güzel bir çalışma olmuş. uzun kısayı ve sarı ampülün ışıma derecesini ölçüp aynı ışık şiddetini (aynı şekilde uzak aydınlatmayı) yapabildiysen mükemmel. Sarı ampül yerine hazır ledli satılanlardan vardı aslında ebay'da. ben sadece stoplar ve frenleri led yaptım. frende beyaz led de kullanabilirsin ama fren camı yeni olmalı. cam solmuş ise beyaz onu daha da soluk gösterecektir. En iyisi 3 çüpli kırmızı ledlerden takmaktır. 6 adet (şerit üzerindeki tane led sayısı) led stop döşediysen iki katı frene döşe. orjinal halinin ışık derecesinin fotosunu çek, dizeceğin şerit sayısıyla ışık şiddetini ayarla (yani far tası ne kadar alabiliyorsa değil), özel olarak satın almadım öyle elimde duran led atıklarından yaptım 1 seneyi aşkındır kullanıyorum diğerlerinden daha dayanıklı oldukları kesin. çünkü diğerlerinde değişim yaptıklarım oldu hem de bir iki defa. diğer mesele ön far çevresine 3 çipli led takma, çünkü aşırı ışık verip hem karşıdakinin gözünü kamaştırıyor hem de asıl far belli olmuyor. tek çipli olanlar stopun yandığını çok güzel loş gibi belli ediyor. Sinyallere gelince, bu insanı yorar. sinyallerin belli bir çalışma voltu ve çektiği akım var, volt kolay ama akım kesinlikle düşecek, ledler daha az enerji çekiyor. bu da sinyal rolesinin üzerinde hiç ağırlık yokmuş gibi çalışmasına dolayısıyla sinyallerin yanma sönme hızlarında garipliğe neden oluyor. sarı led döşedin mi süper.
Hadi kolay gelsin.
yalnız farlarda ışık şiddetinden çok odaklama önemli. farın yapısı merkezde bulunması gereken ampulü doğru şekilde odaklayıp yolu aydınlatacak şekilde. siz farklı yerlere farklı şiddetlerde aydınlatma elemanı koymuşsunuz, reflektörlerin önünü kapatmışsınız. daha fazla aydınlatmak isterken dağı taşı veya en önemlisi karşıdan gelen sürücünün gözünü aydınlatırsanız kazaya davetiye çıkarırsınız.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)