Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
8. sayfa BirinciBirinci ... 678910 SonuncuSonuncu

Otoser- Civciv

    REKLAM ALANI
  1. #141
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Ustam jikle açık olmasın bazen böyle basit durumlar olabiliyor çevremde çok denk geliyorum motor ısınsın diye jigle acıyor unıtup yola koyuluyor bir süre sonra motor ısonınca boğulmaya başlıyor jigleye bakıyoruz açık kapatınca düzeliyor
    yok sorunum başka diyorsan ozaman karbüratör hava benzin ayarın düzgün değildir baktırmanda fayda var bu arada egsozdan patırtama subap ayarlarından yapar o sorunda büyük ihtimal sübap ayarın çıkacak çünkü bujin de kararmış eğer yeni taktığın buji ise kısa zamanda bu hale geldiyse büyük olasılıkla sübap ayarından
    Devir saati yok demişsin motosiklet motoru gibi geldi bana ona bir devir teli ayarlayabilirsen birde bir gösterge yapabilirsin aslında cafe racer için tekli göstergeler var takometre olması lazım bi yere tutturursan onuda görmüş olacaksın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #142
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Yok jikleden değildi. Zaten sabah ilk çalışmada jiklesiz çalışmıyor. Biraz ısınıncada jikleyi kapatmadan gaz yemiyordu.

    Karbüratörü baya kurcaladım. Ondan da değil. Subaptandır artık. Devir saati bi şekilde uyduruluyorda hız göstergesi orjinal bişey olmuyor. Bisiklete takılandan olur anca. Zaten artık geçti. O motoru bugün söktüm. Orjinal motorunuda Kayseri'ye yolladım.

  3. #143
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Geçmiş olsun büyük zarar olmaması iyi

  4. #144
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Sağolasın. Aynen cana gelmesinde mal bi şekilde hallediliyor.

    Birkaç gündür Ankara'daydım. Hem arkadaşın nişanı için geldim, hemde gelmişken diferansiyel değiştirdim. 17/36 oranlı diferansiyel almıştım malum. Yeni uydurduğum motora. Eski motoru takarken o oranlı diferansiyel olmaz. Bozduğum için kendi orjinal diferansiyelide olmaz. Hemde o orjinal diferansiyel zaten arızalıydı ötüyordu. Sadece ayna mahruti değiştireyim dedim kovan uymadı. Bende söktüm götürdüm aldığım yere. Orda 10/39 dişli oranlı diferansiyel aldım. Kendi orjinalide 10/42 filandı. Bir eksik bir fazla olabilir tam sayamadım. Yani bu diferansiyel motor kaldırırsa daha çok hız yapacak. Gerçi pek umutlu değilim kaldırmayabilir o kadar hızı.

    Motoruda Kayseri'ye göndermiştim. Rektefe istiyormuş usta baktı. Avrupa piston 270 yerli piston 150. Avrupa piston taktırdım. Önümüzdeki haftaya kadarda ben diferansiyeli ve ufak tefeğı toplayıp arabayı Kayseri'ye götüreceğim. Elektirik tesisatı işini burda yaptıracak adam yok. Aslında komple tesisat çekilmeyecek. Ama ben elektrik işinden hiç anlamam. Hangi kablo nereye bağlanır bilmiyorum. Bobinin hangi ucu artı hangi ucu eksi vs hiç anlamam. En iyisi Kayseri'de güzelce toplatırım. Hemde orda motoru üstüne taktıktan sonra ustası ayarlarını iyice yapar.

  5. #145
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Çok emek ve para harcıyorsun allah gönlüne göre versin aynı benim kafamdasın birşeye takarsam kesin yaparım masrafına bakmam beni mutlu etsin yeter kendimizi mutlu etmek için çalışıyoruz sonuçta

  6. #146
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Aynen öyle çok haklısın.

    Çoğu insanın amacı para kazanmaktır. Para kazanınca mutlu olur. Ben ise araç olarak görüyorum. Parayı mutlu olmak için harcıyorum. Çevremdeki insanlara düşüncelerim çok saçma gelsede ben böyleyim. Civciv bana sıradan bi pickup fiyatına mal oldu. Ama ben marşa basıp o sesi duyduğumda bu paranın bi önemi var mı?

