Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 ... SonuncuSonuncu

Otoser- Civciv

    REKLAM ALANI
  1. #101
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Aksaray düz. Pek bayır yok. Sadece bizim eve çıkarken bi rampa var. Ordada 4. viteste orjinal motoruyla zorlamıştım. Son sürat çıkarken birden stop etti. Bikaç kez denedim böyle. Hepsinde aynısını yaptı. Şişti heralde sıkışınca.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:48 ----------

    Bilgisayarda eski resimlere bakarken buldum bunuda ekleyeyim burda hatıra olsun. Civcivi ilk aldığım günlerde akü şarj yapmıyormuş ben bilmiyordum. Halama çay içmeye geldim. Sonra bi turlamak için geri aşağı indim ki çalışmıyor. Gün boyu marş yapa yapa olan aküyü de bitirmişim. Halama gelirken lambaları yakınca da hiç kalmamış. Gece vakti arkadaşı çağırmıştım takviye atmıştı. Buda ilk arıza macerası olarak kalmış. Halamınkızı balkondan çekmiş.

    Arabanın büyüklüğüde belli oluyor yandakinden.

    SAZMAN bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102

    Üyelik
    01 Ağustos 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    150-100-49cc
    hey masallah cok seker gozukuyor

    iridium buji,acik hava filtreside oneririm bu yavru icin. 250cc demissiniz ama cg motorlarda markadan markaya performans degisiyor sanirim. yeni triportor lastigi yakisabilir . motostar firmasina bi bakin derim dereceli egzantrikten 250ve fazlasi var cc ve after market parcalar.

  3. #103

    Üyelik
    21 Eylül 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    peugeot speedfight 2
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aksaray düz. Pek bayır yok. Sadece bizim eve çıkarken bi rampa var. Ordada 4. viteste orjinal motoruyla zorlamıştım. Son sürat çıkarken birden stop etti. Bikaç kez denedim böyle. Hepsinde aynısını yaptı. Şişti heralde sıkışınca.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:48 ----------

    Bilgisayarda eski resimlere bakarken buldum bunuda ekleyeyim burda hatıra olsun. Civcivi ilk aldığım günlerde akü şarj yapmıyormuş ben bilmiyordum. Halama çay içmeye geldim. Sonra bi turlamak için geri aşağı indim ki çalışmıyor. Gün boyu marş yapa yapa olan aküyü de bitirmişim. Halama gelirken lambaları yakınca da hiç kalmamış. Gece vakti arkadaşı çağırmıştım takviye atmıştı. Buda ilk arıza macerası olarak kalmış. Halamınkızı balkondan çekmiş.

    Arabanın büyüklüğüde belli oluyor yandakinden.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...d4&oe=5923227A
    4 Zaman lı Motor İyidir Ya Evet 2 Zamanlı Kadar Güçlü Olmayabilir Ama Motor Sişmez :D Elinize Sağlık Hocam :D

  4. #104
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    unoturbo önceki motorda hava filtresi almıştım. Kenarda duruyor açık hava filtresi. Onun ne gibi faydası olur bana? Sesi değişiyor. O bujinin nasıl faydası olur ?

    Aksaray'da bi motor ustası var. Eskiden mobilette tarzı motorları kurcalar hızlandırırdı. Şimdi o tip toplama motorların devri geçtiğinden CG motorlara modifiye yapıyormuş. Bende çocukluğumdan tanırım adamı. İşler bitince bi ara onun yanına gitmeyi düşünüyorum. Performanstan memnun kalmazsam motora bi ayar çektireceğim artık.

    Yigit Emre peki dört zamanlı hararet yapınca ne oluyor? İki zamanlıda şişince bekliyoruz soğuyunca devam ediyoruz. Dört zamanlıda hareret yaptığını nerden anlarım? Yada yapmadan önce farkedip önlem alabilir miyim?

    Bu arada diferansiyel Ankara'dan geldi. İnşallah cumartesi günü boşum. Cumartesi günü emminin orda parçalar uydurulacak. Pazar günüde diferansiyeli toplama niyetim var. Bir an önce bitirmem lazım artık. Babam arabayı sattı gözü civcive dikti. Bi an önce bitir bineceğim diyor.


