Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 ... SonuncuSonuncu

Otoser- Civciv

    REKLAM ALANI
  1. #81
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Çok güzel fikir ancak öyle bi düzen muayeneden geçmez sanırım. Onun normal araçlardaki gibi olanı olsa daha iyi olur. Bi araştırayım onu.

    Artık bi ayar çekilecek ona. Elimde zaten hem şarz hem marş dinamosu olan bi parça var eski motordan çıkma. Onu takarsam gerektiğinde elektirikli araç gibi bile kullanabilirim. Çalışmadığında filan yani. Hemde şarz işini halletmiş olurum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------

    Devam edeyim konuya.

    Motor konusunda çok kararsız kaldığım durumlar oldu. İki zamanlı motor iyidir hoştur diyordum da bikaç arızadan sonra sinirlendim. Platin ayarı ayrı dert yağlı benzini ayrı dert. Dibinde benzin kalır yağ dibe çöker karbüratör sıkıntı çıkarır. Bıktım iyice. Ufak bi arızada Kayseri'den parça alıyorum. Usta zaten bulamıyorum kendim ne yaparsam. Bi gün iyice güçten düştü. Platin ayarı bozulmuş. Aksaray'da ne kadar usta varsa gezdim. Jawa MZ gibi iki zamanlılara bakan ustalar bile biz bundan anlamayız dedi geçti.Kayseri'den usta aradım. Motoru getirmen lazım dedi. Her arızada ben motor söküp götüremem. Kaldı ki benim bununla şehirlerarası yol yapma hayalim var. Akşam eve geldim bayağı sinirlendim. Gaza sonuna kadar bastım. Kayış koptu. Bu motorla olmayacak dedim araştırmaya başladım.

    Seçeneklerden biri Ankara'da Başkent freze. Onda bi çok parça var hobi amaçlı utv buggy atv yapanlar için. Ankara'da arkadaşın yanındayken oraya da gittim. 15 hp motor var. Jenaratörlerde olan motorlardan. 5 hp de var ben direk en büyüğüne baktım. O motoru alınca şanzımanda lazım. Adamda var. O motora uygun diferansiyel porya fren kaliperleri jant vs derken çok parça gerekiyordu. Komple yeniden toplamak lazım arka düzeni yani.

    İnternetten çıkma motorlara baktım. Aklımda cg motor var. Çin malı parça ve usta sıkıntısı yok. Aslında çin malı diyince dandik geliyor. Çin malına da karşıyım. Ancak birazda mecburiyet var. Çünkü günümüzde parçası en ucuz olan o. 600 cc kawasaki de koyabilirim ama onun parçasını bulmak ustasını bulmakda orjinal motorundaki gibi olacak. 250 cc atv motoru buldum geri vitesli. Geri vites işi sonradan uydurulmuş aslında. Bildiğimiz tek silindir 250 cc çin malı motor. Markası belirsiz bi tarafta RMZ yazıyor bi tarafta da Kanuni. 1500 lira dedi adam. Konya'daymış. Şanzımanı
    üstünde ve şaftlı. Yani direk yerine takabilirim diye düşündüğüm için onu aldım. Konya'dan akrabalarım benimle aynı ambar işini yapıyor. Onlara bıraktırdım geldi elime.



    Eski motoru söktüm. Motoru tutan demirparçayıda çıkardım. Yeni motora yeni parça yapmak lazım. Bi aksilik olursa eski motorun düzenini bozmak istemiyorum. Muayeneden geçmeme vb durumlarda geri eskisini takarım.





    Buda eski motoru.



    Motoru tutan parça.



    Eski ve yeni yanyana.

    SAZMAN bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82

    Üyelik
    21 Eylül 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    peugeot speedfight 2
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel fikir ancak öyle bi düzen muayeneden geçmez sanırım. Onun normal araçlardaki gibi olanı olsa daha iyi olur. Bi araştırayım onu.

    Artık bi ayar çekilecek ona. Elimde zaten hem şarz hem marş dinamosu olan bi parça var eski motordan çıkma. Onu takarsam gerektiğinde elektirikli araç gibi bile kullanabilirim. Çalışmadığında filan yani. Hemde şarz işini halletmiş olurum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------

    Devam edeyim konuya.