    Üç sene önce hiçbirşeyim yoktu benim. Aldığım kamyon ehliyetini bile borç para ile almıştım. Üç sene içinde insan gücünün sınırlarını zorladım. Günlerce uyumadan çalıştığımı bilirim. Yaptıklarımı gören çoğu insan bana acıyordu nasıl çalışıyor uğraşıyor diye. Birde işin psikolojik durumu var. Çok büyük baskı altında geçti yıllar. İş kurdum büyüttüm. Bunları övünmek için yazmıyorum ruh halimi anlayın diye yazıyorum. Bugün geldiğim noktada yaptığım işte 4 firma var. Üç tanesi rakibim. En yeni firma benimki. Ama en iyisi benim firmam oldu. Artık o zorlukla geçen yılların acısını çıkarıyorum.

    Aslında bu benim durumum para savurmak yada gereksiz harcama da değil. Çevremdeki yaşıtlarıma bakıyorum. Kimi kendi kazandığı üç kuruşu kimiside babasının parasını sağda solda harcıyor. Kafeler kızlar alkol vs. Onlar öyle mutlu oluyor ve bana göre o gereksiz harcamadır. Benim öyle bi alışkanlığım yok. Evden işe işten eve. İş dışındaki saatlerim ise böyle işlerle geçiriyorum. Ve ben bununla mutlu oluyorum. Kime ne?

    Burt Munro diye bir adam var. Hayat hikayesi filme konu oldu. Bu civciv konusuda onun yaptığına benziyor. Tabi onun kadar olamaz. Adam ömrünü 1920 model bi motorsiklete harcamış. Ve bitirdiğinde Dünya'nın tanıdığı bir adam oldu. Şu an hala onun kırdığı rekoru kıramadılar. 1920 model motorsikletin rekorunu günümüz 1000 ccler kıramıyor. Adam birçok parçayı kendi yapmış ve akla hayale gelmeyecek şeylerden yapmış. Benim tabirimle uydurmuş.

    Benim civcivde bana özel. Zaten çok nadir bulunuyor. Ve bu temizlikte bulmak imkansız. Sadece bende olan. Bana özel olan bir araç. Ve her parçasında emeğim var. Bu duygu herşeye değer.

    Burt Munro'nun hayat hikayesini burada paylaşayım. Filmini ise şiddetle tavsiye ederim. İzlediğim en güzel 10 film arasına koyabilirim. O derece güzel. Filmin adı ise "Efsane Adam"

    Herbert J. "Burt" Munro (d. 25 Mart 1899 – ö. 6 Ocak 1978) Yeni Zelanda, Invercargill doğumlu motosiklet yarışçısı.

    Ömrünü Indian marka motosikletini modifiye etmek ve onu mükemmele ulaştırmak için çalışmakla geçiren Munro, 1920’de aldığı Indian’ın kapasitesini kendi yaptığı parçaları kullanarak iki kat artırdı. Masrafları en aza indirmek için modifiyede kullandığı parçaları bile kendi yapıyordu ve akla hayale gelmedik malzemeleri kullanıyordu.

    1967’de ABD’deki Bonneville Tuz Çölü’nde kırdığı dünya rekorunu bugüne kadar geçebilen olmadı. Munro 1920 model bir Indian’la yarıştı ve 1000 cc’lik motorla, saatte 331 km/h (205.67 mph).km hıza ulaşarak dünya rekoru kırdı. Bu yarışı kazandığı sırada tam 68 yaşında idi.Hala rekorunu egale eden çıkmamıştır.

    1899-1978 yılları arasında yaşamış, tam adı herbert james burt munro olan, yeni zelanda invercargill doğumlu efsanevi motosiklet yarışçısı. ikiz kardeşi doğumda öldüğünde burt için doktorlar iki yaşına kadar ömür biçmişti. ama öyle olmadı. munro, 16 yaşında ilk motosikletini aldı. dört yıl sonra 1920′de, 50 sterline piyasaya yeni çıkan indian scout’lardan satın aldı, bu motorla yerel yarışlara katıldı ve çeşitli dereceler aldı.

