diye aratınca çıkıyor da fiyatlar yüksek. Bunlar var.

    https://www.sahibinden.com/ilan/ikin...08691131/detay

    https://www.sahibinden.com/ilan/ikin...08340276/detay

    Teknik özellikleri doğruysa benimkinden iyi. Benimki 8500 devirdi bunda 9000 yazıyordu. Ama benim aldığım yerde kapıda ödeme var diye tercih etmiştim. Eğer lazımsa kargodan gelen evraklardan adamların numarayı filan bulabilirim.

    Konuya devam edeyim.

    Malum dişli sıkıntımız vardı. O yüzden motora yer arayışına başladım. Dişlileri koyacak yerde lazım. Arka tekeri söktüm baktım. Bi süre karşısına geçip düşündüm. Uzun bi süre.



    Dişli göbeği çok büyük ve onu oraya oturtması da ayrı sorun.



    Bu iki dişlide birbirine bağlanacak. Devir düşürecek.





    Motoru ortaya koymak şekil olarak güzel olsada zincir ve dişlilere sorun oluyor. Pantolonun paçası filan girebilir bacağımın arasında çok yüksek devirle çalışan dişli zincir istemem. Zaten o arada geçirecek yerde yok.

    Biraz daha düşündükten sonra yine döndüm dolaştım ön tekere geldim. Ön tekere en kolay şekilde olacak diye düşünüyorum. Parçaları topladım sanayiye gittim. Tornacı Mehmet abi var Otoser projesinde demiştim. Namıyla yazarsam "emmi"

    Yanına gittim "yine ne getirdin" dedi. Adam biraz bıkmış olabilir benden. Dedim böyle böyle. Bu bunu çevirecek buda bunu. Biraz düşündük üstünde. Ayaklı rulman aldım ama onlar çok büyük ve tipsiz oluyor. Borunun içine rulman sokayım kibar güzel olur dedi. Hadi o zaman hurdacıya gidelim dedik. Ordan mil, flanş ve boru alınacak.







    Emmi boruyu tornaya bağladı. Dışını temizledi içine rulman için yatak hazırladı. Ölçüsüne göre kesti. İki tarafına da rulmanı çaktı. Çok orjinal bi parça çıktı ortaya.



    Milin bi ucu ince geliyordu. Onuda kaynakla doldurup tornada ölçüye uygun hale getirdi.



    Büyük dişliyi tekere monte etmesi zor demiştim. Onunda içine sac parçası kaynatıp tornada düzeltti. Ortasınıda tekerin göbeği çapında deldi. Benim vida atmam için gerekli yeride merkezledi işaretledi.





    Bugünlük bu kadar. Eve gelince farkettim yapılan bazı işlerin fotoğrafını çekmemişim. Akşamüstü eve geldim baktım ki tekerlek dişliyle beraber maşaya girmiyor. Maşayı genişleteyim diye bi elimle bisikleti kaldırıp bi elimle mengeneyi sıkarken mengenenin bağlı olduğu masayı kırdım falan filan. Onları düzelttim maşayı biraz genişlettim. Olacak gibiydi arkadaş çağırdı yarım kaldı.

    Yarın pazar. Bikaç yerden çağırıyorlar hepsini atlatabilirsem velespit ile uğraşmaya devam edeceğim. Arkadaşıma söyledim kaynak makinasıyla beraber gel işimiz var diye. Bi aksilik olmazsa yarın yerine takarız inşallah. Sonrası ince işler.

  3. #23
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Motor çok ağır değilse arka tekerin dişli olmayan yani ters tarafına direkt bağlasan nasıl olur.
    Hem o zaman vitesli de yapabilirsin.
    Sol tarafa bir dişli takıp motorun dişlisini küçük bir zincirle o dişliye bağlarsın.
    Sağ taraftaki kendi dişlisini söküp vites grubu takarsın.
    Sağ elciğe bir mopet elciği takıp gaz teliyle motora bağlar gaz açıp kapayabilecek bir mekanizma oluşturursun.
    Vites kolunu da gaz kolunun üstüne ya da kadroya bağlar, istediğin gibi değiştirirsin.
    Böylece kalkış problemin olmayacağı gibi hızı da istediğin gibi ayarlarsın.

    Yani tam anlatabildim mi bilmiyorum ama mevzuya çabuk uyanacak kapasiten var. Azıcık üstünde düşünürsen ne demek istediğimi anlayacağından eminim.
    Yalnız motor ağırsa dengeyi bozabilir.
    Gerçi sağ tarafa bir çanta takıp o sorun çözülür.

    Dipnot olarak devir hız hesabın yanlış.
    Gerçi bir arkadaşımız doğrusunu yazmış.
    Hata yapmanın sebebi dakikada olan devir sayısını saatte gibi hesaplaman.