    Motor konusunda çok kararsız kaldığım durumlar oldu. İki zamanlı motor iyidir hoştur diyordum da bikaç arızadan sonra sinirlendim. Platin ayarı ayrı dert yağlı benzini ayrı dert. Dibinde benzin kalır yağ dibe çöker karbüratör sıkıntı çıkarır. Bıktım iyice. Ufak bi arızada Kayseri'den parça alıyorum. Usta zaten bulamıyorum kendim ne yaparsam. Bi gün iyice güçten düştü. Platin ayarı bozulmuş. Aksaray'da ne kadar usta varsa gezdim. Jawa MZ gibi iki zamanlılara bakan ustalar bile biz bundan anlamayız dedi geçti.Kayseri'den usta aradım. Motoru getirmen lazım dedi. Her arızada ben motor söküp götüremem. Kaldı ki benim bununla şehirlerarası yol yapma hayalim var. Akşam eve geldim bayağı sinirlendim. Gaza sonuna kadar bastım. Kayış koptu. Bu motorla olmayacak dedim araştırmaya başladım.

    Seçeneklerden biri Ankara'da Başkent freze. Onda bi çok parça var hobi amaçlı utv buggy atv yapanlar için. Ankara'da arkadaşın yanındayken oraya da gittim. 15 hp motor var. Jenaratörlerde olan motorlardan. 5 hp de var ben direk en büyüğüne baktım. O motoru alınca şanzımanda lazım. Adamda var. O motora uygun diferansiyel porya fren kaliperleri jant vs derken çok parça gerekiyordu. Komple yeniden toplamak lazım arka düzeni yani.

    İnternetten çıkma motorlara baktım. Aklımda cg motor var. Çin malı parça ve usta sıkıntısı yok. Aslında çin malı diyince dandik geliyor. Çin malına da karşıyım. Ancak birazda mecburiyet var. Çünkü günümüzde parçası en ucuz olan o. 600 cc kawasaki de koyabilirim ama onun parçasını bulmak ustasını bulmakda orjinal motorundaki gibi olacak. 250 cc atv motoru buldum geri vitesli. Geri vites işi sonradan uydurulmuş aslında. Bildiğimiz tek silindir 250 cc çin malı motor. Markası belirsiz bi tarafta RMZ yazıyor bi tarafta da Kanuni. 1500 lira dedi adam. Konya'daymış. Şanzımanı
    üstünde ve şaftlı. Yani direk yerine takabilirim diye düşündüğüm için onu aldım. Konya'dan akrabalarım benimle aynı ambar işini yapıyor. Onlara bıraktırdım geldi elime.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...f8&oe=58D9C974

    Eski motoru söktüm. Motoru tutan demirparçayıda çıkardım. Yeni motora yeni parça yapmak lazım. Bi aksilik olursa eski motorun düzenini bozmak istemiyorum. Muayeneden geçmeme vb durumlarda geri eskisini takarım.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...7a&oe=59213B73

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...d5&oe=58E9A952

    Buda eski motoru.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...e4&oe=58E22356

    Motoru tutan parça.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...85&oe=591CC579

    Eski ve yeni yanyana.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...da&oe=58E16EF6
    Abi Zaten Çin Malı Motor Blok Ları Nın Hepsi Aynı Fabrikada Üretilip Sadace Marka Logosu Basıp Kullanıyolar Oyüzden Hiç Kanuniye Filan Bulaşma Derim Bu Arada Eski Motoru Ne Yapmayı Düşünüyorsun Satacaksan Belki Alabilirim :D Kolay gelsin

  3. #83
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Orjinal olduğu için onu saklamayı düşünüyorum. Motor lazımsa aynı markadan bulabilirim. Bu arabayı aldığım adam bu tripörtörün ticaretini yapıyor. Arçelik olanı alıp satıyor. Bazı insanlar dekor amaçlı aldığından motor vb şeyler var adamın elinde.

  4. #84
    banno1957 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Motoran Xv 250(Satıldı) - Yamaha R25
    Evet İzmir'deyim , baba tarafım Aksaray'lı ben 3 yaşımdayken buraya taşınmışız , ilanını gördüm satmaya karar vermişsin https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...79859778/detay

  5. #85
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Aksaray'da nerelisin? Köy mahalle?

    Her gittiğim yerde sat bunu diyen oluyor. Eş dost arkadaşda sat diyip duruyor. Satılmayacak bi fiyatla koydum internete. Alan olursa da satarım başka bi otoser bulurum.

    Bugün o ilanı gören biri aradı. İnternetteki başka bi otoser vardı onu almış. Onunki 98 model iki zamanlı iki silindir 350 cc motordu. Son çıkanlar öyleydi otoserin. Motorundan verim alamayınca dizel lombardini koymuş 5.5luk. 1 ton yükü çekiyormuş. 80-90 hızı görüyormuş. Onu dinleyince bende bu motoru satıp lombardini koymayı istedim açıkcası. Ancak onun en büyük sıkıntısı sesi. Çok gürültülü ve titreşimli çalışır lombardini.

    Örnek olarak bi video koyayım. Nasıl olur bu motor fikri olan var mı?