    burt munro’nun bir tek arzusu vardı: indian scout marka motosikleti ile en mükemmel hıza ulaşmak. 16 yaşında aldığı ilk motosikleti sayesinde hız tutkusuyla tanışan munro, ömrünü indian marka motosikletini modifiye etmek ve onu mükemmele ulaştırmak için çalışmakla geçirdi. 30 yıl boyunca hiç ara vermeden modifiye çalışmalarını sürdürdü. hayatını küçük bir kasabada geçiren munro, motosikleti dışında hiçbir işle ilgilenmedi. masrafları en aza indirmek için modifiyede kullandığı parçaları bile kendi yapıyordu. bunun için de akla hayale gelmedik malzemeleri kullanıyordu. the world’s fastest indian adlı hayatını anlatan filmde çapkın bir adam gibi lanse edilse de hayatına pek fazla kadın girmedi.

    1920’de 21 yaşındaki güneyli bir genç invercargill garajının önünde yepyeni motosiklete hayranlıkla bakıyordu. gözleri etkileyici ikiz v motoruna ve dökme metal alaşımlı kasası üzerinde gezindi. elleri ile parlayan kırmızı boyaya dokundu ve cilalanmış nikel kaplamanın ışıltısı gözündeki ile aynıydı.

    motorun sahibi ile konuşarak aralarında anlaşmaya vardılar. genç adam motosikletine sahip oldu ve aralık 1978’deki ölümüne kadar sürecek motoru ile yaşayacağı ortaklığı başlamış oldu. o gencin ismi burt munro’du. almak istediği motosiklet ise dünyanın en hızlı indian’ı olacak 1920 model indian scout’tu.

    amerika’nın ilk motosiklet üreticisi olan indian, herkesin kullanması için bisikleti motorla çalışan duruma getirdi. 1919’da mühendis charles franklin’in yaptığı 1920 model indian scout, burt munro’nun hayatının parçası oldu.

    indian scout için 1912 yılında tasarımına ve çalışmalarına başlayan franklin, motosiklet tasarımı araştırmalarını geliştirerek, 1919 yılında prototip üretimini yaptı. testler tatmin edici sonuçlar verdi ve aynı yıl 1920 model indian scout markası için üretime başlandı. ilk üretilenin motor numarası 50r001’di.

    modifiye etmek için kullandığı yöntem alışılmışın dışındaydı burt munro’nun satın aldığı indian scout motosikletinin motor numarası 50r627’di. munro’nun ilk üretilenlerden aldığı anlaşılmaktadır.

    içten yanmalı motoru olan, 42 derece açı ile v şeklinde konfigüre edilmiş yandan valfli 2 silindirli, 600cc gücünde motosikletin en yüksek hızı saatte 96 km’di. helezon şeklindeki dişli vites takımı, döküm metal alaşımlı kasası ile elden ayarlanabilir 3 devirli vites kutusu vardı. eski ingiliz motosikletlerinde olan zincirli transmisyon sistemi kullanılmıştı.

    munro, 1926’da modifiye etmeye başladı. fakat gelenekselin dışında, çok farklı şekilde yapıyordu. eski bir jant teli ile hızını ölçebilecek mikrometre yaptı. eski konserve kutularından motoru daha da hızlı yapmak için gerekli olan parçaları yaptı. standard 2 kam milli motor sistemini değiştirerek 4 kam milli kendi tasarımını yarattı. ayrıca yandan valfli olan motoru, üstten valfli yaptı. motorun değiştirmediği parçası kalmadı, her şeyi ile hayal ettiğine ulaşmak için kendi tasarımı olan indian scout motorunu yarattı.

    kendi devir sistemini, volanlarını, pistonlarını, kam millerini ve bunlarla ilgili olanlarıyla yağlama sistemini yaptı. daha önceki zincir sistemini üçlüye çevirdi. aerodinamik şekli üstünde denemeler yaptı ve sonunda motosiklet tam anlamıyla aerodinamik yapı içinde son haline geldi. tüm bunlar, munro’nun 50 yıla yakın bir zamanını aldı. orijinal motosikletin en yüksek hızı saatte 96 km’di.

