Motorunuzun Temel Bakımını Kendiniz Yapın. Servislere Fazla Para Vermeyin :)
Reklamlar
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Reklamlar
-
Çok güzel bide bu işlemlerden mesela zincir gergisi nasıl yapılır ? Ayrıntılı olarak yazsaydın fotoğraflarla bizlerde öğrenmiş olurduk..
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Loser adlı üyeden alıntı
Çok güzel bide bu işlemlerden mesela zincir gergisi nasıl yapılır ? Ayrıntılı olarak yazsaydın fotoğraflarla bizlerde öğrenmiş olurduk..
Yağ ve yağ filtresi değişimi ve zincir gergi ayarı için ekstra olarak daha bol bir zamanda farklı konu açarak paylaşacağım . Takipte kalın . Zincir gergi ayarı aslında çok basit bende ilk zamanlar bilmiyordum ama bol bol internetten video izledim ve kullanım kitapçığına göre hareket ettim . Herhangi bir problem olmadı .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Sokollu adlı üyeden alıntı
Kardeş hayırlı olsun egsoz yapmışsın
Ne kadar büyükmüş ya bi artçı oturur üzerine
Yeni kasa cbr'da böyle unutup sonradan eklemiş sanki fabrikadakiler.
Zincir gergi işi çok basit değil
Ayarını kaçırsan başına bela alırsın ben hiç girmiyorum o yüzden. Şu senin konu gelsin belki ben de kendim yaparım daha sonra.
Kazasız belasız , görüşmek üzere
(yarını unutma sajdklas :D )
Egzoz yaptım evet sorma yaa bu euro3 euro4 çevreci emisyonlar falan filan derken egzozları soba borusu yapıyorlar resmen . Sırf şu görüntüden kurtulmak için tiger egzoz falan taktırmayı düşünüyorum ama motor tek silindir ve seste biraz apaçi işi çıkacağı için arada kaldım .
Sen zincir gergi yapmıyorsan aldığında beri motoru o baya bi bollaşmıştır . Yarın geldiğimde sana da bi gergi ayarı çekelim , saatine 50 tl alırım ona göre . İleride konu açacağım detaylı bol fotolu , o zaman bakarsın sende artık .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
Bence kendi motosikletinden anlamak çok güzel birşey. Bu arada hocam Fren manetine ne oldu?
-
-
haklısınız belki zincir parasını geçer ama motoruda zorlamış olmaz mıyız ? ninja300 için 600 km diyor mesala bari 3bin kmde bir felan değişin :s 10 bin nedir abi :D bide satmadan önce degiştirinde küfür yemeyin sonra:D
ben maalesef bu işlere girişemiyorum ya :s zinciri kendim temizleyip yağlıyorumda bu hava yağ filtresi felan filan bakımlarda ustaya götürüyorum zaten her 5 bin kmde pek sıkıntı olmuyor öğrenmeyi çok istiyorumda ne öğrenebileceğim birileri var ne de bunları yapabilcek ekipman ve boş bi garaj yada alan yararlı konu teşekkürler
-
4Vaqrant adlı üyeden alıntı
haklısınız belki zincir parasını geçer ama motoruda zorlamış olmaz mıyız ? ninja300 için 600 km diyor mesala bari 3bin kmde bir felan değişin :s 10 bin nedir abi :D bide satmadan önce degiştirinde küfür yemeyin sonra:D
ben maalesef bu işlere girişemiyorum ya :s zinciri kendim temizleyip yağlıyorumda bu hava yağ filtresi felan filan bakımlarda ustaya götürüyorum zaten her 5 bin kmde pek sıkıntı olmuyor öğrenmeyi çok istiyorumda ne öğrenebileceğim birileri var ne de bunları yapabilcek ekipman ve boş bi garaj yada alan yararlı konu teşekkürler
600km.de yağlayın demiştir o, değiştir dese yerinde duramazsın
Benimki şaka tabi ki, elimden geldiğince temizleyip yağlıyorum . Zincir setini değişeli 1 ay olmadı zaten. Eldiven takıp tek tek kontrol ediyorum roller denen makaralar dönüyor mu diye 116 link boru değil
Balata değişimi, zincir gerdirme gibi konular beni aşıyor ben de ustama giderim.
Fazla gerilmiş veya iki taraftan eşit olmayan zincir ciddi sorunlar açar. Sakin kullanımda , düzenli yağlanmış zincir kendini kolay kolay salmaz zaten. 2 periyodik bakımda bir baktırsanız yine yeter.
-
18 Temmuz 2015, 23:26
#10
yağlayın diyor tabi yanlış yazmışım :D
-
18 Temmuz 2015, 23:32
#11
Motor bakımlarını kendi kendine yapan kullanıcılara bayılıryorum. Keşke herkes yapabilse. ( bu arada ilk motorum ve ilk bakımım geliyor aklıma geliyor nasıl bilgisiZ ve nasıl ürkektim anlatamam. servise gittim ve tatlı tatlı kucaklandım, ustaya gittim tecavüze uğradım. Mutluluğu kendimde buldum. Bütün yeni başlayan ve diğer arkadaşlar. Korkmayın. Korkmayın.KORKMAYIN.
