helal olsun çok güzel olmuş.
Süper çalışma olmuş eline sağlık.
Polyesterle calisirken elim ayagim battigi icin asamalarin fotolarini cekememistim.
Youtubeta islemleri gosteren slayt seklinde bi video buldum
ilgilenenler icin:
Yarisi olmayan camurluguda hayata dondurduk ;)
önce köpüğe diğer yarısındaki şekil göz kararı ile verildi.
köpüğün Üstü bant ile kaplandı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:20 ----------
Polyesteri dokup elyaf ile destekledim(tabi eller yine resin olunca polyesterli halleri cekemedim)
Ustune macun cekip, zimparaladim
Boya sonrasi durum
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------
Neden paylastin bunu derseniz, atil durumdaki camurluk bile kullaninabilir hale geliyor. Birde bu motor hondanin grom tarzi eski model (85) oldugundan ayni camurlugu bulmak sikinti.
anladığım kadarıyla esas mesele köpüğe şekil vermekde sorasında sertleştirilip boya atılıyor,
bu köpüğü deli bir tasarımla 4 eksen cnc den geçirip deli şeyler çıkabilir, hatta var olan
büyük makine karenajların muadilleri bile yapılabilir gibi..
Kalip cok onemli. Sifirdan birsey yapilacaksa (misal benim ilk yaptigim fairing gibi) ve kopyasini alinmak isteniyorsa kalibi kopuge degilde ahsapa yada kopukten daha sert bi maddeye yapmak daha mantikli. Yani ticaret yonu dusunulurse.
Kalip saglam olursa istedigin kadar cogaltma yapilabilir. (Tabi kopya almak icin wax ayiricilar var onlari kullanmasi vs.islem bjraz daha uzar)
Kaliba Sekil verme isi hayal gucu ve yetenege bagli. Benim ilk yaptigim fairing daha koseli basit. Cunku ilkkez polyesterle calisicaktim nasil olur bilemiyordum.
Bu tip motosiklet parçalarını döker ken -özellikle dişi kalıp tan döküyorsanız- tavsiyem mutlaka örgü elyaf kullanınız. Diğer elyadlara göre daha esnek ve sağlam yapılı olup darbe anında daha az zarar görür. Ayrıca nispeten daha ince dökümler alabilirsinir. Püf noktası kalıba yerleştirmeden önce polyesterle iyice ıslatıp öyle havasını almaktan geçer.
Işçiliğiniz temizmiş, ellerinize sağlık.
ben yeni gordum bunu harika olmuş yaa
Emiğine sağlık çok güzel olmuş yetenek
işçilik ve sonuç gayet başarılı olmuş... Motosiklette gayet temiz ve diri duruyor. gerçek km.si kaçtır acaba?
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
Eridim bittim helal olsun. Makine her haliyle cok guzel ama su kucuk siperlik gibi olan parca daha tatli durmus diye dusunuyorum. Devamini bekliyoruz calismalarinizin
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)