    1926’da ilk modifiye etmeye başladığı zaman penrith mile dirt track yarışında saatte 74 km hız yaptı. ona göre yetersiz olan bu hıza rağmen 1977 yılına kadar kimse bu sürati geçmeyi de başaramamıştı. yeni zelanda yollarında ve sahilde hız denemeleri yapmaya başladı. 1957 şubatı’nda yeni zelanda’nın halka açık plajında saatte 211 km hız ile rekor kırdı. bunu 1975’te oreti plajında saatte 218 km’ye çıkardı. 1957 nisanı’nda chritchurch’te saatte 231 km ile 750cc’lik yol rekorunu kırdı.

    büyükbaba olan burt, 1962 yılından itibaren bonneville tuz çölleri’ni ziyaret etmeye başladı. gücünü 850 cc’lik yaptığı indian motosikleti ile saatte 288 km hız ile dünya rekorunu kırdı.

    1963’te yolda deneme yaparken polis çevirdi ve hızı saatte 313,8 km idi. 1966’da motosikletini 920cc’lik yaptı fakat istediği hıza ulaşamadığı için memnun olmamıştı. 1967’de motosikleti 950cc’lik olarak modifiye ettikten sonra saatte 295,45 km ile klasmanında hız rekorunu kırdı. rekorunu resmileştirmek için avustralya’dan abd’ye gitti. hayatını küçük bir kasabada geçirmiş biri olarak abd’de geçirdiği günler şaşkınlık doluydu. utah’taki bonneville tuz çölü’nde yapılacak yarışta karşısında en çok 30 yaşında rakipler buldu. çok yaşlı olduğunu söyleyen, kullandığı el yapımı parçalarla dalga geçen genç motorcularla, 1920 model bir indian’la yarıştı. 68 yaşındaki munro, 1000 cc’lik motorla, saatte 305.89 km hıza ulaşarak dünya rekoru kırdı. bu rekoru altı yıl sonra şöyle anlatacaktı: "çölde adeta bir bomba gibi ilerliyorduk. yolun yarısında motor sallanmaya başladı. bu salllanmayı hafifletmek için oturdum. rüzgardan dolayı koruyucu gözlüğüm parçalandı. patlamadan sonra gözlerim sanki kafamın içine gömülüyordu. hiçbir şey göremiyordum. çelik işaret kazığının çok yakınından geçtim, siyah çizgiyi kaçırdım. sadece birkaç çizik aldım, başka bir şey değil."

    sözünü ettiği patlamaya, gaz şirketinden aldığı dökme demir gaz borusundan yaptığı bir parçanın yol açtığı söylendi. sadece bu değil, munro pistonları, silindir varillerini, pençeleri, volanları, milleri yani modifiyede kullandığı parçaları kendisi yapıyordu. büyük şirketlerden para desteği almıyordu.

    "hayatta hep büyük bir şey yapmanın hayalini kurdum" demişti. en büyük hayalini gerçekleştirdikten 11 yıl sonra öldü. 57 yıl boyunca kullandığı ve tüm hayatını modifiye ederek geçirdiği indian’ı, south island’da kendisi kadar şevkli olduğuna inandığı birinin ellerine bıraktı. hala kırılamayan rekoruyla motor dünyasında bir efsane haline geldi.

    1967 yılında 1000 cc altı dünya hız rekorunu 1920 model indian scout marka motosikleti ile kıran yeni zellandalı ihtiyar. rekoru kırdığında 68 yaşında idi ve motorsikletini kendi imkanlarıyla, akla hayale gelmeyen malzemeler üretip kullanarak geliştirdi.the world s fastest indian adlı film ile efsane hikayesi beyaz perdeye taşınan munro’nun saatte 205 mph olan rekoru bu güne kadar hala kırılamamıştır.

  7. #147
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Konu linkini burayada koyayım. Yardıma ihtiyacım var.

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/174625-iki-zamanli-motorda-rodaj.html#post4084051

  8. #148
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    ben bunu geçen sene okudum ve filmide çıkmıştı dedim ya seninle aynı kafadayız diye cebimde param yokken kredi çekip evi değiştirdim (çünkü çok küçüktü oğluma yatmaya odası yoktu iğtiyactan mecburdum) eşyalarım olmadı hepsi yeni ve taksit, arabamda çok masraf çıktı sattım birkere daha kredi çekip model yükselttim motosikletim 100 cc idi onuda kredi ile büyüttüm(oğlum istedi),liseye giden oğluma harçlık bile çok az veriyorum arabanın müzik çalarını beyenmedi nebicim ses var dedi okadar ucu ucuna giderken kapılara focal k2 hoparlör 400avro ve rokfort foscate amfi ile en kaliteli ses sistemi yaptırdım ama ailemde mutlu ben paramı yiyemedikten sonra çalışmak mantıksız
    ByYlmzZz bunu beğendi.