  6. #86
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı banno1957 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet İzmir'deyim , baba tarafım Aksaray'lı ben 3 yaşımdayken buraya taşınmışız , ilanını gördüm satmaya karar vermişsin https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...79859778/detay
    adamı muhtemeln bıktırdılar bence özellikle yakın çevre kesinlikle 'bu paraya araba alırdın' deyip bezdirmişlerdir adamı..ama yine de açıklamada satılsada satılmasada farketmez cümlesi,ben hala devam edicem demek bence

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:07 ----------

    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aksaray'da nerelisin? Köy mahalle?

    Her gittiğim yerde sat bunu diyen oluyor. Eş dost arkadaşda sat diyip duruyor. Satılmayacak bi fiyatla koydum internete. Alan olursa da satarım başka bi otoser bulurum.

    Bugün o ilanı gören biri aradı. İnternetteki başka bi otoser vardı onu almış. Onunki 98 model iki zamanlı iki silindir 350 cc motordu. Son çıkanlar öyleydi otoserin. Motorundan verim alamayınca dizel lombardini koymuş 5.5luk. 1 ton yükü çekiyormuş. 80-90 hızı görüyormuş. Onu dinleyince bende bu motoru satıp lombardini koymayı istedim açıkcası. Ancak onun en büyük sıkıntısı sesi. Çok gürültülü ve titreşimli çalışır lombardini.

    Örnek olarak bi video koyayım. Nasıl olur bu motor fikri olan var mı?

    https://www.youtube.com/watch?v=GRe_RK1Mprs
    abi o nasıl titreşimdir mübarek vibrasyon makinesi mAşAllah
    cbr1907 bunu beğendi.
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  7. #87

    Üyelik
    21 Eylül 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    peugeot speedfight 2
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aksaray'da nerelisin? Köy mahalle?

    Her gittiğim yerde sat bunu diyen oluyor. Eş dost arkadaşda sat diyip duruyor. Satılmayacak bi fiyatla koydum internete. Alan olursa da satarım başka bi otoser bulurum.

    Bugün o ilanı gören biri aradı. İnternetteki başka bi otoser vardı onu almış. Onunki 98 model iki zamanlı iki silindir 350 cc motordu. Son çıkanlar öyleydi otoserin. Motorundan verim alamayınca dizel lombardini koymuş 5.5luk. 1 ton yükü çekiyormuş. 80-90 hızı görüyormuş. Onu dinleyince bende bu motoru satıp lombardini koymayı istedim açıkcası. Ancak onun en büyük sıkıntısı sesi. Çok gürültülü ve titreşimli çalışır lombardini.

    Örnek olarak bi video koyayım. Nasıl olur bu motor fikri olan var mı?

    https://www.youtube.com/watch?v=GRe_RK1Mprs
    Aslında Pancar Motor'unada Baka Bilirsin Alt Devirde Çok Yüksek Tork Verdiğinden İşine Daha Çok Yarar Ağır Yükü Rahat Çeker Ama Tabi Vites Sorunu Var

  8. #88
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    Hocam öncelikle tebrik ederek konuya gireyim. Konuyu ilk açtığın günden beri pusuya yatarak izledim seni ve hiç yorum yapmadan güncellemeleri takip ettim, bitince tebrik edecektim ama o 1.500liraya aldığın CG motorunu görünce şok oldum. Çok fazla istemişler, yazık günah o verdiğin paraya. Dizel lambordini konusunda hiç bir fikrim yok ama bu CG motorundan fazla bi ömür bekleme, dışı toplama olmuş kim bilir içi nasıldır. Umarım bu projenin bittiğini görürüz, lütfen bırakma

  9. #89
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    ByYlmzZz aynen öyle. Bizim buralarda bu tip zevkleri olan insan yok. Varsa yoksa şahin süsleseler. Ona parası olmayanda 100lük cg motor alıp biraz basıp eksoz açıp takılma sevdasında. Benim zevkim herkese farklı geliyor. O tip insanlar şahin alıp yapsaydın derdinde. Diğer ortayaşlı kesim ise pikap alaydın işini görürdü diyip duruyor. Zaten bana sürekli birşey derler. Kimse beni anlamıyor. -ergenler gibi cümle kurdum - daha önceden 92 model ıveco kamyon topladım buna benzer şekilde. O paraya mercedes atego alırdın diyenler olurdu. İnsanımızın ortak özelliği eleştirmek. İşte ben o titreşimi ve sesi görünce korktum. Baya sıkıntılı olur o motor.

    Yigit Emre vites sorunu yok. Kendi şanzımanına takmış bahsettiğim adam. Sadece motoru değiştirmiş.