    Basitçe anlatmak gerekirse.
    Dakikada 6000 devir çeviren bir motorun milini tekere direk bağlarsan tekerleği dakikada 6000 kez çevirir.
    Eğer tekerlek çevresinin uzunluğu 2 metreyse bu dakikada;
    2x6000=12.000 metre yol demektir.
    Yani dakikada 12km hız!
    Bu saatte;
    12x60=720km hız demek.
    İki tekerle dünya rekoru o civarda

    Sen bisikletin üzerine oturduğunda devir kaybı olacak.
    Hesabını buna göre yapmak zorundasın.
    Ama hiç devir kaybı olmadan saatte 100 km hız yapayım desen dişli oranın1'e 7 olması gerek.(700km/h'ye göre)
    Yani motor dişlisi 7 tur attığında tekerlek 1 tur atacak yine yani motor dişlisi 7 tur attığında bisiklet 2 metre gidecek.
    Ve en son yani motor dişlisinde 10 diş varsa teker dişlisinde;
    10x7=70
    dişli olacak.
    Tabi bu kağıt üstünde böyle.
    Motorların devrini tekere tam olarak aktarabilmek mümkün olsaydı bizim motorlar ses hızını 20 yıl önce aşmıştı.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #24
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    COQ ben sabah motoru baya bitirmiştim akşamda senin bu yazdıklarını gördüm. Önerilerin için teşekkürler ancak yapmıştım zaten.

    Gerek forumda gerekse çevremdeki herkesin dediği göbeği kullanmaktı. Ama ben bisiklet özelliğinin kaybolmasını istemiyorum. İki zamanlı motor illa ki şişecek. Ve bu düzenin ne olacağı belli değil. O yüzden bisiklet olarak kullanılabilmeli. Şiştiği yerde kalmamalıyım. Pedallarla devam etmeliyim. O göbeği kullanmadım yeniden göbek yaptık tornacıda.

    Konuya devam edeyim.





    Tornacıda yapılan göbek böyle. Büyük olan bisikletin ön pedaldaki dişli. Küçük olan mobiletin kasnaktaki dişli.



    Bunu buraya takmak biraz zor oldu. Maşa dar olduğu için geçmedi. Maşayı mengeneyle sıkıştırıp bisiklete ağırlığımı verip yamultarak genişlettim. Bunu yaparken mengenenin takılı olduğu masayı kırdım.



    Bu küçücük karbüratör. Biri jigle için. Diğerinede gaz telini bağlayacağım.



    Gaz telini buna takıp vereceğim yuvasına. Arkadaki kısmın yayını kullanacağım. Bu sayede fazla bastığımda o yay esneyecek kolu kırmayacak. Zaten narin bişey bide kırılmasın.



    İşte böyle birşey. Sol altta gözüken ucunu karbüratörün üstüne takacağım.



    Motorun yerinde duruşu.



    Bu ayakları artık kullanmayacağım için şeklini biraz değiştirmek istedim. Bisikletin kendi orjinal farını takacağım buna.



    İşte böyle duracak.



    Amcaoğlu ve halaoğlu bisikleti test ediyor. İki kişiyi taşıyabiliyor ama süren kişi unutmuş bisikleti. Çabuk yoruldu.



    Ve yine sanayideyim kasacıdayım. Otoser projesininde bi kısmı burdaydı. İş dışındada dostluğumuz var Mehmet ve Sedat abilerle. Adam gibi adam diyebileceğim insanlar. Her gün illa çay içmeye giderim. Hatta bugünde az önce eve geldim kahvedeydik yandaki yıkamacıyı üttük.



    Bu parçayı taş dediğimiz alette ayarladım. Bu hani bıçak bilemek için kullanılan. Tam yerine uyacak şekilde aşındırarak yaptım. Motor sökülüp takılabilmeli.



    Sedat abi motoru ayaklarından kaynattı. Motorun yerinde duruşunda bi sıkıntı görünmüyor.



    Benzin deposu yapmak için şişe benzeri bişey arıyordum. Sedat abi gel ben sana yaparım dedi. Boruyu kesmeye başladı.



    İşte buda deponun bitmiş hali. Tepesindeki cıvatada kapağı.



    Göbeğin ortasını deldim. Ordan yağ basacağım rulman yağlansın.







    Bunlarda şimdiki hali.

    Motoru taktım ve sanayide biraz sürerek denedim. Eksiklerini gördüm.

    -Takozu kullanmak hiç iyi olmadı. Motor esniyor. Sürekli zincir atıyor. Motorun takozları iptal edip zincire gerdirme takmam lazım.

