Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

MOTOSİKLET TEKER KİLİDİ YAPMA ( İSİM BULAMADIM ) :D

    REKLAM ALANI
  1. #1
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    Selam dostlar motosiklet zincirleri cok rahat kesilebildigi iicn hem ekonomik hem daha ugrastırıcı bir sisrem yaptım gayettte saglam oldu suan bitti boyası kuruyor ..



    GEREKLİ MALZEMELER :

    1 - TAŞ MOTORU
    2 - KAYNAK MAKİNESİ
    3 - KAYNAK MASKESİ
    4 - ELEKTROT
    5 - BOYA + DEMİR



    Ben motosikleti elektrik diregine kilitliyorum . mevcutta bi kilidim var bu kilit 50 tl lik birsey . motoru değiştrince kilitide yükseltmek yerinde bi kara oldugu icin kilt aradım ve gereksiz fiyatlar buldum bu fikir o şekilde cıktı


    ölçülerimiz : 28* 65-67 cm


    ilk etapta demirlerimizi hazırlıyoruz . sonra fotolardaki gibi bir sistem cıkıyor kaynaklıyoruz sonra mil niyetine kullanacagımız demir icin kanal hazırlıyıoruz o kanalı kaynattıktan sonra mili kontrol ediyoruz .

    mevcuttaki coğu pimli asma kilit 28-29 mm ben demiri 30 mm kullandıgım için kesip deralttım .

    milimize asma kilitin girecegi bir delik acıyoruz ( ortlama 12 mm )

    deniyoruz bakıyoruz omussa boyuyoruz ve kullanıma hazır .


    ( not : ana gövce 40*40 * 3 mm galvaniz demir profil , mil 30*40*3 mm galvaniz dmeir profil )




    sadece asma kilit aldım 35 tl ye baska bir masrafım olmadı elimdeki ürünleri kullandım . iyi seyirler .





    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    tesisatogr ve mehmetenis bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    ama asma kilit en kolay kırılan şey zaten kıramasanda açması çok kolay 2 tane ataşla denediğim birçoğunu açtım ki motosiklet için olan kilitte vardı bunların içinde
    ama mantık olarak zincirden daha güvenli orası ayrı sadece kilit kısmı için daha sağlam bir şey lazım
    antilop_skul bunu beğendi.

  3. #3
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama asma kilit en kolay kırılan şey zaten kıramasanda açması çok kolay 2 tane ataşla denediğim birçoğunu açtım ki motosiklet için olan kilitte vardı bunların içinde
    ama mantık olarak zincirden daha güvenli orası ayrı sadece kilit kısmı için daha sağlam bir şey lazım
    bu tarz bir kilit kullanıcam bu kilit normal asmalar gibi acılmıyor kesmek iseteselerde kesemezler demir makasıyla =)

    berk_cglr ve tesisatogr bunu beğendiler.

  4. #4
    eminemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2016
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250 Ironmax
    Sonuçları değişkenlik gösterebilir.ancak bir emek harcayıp bir proje üretmeniz dahi tebriği haketmektedir.
    Elinize ssğlık.
    Burdaki bazı arkadaşlar da zincir kilide güvenmedikleri için tershanelerde kullanılan zincirlerden sizin fotoğrafta gösterdiğiniz asma kilidi kullanarak kilit yapmışlardı.
    antilop_skul bunu beğendi.

  5. #5
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    Alıntı eminemre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuçları değişkenlik gösterebilir.ancak bir emek harcayıp bir proje üretmeniz dahi tebriği haketmektedir.
    Elinize ssğlık.
    Burdaki bazı arkadaşlar da zincir kilide güvenmedikleri için tershanelerde kullanılan zincirlerden sizin fotoğrafta gösterdiğiniz asma kilidi kullanarak kilit yapmışlardı.
    adamlar binlerce liralık kilitleri kesiyorlarmıs . ( ben gözümle görmedim )

    o yzden daha işlevsel bise olsun dedim zaten direk bana ait 1 senedir benden baskası yanasamıyor o yüzden böyle rahatca geniş geniş kilit yaptım =)
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  6. #6
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA

    Bizzat denedim çok kolay kırılıyor ne yapsak bilemedim

  7. #7
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Eline sağlık gayet güzel olmuş. Zincirden daha sağlam ve kullanışlı olduğu kesin. Yaratıcı.

