Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

SERT FREN YUMUŞATMA - KALİPER RAHATLATMA (resimli ) CBF600SA

    REKLAM ALANI
  1. #1
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    Selama arkadaşlar fikir olsun diye yazıyorum

    yeni bir cbf 600 aldım motor bakımsız bikaç işlemi yaptım fakat arka frenim sertti baya yumuşatma çalışmalarını anlatıyorum


    [IMG][/IMG]

    öncellikle kaliperimizi söküyoruz . ön tarafta 12 yarım anahtar ile açabileceğimiz bir vida bulunuyor bu vidayı sökünce kaliper serbest kalıyor .


    [IMG][/IMG]


    kaliperimizi söktük simdi sıra balataları sökmekte balataları sökmek için 8 anahtar işimizi görecektir. balatalı sökerken kaliperdeki ve kaliper alt baglantısındaki metallere iyi bakın yamuk olursa takamazsınız tekrar.

    [IMG][/IMG]


    simdi wd 40 ile kaliperimizin içindeki yuvarak pistonu yağlıyoruz ve 1 dk kadar bekleyip yagın pistondan iceri süzülmesini bekliyoruz . yag süzüldükten sonra fren pedalımıza basıyoruz piston dısarı cıkacak ( dikkat pisronu tamamen cıkartmıyoruz. )


    sonra elimize sert bir demir parçası alıp pistonu iceri itiroyuzki pistonun girdiği kanal rahatlasın bu işlemi birkaç defa tekrarlıyoruz ve 3. yapısımda biraz rahatlama oldu .


    bu arada balatalarımızı kontrol ediyoruz benim balatalarım yanmıs kim bilir ne zaman takıldı nasıl kullanıldı .
    ince bir zımpara yardımı ile balatalarımızı zımparalıyoruz fotografta cıkan pisliği göreceksiniz.



    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]


    simdi söktüğümüz gibi takacagız fakat hareketli olan parçayı yaglıyoruz ( kaliperin şaseye tutundugu pimi )

    parçaları takıyoruz ve ( elim çok yaglı oldugu için foto cekemediğimden burayı yazılı anlatıyorum ) fren hidroliğimize bakıyoruz gerekl ise değişiyoruz ve frenin havasını alıyoruz .

    FREN HAVA ALMA İŞLEMİ :

    fren havası almak icin kaliperimiz yerine takılı olacak vve elimizde 8 anahtar olması gerekiyor .

    1 - freni pompalayın ve sertleşince basılı tutun .
    2 - havala alma somunu ( üzerinde lastik şapka olan ) gevşetin
    3 - fren basılı şekilde hava alma somununu sıkın ve bu işlemi temiz yag cıkana kadar yapın .

    hidrolik seviyesi azalmıssa doldurun ve gerekli temizlik işlemlerini yapın .

    ( hidrolik yag boyaya zarar verebilir. )


    [IMG][/IMG]
    Lucas, crxforever, Emreköktürk ve 8 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    emeğinize sağlık. fakat fren tertibatında her türlü yağlama ürününün güvenli olduğunu düşünmüyorum.

    sert fren yumuşatma işleminin doğrusu kaliper tamamiyle sökülür, piston yerinden çıkarılır, tüm hareketli parçalar sökülür, metal parçalar tiner ile temizlenir, paslanmış parça varsa zımparalanır ve geri toplanır.
    antilop_skul bunu beğendi.

  3. #3
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    Haklisiniz fakat soktugum pistonu takacak ekipmanim yok yaza dogru mengene alip denerim bikere dusurmustum pistonu takamamis gunlerce takmaya calismistim

  4. #4

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Elinize sağlık. Bir sorum olucak bu işle alakalı. Siz kaliperi wd40 ile yağladığınızı söylediniz ama yetkili servisler balata spreyi ve tel fırça ile temizliyor çok şahidim. Balata spreyi aksine yağı alır kurutur orayı ama sizinki yağlı. Kafam takıldı biri beni aydınlatabilirmi.?? Şahsen bende çok tel fırça ve balata spreyi kullandım.

    Not: hava karlı yere tuz dökülmüşse her kullanımdan sonra kalipere basınçlı su vurunuz ya da balata spreyi.
    antilop_skul bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Genelde piston yatağını temizlemek için balata spreyi ve koruma/pürüzsüzleştirme için biraz gres kullanılıyor.
    Tiner sağlıklı olmayabilir ama WD40/gres/bir çeşit yağlayıcı kullanmak iyidir.
    antilop_skul bunu beğendi.

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    WD 40 yerine balata temizleme spreyi ile temizleyip fren kaliperleri için üretilen yüksek ısıya dayanıklı (1000 derece) özel gres kullanmalıydın..

    WD40 kaliperin içindeki oringe zarar verir,standart gres yağı da 200 derecede buhar olur gider ki fren anında min 700-800 derece ısı oluşur..

    birde balataların üzerinde hidrolik yağını yüksek ısıdan koruyan plakalar olması lazım,değişimi yapan çok bilmiş ustalarımız balatayı yenilerken onları söküp atmış olmalı!
    antilop_skul ve efendy06 bunu beğendiler.

  7. #7
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Emeğine sağlık böyle konuları sabitlemek gerekir
    Birde video çekerek desteklesen tadından yenmezdi
    antilop_skul bunu beğendi.

  8. #8
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    balata spreyi yagı pisi atıyor fakat kurutuyor buda hareketi kısıtlıyor .

    elimde o an wd 40 vardı yaklasık 1000 km yaptım suan bir sıkıntı yok .

    balatanın üzerinde duran baskı sacından bahsediyorsanız o duruyor =)

    video çekmek aklıma gelmedi birdahaki sefere insallah .

  9. #9

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    bende anlamadım keşke bir video olsaydı, benim motorda geri geri giderken sıkıyor freni
    antilop_skul bunu beğendi.

  10. #10
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    Havalar biraz duzelsin hidrolik degisimi yapicam ozaman video ceker atarim


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)