  9. #149
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı tr100a adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bunu geçen sene okudum ve filmide çıkmıştı dedim ya seninle aynı kafadayız diye cebimde param yokken kredi çekip evi değiştirdim (çünkü çok küçüktü oğluma yatmaya odası yoktu iğtiyactan mecburdum) eşyalarım olmadı hepsi yeni ve taksit, arabamda çok masraf çıktı sattım birkere daha kredi çekip model yükselttim motosikletim 100 cc idi onuda kredi ile büyüttüm(oğlum istedi),liseye giden oğluma harçlık bile çok az veriyorum arabanın müzik çalarını beyenmedi nebicim ses var dedi okadar ucu ucuna giderken kapılara focal k2 hoparlör 400avro ve rokfort foscate amfi ile en kaliteli ses sistemi yaptırdım ama ailemde mutlu ben paramı yiyemedikten sonra çalışmak mantıksız
    Bu kısım benim hayat felsefem. Ve herşeyi özetliyor.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  10. #150
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    ustam devamı yok mu senin şu işlerinin hadi ya bende başladım projeme.yakında konumu açıcam senden aldığım hevesle

  11. #151
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Valla şu ara bi türlü devam edemedim.

    Kayseri'de motoru yapan ustanın babası vefat etmiş. Bende bu durumda noldu bizim motor diyemedim. Zaten şu ara maddi olarak kötü durumdayım. Adam gel al dese motorun parasını veremem.

    Merakla bekliyorum konunu.
    ByYlmzZz bunu beğendi.

  12. #152
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Bir ay olmuş ben konuya yazmayalı..

    Bu bir ayın iki üç haftasında araba Kayseri'de durdu. Ustanın babası vefat ettiği için motoru toplaması biraz zaman aldı. Usta bu tip tripörtörlerin eski ustası. Zamanında sırf bunlarla uğraşırmış. Ancak zamanla bu araçlar azalınca kendi bağkurunu bile ödeyemez olmuş, bi fabrikaya işe girmiş. Dükkanıda haftasonu açıyor. Haftaiçi fabrikada çalışıyor.

    Araba tamamlanıncada benim gidişim biraz sürdü. Maddi sıkıntılar başgösterdi son dönemde. Birde benim atölye olarak kullandığım dükkanı sattı babamgil. Ben ortada kaldım. Artık bi kamyon kasası bulup onu evin arkasına koydurdum. Onu atölye olarak düzenledim. Tabi oda maddi sıkıntı çıkardı bana. Onları halledince almaya gidebildim ancak. Komple rektefe oldu. İçindeki birçok parça değişti. Eksik gördüğü herşeyi yaptırdım.

    Birkaçta Arçelik var dükkanın önünde.





    Ayhan usta çok iyi biri. Günlerce telefonda konuşma sonucunda nihayet tanıştık biraz çay içtik lafladık. Eskilerden bahsettik. Bu tripörtör çeşitleri var biraz. APE var Otoser var Arçelik var vs. İlk aklıma gelen bunlar. Onların hangi modelinin Kayseri'de kaç tane olduğunu bile söyledi şok etti bizi. Bikaç saat oyalandık sırf öyle şeyleri konuşuyoruz diye.



    Yeniden orjinal motoru takınca tabi elektirik tesisatı da gerekti. Kamyona itekleyerek yükleyip sanayiye gittik. Motoru satın aldığım Ali Akbulut var. Arçelik alıp satıyor oda toplayıp. Bu Otoserin ilk elektirik tesisatını yapan ustaya götürdü beni. Ustada maşallah kafa zehir gibi. Elemana onu şöyle yap ordan çıkanı buraya tak demeyle hallettirdi işi. Ustayla baya sohbet etme fırsatımız oldu. Yanındaki elemanda arada lafa atladı tabi. Elaman diyorumda oğluda olabilir. Çekmeceleri karıştırırken ilk Otoserin elektirik projesini görmüş onu söyledi. Sene 1993den beri duruyormuş demek ki adamda. Gerçi ilk tesisatı çektirip sonra adamı unutmuşlar o ayrı mevzu.