    TamGazDevam en ucuz bunu bulabildim internetten. Ucuz olanları var ancak onların cc düşük. 250lik olupda bundan ucuzunu bulamadım. Birde bunda geri vites düzeni var. Oda sonradan takılma gerçi. Alınca farkettim. 300 lira filan o parça ankarada var. yani 1200 liraya aldım sayabilirim kendimi. İnşallah içi iyidir. Değilse de parçası ucuz ustası var bi şekilde halledilir. Yeter ki güç konusunda bi sıkıntı yaşamayayım.

    Bir şekilde bunu bitirmem lazım. Bu kadar geldikten sonra bırakılmaz artık. Dost var düşman var. Bugün diferansiyel siparişi verdim. Onuda yerine taktığımda bitecek inşallah. Fazla bişey kalmayacak.
    ByYlmzZz bunu beğendi.

  10. #90
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aksaray'da nerelisin? Köy mahalle?

    Her gittiğim yerde sat bunu diyen oluyor. Eş dost arkadaşda sat diyip duruyor. Satılmayacak bi fiyatla koydum internete. Alan olursa da satarım başka bi otoser bulurum.

    Bugün o ilanı gören biri aradı. İnternetteki başka bi otoser vardı onu almış. Onunki 98 model iki zamanlı iki silindir 350 cc motordu. Son çıkanlar öyleydi otoserin. Motorundan verim alamayınca dizel lombardini koymuş 5.5luk. 1 ton yükü çekiyormuş. 80-90 hızı görüyormuş. Onu dinleyince bende bu motoru satıp lombardini koymayı istedim açıkcası. Ancak onun en büyük sıkıntısı sesi. Çok gürültülü ve titreşimli çalışır lombardini.

    Örnek olarak bi video koyayım. Nasıl olur bu motor fikri olan var mı?

    https://www.youtube.com/watch?v=GRe_RK1Mprs
    Selamlar. Mesajı yeni gördüm. O motor ile ilgili her türlü teknik soruyu cevaplayabilirim. Baya iyi tanıyorum bahsettiğin motorları. Bi akrabamda aynı şekilde Lombardini ve pancar motorlarının servisliğini yapıyor.

    Bahçemizde ufak bir bahçe traktörü var. Aynı 12HP lombardini dizel motor var.

    250CC atv motorundansa videosunuı koyduğun lombardini dizel motor senin kullanım amacına daha uygundur. Sana en önemlisi tork lazımki Video daki motor eğer orjinal italyan lombardini ise 3000RPM'de 12HP ve en verimli çalıştığı devir olan 1800rpm'de 32ntm tork üretir.Aşağıdaki resimlerde motorun torku ve güç eğrisini görebilirsin. (3LD510)


    Kullanacağın motorda standart 250cc cg ise gücü yaklaşık 17-18hp ve torkuda yaklaşık 19-20ntm civarındadır. Sana yüksek tork lazım.

    Yakıt olarak 19LT/Saat civarında bu hemen hemen max güç için geçerli. Çok az yakıyor. Eğer aktif olarak kullanılacak bir araç yapmayı planlıyorsan kesinlikle sistemi bu dizele göre ayarla. Benzinli CG motoru kullanırsan en basitinden soğutma sorunu yaşayacaksın.

    Yük olarak 1ton, 1,5ton net yük çektiğimiz doğrudur. Fakat bu tabi çok düşük aktarma organlarıyla oluyor. Ses konusunda şunu söyliyeyim. Videodaki motorun egzozunu manifolttan sök, sadece manifolt ile çalıştır. Çok fazla bir ses artımı olmayacaktır. Zira bu makineler tarım makinesi olarak tasarlandığından ses kirliliği pek düşünülmemiş. Motora ekstra birkaç susturucu takarak bu işin üstesinden gelinebilir.

    Bunda da en büyük sorun aktarma organlarının yeniden tasarlanması gerekmesi. Motor çünkü max 3000rpm çeviriyor.
    Burada şöyle bir tavsiye bulabilirim.
    Oto hurdacılarında birçok araba şanzımanı bulabilirsin. Hatta hurdacıları gezersen 200-300 liraya lombardini motor bile bulabilirsin. Pancar motoru tamiri yapan yerlere bak. İllaki oluyor bu motorlardan. Mesela Başkent freze adamlar eski araç şanzımanını alıp 12hp benzinli motora bağlayıp gokart kiti diye satıyorlar. Toros şanzımanı bile olur. Diferansiyelle felan uğraşmazsın.