Paylaşım için teşekkürler.
-
18 Temmuz 2015, 23:34
#12
Süper Moderatör
ben motor ile uğraşmayi, bakim yapmayi vs binmekten daha cok severim.
yalnız resimlerden anladigim kadariyla zincirin fazla gergin sanki?
yillar önce balata nasil degisilir, fren havasi nasil degisilir, gaz ve debriyaj teli nasil yaglanir, buji ve filtreler nasil degisilir gibi bir cok yararli konuyu fotograflayip başlık acmistim.
ama neredeyse hepsi kurbaga olmuş, yazik ki zamaninda resimleri mt nin serverina yuklemedik.
-
18 Temmuz 2015, 23:38
#13
Kocaeli İl Temsilcisi
ELque adlı üyeden alıntı
Bence kendi motosikletinden anlamak çok güzel birşey. Bu arada hocam Fren manetine ne oldu?
İnsanın kendi motoru ile uğraşması baya zevkli oluyor tavsiye ederim . Fren maneti nazarlık oldu . Olduğu yerde yere yattı , talihsiz bir unutkanlık sonucu .
Sokollu adlı üyeden alıntı
Ayıp ettin benim zincir yeni yahu, elimle baktım tüm makaralar dönüyor
Yani şu an bin 5bin km. yol yap bir mil salar veya gerilirse gel yüzüme tükür
Hem ben hesapladım bu zincir işi boş iş. Spreye verdiğin para zincir parasını geçiyor
Cahil moduna yatcam arada sırada yağlamayla 10bin götürsün tamam
Bilmemek mutlulukdur kardeşim
5 bin km belki gidersin ama zincirde sonra kendisini salıp tekerini kilitleyebilir . Fazla başı boş bırakmamak lazım zinciri . Benim elim çok şükür az da olsa alet adavat tutuyor . O yüzden servise gidip uğraşana kadar kendim geriyorum . Düzenli yağlama yaparsan , spreyler hiçte zincirlerden pahalı değil . Bende cbf varken 12 bin km yolu , 500 ml ipone zincir spreyim ile yağlamıştım ve en fazla 400-500 km'de bir ortalama yağlıyordum spreyi .
4Vaqrant adlı üyeden alıntı
haklısınız belki zincir parasını geçer ama motoruda zorlamış olmaz mıyız ? ninja300 için 600 km diyor mesala bari 3bin kmde bir felan değişin :s 10 bin nedir abi :D bide satmadan önce degiştirinde küfür yemeyin sonra:D
ben maalesef bu işlere girişemiyorum ya :s zinciri kendim temizleyip yağlıyorumda bu hava yağ filtresi felan filan bakımlarda ustaya götürüyorum zaten her 5 bin kmde pek sıkıntı olmuyor öğrenmeyi çok istiyorumda ne öğrenebileceğim birileri var ne de bunları yapabilcek ekipman ve boş bi garaj yada alan yararlı konu teşekkürler
Rica ederim . Bu işlere girişebilmek için ufak bir alana ihtiyacınız var ve en önemlisi istek olması lazım . İstek olmadıktan sonra zaten öğrenemezsiniz. Bende ilk başlarda bu işlerden anlamıyordum ama meraklı olduğum için bu tarz konulara . Kurcalamayı severim aletleri
Sokollu adlı üyeden alıntı
600km.de yağlayın demiştir o, değiştir dese yerinde duramazsın
Benimki şaka tabi ki, elimden geldiğince temizleyip yağlıyorum . Zincir setini değişeli 1 ay olmadı zaten. Eldiven takıp tek tek kontrol ediyorum roller denen makaralar dönüyor mu diye 116 link boru değil
Balata değişimi, zincir gerdirme gibi konular beni aşıyor ben de ustama giderim.
Fazla gerilmiş veya iki taraftan eşit olmayan zincir ciddi sorunlar açar. Sakin kullanımda , düzenli yağlanmış zincir kendini kolay kolay salmaz zaten. 2 periyodik bakımda bir baktırsanız yine yeter.
Bundan sonra senin ustan ben olayım Ferhat . Servis parasını boş yere verme . Şaka bir yana tabi beni de aşan bazı konular var . Kendim yapamacağım şeyleri ben de ustaya gidiyorum yalan yok .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
19 Temmuz 2015, 00:18
#14
Emeğine sağlık kardeşim bende bir şey ekliyeyim zincirle ilgili zincir ayarı motorun üstüne taşıyacağın yük miktarı(sen+artçı) kadar kilolu birini otutturup yapılmalı çünkü amortisör arka maşa yükte açar kendini bilginize.