    Böylelikle Aksaray'a ulaştık nihayet.



    Rodaj dönemi çok önemli malum. Herkes farklı birşey diyor. Motoru sıkıştırmadan biniyorum şu ara. Gerçi geçenlerde uzak yere gittim yolda şişti motor. 20-30 dk gidemedim soğumasını bekledim. Onun dışında baya dikkatliyim. Bi sürede sadece rölantide çalıştırdım. Bi akrabam var eski jawa ustası. Rölantide çalışsın alışsın dedi onunda dediğine uydum.

    Motor beklediğimin çok üstünde. Her geçen gün daha da iyileşiyor. 70 hızı devirdim daha da sıkıştırmadım. Yüksek süratte ön sağ teker yalpa yapıyor. Rotun cıvatası bol geliyor ondan. Bi ara onuda değiştireceğim. Meğer benim orjinal motor bitikmiş ondan bana sıkıntı çıkarıyormuş.

    ATV motoru aldığıma çok pişmanım ama iş işten geçti. Ne varsa iki zamanlıda var. O ATV motorundan da araba yapma planım var dursunda. Ondan önce babama motorlu bisiklet yapacağım. Parçaları aldım inşallah birkaç güne o projem başlayacak. Onunda gelişmelerini paylaşacağım.

    Eksozda iki susturucu vardı. Geçenlerde sanayiden eve dönerken arabaları geçe geçe geliyordum. Eksozun ucu ikinci susturucudan ayrılıp yola düştü. Aralardan hızla gidişin karizması yerle bir oldu. Durup alamadımda boruyu. O düşünce farkettim sesi jawa gibi tatlı çıkmaya başladı. Bende eksozcudan ikinci susturucuyu söktürdüm. Direk boru taktı tek susturucuya. Şimdi çok daha güzel sesi var.

    Çalışma videosu çekmiştim onuda ekleyeyim.



    İnşallah bu haftaiçi muayeneye gitme niyetim var. Artık plakayıda takayım bitsin işim. Şu an için şanzıman ve lastik haricinde bi sorunu yok. Lastiğin yanakları çatlamış değiştirmek gerekebilir. Şanzıman ise viteslere kütür kütür geçiyor. Debriyaj ayarıyla çözülecek bi mevzu değil. Otoser fabrikasındaki ustayla konuştum normal o dedi. Jawa ustası dediğim akrabamla konuşurkende nasıl alışırsa öyle gider dedi. Jawalarda oluyormuş bu sıkıntı. İlk şanzımanı kullanan sert kullanırsa öyle geçiyormuş. Nazik alıştırılırsa sessiz geçermiş.

    Sağlıcakla kalın.
    SAZMAN ve ByYlmzZz bunu beğendiler.

  13. #153
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir ay olmuş ben konuya yazmayalı..

    Bu bir ayın iki üç haftasında araba Kayseri'de durdu. Ustanın babası vefat ettiği için motoru toplaması biraz zaman aldı. Usta bu tip tripörtörlerin eski ustası. Zamanında sırf bunlarla uğraşırmış. Ancak zamanla bu araçlar azalınca kendi bağkurunu bile ödeyemez olmuş, bi fabrikaya işe girmiş. Dükkanıda haftasonu açıyor. Haftaiçi fabrikada çalışıyor.

    Araba tamamlanıncada benim gidişim biraz sürdü. Maddi sıkıntılar başgösterdi son dönemde. Birde benim atölye olarak kullandığım dükkanı sattı babamgil. Ben ortada kaldım. Artık bi kamyon kasası bulup onu evin arkasına koydurdum. Onu atölye olarak düzenledim. Tabi oda maddi sıkıntı çıkardı bana. Onları halledince almaya gidebildim ancak. Komple rektefe oldu. İçindeki birçok parça değişti. Eksik gördüğü herşeyi yaptırdım.