  11. #91
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Yüzmüşün okyanusu gecmişin kıyıda boğulucan aldığın motor o aracı iki zamanlı motordan daha sorunsuz yürütür
    Aracını muayeneden gecir. Öyle sat böyle ucuza gider başkasının lafına bakma seni mutlu ediyorsa milleti ilgilendirmez

  12. #92

    Üyelik
    01 Ağustos 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    150-100-49cc
    Lütfen satmayın öyle bir aracı etrafın dediklerine aldırış etmeyin ileride çok pişman olursunuz. Anadol içinde öyle diyorlardı zamanında çöp işe yaramaz vb diye ama şuan artık ciddi anlamda tr de değil ingiltere vb yerlerde klasik sayılmaya başlandı. Hatta az sayıda modeli bile üretildi yurt dışında a1 mk1in bugün yarın bilinmez ama elbet değeri bilinir. Aldığınız motor cg motoru olmalı 210 250cc gibi bir sürü parça var yapabilirsiniz. Flanş ile 12inç teneke jant takarsınız millet ağzı açık bakar. O basıp egzozun içini boşalttıkları şahin,cg den kat ve kat iyi birazda çevre ile alakalı mesele bu. Bizde seneler önce bursadan zonghshen marka deniz motoru almıştık.üstünde ki motor çim biçme motoru dalga geçtiler bu ne dedi akrabalarımız takmadık şuan normal ve sıfır deniz motorumuzda var ama ötekisinin verdiği zevki vermiyor. Emak 140cc motor taktırdık geçen sene güncel olarak. Hatta şuda videosu;
    https://youtu.be/oaX-YEl1Jcs

  13. #93
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Mucit23 şimdilik lombardini motoru rafa kaldırmalıyım. CG motoru yeni aldım daha. Bundan hemen vazgeçemem. Bi sürü para verdim kaldırıp kenara da koyamam. Aldığım fiyata satmakda ayrı sıkıntı. Elektirik tesisatıydı tornacıydı baya para gitti. Eldekini güzelleştirmem lazım. Olmazsa o zaman bakacağım lombardiniye.

    tr100a İçim rahatladı o yazıyı okuyunca. 250 cc kaldırır mı diye baya düşünceliydim. Muayeneden geçirip plakayı taktıktan sonra kimsenin gücü yetmez onu almaya.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------

    Unoturbo zaten satma niyetim yok. O parayı kimse vermez. Veren olursa da değeri 13 olarak yazılacak. Soran olursa "9500 verdiler de satmadım" diyeceğim. İlgiden gerçekten çok memnunum. Özellikle boyadan sonra işler değişti. Bi yere gidiyorum 2-3 kişi geliyor "abi bi resim çekineyim mi" diye. Yazın kardeşime verip Kılıçarslan parkı var burda oraya göndereceğim. Resim çekinmek 5 lira.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------

    Birazda konuya devam edeyim. Bugüne kadar burdaki konu ile işlerim hep zamansızdı. Yani günler öncesinden yaptıklarımı burada paylaşıyordum. Bugün en son aşamaları paylaşacağım. Sonunda forum/gerçek aynı zamana denkgelecek.

    Arkadaşım var sanayide reklam işi yapıyor. Çok yakın arkadaşım. Civcivle ilgilenirken çok gelip yanımda dikilmişliği var. Bulsak ona da alacaz. Onu aradım gel sabah beni çek diye. Motor yok sanayiye kadar çekilerek gidilecek. Tornacıda ayarlayacağız motoru.



    Tornacımız belli. Namı diğer "emmi" Sabahtan gittim yanına. Dedim böyle böyle. Ortada bi ceset var kaldıracaz beraber. Bi şekilde bunu uyduracağız.

    Şaft girişi yeni motora uymadı. Araya frezeli flanş lazım ancak oda elimizde yok. Altımda bisiklet sanayiyi komple gezdim bulamadım flanşı. Kadir'i çağırdım arabayla çarşıya gittik. Pancar motoru işi yapanlara bile baktık yok. Bulamayınca döndüm. Emmi sacın üstüne boru kaynattı. İçini dışını kenarını düzeltti. Frezenin dişinin yerine delik açtı. Alyanlı civata sıkınca frezeli flanş üretmiş oldu.



    Orjinal şaft lastikli değişik birşey. Sanırım eski hacı muratlardada varmış bundan. Otobüslerde de var diyen oldu. Flanşın deliklerini açıp ona uydurduk. İşimizi görür.



    Motorun altına kamyon jantı koyduk. Böylelikle yüksekliği ayarlanmış oldu. Ölçme biçme yok pek. Altına koyacak o denkgeldi emmi getirdi koydu. Tamda ölçüsüne göre olmuş. Kasa kapandığında sıfır denkgeliyor.