  5. #105

    Üyelik
    01 Ağustos 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    150-100-49cc
    Arabalardan örnek vereyim araç benzinde kullanılıyor ise hava filtresinden sicak hava degilde soğuk hava gelmesi verimi arttırır. okuduguma göre benzinde kullaniyorken araç durmadan soğuk hava ister diye biliyorum. Ondan dolayı araçların tampon,far vb gibi alternatif yerlerine hava delikleri açıp içerdeki soğuk havayı yönlendiriyorlar.Mesela hava filtresini arabanın motorunda durmadan sıcak hava alan ve etrafı sıcak olan bi yere koymak var veya motorun sıcağından uzak şekilde ısıcam yalıtılmış bir malzeme ile ucunda hava filtresi ve soğuk hava alması aracın gidişinde ki verimi ciddi etkiliyor.

    Bujiyi internette araştırırsanız çok daha iyi olur ama oda etkiliyor kesinlikle ve kabloda ngk marka olursa süper olur.
    Dediğiniz adama kesin gidin bence bu motorlarda güzel potansiyeller var çünkü

  6. #106
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Motor eğer rüzgar alabilecek bir yerde ise pek haralet yapacağını sanmam ama haraleti ölçseniz güzel olur. Motor hava soğutmalı olduğu için araçlardaki gibi soğutma suyu sıcaklığından ölçemezsiniz. Ama aynı ısı müşürlerinden temin edip bir şekilde motor yağına temas ettirirseniz motor yağ sıcaklığından motorun sıcaklığını ölçersiniz.
    https://www.google.com.tr/search?q=y...EMhQpxm-1lM%3A
    Hatta ve hatta motor yağ tıpasına doğrudan geçebilecek bir ısı müşürü bulursanız çok kolay olur. Bence yağ tıpasını söküp kaç metrik ise oto yedek parçacıları dolaşıp ısı müşürlerine bakabilirsiniz

  7. #107
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Klasik tel.jant müthiş durur bunda.

  8. #108
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    unoturbo kamyonlardaki intercooler o işe yarıyor. Motora girecek havayı soğutup veriyor turboya. Yüksek verimli ateşleme sağlıyor. Bende motordan biraz uzak hava filtresi. Açık hava filtresini halamınoğlu takmıştı motoruna. Motorun sesi kötü olmuştu bağırmaya da başlamıştı. Birde onda fazla havayı süzen şey yok. Motora zarar verebilir. Eski rusların yağlı filtresi var en iyisi onu kullanmam. Eski motoruna onuda almıştım kaldı öyle.

    Kamyondan biliyorum yağlı filtrenin güzelliğini. Hiç tıkandığını bilmem. Motora bi zararıda yok. Bi ara deneyeyim onuda.

    Mucit23 alttan ve yandan rüzgar alır. Ama tabi motorsikletlerdeki gibi direk karşıdan almaz rüzgarı. O yağ tapasına takma fikri güzel. Tornacıya diş açtırırım. Tofaş grubunun filan bulup takarım artık. Yada kamyonlara sonradan takılan civalı saatler var. Ondan birini takayım.

    Bu motorların en iyi çalışma ısısı kaç derece oluyor ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:08 ----------

    Yürekçe onu nerden bulacaz. Niyetim büyükçe bi atv jant ve lastiği.

  9. #109

    Üyelik
    01 Ağustos 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    150-100-49cc
    O ses havayı emiş sesi oluyor ondan öyle de taşlı topraklı alanlarda kullanacaksanız tavsiye etmem,dediğiniz gibi tozu toprağı çeker . Tozlu alanlara cikacaginiz hiç aklıma gelmemişti kusura bakmayın bence bu araca en iyi jant lastik flansla 12inc sac jant takın ortalara tas kapak ve 145-155taban lastik yada uyan ne varsa. ATV lastiği gelince oda aracın performansını kisacak çünkü

  10. #110
    frosen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    daelım s3 + yamaha mt 25
    Hava soğutmalı motorlarda 230 derece dıye bılıyorum ww kaplumbağalarda oyle ama bunun makınesı 2t bıraz farklı olabılır. 4 zamanlılar sıcağı bı nebze daha severler o yüzden peteklerı 2 t motorlardan azdır mesela cup sılındırı ve mz motorun sılındırını duşunun. 2 t motorlar serınde daha ıyı calısır. bu yüzden fan ve cercevesını yerlestırırken buna dıkkat edın. takıpteyım cok güzel oluyor.