-
19 Temmuz 2015, 00:34
#15
Kocaeli İl Temsilcisi
Sinan Er adlı üyeden alıntı
Motor bakımlarını kendi kendine yapan kullanıcılara bayılıryorum. Keşke herkes yapabilse. ( bu arada ilk motorum ve ilk bakımım geliyor aklıma geliyor nasıl bilgisiZ ve nasıl ürkektim anlatamam. servise gittim ve tatlı tatlı kucaklandım, ustaya gittim tecavüze uğradım. Mutluluğu kendimde buldum. Bütün yeni başlayan ve diğer arkadaşlar. Korkmayın. Korkmayın.KORKMAYIN.
Paylaşım için teşekkürler.
Ben teşekkür ederim hocam . Valla dediğiniz gibi bende çok seviyorum motorumla vakit geçirmeyi .Heleki motorda kawaasaki olunca servisleri malum . Milletin ağız kokusunu çekene kadar , temel bakımları kendim yaparım daha iyi paramda cebim kalır . O paraylada benzin alır gezerim .
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
ben motor ile uğraşmayi, bakim yapmayi vs binmekten daha cok severim.
yalnız resimlerden anladigim kadariyla zincirin fazla gergin sanki?
yillar önce balata nasil degisilir, fren havasi nasil degisilir, gaz ve debriyaj teli nasil yaglanir, buji ve filtreler nasil degisilir gibi bir cok yararli konuyu fotograflayip başlık acmistim.
ama neredeyse hepsi kurbaga olmuş, yazik ki zamaninda resimleri mt nin serverina yuklemedik.
Zincir gergisi tam ayarında Olcay abi . Kitapçıkta zaten 25-35 mm arasında olmalı diyor . Ben de 25 mm civarında gerdim . Bundan sonra ki zincir gergi , yağ değişimi vs. bende fotolu anlatarak paylaşım yapacağım inşaallah abi .
emreengin adlı üyeden alıntı
Emeğine sağlık kardeşim bende bir şey ekliyeyim zincirle ilgili zincir ayarı motorun üstüne taşıyacağın yük miktarı(sen+artçı) kadar kilolu birini otutturup yapılmalı çünkü amortisör arka maşa yükte açar kendini bilginize.
İlk defa senden duyuyorum böyle bir şey abi . O kadar kilolu kişi bulamayız zaten seleye oturtmaya . Cbf varken de o kadar zincir ayarı yaptım kendim , hiç bir problem olmamıştı .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
19 Temmuz 2015, 00:50
#16
Şöyle söyliyeyim eski ustalar bu şekilde yapar ayarı sen bi otur bakayım der zincire bakar ona göre ayar verir.
-
19 Temmuz 2015, 01:25
#17
Artık bende genel bakımı kendim yapıyorum, mutluyum Yağ değişimi olsun fren balatalari olsun hava filtesi öğrendim artık izlerken. haftada ortalama 1000 km yaptığım için bunları yapabilmem önemli.
Hem ustayı zengin etmiyorum, hem uğraşmak zevkli geliyor. Tıpkı kendi yaptığım yemeğin bana daha lezzetli gelmesi gibi
-
19 Temmuz 2015, 23:00
#18
Kocaeli İl Temsilcisi
emreengin adlı üyeden alıntı
Şöyle söyliyeyim eski ustalar bu şekilde yapar ayarı sen bi otur bakayım der zincire bakar ona göre ayar verir.
Doğrudur abi ama bu şekilde zincir gerildiğini hiç duymadım ne yalan söyliyeyim .
hakan nkd adlı üyeden alıntı
Artık bende genel bakımı kendim yapıyorum, mutluyum
Yağ değişimi olsun fren balatalari olsun hava filtesi öğrendim artık izlerken. haftada ortalama 1000 km yaptığım için bunları yapabilmem önemli.
Hem ustayı zengin etmiyorum, hem uğraşmak zevkli geliyor. Tıpkı kendi yaptığım yemeğin bana daha lezzetli gelmesi gibi
Haftalık ortalama 1.000 km yapıyorsanız , zaten mecbursunuz sizin kendiniz bakım yapmaya . Yoksa servisleri zengin edersiniz .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
20 Temmuz 2015, 00:03
#19
Bakıma daha bulaşmadım lakin motoru yıkarken aldığım keyfi huzuru sevişirken almıyorum desem çok mu abartmış olurum bilemedim. Bir tür terapi gibi birşey.
-
20 Temmuz 2015, 21:35
#20
Kocaeli İl Temsilcisi
sonalp adlı üyeden alıntı
Bakıma daha bulaşmadım lakin motoru yıkarken aldığım keyfi huzuru sevişirken almıyorum desem çok mu abartmış olurum bilemedim. Bir tür terapi gibi birşey.
Motoru yıkarken bende fazla zaman geçiyorum başında . Yarım saatten fazla yıkadığım zamanlar oluyor genellikle . Detaylı temizliğe fazla önem veriyorum birazcık .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)