  8. #8
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Eline sağlık, sen de benim gibi düzgün dikişli bir kaynak yapamıyorsun anlaşılan

    Dizayn ederken şöyle bir şey planlasan çok güzel olurdu;

    Kilit öyle bir yerden kilitlenmeli ki ne testere ne makas yanaşamamalı, sen zar zor anahtar ile açabilmelisin. Kilidin konumu kesim ve patlatma için çok önemli.

    Bende bu günlerde bir soft yan çanta demiri ile uğraşıyorum, boya aşamasına geldim. Antipas kullandın mı? Ne tür boya ve antipas kullandın?
    tesisatogr ve antilop_skul bunu beğendiler.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  9. #9
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Düzgün kaynak yapmak için elektrodu iyice ısıtmak lazım. Bir de otomatik kaynak maskesi lazım. 4 sene önce almıştım, ne zaman kaynak yapmam gerekse kendime teşekkür ediyorum

  10. #10
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düzgün kaynak yapmak için elektrodu iyice ısıtmak lazım. Bir de otomatik kaynak maskesi lazım. 4 sene önce almıştım, ne zaman kaynak yapmam gerekse kendime teşekkür ediyorum
    Kaynak yapacağım yere değdirmeden önce elektrotu ısıtıyorum zaten, dakat hala her istediğimde böyle inci gibi dikiş yapamıyorum. Bazen çok süper oluyor (genelde kalın ve düzgün kesilmiş malzemelerde) bazende boktan

    Otomatik maske nola ki?
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  11. #11
    gurkanerkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT 07
    Bekaret kemeri gibi çok hoş.

  12. #12
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    Duzgun kaynak yapabiliyorum aslinda fakat elektrotlarim.nemlenmis bende ugrasmadim.

    Otomayik maske kullaniyorum zaten

    Boya olarak normal yagli boya surdum antipasla ugrasmadim demir zaten galvanix paslanma omuru cok uzun demir makasi aslinda 40 lik demiri zor kavrar o yuzden rahatim

  13. #13
    bagriacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha XT600E - Custom Cafe Racer
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaynak yapacağım yere değdirmeden önce elektrotu ısıtıyorum zaten, dakat hala her istediğimde böyle inci gibi dikiş yapamıyorum. Bazen çok süper oluyor (genelde kalın ve düzgün kesilmiş malzemelerde) bazende boktan

    Otomatik maske nola ki?
    Elektronik algılayıcı sayesinde LCD camı otomatik olarak karartan ve ark bitiminde tekrar normal görüşe geçiren maske. 100 TL gibi rakamlara satılanlarda gayet iyi iş yapıyor;



    Doğru amper ayarı ve doğru pense açısı ile bir kaç saatlik pratik ile çok kolay aslında.

    Elinize sağlık bu arada @antilop_skul
    antilop_skul bunu beğendi.

  14. #14
    oyunageldim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda Wave 110i
    Sürme pimli asma kilitler zor açılır,araya keski,tornavida gibi girecek boşluk bırakmamak gerekir
    Profiller çinko kaplama,boya olmadan kısa sürede paslanır,uzun yıllar paslanmayan sıcak daldırma garvanizdir

    Asma kilit yeri düzlenip,U profil içerisine yaylı bir mil mekanizması yapılıp asma kilit takılacak profili mil izasından delindiğinde gizli bir kilit mekanizması olabilir,tabii milin diğer ucunu kamufle etmek gerekir
    Anahtar taşıma derdide kalmaz

