Çok güzel fikir ancak öyle bi düzen muayeneden geçmez sanırım. Onun normal araçlardaki gibi olanı olsa daha iyi olur. Bi araştırayım onu.
Artık bi ayar çekilecek ona. Elimde zaten hem şarz hem marş dinamosu olan bi parça var eski motordan çıkma. Onu takarsam gerektiğinde elektirikli araç gibi bile kullanabilirim. Çalışmadığında filan yani. Hemde şarz işini halletmiş olurum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------
Devam edeyim konuya.
Motor konusunda çok kararsız kaldığım durumlar oldu. İki zamanlı motor iyidir hoştur diyordum da bikaç arızadan sonra sinirlendim. Platin ayarı ayrı dert yağlı benzini ayrı dert. Dibinde benzin kalır yağ dibe çöker karbüratör sıkıntı çıkarır. Bıktım iyice. Ufak bi arızada Kayseri'den parça alıyorum. Usta zaten bulamıyorum kendim ne yaparsam. Bi gün iyice güçten düştü. Platin ayarı bozulmuş. Aksaray'da ne kadar usta varsa gezdim. Jawa MZ gibi iki zamanlılara bakan ustalar bile biz bundan anlamayız dedi geçti.Kayseri'den usta aradım. Motoru getirmen lazım dedi. Her arızada ben motor söküp götüremem. Kaldı ki benim bununla şehirlerarası yol yapma hayalim var. Akşam eve geldim bayağı sinirlendim. Gaza sonuna kadar bastım. Kayış koptu.
Bu motorla olmayacak dedim araştırmaya başladım.
Seçeneklerden biri Ankara'da Başkent freze. Onda bi çok parça var hobi amaçlı utv buggy atv yapanlar için. Ankara'da arkadaşın yanındayken oraya da gittim. 15 hp motor var. Jenaratörlerde olan motorlardan. 5 hp de var ben direk en büyüğüne baktım. O motoru alınca şanzımanda lazım. Adamda var. O motora uygun diferansiyel porya fren kaliperleri jant vs derken çok parça gerekiyordu. Komple yeniden toplamak lazım arka düzeni yani.
İnternetten çıkma motorlara baktım. Aklımda cg motor var. Çin malı parça ve usta sıkıntısı yok. Aslında çin malı diyince dandik geliyor. Çin malına da karşıyım. Ancak birazda mecburiyet var. Çünkü günümüzde parçası en ucuz olan o. 600 cc kawasaki de koyabilirim ama onun parçasını bulmak ustasını bulmakda orjinal motorundaki gibi olacak. 250 cc atv motoru buldum geri vitesli. Geri vites işi sonradan uydurulmuş aslında. Bildiğimiz tek silindir 250 cc çin malı motor. Markası belirsiz bi tarafta RMZ yazıyor bi tarafta da Kanuni. 1500 lira dedi adam. Konya'daymış. Şanzımanı
üstünde ve şaftlı. Yani direk yerine takabilirim diye düşündüğüm için onu aldım. Konya'dan akrabalarım benimle aynı ambar işini yapıyor. Onlara bıraktırdım geldi elime.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...f8&oe=58D9C974
Eski motoru söktüm. Motoru tutan demirparçayıda çıkardım. Yeni motora yeni parça yapmak lazım. Bi aksilik olursa eski motorun düzenini bozmak istemiyorum. Muayeneden geçmeme vb durumlarda geri eskisini takarım.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...7a&oe=59213B73
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...d5&oe=58E9A952
Buda eski motoru.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...e4&oe=58E22356
Motoru tutan parça.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...85&oe=591CC579
Eski ve yeni yanyana.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...da&oe=58E16EF6