  11. #111
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Alıntı frosen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava soðutmalý motorlarda 230 derece dýye býlýyorum ww kaplumbaðalarda oyle ama bunun makýnesý 2t býraz farklý olabýlýr. 4 zamanlýlar sýcaðý bý nebze daha severler o yüzden peteklerý 2 t motorlardan azdýr mesela cup sýlýndýrý ve mz motorun sýlýndýrýný duþunun. 2 t motorlar serýnde daha ýyý calýsýr. bu yüzden fan ve cercevesýný yerlestýrýrken buna dýkkat edýn. takýpteyým cok güzel oluyor.
    Dostum yanlış biliyorsun. Yada 230 derecenin nasıl birşey olduğunu bilmiyorsun. ☺ 230 Fahrenayt desen aanlarım ama o motor 230 derecede yanar kavrulur. Blok sıcaklığı genellikle 100 dereceyi geçmez. Fakat egzoz manifoltunun olduğu bölge baya ısınır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:51 ----------

    Ekleme:
    Motor bloğu genellikle 80 ile 120 derece arasında çalışırki bu ortam sıcaklığına göre değişir. Aşırı sıcak havalarda motor çok sıkıştırılırsa 120 dereceye kadar çıkabilirki bu sınır bir değerdir. Fakat Egzoz manifoltunun olduğu bölge baya ısınır. Söylediğiniz gibi 230 dereceleri görebilir. Bu yüzden bu bölgenin rüzgar alması motorun ömrü açısından oldukça önemlidir.

  12. #112

    Üyelik
    21 Eylül 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    peugeot speedfight 2
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    unoturbo kamyonlardaki intercooler o işe yarıyor. Motora girecek havayı soğutup veriyor turboya. Yüksek verimli ateşleme sağlıyor. Bende motordan biraz uzak hava filtresi. Açık hava filtresini halamınoğlu takmıştı motoruna. Motorun sesi kötü olmuştu bağırmaya da başlamıştı. Birde onda fazla havayı süzen şey yok. Motora zarar verebilir. Eski rusların yağlı filtresi var en iyisi onu kullanmam. Eski motoruna onuda almıştım kaldı öyle.

    Kamyondan biliyorum yağlı filtrenin güzelliğini. Hiç tıkandığını bilmem. Motora bi zararıda yok. Bi ara deneyeyim onuda.

    Mucit23 alttan ve yandan rüzgar alır. Ama tabi motorsikletlerdeki gibi direk karşıdan almaz rüzgarı. O yağ tapasına takma fikri güzel. Tornacıya diş açtırırım. Tofaş grubunun filan bulup takarım artık. Yada kamyonlara sonradan takılan civalı saatler var. Ondan birini takayım.

    Bu motorların en iyi çalışma ısısı kaç derece oluyor ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:08 ----------

    Yürekçe onu nerden bulacaz. Niyetim büyükçe bi atv jant ve lastiği.
    Sen Ne kadar Soğutsanda Motor Optimum Isı Sında Çalışır Buda Parçaların Ömrünü Uzatan Bir Etkendir Sen Bence Tak Bi Ortalama Bir Araba Radyatör Fanı Rahat Et :D Aracın İçine Bir Tane Tuş Koycaksın O Senin Radyatörü Çalıştırma Na Yaricak Valla Sistem Güzel Oldu Gibi Araçın Motorunun Altına Bir Sac Levha Yapsan Motora Yoldaki Pisli Çamur Bulaşmaz Kolay Gelsin Hocam Devamını Bekliyoruz.

