Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2005 Kanuni Seyhan 150 cafe racer projesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    _S_R_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2012
    Şehir
    Burhaniye / BALIKESİR
    Motosikleti
    2008 Honda CBR 600RR, Kanuni Seyhan, Peugeot GL10
    Herkese selamlar arkadaşlar. Buradaki herkes gibi ben de motosiklet hayranıyım ve uzun yıllardır da kullanmaktayım. 1978 model Peugeot GL10, 2008 model Honda CBR 600RR ve 2005 model Kanuni Seyhan 150 motosikletim var. Son zamanlarda yurt dışında ve ülkemizde de trend olmaya başlayan cafe racer projesini bir kaç yıldır düşünmekteydim ve geçtiğimiz yazın uygulamaya karar verdim. Herşeyi kendim yapmaya çalıştım ve biraz el becerimin olduğunu düşününerek işe koyuldum. Kanuni seyhan 150 Suzuki Gn 125 in replikası gibi olduğundan yurt dışında da Suzuki GN125 lerden çok cafe racer projesi yaptıklarında işimin daha kolay olacağını düşündüm. Motorsikletin %80 i bitmiş durumda biraz ağır ağır çalışıyorum galiba Öncelikle motorsikletin orijinal fotolarından başlamak istiyorum. Herkese keyifli forumlar ve kazasız sürüşler dilerim.






    Archidraw bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mustafa42121 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2016
    Şehir
    konya
    Daha cok fotograf

  3. #3
    _S_R_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2012
    Şehir
    Burhaniye / BALIKESİR
    Motosikleti
    2008 Honda CBR 600RR, Kanuni Seyhan, Peugeot GL10
    gün gün fotolarını ekleyip yaptığım projeyi paylaşacağım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:49 ----------

    Motosikletimde kullanmak üzere yurt dışından cafe racer gidon aynası, yanmaz egzoz sargısı, plakalıklı stop grubu ve amerikan serisi kurşun şeklinde sinyal takımı aldım. Ön amortörler için koruyucu körük, M gidon, hava filtresi, küçük kare plaka, plakaya arka tekerleğin soluna konumlandırıcam, ve de iki adet mat siyah motip boya aldım. Boyaları ön maşaları, amortisörleri (ön-arka), jantları, ön far ve paslı diğer aksamları boyamak için kullanıcam. Buyrun malzemelerin toplu halde resimleri



  4. #4

    Üyelik
    27 Şubat 2016
    Takipteyim kolay gelsin

  5. #5
    _S_R_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2012
    Şehir
    Burhaniye / BALIKESİR
    Motosikleti
    2008 Honda CBR 600RR, Kanuni Seyhan, Peugeot GL10
    Alıntı incimage adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Takipteyim kolay gelsin
    teşekkür ederim

  6. #6
    UKYO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2005
    Motosikleti
    motozeus ms100
    çokda önemli değil ama bilgi olsun diye yazıyorum: kanuni seyhan 150 bence Honda CM 125'in replikası,seyhan 125 suzuki GN 125'in replikasıdır

  7. #7
    _S_R_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2012
    Şehir
    Burhaniye / BALIKESİR
    Motosikleti
    2008 Honda CBR 600RR, Kanuni Seyhan, Peugeot GL10
    Alıntı UKYO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çokda önemli değil ama bilgi olsun diye yazıyorum: kanuni seyhan 150 bence Honda CM 125'in replikası,seyhan 125 suzuki GN 125'in replikasıdır
    haklısınız daha çok benziyor.. gn125 te tek çıkış egzoz var cm125 aynı seyhandaki gibi çift çıkışlı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:21 ----------

    Motosikletin önce fazlalık parçalarını çıkarmakla işe başladım. Çamurluksuz bir model yapacağım. arka top case i , bagaj tutucu demirleri, arka ayak basamaklarını, ön çamurluğu, yan plastik kapakları, ve ön koruma demirinin hepsini söktüm. herhangi bir atölyem falan olmadığı için evin önünde yaptım tüm çalışmaları





    İşe gidip gelirken bir kaç gün motoru böyle çıplak bir şekilde kullanmaya devam ettim.




  8. #8
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Kolay gelsin diyeyim...
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  9. #9
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Hadi bakalım,
    Bir seyhan sahibi olarak ilgi ile takip ediyorum.
    Kolay gelsin.

  10. #10
    anılbel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir - Kuşadası
    Motosikleti
    Wolf 125/ VSTAR
    Kolay gelsin , tel cant şart .