    Birkaçta Arçelik var dükkanın önünde.

    https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net...29&oe=596A9E2A

    https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net...d7&oe=592F6D94

    Ayhan usta çok iyi biri. Günlerce telefonda konuşma sonucunda nihayet tanıştık biraz çay içtik lafladık. Eskilerden bahsettik. Bu tripörtör çeşitleri var biraz. APE var Otoser var Arçelik var vs. İlk aklıma gelen bunlar. Onların hangi modelinin Kayseri'de kaç tane olduğunu bile söyledi şok etti bizi. Bikaç saat oyalandık sırf öyle şeyleri konuşuyoruz diye.

    https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net...9d&oe=5967BABB

    Yeniden orjinal motoru takınca tabi elektirik tesisatı da gerekti. Kamyona itekleyerek yükleyip sanayiye gittik. Motoru satın aldığım Ali Akbulut var. Arçelik alıp satıyor oda toplayıp. Bu Otoserin ilk elektirik tesisatını yapan ustaya götürdü beni. Ustada maşallah kafa zehir gibi. Elemana onu şöyle yap ordan çıkanı buraya tak demeyle hallettirdi işi. Ustayla baya sohbet etme fırsatımız oldu. Yanındaki elemanda arada lafa atladı tabi. Elaman diyorumda oğluda olabilir. Çekmeceleri karıştırırken ilk Otoserin elektirik projesini görmüş onu söyledi. Sene 1993den beri duruyormuş demek ki adamda. Gerçi ilk tesisatı çektirip sonra adamı unutmuşlar o ayrı mevzu.

    Böylelikle Aksaray'a ulaştık nihayet.

    https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net...91&oe=592FAEC4

    Rodaj dönemi çok önemli malum. Herkes farklı birşey diyor. Motoru sıkıştırmadan biniyorum şu ara. Gerçi geçenlerde uzak yere gittim yolda şişti motor. 20-30 dk gidemedim soğumasını bekledim. Onun dışında baya dikkatliyim. Bi sürede sadece rölantide çalıştırdım. Bi akrabam var eski jawa ustası. Rölantide çalışsın alışsın dedi onunda dediğine uydum.

    Motor beklediğimin çok üstünde. Her geçen gün daha da iyileşiyor. 70 hızı devirdim daha da sıkıştırmadım. Yüksek süratte ön sağ teker yalpa yapıyor. Rotun cıvatası bol geliyor ondan. Bi ara onuda değiştireceğim. Meğer benim orjinal motor bitikmiş ondan bana sıkıntı çıkarıyormuş.

    ATV motoru aldığıma çok pişmanım ama iş işten geçti. Ne varsa iki zamanlıda var. O ATV motorundan da araba yapma planım var dursunda. Ondan önce babama motorlu bisiklet yapacağım. Parçaları aldım inşallah birkaç güne o projem başlayacak. Onunda gelişmelerini paylaşacağım.

    Eksozda iki susturucu vardı. Geçenlerde sanayiden eve dönerken arabaları geçe geçe geliyordum. Eksozun ucu ikinci susturucudan ayrılıp yola düştü. Aralardan hızla gidişin karizması yerle bir oldu. Durup alamadımda boruyu. O düşünce farkettim sesi jawa gibi tatlı çıkmaya başladı. Bende eksozcudan ikinci susturucuyu söktürdüm. Direk boru taktı tek susturucuya. Şimdi çok daha güzel sesi var.

    Çalışma videosu çekmiştim onuda ekleyeyim.

    https://www.youtube.com/watch?v=7MbFNmVJcqg

    İnşallah bu haftaiçi muayeneye gitme niyetim var. Artık plakayıda takayım bitsin işim. Şu an için şanzıman ve lastik haricinde bi sorunu yok. Lastiğin yanakları çatlamış değiştirmek gerekebilir. Şanzıman ise viteslere kütür kütür geçiyor. Debriyaj ayarıyla çözülecek bi mevzu değil. Otoser fabrikasındaki ustayla konuştum normal o dedi. Jawa ustası dediğim akrabamla konuşurkende nasıl alışırsa öyle gider dedi. Jawalarda oluyormuş bu sıkıntı. İlk şanzımanı kullanan sert kullanırsa öyle geçiyormuş. Nazik alıştırılırsa sessiz geçermiş.