  13. #113
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    route=product/product&product_id=1243

    Buradan bakiniz

  14. #114
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Unoturbo Benim bu araçla amacım zaten dağ bayır gezmek. Ben boş vakitlerimde genelde şehirden kaçıyorum. Eskiden halı yıkama işi yapardım. Koltuğun arkasında çöp şiş olurdu her daim. En ufak boş vakitte hemen çıkardım dışarıya. Bi dağ bayır bulurdum. Yakardım ufak tefek tahtaları. Hemen oracıkda bi mangal. Hayat bana güzel. Kütahya'da üniversitedeydim. Bi sırt çantam vardı. İçinde kendi yaptığım ufak bi mangal. İki tane şiş. Birde çaydanlıktan bozma semaver. Sabah güneş doğmadan Kaleye çıkardım. Bi ateş yakardım. Çay içerdim şehri seyrederdim. Öğlene doğru yemek yapardım filan. Kafa dinlerdim. Bu araçla da onu yapma niyetim var. Alacağım oltamı, semaverimi, mangalımı. Çıkıp gideceğim uzaklara. Gerekirse birde çadır üstüne. Şehir gürültüsünden iş stresinden uzaklaşacağım. Yani o yollara o hava filtresi olmaz. O lastiğinde olacağını sanmıyorum. Dişli atv lastiği isteme sebebim bu anlattıklarım.

    Frosen son kısmı takip etmemişsin anlaşılan. Orjinal motoru 2t idi. Şimdi üstünde 4t motor var.

    Mucit23 eksoz çıkışına el değilmiyor. Aşırı ısınıyor dediğin gibi. Onun dışına bi muhafaza yapıp o sıcaklığı kaloriferde kullanmayı düşünüyorum.

    Yigit Emre fan için şarj dinamosunu ölçmek lazım önce. Ona göre takılır artık. Aklımda ki bir başka fikirde ön tamponun düz kısmını açmak. Arkasına bi davlumbaz yapmak. Geri önünü file gibi birşeyle güzel gözükecek halde kapatacağım. Bi hava hortumu ile direk bloğa veririm çıkışını. Yani atıyorum 100 birim yerden havayı toplayıp 10 birim yerden üfürecek.

    Yürekçe yolladığın adrese bakamadım.

  15. #115

    Üyelik
    21 Eylül 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    peugeot speedfight 2
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Unoturbo Benim bu araçla amacım zaten dağ bayır gezmek. Ben boş vakitlerimde genelde şehirden kaçıyorum. Eskiden halı yıkama işi yapardım. Koltuğun arkasında çöp şiş olurdu her daim. En ufak boş vakitte hemen çıkardım dışarıya. Bi dağ bayır bulurdum. Yakardım ufak tefek tahtaları. Hemen oracıkda bi mangal. Hayat bana güzel. Kütahya'da üniversitedeydim. Bi sırt çantam vardı. İçinde kendi yaptığım ufak bi mangal. İki tane şiş. Birde çaydanlıktan bozma semaver. Sabah güneş doğmadan Kaleye çıkardım. Bi ateş yakardım. Çay içerdim şehri seyrederdim. Öğlene doğru yemek yapardım filan. Kafa dinlerdim. Bu araçla da onu yapma niyetim var. Alacağım oltamı, semaverimi, mangalımı. Çıkıp gideceğim uzaklara. Gerekirse birde çadır üstüne. Şehir gürültüsünden iş stresinden uzaklaşacağım. Yani o yollara o hava filtresi olmaz. O lastiğinde olacağını sanmıyorum. Dişli atv lastiği isteme sebebim bu anlattıklarım.

    Frosen son kısmı takip etmemişsin anlaşılan. Orjinal motoru 2t idi. Şimdi üstünde 4t motor var.

    Mucit23 eksoz çıkışına el değilmiyor. Aşırı ısınıyor dediğin gibi. Onun dışına bi muhafaza yapıp o sıcaklığı kaloriferde kullanmayı düşünüyorum.

    Yigit Emre fan için şarj dinamosunu ölçmek lazım önce. Ona göre takılır artık. Aklımda ki bir başka fikirde ön tamponun düz kısmını açmak. Arkasına bi davlumbaz yapmak. Geri önünü file gibi birşeyle güzel gözükecek halde kapatacağım. Bi hava hortumu ile direk bloğa veririm çıkışını. Yani atıyorum 100 birim yerden havayı toplayıp 10 birim yerden üfürecek.