    Birden aklıma geldi


    Ama burada gösterince gizlisi saklısı kalmadı

    Evvel zaman içerisinde atölyede kendime takım sandığı yapmış kapağınada açıp kapanması için demir kapı kilitlerinin dillerinden kullanmıştım
    Bu dili sandığın arkasında bulunan pimi çekerek kapağını açıyordum,
    Başkalarının durumu çakmaması içinde trajlı kilidin anahtar giren şifre kısmını spiralle kesip kutunun üzerine yapıştırmıştım
    antilop_skul bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    Kilit için ufak bi oda, kilit odanin içinde kalacak şekilde ve 4 duvar değilde zemine bakan kisim yari acik olacak şekilde birşey yaparsan kilit e ulaşim engellenmiş olur ve rahatça yerine sokar cikarirsin.Bende disarda birakiyor olsam kesinlikle zincire o kadar para vermem,güzel düşünce..
    antilop_skul bunu beğendi.

  16. #16
    tesisatogr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda CB125 Ace / Yuki YK-25 Triportör
    Arkadaşlar naçizane kaynakla ilgili küçük tavsiyelerim olacak. 90 derece profil kaynatırken eğer elektrodu sağ elinizle tutuyorsanız, arkı profilin açık ağzına verip delik açmamanız için her zaman profilin köşesinden vurun arkı. Tarifi biraz zor olacak bu saatte ama pozisyonunuz iş parçası L gibi dursun önünüzde. 1 mm profili bile delmeden tek seferde kaynatabilirsiniz. Ayrıca parçalar arasında kesinlikle yükseklik farkı olmasın aynı seviyede olsun. İnce malzemede aralık bırakmayın, profilin ağzı açıldıkça açılır. Otomatik kaynak maskesini çok para vermenize gerek yoktur. Normal maske de çok güzel işinizi görür. Amper ayarı olabildiğince yüksek olsun tavuk b.ku gibi olursa dikiş, o kaynak iki çekiç darbesiyle kırılır. Elektrodu her kaldırdığınızda kaynak çıkışını tel fırçayla cüruflardan temizleyin. Unutmayın cüruf üzerine kaynak atılmaz. Parça Işıl ışıl parlasın öyle devam edin kaynağa.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:10 ----------

    Çalışma süper olmuş ama bu kilide fazla güvenme arkadaşım, 50 kuruşluk testere laması o profili kağıt gibi yırtar haberin olsun. Kalın ya da dolu malzemeden çalışırsan bomba gibi olur.
    antilop_skul bunu beğendi.

  17. #17
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    Yorumlar icin sagolun

    Elimdeki kevcut malzeme ile yaptim herseyi birtek kilit aldim o kilitin mili profilin icinda kaliyor siki sikiya giriyor yani cok zor onu kesmek . ama profil testereyle kesilir evet fakat en az 5 dk ugrasmasi lazim 40*40 dolu demiri temin rtmem zor ve cok agir olur . bunu yapmamdaki amac zinciri 5 saniyede kit diye kesiyorlar . ama profili o sekilde kesemezler . islerim oldugu icinde pek ugrasamadim o yuzden alelacele olan birsey

  18. #18

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Proje guzel ama size kotu haber vereyim. Kutu profili citir citir kesen sarjli spiraller var. Bu proje ancak dokum malzemeyle yapilirsa ise yarar.
    antilop_skul bunu beğendi.

  19. #19
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı tesisatogr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    90 derece profil kaynatırken eğer elektrodu sağ elinizle tutuyorsanız, arkı profilin açık ağzına verip delik açmamanız için her zaman profilin köşesinden vurun arkı. Tarifi biraz zor olacak bu saatte ama pozisyonunuz iş parçası L gibi dursun önünüzde. 1 mm profili bile delmeden tek seferde kaynatabilirsiniz.
    Anlamadım
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  20. #20
    keremkrmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    05 Ninja 636 - 15 Xmax
    Elinize sağlık çok güzel bir çalışma olmuş. Zamanla ihtiyaç duyarsaniz sağlamlaştırma şansınız da var hemde, iyi günlerde kullanın
    antilop_skul bunu beğendi.
    ¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)