Merhabalar arkadaşlar,
Motoru aldığım zaman artçı sırtlığı vardı fakat arka çanta alınca çantanın kendi sırtlığı vardı ve diğer sırtlık boşa çıktı.
Evde bir köşede duran sırtlığı ne yapabilirim derken sonra uzun yolda sırtımı yaslama ihtiyacı duydum ve bu boşa çıkan sırtlığı sürücü sırtlığı olarak yaptım.
Arkadaşla ölçüleri aldıktan sonra, arkadaş dedi ki neden arka koltuğun altına yapmıyoruz diye ve bana da güzel geldi bu fikir.
Daha sonra sanayiden demirciden 80 cm 25'lik (2.5 cm genişlik) lama demir aldım.
Motosikletten ölçüleri aldıktan sonra tek tek uygulamalı olarak motosiklet üzerinde ayarlama yaparak mengene de demire şekil verdik.
Lama demirine vida deliklerini açtıktan sonra sırtlık da ki tahtaya da ölçü altık ve oraya da delikleri açtık ve vidaladık.
Motosikletten ölçüleri aldıktan sonra tek tek uygulamalı olarak motosiklet üzerinde ayarlama yaparak mengene de demire şekil verdik.
************************************************** *********************
Lama demirine vida deliklerini açtıktan sonra sırtlığın içinde ki tahtaya da ölçü aldık ve oraya da delikleri açtık ve vidaladık.
Vidaların baş kısımları sürücü sırt tarafına geliyor. Somun kısımları ise sırtlığın arka tarafına geliyor.
Somunları sıktıktan sonra vidaların baş kısımları tahtaya gömüldü ve çıkıntı oluşmadı.
Sırtlığın arka tarafındaki fazlalık vida çıkıntıları ile spiral ile kestik.
************************************************** *********************
************************************************** *********************
Buraya ek olarak hiç bir şey yapmadık orijinal vidaları ile monte ettik ve gayette sağlam oldu.
************************************************** *********************
Sırtlığın bu şekilde göründüğüne bakmayın içinde orjinal süngeri var o yüzden biraz kaba duruyor görünebilir. Fakat geriye yaslanınca gayet rahat sorunsuz bir oturuş var.
Sırtlığın ön tarafında kendi süngeri var, arka tarafında demir olduğu için oraya da güzelce mat kestik koyduk ve demir falan kalmadı her iki tarafı da gayet yumuşak oldu.
Sırtlığın oturuş ve sürüş pozisyonun da hem sürücüye hemde artçıya hiç bir yan etkisi yoktur. 2 kişi binerek tarafımdan test edilmiştir.
Amacım motorda koltukta oturur gibi yayılıp rahat gitmek değil, o şekilde zaten doğru sürüş pozisyonu oluşmuyor. O yüzden uzun yolda en azından sırtımı dik konumda tutmak ve yaslanmaktır, benim için işimi fazlasıyla görür diye düşünüyorum.
Sanırım arka koltuk altına sırtlık yapan ilk ben oldum
Herkesin tekeri düz bassın sağlıcakla kalın.