Erhan Tosun adlı üyeden alıntı
Baya bir yazılıp çizilmiş ama bende bir şeyler yazıyım, arkadaşım alternatör motor çalıştığı zaman elektriği üretir ama farklı devirlerde farklı voltaj olarak üretir, minimum devirde 15v max devirde 25v kadar çıkar, bu değişken voltaj direk aküye gitmez zaten, çıkan enerji AC dir, burada akü ve alternatör arasındaki köprüyü konjektör oluşturur, konjektörün bir kaç görevi vardır,
1. AC. voltajı DC çevirir.
2.Alternatörün ürettiği 15v-25v arasındaki değişken enerjiyi 14v sabitler.
3.Amperi sabitler.
4.Akü dolunca şarjı keser.
5.Motor çalışmıyorken akü deki enerjiyi geri alternatör e göndermez.
Şimdi örnek olarak diyelim ki senin motorunun tasarımın da 12v 10 Ah akü kullandılar, buna göre de 14v ve 1Ah max. 1,3 amper vere bilecek konjektör kullanmak zorundalar. Akü şarj için 14v ve Amperin de 10/1 lazım, bu akünün en sağlıklı ve uzun ömürlü olması için gerekli şarj ölçüsü, sen amperi ne kadar az verirsen akü o kadar geç dolar ömrü uzar, ama amperi yükseltirsen akü çabuk dolar ve ömrü kısalır.
Daha önce motorum da 9 Ah akü vardı, evden iş yerine yada iş yerinden eve gelince voltaj metrem hep 12,5-12,8 voltu gösterirdi, aküyü 12 Ah olarak değiştirdim şimdi 11,5-12v yukarı çıkmıyor, amper yükseldi şarj süresi uzadı.
İki kelime yazayım derken baya uzattım sanırım, ama kısa özetle tek akü kullan ve akünün amper değerine göre de konjektör kullan, 20 Ah akü takarsan 2 ya da 2,5 amper vere bilen könjektör bulman gerek, yakınlarında oto elektrikçisi varsa bir sor bilgi almaya çalış.