gördükçe bakıyorum konuya gayet güzel oluyor motor konusunda şöyle çıkma falan fiat bis motoru olmazmı acaba
gördükçe bakıyorum konuya gayet güzel oluyor motor konusunda şöyle çıkma falan fiat bis motoru olmazmı acaba
otolar için olan 12 v radyatör pervanesi çözüm olmaz mı? manuel olarak araç içinden açılan on/off düğmesi ile birlikte. pervane yönünü de doğru konumlandırmak lazım. yani motora hava üfleyen pozisyon değil de motordan sıcak havayı çeken bir sistem. aynı otolarda ve pc kasalarında olduğu gibi. pervaneyi çevreleyen bir davlumbazla uygulanırsa daha iyi bir sonuç alınabilir.
çok mu fantazi yaptım acaba ?
Ayzek 126 bis motoru çok büyük gelir. Bide onu uydurması çok sıkıntılı iş. 250 CC atv motoru uydurdum. Hız konusunuda halledersem süper olacak.
Oxus oda güzel fikir. Ancak onun için elektirik lazım. Ve bu motorların şarz dinamosu ne kadarını kaldırabilir bilmiyorum. Yani öyle bi fanı çalıştırıp şarz yetiştirmezse aküyü bitirir.
Öyle bi fanı şafta bağlayıp takmayı düşündüm. Şaft döndükçe kasnak ve kayış ile fan dönecek. Ancak buda ne derece uyar bilmiyorum.
Zaten Motor 250 CC Değilmi Bu Kasnak Sistemi Motordan Güç Çalacaktır Onun Yerine Sarj Dinamosu Gücünü Ölçtürüp Ona Göre Bi Radyatör Fanı Olabilr :D
Ekarademir 4 zamanlı hava soğutmalı motorun, aracınızda ki konumunda soğutmayla ilgili sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.aracın altından emin olun yeterli havayı alacaktır..
Yiğit Emre Şarj dinamosunu ölçtürmek güzel çözüm. Kalorifer içinde fan gerekecek. Gelen güce bakıp ona göre birşey ayarlanır.
ByYlmzZz içim ferahladı bu yorumdan sonra. Hiç fan kullanmadan kenardan davlumbaz gibi birşey yapıp karşıdan gelen rüzgarıda motorun üstüne verebilirim. Ondan sonra sorun yaşamam umarım.
Motorsikletten pek anlamıyorum açıkcası. Mesela kamyonda rampa çıkarken araba hararet yapar. Uygun vitesle çıkmak gerekir. Örneğin kamyon 4. vitesle zorlanmadan rampayı çıkıyordur. Ancak hararet yükselir. Onda gösterge var görünce vites düşürülür de bunda gösterge de yok. O yüzden benim korkum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
Biraz fotoğraf ekleyeyim.
Kapı içleri boştu. Hem ısı yalıtımı olsun hemde sesi azaltsın diye keçe kapladım.
Sinyal yerine önceden köpük basmışlar. Emaneten duruyordu. Yeni tampon yaptırırken orayı kapattırdım. Sonra uygun şekilde delip sinyali taktım.
hocam kesinlikle gaza getirdin beni benimde proje motorum var şu an parçalanmış durumda ve 3-4 gündür zaman ayıramıyordum..kısmetse bende güzel bir proje ile konu açıcam..daha önce yakın bir arkadaşımın benzer bir projesi vardı..4 zamanlı bir çinli 250cc motoru kullanıldı.ve motorun konumu sizinkiyle neredeyse aynı..inanın bir kere bile sorunla karşılaşmadı.dediğiniz gibi birde gelen rüzgara yön verirseniz tadından yenmez..
Konuyu açarsan mesajla bildirmeni rica ediyorum. Ben pek forumda takılamadığımdan sadece bu konuya bakıp çıkıyorum. Haberim olsun senin konunada abone olup bakarım. Aylardır uğraşırken bayağı tecrübe de oldu. Faydam da dokunur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------
O kadar uğraştım ettim. Artık muayeneye götüreyim dedim. Önce sanayide fren testine soktum. El freni hiç tutmuyordu. Ön sağ frende tutmuyordu. Ben el frenini kamyon gaz halatından bi şekilde uydurmuştum ancak arka tasın içinde ki levye aşınmış olduğundan tutmuyordu.