    Yürekçe yolladığın adrese bakamadım.
    Egzoz Dan Isıtma Güzelmiş Ama Hava Filtresi Olayını Anlamadım Hava Filtresi Takılı Olmadan Dağa Bayıra Çıkmak Motorun Ömrünü Çok Azaltır Ve Fazla Yakıt Yakıp Yakamadığı Yakıtı Egzoz Tan Atar Bu Da Boş Yere Masraf Olur.Sen Dağ Bayır Vur Civciv i Ama Filtresiz Kullanma Yağ Filtresi Hava Filtresi Bakımının Zamanını Geçirme Motorsiklet Motoru Olduğundan Kamyona Göre Çok Daha Hassas Dır. Kolay Gelsin Hocam :D

  16. #116
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Soğutma için davlumbaz fikri güzel bence iş görür

  17. #117
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Yigit Emre hızlı okurken aradaki bi harfi atlamışsın sanırım. O yollara o hava filtresi olmaz demiştim. Açık hava filtresinden bahsederken. Şu an orjinal hava filtresi takılı. CGnin orjinali yani. Elimde birde IZH Planet yağlı hava filtresi var. Yağlıyı da takmayı düşünüyorum o daha iyi süzer havayı. Hemde eskimez.

    tr100a kış gününde sorun olmaz sanırım. Onu artık en sona bırakayım. Yapılacak işler belli. Sıralamada soğutma en son sırada olsun.

    Konuya devam edeyim.

    Bugün boştum. Malzemeleri kamyona yükledim doğruca emminin yanına. Biraz düşündü flanş al gel dedi. Gittim hurdalığa. İstenilen ölçüde bulamadım yakın bi ölçü aldım.





    Aldım gittim emmi keşke almasaydın dedi. Flanşsız yapacak bi çözüm yolu bulmuş. Bir cm kısalmış olacak dingil arası mesafe. Ama daha sağlam olacak. O bir cmyide artık makasları takarken ayarlayacam bi şekilde. Onu o zaman çözeceğim henüz düşünmedim.

    Diferansiyelin kapakları söktüm. Emmi borunun ucuna kaynattı onları. Tabi direk yerine koy kaynak olmuyor. Biraz torna birazda spiral ile kesti biçti. Vida deliklerini denkgetirdi. Sonrada güzelce kaynattı. Ölçüsüne göre ayarladık beraber.







    Dış kısım tamam. Önemli olan iç kısım. Orjinal milin frezesi yeni diferansiyele uymuyor. Ona uygun frezeli mil almıştım. Ortadan ikiye kesti emmi. Her iki milinde ucundaki diferansiyele gelen yerlerini kesip uclarına yeni frezeleri kaynattı. Önce tornada ucunu tabiri caizse dişi erkek olarak ayarladı. (Elektirikde dişi fiş erkek fiş var ya ondan öyle örnek verdim. Kötü niyetim yok. ) Freze ve mil birbirine girincede önce kaynattı sonrada tekrar düzledi tornada.





    Denedik oldu. Sonra malzemeleri toplayıp eve geldim. Geçerken her zamanki gibi hırdavatçıya uğrayıp biraz dayson biraz civata somun vs aldım. Toplarken lazım olacak.









    Vee mutlu son. Diferansiyeli tekrar topladım. Yarın pazar. İnşallah yarın yerine takacağım. Karbüratörü filanda halledersem yarın yürütüp deneme niyetim var.

    SAZMAN bunu beğendi.

  18. #118
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Birkaç gündür foruma uğrayamadım.

    Forumun bu kısmına bir göz gezdirdim. Onlarca bitmeyen proje var. Biten çok güzel işlerde var. Ama çok çok az ne yazık ki. Kimisinde sadece fikir olarak kalmış. Kimi tamamlamamış. Bende bazen pes edecek duruma geliyorum. Ancak benim projem Allah'tan bi mani olmazsa biten projelerden olacak.

    Pazar günü diferansiyeli yerine takıp denemeye niyetlenmiştim. Pazar sabahı uyandığımda pencereden bakınca gördüğüm manzara buydu.



    Dükkana gittim. Hava da pek soğuk. Hiç çalışılacak gibi değil. Dükkanın önüde şu şekilde. Yani araba da çıkmaz ordan toplasam bile. Diferansiyeli yerine takmakla bitmiyor iş. Zaten bu diferansiyel birer cm kısa. Makasları yamultup yerine takmam lazım. O baya uğraştıracak. Sonra fren hortumları takılacak el freni teli takılacak filan baya ince iş. El girmiyor oralara zor oluyor. Sözün özü hiç çalışasım gelmedi. Birde baya çok kar var. Çocukluktan kalma başka bir hayali gerçekleştireyim dedim. Yeri burası değil ancak yine de yazayım. Konuya birşeyler eklemiş olayım.

