Merhabalar,
Teknik bir detay uzunca süredir kafama takılıp duruyor ve sonunda foruma danışmaya karar verdim.
Konu şu: İlave aksesuarlar sonucu yetersiz gelen akü nün geliştirilmesi.
Bir çoğumuz zaman zaman çeşitli ihtiyaçlarımız yada zevklerimiz doğrultusunda motosikletlerimiz ve scooterlarımızda ilave elektrikli ürünler kullanıyoruz.
Aklıma gelen, karşılaştığım örnek elektrikli ürünler; Elcik ısıtma, sele ısıtma, çakmak çıkışı, usb çıkışı, navigasyon cihazı, sis farı, gündüz farı, mp3 çalar, sis farı, ilave korna, apaçi ışıkları vs.
Bir çok motosikletin tesisatı bir-iki adet ürün için yeterli gelirken 4-5tane ilave ürün için yeterli gelmemekte.
Örnek olarak yan çanta takımı takılmış commuter bir CBF'i ele alacağım. (kendi motorum cbf değil bu arada, cub) Cruiserlarda bu şekilde değerlendirilebilir.
CBF'in aküsü, internette baktığımda 6-7amper görünüyor.
Yan çantalara birer adet 12V 4Ah civarı aküler koyup, ana aküye paralel bağlanarak toplam 3 akü ile 12V 14-15Ah civarı bir güç elde edilse nasıl olur?
İki adet düşünmemin nedeni ağırlık açısından denge yaratmak. Topcase içine bir adet koyularak iki akülü de hayal edilebilir. (Cub'ta veya Scooter'da da sele altındaki bagaj bu iş için yeterli görünüyor.)
Ek olarak (bunu mt'de okumuştum): Kontaktan gelen bir elektrik hattı ile iki adet röle tetikleyip, eğer kontak açıksa ilave akülerin hatlarını birleştirip, eğer kontak kapalıysa ilave akülerin hatlarını kesecek şekilde kurgulanarak park halindeyken akülerin birbirini şarj etmeye çalışarak ömrünü tüketmesi önlenebilir mi?
Bu sistem konjektörün ömrünü bir miktar kısaltacaktır, ancak getirisi götürüsünden fazla olacaktır şeklinde düşünen kişiler için kabul edilebilir olacaktır dersem yanılır mıyım?
Sonuç olarak bu sistem ile iki adet gündüz farı (led) , iki adet sis farı (halojen) , elcik ısıtma , sele ısıtma , çakmak çıkışından telefon şarjı ve tabiki orjinal tesisat (farlar, sinyaller, korna vs.) sorunsuz çalışır mı?