Kim motorsikletinin bakımını kendi yapıyor?
Reklamlar
-
Servis ücretleri oldukça yüksek, Japon motorsikletleri ise oldukça dayanıklı, ve üzerinde kolay çalışılabilir şekilde dizayn edilmişler. Uzun süre yağ ve filtre değişimi dışında bir şey istemiyorlar.
O yüzden yağ ve filtre değişimini hep kendim yaptım. Hem ucuz, hem kaliteli yağ ve filtre kullanabiliyorsunuz, hem de aletle daha yakın bir ilişki kurulmuş oluyor, hem de stres atmaya yarıyor...
Ya siz?
Reklamlar
-
Aynı fikirdeyim bakımı kendimiz yaparak hem motoru tanıyoruz hemde ufak bir arıza durumunda ne yapabileceğimiz hakkında fikir sahibi oluyoruz
-
Her bakımını montajını kendim yapıyorum. Bi yağ değişimine 150 lira para vermeye son.
-
Bakımını kendimiz yaptığımızda garanti ne oluyor?
-
Bende kendim yapiorum elimden geldikce. Arkadasin dedigi gibi 1000 bakimi icin servise goturmek zorunda kaldim.. benden sadece filtre parasi aldilar yagida kendim goturdum
-
piyasada öyle ustalar var ki artık bakım,mekanik,elektrik arıza veya boya işlerini neredeyse artık kendim yapıyorum..
-
Zamanında o kadar fazla uğraştım ki midem bulandı, tüm aletlerim ve garajım vardı tek silindir motorlarımda piston değişimi bile kendim yapardım. Sonra bir nefret geldi. Garajım duruyor ama 1 tornavidam bile yok çok şükür. Zincir temizleme ve yağlama dahil olmak üzere hiçbirşeye dokunmuyorum. bir vida sıktırmaya, zincir temizletmeye,yağlatmaya servise götürüyorum arka tekeri çevirip yağ bile sıkmam. Şahitlerim var İzmir yükseliş plakayı bile oraya gidip taktırdım Zincirlerim hep orada temizlendi yağlandı.
bırakın bakımı motosikletimi bile kesinlikle yıkamam, yıkamacı yıkar,durular, kurular elimi sürersem namussuzum. Elimde olsa benzin almaya bile gitmeyeceğim. Motosiklet benim için hobi,lastik havalarına bile lastikçi bakıyor. çok yoğun işim gücüm 2 tane çocugum ve başka hobilerim var. Motorun M si ile uğraşmam binmekten başka. 2015 CBR 1000RR ım ve yine 2015 CBR 650F im var ikisinide 0 aldım. 36 gündür 2 motosikletimde çalışmadı, varın siz düşünün.
-
Dün stok 17 dişliyi 16 dişli ile değiştirdim. Daha önce hiç yapmamıştım. KTM'i de kutluyorum bu kadar kolay çalışılabilen bir motosiklet yaptıklarından dolayı. Zincir ayarlama vs. Honda'dan bile kolay. Doğru düzgün bir alet seti ile gelmiş olması da güzel.
-
Bakımdan fazlasını yapıyorum 2 kez motor yardım.
-
sana şimdi ne desem ki bilemedim, ilk kez böyle oldum )
-
Shamy adlı üyeden alıntı
Zamanında o kadar fazla uğraştım ki midem bulandı, tüm aletlerim ve garajım vardı tek silindir motorlarımda piston değişimi bile kendim yapardım. Sonra bir nefret geldi. Garajım duruyor ama 1 tornavidam bile yok çok şükür. Zincir temizleme ve yağlama dahil olmak üzere hiçbirşeye dokunmuyorum. bir vida sıktırmaya, zincir temizletmeye,yağlatmaya servise götürüyorum arka tekeri çevirip yağ bile sıkmam. Şahitlerim var İzmir yükseliş plakayı bile oraya gidip taktırdım
Zincirlerim hep orada temizlendi yağlandı.
bırakın bakımı motosikletimi bile kesinlikle yıkamam, yıkamacı yıkar,durular, kurular elimi sürersem namussuzum. Elimde olsa benzin almaya bile gitmeyeceğim. Motosiklet benim için hobi,lastik havalarına bile lastikçi bakıyor. çok yoğun işim gücüm 2 tane çocugum ve başka hobilerim var. Motorun M si ile uğraşmam binmekten başka. 2015 CBR 1000RR ım ve yine 2015 CBR 650F im var ikisinide 0 aldım. 36 gündür 2 motosikletimde çalışmadı, varın siz düşünün.
Paranin gozu kör olsun. Insani ne hallere düşürüyor.. 😉
-
KTM 1290R alıp servis ücretini düşünmek garip geliyor bana.