    Dışarda hava -10 filan var. Emminin dükkanda da soba yok. Köşede ufak bi yeri çevirmiş dükkanın. İçinde iki sandalye birde yağ sobası var. Yağ sobası sanayinin vazgeçilmezidir. İmkanım olsa eve bile takarım. Öyle bi ısı veren başka birşey yok. Motor yağ değişiminde çıkan atık yağ yakılır. Emmi bu sobayı eski tüpden yapmış. Tepesindeki bardağı çıkarınca onun tabiriyle "turbo" oluyor. Yani daha fazla hava alıyor boruyu kızartacak derecede yanıyor. Anında kemiğimize varana kadar ısıtıyor.



    Emmi motor bağlantılarına kulak yaptı. Onlarıda şaseye bağladı. Motorsiklette takoz yok diye buna da koymadık. Ancak sonra çok pişman oldum. Titreşim yapıyor. Takozsuz olmayacak. İlerde ona da bi çözüm bulmam lazım.



    İçerdeki vites kolları olduğu gibi kaldı. Motor üstüne ona göre ayar verildi. Eskiden ileri doğru artıyordu. Ne kadar ileri iteklenirse o kadar yüksek vites. Şimdi normal motosiklet gibi. Her ileri itekleyişte bir artıyor.





    Motor şaft vites derken herşey halloldu. Elektirik tesisatından ben anlamam. Aksaray'da o işe bakan iki kişi var. Biri daha önceden yazmıştım sanırım dükkanı kışın açmayan adam. Diğerine gittim kışın çok yoğunum uğraşamam dedi. Elektirik çektirecek adam bulamadım. Sonra emmi sağolsun motor tamircisi komşusuna söyledi. Parçaları ondan aldım. Uğraşamam diyen elektirikçiyi aradı bu işi çöz diye. Araya adam sokunca halletti. Tabi şimdi ki sorun elektirikçiye kim çekecek. Kadir sıkıldı artık benden.



    Kadir şakasına takılıyor. Çağırsam gelir yine. Civcivi emminin dükkanda bırakmıştım. Bende kamyonla gelmiştim o gün sanayiye. Emmiye dedim sen kamyonu sür beni çek diye. Öylelikle hallettik. Sanayinin içinde kamyonla çekiyoruz gören gülüyor. Bisikletle bile çeksek olur.



    Elektirik tesisatı çekilince Kadir çekti tekrar beni. Emminin oraya geldim. Karbüratör benzin vs bağladım. Eksozsuz olarak ilk kez çalıştırdım. İçerisi duman altı oldu. Ne kadar boşaltsamda illa biraz yağ kalmış depoda. Malum önceden depoda yağlı benzin vardı. Çok duman yaptı.



    Çıktım biraz hava aldım. Sonra itekleyerek dışarı çıkıp öyle çalıştırdım. Çalışmasında tekleme sorunu var. Boğulma sorunu var. Bikaç gün onu çözmeyle uğraştım. En son karbüratörden olduğuna kanaat getirdim. 250lik karbüratör burda yok. İnternetten sipariş ettim. Hala o karbüratörü deneme fırsatım olmadı. Gürültüyle olmuyor diye bi cg eksoz alıp eksozcu Ramazan'a gittim. Eksoz konusunda Aksaray'ın en meşhur insanı diyebilirim. Hatta Türkiye'nin bi çok yerinden gelen var. Kamyonlara bağıran eksoz yapar genelde. (bende yaptırdım ) Taksilere warex denilenden. Kendi tabirine göre adamdan bile ses çıkarırmış. Ayakta kaynağın yanında duranda çırağı Fatih. Severim iyi çocuktur. Sözüm var civcivin işi bitince Aksaray'ın en bilindik caddesinde piyasa yapacağız. Şahinciler filan orda piyasa yapar. Piyasa yapmak tabirinide onlar kullanıyor diye kullanıyorum. Yoksa hiç işim olmaz öyle şeylerle.



    Ramazan usta motor eksozunu tırların yandan çıkan eksoz gibi ayarladı. Bayağıda güzel oldu.



    Yola çıktım denedim. Diferansiyel dişleri hiç uymadı. Son gaz gitsemde hız olarak 30-40 civarı yapıyor. Yetmez haliyle. Vites değişimleri sanki hiç değişmemiş gibi. Farkedilmiyor. Yani ayna mahruti oranının değişmesi lazım. Eve gittim atölyeye koydum. Bi süre ilgilenemedim havalar çok soğuktu. Sonunda vakit bulunca diferansiyeli yerinden çıkardım.



    Ortadaki kovanı yerinden çıkardım. İçindeki ayna mahruti oranını öğrenmem lazım öncelikle.