  11. #11

    Üyelik
    20 Temmuz 2015
    Kolay gelsin. Önden yerimizi alalım.

  12. #12
    _S_R_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2012
    Şehir
    Burhaniye / BALIKESİR
    Motosikleti
    2008 Honda CBR 600RR, Kanuni Seyhan, Peugeot GL10
    Alıntı Salih_T adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kolay gelsin diyeyim...
    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hadi bakalım,
    Bir seyhan sahibi olarak ilgi ile takip ediyorum.
    Kolay gelsin.


    Alıntı anılbel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kolay gelsin , tel cant şart .



    Alıntı AHZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kolay gelsin. Önden yerimizi alalım.


    Herkese çok teşekkür ederim. Malesef kendi jantlarını kullanıcam

  13. #13

    Üyelik
    18 Eylül 2015
    cafe racerlara bayılıyorum!!!

  14. #14
    _S_R_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2012
    Şehir
    Burhaniye / BALIKESİR
    Motosikleti
    2008 Honda CBR 600RR, Kanuni Seyhan, Peugeot GL10
    Orjinal direksiyonu söküm M gidon denilen tarzdaki gidonu taktım. göstergeler açısından herhangi bir sıkıntı yaşamadık ama ön fren merkezi ve hidrolik kutusu kollara kısa geldi ve sığmadı o yüzden onu yeni bir model ile değiştirmek zorunda kaldım. Elcikleri sıkıntısız bir şekilde yerleştirdik direksiyon baya hoş bir hava kattı diyebilirim yurt dışından aldığım aynaları kolayca monte ettim. Görüntü olarak cafe racer ın olmazsa olmazı diye düşünüyorum fakat kullanacak arkadaşlar için açıklamak istiyorum. Aynalar epeyce küçük olduğu için görüş mesafesi baya baya düşük ve arkadaki nesneleri olduğundan daha uzakta gösteriyor alışana kadar onun sıkıntısını baya yaşadım. Çok motorsiklet ve araba kullandım iç dikiz aynaları ile kapı aynalarında o çelişkiyi yaşıyorsunuz fakat bu apayrı bir şey. Arkadaki araç size çok uzaktaymış gibi geliyor ama dönüp arkaya çıplak gözle baktığınızda aracın dibinde olduğunu görüyorsunuz. Bu aynaları kullanacak arkadaşlardan ricam özellikle solamaya çıkarken arkadaki mesafeyi iyi kontrol etmeleri. Kanuni Seyhanın ön çatal yapısı epeyce uzun olduğundan caferacer tarzına uymayacaktı. O yüzden maşalardan alabildiğim kadar yukarıya almaya çalıştım ama M gidona deyen kısımda bırakmak zorundaydım çünkü M gidonun altına deydi. Ben de çare olarak ön amortisörlerin içini açarak içerden işlem yaptım ve yaklaşık 10cm kısaltmaya gittim. Amortisörlerin çalışmasında sıkıntı yok ama konfor doğal olarak bozuldu. Bence görsel olarak daha iyi oldu ve de motorsikletin ağırlık dağılımı öne doğru kaymaya başladı bu da ön tekerleklere daha fazla baskı ve ön frenajı daha sağlıklı olmasını sağladı. Ben racing mordan kalma sürekli ön fren kullandığım için panik frenlerde seyhanda ön tekerleği çok kızaklamıştım ağırlık dağılımı arkada olduğundan ön çok hafifti. Ön amortisör kısaltma işlemini de tamamladıktan sonra 15 tl ye almış olduğum yuki yk-125 ön amortisör körüklerini de takıp ön çatalın kromaj görüntüsünden kurtuldum ve çatalın daha etli butlu görünmesini sağlamış oldum buyrun son işlemden bir kare. Motor ayaklıkta olduğundan yan ayağa alınca amortisörü kaldırıyor yukarıya yoksa göründüğünden daha basık duruyor. yan ayaklığın boyunu da kısaltmak isteyecek.



    Salih_T bunu beğendi.