Yine de muayeneye gideyim dedim. Gidince bi sürpriz bekliyordu beni. Arabanın TUVTURK kayıtlarına göre hiç muayenesi yoktu. TUVTURK 2005'de kurulmuş. Yani 1500 lira muayene borcu çıkıyor. Muayene borcu varken çekme belgeli yapılmış.
Emniyet kayıtlarına baktırdım. 2019 yılında muayenesi yapılmış. Bi hata olduğu belli. Emniyetten biri Kayseri emniyetine mail attı. Ordan haber geldi. Muayene tarihi 2009 şeklinde düzeltildi. Ceza 1000 liraya düştü. Tabi aileden de baskı var. Bi taksi alırdın buna harcadığınla diye sürekli laf yiyorum. İşlerde durgun.
Eve getirip o ara fren sistemini halledeyim dedim. Tekerlekleri söktüm.
Aşağıdaki fotoğrafta görünen levyeyi söktüm. Tornacı emmi bi cm kadar kaynakla doldurdu. Sonra geri takıp topladım arka tekeri.
Daha önceden arka fren merkezlerini sıfır almıştım. Arkadan çıkan parçalarla önü tamir etmiştim. Tamir düzen tutmamış sağ teker olmamış. Bende onlarıda yenileyeyim bari dedim. İki merkez aldım ön frenleride yeniledim. Artık frenler kusursuz oldu.
Müthiş bir heyecanla takipteyiz..
Allah hayırlara vesile eylesin
Renk ve güzelliğe bak kasa çok hoş duruyor 1975 li yıllarda sirkecide nakliye işleri yapanlarda vardı bu tarz süslü ve yakışıklı triportörler
konu açıldığında hemen haber vericem forumda böyle işleri heyecanla takip eden,böyle işler olsa da feyz alsak diyen çok insan var bende hayranlıkla konuyu takip ediyorum hocam
Hocam sen aleti tamir etmemişin neredeyse sıfırdan yeniden yapmışın Çok para ve emek harcandığı belli. Bu kadar uğraşmaya değer veya değmez tartışılır ama verilen emeğe helal olsun diyorum
İş bitimi harcanan zaman ve masrafıda merak ediyoruz
Çetele olarak isteriz..
Aslında Çıkma Bir Araba Şarj Dinamosu Alsan Bunu Ön Tekere Bi Kayış Sistemiyle Bağlasan Hem Yüksek Elektirik Güçü Alırsın Hemde Frenlemede Yardımcı Olur Böylece Büyük Bir Soğutma Fanı Takabilirsin Hem Akünü Rahat Şarj Edersin Hemde Araç a Farklı Elektirik Sistemleri de Taka Bilirsin :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------
Ön Teker Derken Araç Önden Çeker mi Arkadan İtişmi Bilmediğim İçin Ön Yazdım Araba Arkadan İtişliyse Arka Tarafa Da Takabilirsin :D
Çok güzel görünüyor , tebrik ediyorum büyük bir çaba büyük bir emek , bende Aksaray'lıyım , mutlu oldum sizleri görünce
Hepinize tek tek teşekkür ediyorum. Ayrıca yeni yılınızı da kutluyorum.
O sirkecide olanlar Arçelik yada Motoguzzi. Otoser tripörtör sınıfının en genç olanı. 1993'de üretilmeye başlanmış. Bende ki de üretilen 10. tripörtör.
Bende bu işe başlamadan önce bu tip konuları farklı forumlardan takip etmişliğim var. Discovery'de izlemişliğimde var.