-
bakımları kendim yapmaktan yanayım hem ıcım rahat oluyo motoruma ne konuldugunu fılan daha bılıyorum mısal cok denk geldım adam motoru tamırcıye ya da servıse bırakıyo bakım yapılcak dıyo usta en adı yagı koyup en ıyı yagı koydum dıyo motorum sorun cıkardıgında kendı yapabılcegım bıseyse sorunu fılan ıyıce arastırıp kendım yapıyorum
-
Her şeyini kendim yapıyorum, daha ustaya gerek kalmadı hiç
-
tyrung adlı üyeden alıntı
KTM 1290R alıp servis ücretini düşünmek garip geliyor bana.
KTM, evime 80 km uzakta. Git gel bekle bir gün demek. Ve saatlik servis ücreti $130. Buna parça ve vergi ekleyin. Mesela valf aralıklarının kontrol edildiği bakım $800 civarı, ki motorsikletin fiyatının yüzde beşine tekabül ediyor.
İlk 1000 km bakımı da $350-$400 civarı tutacak, ki yağ filtre dışında yaptıkları çok da matah değil. Yine de Honda kadar güvenilir bir motorsiklet olmadığı için servise götüreceğim, ne olur ne olmaz. Benim gözümden kaçan bir şeyi farkederler belki. Bir de yazılımını falan güncelliyorlar...
Velhasıl motorsiklet muadili bir Honda'dan %70 daha pahalı. Ancak bakımı da dahil edince fark iki katını geçiyor aslında. İnşallah alıyorken denediğim iki yaşındaki Ducati Multistrada gibi dağılmaz birkaç sene sonra...
-
Yaptığınız işi elinize yüzünüze bulaştırırsanız ve o gün stresliyseniz zaten, durum iyice oka sarıyor. Alet edevat yetmeyince de delirtiyor
Bu iş biraz sabır işi. gerçekten bazen el sürdüğüne pişman da edebiliyor.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
KTM, evime 80 km uzakta. Git gel bekle bir gün demek. Ve saatlik servis ücreti $130. Buna parça ve vergi ekleyin. Mesela valf aralıklarının kontrol edildiği bakım $800 civarı, ki motorsikletin fiyatının yüzde beşine tekabül ediyor.
İlk 1000 km bakımı da $350-$400 civarı tutacak, ki yağ filtre dışında yaptıkları çok da matah değil. Yine de Honda kadar güvenilir bir motorsiklet olmadığı için servise götüreceğim, ne olur ne olmaz. Benim gözümden kaçan bir şeyi farkederler belki. Bir de yazılımını falan güncelliyorlar...
Velhasıl motorsiklet muadili bir Honda'dan %70 daha pahalı. Ancak bakımı da dahil edince fark iki katını geçiyor aslında. İnşallah alıyorken denediğim iki yaşındaki Ducati Multistrada gibi dağılmaz birkaç sene sonra...
neden honda ya bindiğimin cevabı servis ücreti 600 cc motor için 60 tl artı KDV
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
-
Elimden geldiğince tüm bakımlarını kendim yaptım şuana kadar (Yağlar, filtreler, bujiler, balatalar, hidrolikler) Motorla zaman geçirmek keyifli geldiği sürece uğraşırım.
¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!
-
biyeybaraküs adlı üyeden alıntı
neden honda ya bindiğimin cevabı servis ücreti 600 cc motor için 60 tl artı KDV
Doğru düzgün yağ ve orijinal filtre o fiyat yahu. O kadar ucuz mu bakım orijinal Honda servislerinde?
-
Shamy adlı üyeden alıntı
Zamanında o kadar fazla uğraştım ki midem bulandı, tüm aletlerim ve garajım vardı tek silindir motorlarımda piston değişimi bile kendim yapardım. Sonra bir nefret geldi. Garajım duruyor ama 1 tornavidam bile yok çok şükür. Zincir temizleme ve yağlama dahil olmak üzere hiçbirşeye dokunmuyorum. bir vida sıktırmaya, zincir temizletmeye,yağlatmaya servise götürüyorum arka tekeri çevirip yağ bile sıkmam. Şahitlerim var İzmir yükseliş plakayı bile oraya gidip taktırdım
Zincirlerim hep orada temizlendi yağlandı.
bırakın bakımı motosikletimi bile kesinlikle yıkamam, yıkamacı yıkar,durular, kurular elimi sürersem namussuzum. Elimde olsa benzin almaya bile gitmeyeceğim. Motosiklet benim için hobi,lastik havalarına bile lastikçi bakıyor. çok yoğun işim gücüm 2 tane çocugum ve başka hobilerim var. Motorun M si ile uğraşmam binmekten başka. 2015 CBR 1000RR ım ve yine 2015 CBR 650F im var ikisinide 0 aldım. 36 gündür 2 motosikletimde çalışmadı, varın siz düşünün.
Arap şıhları, emirleri gibi
Adamlar binmek için değil sadece egoyu tatmin etmek için alıyor.
Garajımda dursun da varsın binilmesin..
Yeter ki benim olsun..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)