  15. #15
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Alıntı _S_R_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese çok teşekkür ederim. Malesef kendi jantlarını kullanıcam
    tel jantın görseli güzel fakat alaşım jantta tubeless lastik kullanılabilmesinden dolayı her zaman ilk tercihim olmuştur.. Bu jantları kullanman daha güzel..belki siyaha boyamak ayrı bir hava katabilir..
    _S_R_ bunu beğendi.
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  16. #16
    _S_R_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2012
    Şehir
    Burhaniye / BALIKESİR
    Motosikleti
    2008 Honda CBR 600RR, Kanuni Seyhan, Peugeot GL10
    Bir pazar sabahı saat 10 da başladım motoru boyamak için sökmeye... Pazartesi günü işe yine onunla gitmek durumunda olduğumdan akşama kadar zımpara ve boya işini bitirip toplamam lazımdı. Hızlı çalışmam gerektiğinden çok fazla detay fotosu çekemedim maalesef :( Ön far tası çok fazla paslandığından ve de siyah olmasını istediğimden söküp zımparaladım , ön tekerlekleri arka tekerlekleri çıkartıp balata kirlerinden ve yağlarından arındırıp iyice temizleyip zımparaladım ve tekrar temizledim boyaya hazırlandı. Ön tekerlek , arka tekerlek , ön fren diski, ön fren kaliperi, ön maşa, ön far tutucu , ön far tası, korna, arka amortisörler, arka salıncak, arka fren tamburu, ayak pegleri, hepsini çıkartıp zımparalayıp mat siyaha boyadım. Hepsi yeni gibi oldu ama çok uğraştırdılar. Temizleme , zımparalama , maskeleme baya zamanımı aldı. Motosikletin sökükmüş halinin fotolarını yüklüyorum.











    Jantların temizlenmiş ve boyaya hazır hali. Yeni aldığım komple zincir dişli setini de boya öncesi taktım







    Akşam hava karardığında ancak bu kadar toplayabildim. Tekelerklerin üzerine oturtup bıraktım motoru daha farını elektrik aksamını, tekerleklerin vidaları sıkılacak arka zincir ayarı falan yapılacak ama zamanım yetişmediğinden ve epeyce yorulduğumdan bu şekilde bırakmak zorunda kaldım


    Thracian ve Salih_T bunu beğendiler.

  17. #17
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    güzel çalışma ellerine sağlık, takipteyim

  18. #18
    _S_R_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2012
    Şehir
    Burhaniye / BALIKESİR
    Motosikleti
    2008 Honda CBR 600RR, Kanuni Seyhan, Peugeot GL10
    Alıntı rm125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel çalışma ellerine sağlık, takipteyim
    teşekkür ederim




    Akşam motoru o halde bıraktıktan sonra sabah erkenden kalkıp toparlamaya koyuldum. Ön farımı taktım jantlarımı yerleştirdim ayarlarını yaptım. Egzozoumu yanmaz sargı ile kapladım. Hava filtremi taktım ve ufaktan yıkayıp bir iki foto çektim.






    Yanmaz sargının ve filtrenin çok yakıştığını düşünüyorum. Sargıyı egzozun kalınlaştığı yerde bıraktım diğer türlü kötü duracağını düşündüm. Egzozun bazuka gibi olan kısmını yanmaz siyah boyasıyla boyamayı düşünüyorum ama krom olduğu için çabuk atar düşüncesindeyim.




    Bundan sonra yeni American tarzında kurşun şeklindeki demir sinyal lambalarını ve stop farım ve plakalığımı takacağım. Plakalığı arka tekerleğin soluna konumlandırmak istiyorum. Koltuk işini biraz daha sonraya bıraktım. Ufak tefek kozmetik toparlamalar da olucak tabi
    2008 Honda CBR 600RR
    2005 Kanuni Seyhan 150 Cafe Racer
    1978 Peugeot GL 10

  19. #19
    anılbel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir - Kuşadası
    Motosikleti
    Wolf 125/ VSTAR
    Güzel oluyor , yanlız hava filtresi neden karburatöre direkt bağlı degil ?

  20. #20
    _S_R_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2012
    Şehir
    Burhaniye / BALIKESİR
    Motosikleti
    2008 Honda CBR 600RR, Kanuni Seyhan, Peugeot GL10
    Alıntı anılbel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel oluyor , yanlız hava filtresi neden karburatöre direkt bağlı degil ?
    Teşekkür ederim. Filtre kazanının içindeki sünger filtreyi çıkardım açık filtreyi direk buraya taktım tabir-i caizse cuk diye oturdu aslında niyetim direk karbüratöre bağlamaktı ama böyle de hoşuma gitti daha sonra kazanı komple iptal edip direk karbüratöre de bağlayabilirim. Bu arada hava emiş sesi hiç fena değil
    2008 Honda CBR 600RR
    2005 Kanuni Seyhan 150 Cafe Racer
    1978 Peugeot GL 10


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)