    -Bisikletin göbeği bozuk habire zincir atıyor. Onuda bugün bisikletçiye bıraktım göbeği değişirecek.

    -İlk kalkışta çok zorlanıyor. Pedalla kendim kalkıp sonra gaz verirsem iyi gidiyor. Gittikçe daha çok hızlanıyor. Yolunu bulsa 80 90 yapacak sanki.

    -Kendi üstündeki kavrama aşırı ısınıyor. Sürtünmesi çok fazla motor boşa dönüyor bi nevi. Hani araçlarda baskı balata kaçırır da motor gücünü veremez bağırır ama gitmez ya. Aynı öyle durum. Gerçi bu durum mobiletlerdede vardı. Ama onlar bu kadar ısınırmıydı hatırlamıyorum. Kavraması yanana kadar gitsin. Yanarsa artık ya mobilet yada scooter kavraması uyduracağım.

    Görüşmek üzere.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------

    He bu arada. Motoru güya babama verecektim. Ancak biraz bindikten sonra vazgeçtim. Babama gittim elektirikli bisiklet aldım bugün. Motorlu bisiklet benim olacak. Tüm işlemler bitince birde güzelce kumlayıp boyarım. Klasik mobilet gibi olur.
    snappy x ve shooter1 bunu beğendiler.

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    on numara eline sağlık.ama biraz tipsiz duruyor

  6. #26
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Biraz değil baya tipsiz oldu.

    Tip işine de elimden geldiğince çözüm bulurum. Hele bi yürüyen aksamı düzgün çalıştırayımda.

    Takoz işini hallettim. Göbekde değiştirildi. Motor sağlam çalışıyor ama zincir yeterince gergin değil. Yarın inşallah o gerginlik işine çözüm bulacağım. Eski bisanlarda zincir gerginleştiren yay vardı. Mobiletlerde de olurdu. Ondan bulup takmam lazım yoksa bu zincir atma bitmeyecek.

    Kavrama sıkıntısıda devam ediyor. Bugün biraz dolaştım. Motor max devire çıkıyor onda sorun yok ama bağırıyor zor gidiyor. Şahin taksi gibi ses var icraat yok. İnternette baktım çeşitli kavrama balataları var. Daha kaliteli bi balata bulursam iyi kavrar diye düşünüyorum.
    ByYlmzZz bunu beğendi.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  7. #27

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Abi harikasın gerçekten. Tebrik ediyorum seni ve aşırı özeniyorum.

  8. #28
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alonedark93 güzel yorumun için teşekkür ederim. İnşallah ilerde sen daha iyilerini yaparsın.

    Gerginlik konusunda çok basit bi çözüm yolu buldum. Malum maşa biraz yamuktu orjinalde. Hani öne doğru eğimli yamuk dediğim o. Mengeneye takıp tersine doğru büktüm. Şimdi iki zincirde çok iyi gerginlikte. Biraz dolaştım bi sıkıntısı yok zincirde atmadı. Tek sorun kavrama.

    Aslında oda sorun sayılmaz. Pedalla ilk kalkışı yapınca gerisini motor hallediyor. Düz yolda gittikçe daha da hızlanıyor. Tahminim 60 civarına gelince elimi gazdan çektim. Maşaya güven olmaz kopar filan Allah korusun. Korktum işin özü. Bıraksam daha da giderdi de yeter bu kadar.

    Birde video çektirdim kardeşime. Oda pek becerememiş. Köşeyi dönünce çek durunca bitir dedim. Dört saniyelik ufak bi parça çekmiş. Bir daha çekmeyle de uğraşamadık. Zaten baya komik çıktığımı düşünüyorum. Uzaktan bizi gören biri "Kocaman adam nelerle uğraşıyor birde video çektiriyor" diyebilir.

    Motor bisiklet konusunu tamamladığımı düşünüyorum. Zaten artık daha fazla ilgilenemeyebilirim. Zevk için ara sıra binerim. Bir diğer çocuk hayalimde enduro motordu. Dayımın vardı mobylettenin enduro diye geçeni. 50 cc iki zamanlı motor. Ama adı enduro işte. Bir dönemde ben kullandım 3 gün kadar. Sonra babam yakaladı kürekle parçaladı motoru. O günden beri içimde ukteydi. Aksaray'ın bi köyünde 1000 liraya Zonghsen CY200 denkgeldi. Plakalı ruhsatlı. Fiyatı piyasaya göre baya uygun. Onuda aldım ve hayal gerçekleşmiş oldu.

    Artık onunla uğraşacağım. Onu F650 gibi bişey yapayım uzun yola çıkıp dolaşma niyetim var. Yeni projede görüşürüz artık.

    Videoyuda buraya koyayım.



2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)