    10/40 gibi bi oran var. Yani şaft 4 kere döndüğünde tekerler 1 kere dönüyor. Bu yetersiz geliyor. O oranı 2 ye düşürmem lazım. Bu durumda tahminlerime göre 70-80 civarı hız yapabilir. Tabi motorun gücü yeterse.

    Başkent frezeyi aradım. Orda 15/37 oran buldum en büyük. Onu sipariş ettim. Frezeler uymaz diye bitanede uygun frezeli mil aldım. Onun başını tornada kesip orjinal mile uyduracağız artık. Birde frezeli flanş istedim. Geçen sefer tornada yapılan bu sefer hazır olarak gelecek yani. Yarın kargoya verecek inşallah. Elime geçtiğinde de emmi ile mesaiye devam edeceğiz artık.

  14. #94
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    İşte bu bitir muayeneden gecir her işini hallet sonra ister zevkini sür ister sat ben meslek lisesi motor bölümü mezunuyum arabanın şanzımanı dağılsa evde yapıyordum ama şimdi üşeniyorum birde yerim müsait değil 250 cc moturun torku civcivin motorunun torkundan çok daha yüksektir aynı motor 3 tk triportörde var 1 ton taşıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------

    KR200 TİTUS 200
    Motor Tipi : 200cc
    Ön (Arka) Fren : Kampana (Kampana)
    Maksimum Güç : 9kw(12hp)
    Maksimum Tork : 15Nm
    Maksimum Hız : 40
    Ön Arka Lastik : 12"

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------


  15. #95
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Bu araç max hız olarak 40 gösteriyor. Ben daha hızlı birşey hedefliyorum. Yük çekmesede hız yapar bu durumda. Hem 50 cc fazla bendeki motor bundan.

    İki zamanlı ve dört zamanlı arası fark olduğunu okumuştum. Yani 2 zamanlı 200 cc ile 4 zamanlı 200 aynı değilmiş. İki zamanlı çalışma sisteminden dolayı iki kata yakın güçlüymüş.

    Yabancı biri var böyle şeylerle uğraşıyor. Tuktuk diye tabir edilen tripörtöre 600 cc motor takmış. Canavar olmuş.

    Bu takılmış hali.


    Buda yapım videosu.

  16. #96
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    Hani şu egzozun sesini bi duyalım yav)
    Birde teker tipini değiştirince, sanırım daha kalın daha büyük bi şey takacaktın ama o egzoz ile tekerin arasında mesafe çok dar olmasın?

  17. #97
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Senin motorun gücü az 12 hp varmı ruhsatta yazar yamahada var cross 125 cc iki zamanlı 30 hp civarı bunu kıyaslarsan yerini 4 zamanlı dolduramaz senin triportör 300 kg yükle düz yolda 80 km hız yapar 250 cc motorla diye düşünüyorum tabi dişli oranlarını ayarlayıp motorun randımanlı çalışırsa

  18. #98
    hknzrdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2016
    Şehir
    Antalya <-> İstanbul
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    KTM Duke 390 teslim aldığım gün, kendim başlık açayım diye girip, bu güzel başlığa takılı kaldım resmen.
    Birader, sen ne güzel adamsın yahu. Cidden emeğine, yüreğine sağlık.
    Aksaray'a yolum düşerse sırf tanışmasına bir de fotoğraf çektirmesine uğrayacağım yanına. 5 TL ücreti de öderim sözüm söz.
    Vallahi helal olsun birader.

  19. #99
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    TamGazDevam; O kadar gezdim hiç video çekmemişim. Az önce kontrol ettimde telefondan. İnşallah yakında topluyorum tekrar. Karbüratör aldım internetten. Japon malı yazıyor ya bakalım inşallah bu düzen tutar. Diferansiyelde bugün kargoya verildi. Haftasonuna inşallah hepsini toplayıp video çekme imkanım olur. İki tane de bayrak aldım aynı siteden. Sağa sola takacağım inşallah. Fotoğrafını atayım belki isteyen olur. Motorsikletler için aslında. Ben buna uydururum. "Kalyoncu motor bayrak" diye aratırsanız çıkar. Kdv Dahil : 23.69 TL



    tr100a; Orjinal motorunun gücü 9.8 beygir. Ruhsattada şasedede yazıyor. Kendi orjinal motoruyla yüklü hiç denemedim. Zaten ağır bi yükde atmam buna. En fazla atacağım çarşıya taşıyacağım kamyonun girmeyeceği yer olur. İki çuval atsam 100 kg. Yada uzun yolda mangal semaver vb şeyler işte. Boş iken test ettim. İlk üç viteste çok seri. Hiç tıkanma yok. Ama dördüncü vitese takınca zor topluyordu. Dördüncü vitesin dişlilerini iyi ayarlayamamışlar. 300 kg yükle ilk üç vitesi geçer ama dörde takınca bayılırdı yani. Motoru aldığım adama sormuştum. "emin değilim ama 18-19 beygir var bunlar" demişti. Yani eski motora nazaran 2 katına yakın beygir gücü var.