    Sağlıcakla kalın.
    üstad sonunda bitti diyebiliriz galiba.eline emeğine,ustaların emeğine sağlık maşAllah çok güzel olmuş ve her yerinden emek verildiği anlaşılıyor.
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  14. #154
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Bitti ama bende bittim. Halamın kocasıyla araba hakkında konuşurken birşeyler demişti. Eski jawa vb iki zamanlı motorların ustası.

    "Sen evde araba ne güzel oldu diye düşünürsün. Araba aşağıda yarın neremi bozsam diye düşünür. Sat kurtul." demişti. Dediğide çıkıyor. Geçen gün biraz dolaşayım demiştim. Arkadaşı gördüm sağ kapıyı açtım selam verdim. Sonra kapattım kapanmadı. Kilit mekanizması bozuldu. İple bağladım öyle duruyor bakalım. Muayeneye sokacağımda dursun şimdilik piyasada para sıkıntısı var. Arabanın muayeneninde acelesi yok. Bir iki ay böyle binerim kaçak. Sonrasına bakarız. Bazende satmayı düşünüyorum. Satıp Rus yada Jawa alma niyetim var. Bakalım hayırlısı.

  15. #155
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bitti ama bende bittim. Halamın kocasıyla araba hakkında konuşurken birşeyler demişti. Eski jawa vb iki zamanlı motorların ustası.

    "Sen evde araba ne güzel oldu diye düşünürsün. Araba aşağıda yarın neremi bozsam diye düşünür. Sat kurtul." demişti. Dediğide çıkıyor. Geçen gün biraz dolaşayım demiştim. Arkadaşı gördüm sağ kapıyı açtım selam verdim. Sonra kapattım kapanmadı. Kilit mekanizması bozuldu. İple bağladım öyle duruyor bakalım. Muayeneye sokacağımda dursun şimdilik piyasada para sıkıntısı var. Arabanın muayeneninde acelesi yok. Bir iki ay böyle binerim kaçak. Sonrasına bakarız. Bazende satmayı düşünüyorum. Satıp Rus yada Jawa alma niyetim var. Bakalım hayırlısı.
    sağlam maddi imkan yoksa her zaman emek verip her hatasını onardığın aracı malesef satıyosun.şu an maddi güçsüzlük çekmesem motorumu depoya kaldırır yeni bir motor alırdım.ama yeni bir alet alacaksam eldekini çıkarmam gerek
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  16. #156
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    İşte aslında bu birazda ters orantılı. Sağlam maddi imkanı olan insanında böyle şeylerle uğraşacağını sanmıyorum. Ha uğraşan belki çıkar istisna olur ama genel olarak durum böyledir. Olmayınca da böyle uğraşmak ayrı keyifli ayrı güzel. Zor ulaşılan zor yapılan her daim daha değerli oluyor.

  17. #157
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte aslında bu birazda ters orantılı. Sağlam maddi imkanı olan insanında böyle şeylerle uğraşacağını sanmıyorum. Ha uğraşan belki çıkar istisna olur ama genel olarak durum böyledir. Olmayınca da böyle uğraşmak ayrı keyifli ayrı güzel. Zor ulaşılan zor yapılan her daim daha değerli oluyor.
    emek verip birşeyleri becerebilmenin tadı taaa çocukluğumdan beri aynı hala birşeyleri yaparken tamir ederken inanılmaz haz alıyorum.motorumu da daha bir hafta oldu bitireli ve her marşına bastığımda sanki şehir fethedermişçesine gururlanıyorum
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  18. #158
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    O durumu çok iyi anlıyorum. Bugün akşama kadar civcivle dolaştım. Her gittiğim yerde aynı sorular. "Ben yapmadım aslında arabaydı ben eski aldım topladım" gün içinde en çok verdiğim cevap. :D
    ByYlmzZz bunu beğendi.

  19. #159
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Araç ne alemde geziyormusunuz sorun varmı

  20. #160
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı tr100a adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araç ne alemde geziyormusunuz sorun varmı
    Hiç bi sıkıntısı yok. Motoru söktüğüm 2 aylık süreçte sürekli otosere biniyorum. Çok memnunum


8. sayfa BirinciBirinci ... 678910 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)