    Bizim apartmanda çocuk olarak kardeşim ve halamınoğlu Berat var. İkisinide çağırdım gelin işimiz var diye. Elde artık alet edavat var. Birazda el becerisi var. Çocukları sevindireyim dedim. Hemde yanımda dursunlar birşeyler öğrensinler. Ellerinde tablet birşeyden haberleri yok. Ben o yaştayken ohoo

    Ormanlık bir alana ağaç ev yapmak için kavak almıştık arkadaşla. Sonra arkadaş yan çizdi bende tek başıma yapamamıştım. O zamandan kavak ağacı kalmıştı bodrumda. Onları getirdi çocuklar. Kızak için onları kestim.



    Birde eski ütü masası buldum bodrumda. Onuda parçaladım demir daha iyi kayıyor.





    Bunları birleştirdim. Ancak direksiyonda lazım buna. Direksiyonsuz kızak bir işe yaramıyor. Ortadaki tahta sayesinde direksiyon yapacağım.



    Dükkanda bulduğum bi demiri büküp direksiyon için bi parça daha yaptım oraya. İyi kaysın diyede boyadım paslıydı.



    Denedik güzel.



    Biri kardeşime biri Berat'a. Hesapta onlara yapmıştım. Ama işler öyle gitmedi.



    Arka mahallede bir yol var. Rampa biraz. Pek araba geçmez. Oraya gittik çocuklarla. Sonra diğer amcaoğlu halaoğlu derken çocuklar binemedi kızağa. Hep biz bindik. 2-3 kişi bindik başlarda. Sonra abarttık bir kızağa 6 kişi bindik. Sonra birinin ön tarafı söküp öbürüne bağladık tır oldu. Tır ehliyetim olduğu için ben sürdüm o şekilde de baya bindik. Bizi gören mahalleli tepsiyi leğeni kapıp geldi. 20 kişiye yaklaştı kayan ekip. Tabi onların tepsi ile leğen ile gittiği yolun iki katı yolu gidiyorduk kızakla. Yolun sonunda duvar var o olmasa daha gideceğiz. Duvara vurmamak için son anda direksiyonu kırıyorum hepsi yuvarlanıyor. Eğlenceli gündü. Özlemişim karda oynamayı. Yaşıma pek yakıştıran olmasa da. Onun videosunuda atayım.

    https://www.facebook.com/Otukenli68/posts/1076924862418674?notif_t=like¬if_id=14839062693 77154

    ...

    Esas konuya döneyim.

    Hafta içi vakit buldukça ufak ufak topladım diferansiyeli. Frenleride ayarladım. Bu akşam hepsi bitti. Tamam dedim yarın gündüz bi deneyeyim artık.





    Eve çıktım yemek yiyip aşağı indim ki yine manzara böyle. Yarım saat önce tertemizdi ortalık.



    Yollar kapanmaya başlamış. Evin önünde rampayı araçlardan çıkamayanlar oluyor. Bazısı ters yoldan geri dönüyor. Yarın deneyecektim tüm hevesim kursağımda kaldı yine. Sonra dedim amcaoğluna. "Gel lan bi çılgınlık yapalım" diye. Dükkandan çıkardık çalıştırdım.





    Silecek dişlisi sıyrıldı. Biraz dolandık önümüzü göremez hale gelince döndük. Aracın gidişi mükemmel olmuş. 4-5 vitesi kullanamadım karın üstünde. İlk üç viteste de hızı iyi. Eskisinden daha hızlı. Tek sorunu teklemesi. Karbüratör değiştirdim yine düzelmedi. Bu tekleme işine bi çözüm bulmam lazım. Birde hava benzin ayarını yapmadım. Ondan dolayı yüksek devirde boğuluyor.

    İki de video çektim. Yüklemeyi becerebilirsem onuda buraya koyayım.
    SuleymanE ve -ZERO- bunu beğendiler.

  19. #119
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    civcive maşallah ama kızakta fena gidiyor elinden her iş geliyor keşke çorlu'ya yakın olsan seninle güzel anlaşırdık

  20. #120
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    valla helal olsun bıkmadan usanmadan iyi uğraşıyorsunuz


6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)