    hknzrdm Güzel yorumun için gerçekten çok teşekkürler. Sen Aksaray'a gel gerisi kolay. 5 lirayı kardeşim alır. Zaten bu arabayı yaparken pazar günleri yanımda çıraklık yapıyordu. Temizlenecek parçaları o hallediyordu. "Abi temizlemeyi bırak sökme takma işi ver" diye söyleniyordu da. Tabi akşam oluncada bugün çok iş yaptım 30 lira yevmiyem diye kesiyordu. O yüzden 5 lirayı o alsın. Bende üstüne sana yemek ve çay borçlanayım. Profilimde iletişim bilgilerim var gelirsen ulaşırsın inşallah.

    Burdan Aksaray'a herkesi davet edeyim bu bahane ile. Yolunuz düşerse buyrun gelin yemeğimi yiyin çayımı için. İletişim kısmındaki yerden ulaşamasanız bile Aksaray'ın çevreyolunda köprüden içeri girip esnafa beni sorabilirsiniz. Onlar ulaşır. Tabi kullanıcı adımla bilen olmayabilir. Ambarcı Erdi derseniz daha kolay tanırlar.
    SAZMAN ve hknzrdm bunu beğendiler.

  20. #100

    Üyelik
    21 Eylül 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    peugeot speedfight 2
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    TamGazDevam; O kadar gezdim hiç video çekmemişim. Az önce kontrol ettimde telefondan. İnşallah yakında topluyorum tekrar. Karbüratör aldım internetten. Japon malı yazıyor ya bakalım inşallah bu düzen tutar. Diferansiyelde bugün kargoya verildi. Haftasonuna inşallah hepsini toplayıp video çekme imkanım olur. İki tane de bayrak aldım aynı siteden. Sağa sola takacağım inşallah. Fotoğrafını atayım belki isteyen olur. Motorsikletler için aslında. Ben buna uydururum. "Kalyoncu motor bayrak" diye aratırsanız çıkar. Kdv Dahil : 23.69 TL

    http://st1.myideasoft.com/idea/bm/61...ion=1469541388

    tr100a; Orjinal motorunun gücü 9.8 beygir. Ruhsattada şasedede yazıyor. Kendi orjinal motoruyla yüklü hiç denemedim. Zaten ağır bi yükde atmam buna. En fazla atacağım çarşıya taşıyacağım kamyonun girmeyeceği yer olur. İki çuval atsam 100 kg. Yada uzun yolda mangal semaver vb şeyler işte. Boş iken test ettim. İlk üç viteste çok seri. Hiç tıkanma yok. Ama dördüncü vitese takınca zor topluyordu. Dördüncü vitesin dişlilerini iyi ayarlayamamışlar. 300 kg yükle ilk üç vitesi geçer ama dörde takınca bayılırdı yani. Motoru aldığım adama sormuştum. "emin değilim ama 18-19 beygir var bunlar" demişti. Yani eski motora nazaran 2 katına yakın beygir gücü var.

    hknzrdm Güzel yorumun için gerçekten çok teşekkürler. Sen Aksaray'a gel gerisi kolay. 5 lirayı kardeşim alır. Zaten bu arabayı yaparken pazar günleri yanımda çıraklık yapıyordu. Temizlenecek parçaları o hallediyordu. "Abi temizlemeyi bırak sökme takma işi ver" diye söyleniyordu da. Tabi akşam oluncada bugün çok iş yaptım 30 lira yevmiyem diye kesiyordu. O yüzden 5 lirayı o alsın. Bende üstüne sana yemek ve çay borçlanayım. Profilimde iletişim bilgilerim var gelirsen ulaşırsın inşallah.

    Burdan Aksaray'a herkesi davet edeyim bu bahane ile. Yolunuz düşerse buyrun gelin yemeğimi yiyin çayımı için. İletişim kısmındaki yerden ulaşamasanız bile Aksaray'ın çevreyolunda köprüden içeri girip esnafa beni sorabilirsiniz. Onlar ulaşır. Tabi kullanıcı adımla bilen olmayabilir. Ambarcı Erdi derseniz daha kolay tanırlar.
    Kolay Gelsin Hocam Bayraklarda Güzelmiş

    Bu Arada Civciv Bayırda O Motorla Bayılmıyomu Ya :D Yüksüz Bayılmaya Bilir Ama Yüklü Motor O Yükün Altından Kalka Bilirmi Bilmem :D


5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)