Emek konusunu açıkcası dert etmiyorum. Haftada 2-3 gün Kayseri'ye sabah gidip akşam geliyorum. Kalan günlerde Aksaray'da yük dağıtıyorum. Öğleden sonra işim bitince civcivin yanına gelip uğraştım. Pazar günleride dedemi ziyaret haricinde arabayla uğraştım. Buraya eklemediğim birçok şey oldu. Deneme yanılma yolu çok oluyor. Yapıyorum beğenmiyorum bir gün uğraştığım boşa gidiyor mesela. Çok zaman aldı ancak benim için iyi oldu. Sağda solda boş işlerle uğraşmaktansa yada çevremdeki arkadaşlar gibi tabiri caizse karı kız peşinde koşmaktansa zevk aldığım işle ilgilendim.
Masraf konusunda ise çoğu kişiye göre değmez. Ama bu zevk meselesi. Özellikle babam "ona harcadığın parayla taksi alırdın" diyip duruyor. Ama taksi benim işime yaramaz ki. Bunda ki zevk neyde var? Bi işi başarıpda denemeye çıkınca "vay be fren nasılda kitliyor" demenin zevkini hiç birşey veremez.
Tam olarak çetele tutmadım açıkcası. Çünkü arada para çok gidiyor. Ufak tefek şeylerde özellikle. 20-30 verilen ufak işler oluyor. Yada küçük parçalar. Birikince büyük miktar ediyor. Şu anki maliyeti 9000 oldu. Başta bu kadar olacağını tahmin bile edemezdim açıkcası. 1000 lira muayeneye gidince ceza ödenecek. Diferansiyel 300 lira tutacak. 300 civarı muayeneye verilecek. Şimdilik önümdeki masraflar bunlar. Muayeneden sonrada atv tekeri işi var. Soğutma sistemi var. İlla gidecek onlarada. Zaman olarakda yukarda dediğim gibi. İşten vakit buldukça. Mesela bu hafta sadece geçen pazar günü elim boştu diferansiyeli söküp ayna mahruti saydım. Oda bikaç saatimi aldı. Hafta boyunca hiç elimi sürmedim. Yada ondan önceki hafta Ankara'daki arkadaşım çağırdı. Gittim 4-5 gün kaldı uğraşamadım. O yüzden zaman ne kadar gitti bilmiyorum. Masrafıda anca kaba hesap biliyorum. Onlarıda yazarım ilerde.
İşler düştü kış mevsimi. Birde şöför kaza yaptı ona masraf çıktı. O sebepten şu ara ilgilenemedim. Kış sezonunda maddi sıkıntı esnafın ortak derdi. Diferansiyel bekliyor araba. Bide hava çok soğuk. Orda hiç çalışasım yok.
Ön tekerde kayışı bağlayacak yer yok. Bağlayacak yer bulunca önce hız kilometresi için bi düzen uydurmalıyım. Motoru değiştirdiğim için hız kilometre göstergesi çalışmıyor. Eski motorunda şanzımandan alıyordu hız bilgisini. Bunda nasıl birşey yapacağım bilmiyorum.
CG motora devir saatini bağlamayı forumda okumuştum. Ama hız konusunda büyük ihtimalle scooter parçalarını uyduracağım. İkiside 10 jant olduğundan uyumlu olur diye düşünüyorum. Şarz dinamosunu bağlamak için en uygun yer şaft. Diferansiyel uydururken araya bi kasnak koyacağım. İlerde lazım olur diye. Ona da artık ya şarz dinamosu ya fan bakacaz artık. Fikir güzel.
Hemşeri ile karşılaşmak tabi mutlu eder insanı. Bende mutlu oldum. Gerçi Aksaray'da yaşamıyorsun sanırım. Ama yinede aynı kökteniz.
Hız göstergesini dijital harici bisiklet km sayaçları var.
Tekerin çapını giriyorsun ilk, sensörü de janta ve içte karşılığını yapıştırıyorsun, her sensör okudukça sayaç çalışıyor. Çok ucuz bir şey ve saat kadar bir şey, 20 -70 TL arası ve saat piliyle çalışıyor ve son hızı kaydediyordu bendeki. Arabayla ve Suzuki motorla yaptığımız ölçümlerde tam uyusuyordu. Düşünün isterseniz,.
https://www.google.com.tr/search?q=bisiklet+km+sayacı&oq=bisiklet+km+&aqs=ch rome.2.69i57j0l3.6402j0j4&client=ms-android-a1-longcheer-rev&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)