Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Quick shifter hakkında.

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bindiğim bütün vasıtalarda debriyajsız kullanabiliyorum. Kamyondada. Uzun yolda motosikletide öyle kullanıyorum. Sadece kalkarken debriyaj. Uygun devirde rahatça yükselirde düşürülürde.
    Askerde MAN kamyon kullanmıştım , vitesler debriyajsız daha rahat değişiyordu , debriyajla değiştirirken garç gurç dişli sesi gelirdi birde bu quickshifter da amaç vitesin otomatik gibi atması değil , çok hızlı vites atıp zaman kazanmak ki piste çıkan adam için o saliselik fark önemlidir..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Varyatör değil normal dişlili şanzıman, Fiat Dualogic benzeri bir sistem olacak. Motor içinde değişiklik yapmaya gerek yok sadece vites kolu ve debriyaj kumanda edilecek.
    Yol şartlarına karşı değişken bir mekanizma gerekli, yoksa çoğu zaman ya motor bağırır, ya da zorlanır veya istop eder.

    Otomatik vites'e gelince, bayağı zor bir iş aslında. Yirmi sene önce durum çok daha farklıydı, mesela yokuş aşağı motor freni uygulamıyordu. Uzun süredir otomatik şanzımanlar AI kullanıyor, sürücünün kullanımına göre parametrelerini değiştirip uyum sağlıyor.

  3. #23
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Fabrika çıkış olan motosikletler yeni nesil enjeksiyonlu motosikletler. Ve enjeksiyonlu fab çıkış motosikletlerde ateşleme değil enjeksiyonu kesiyor. Sonradan takılan ürünler switch ile ateşlemeyi kesiyor. Karbüratörlü motosikletlerde daha basit bir sistem mantığı var. Switch e basıyosun ateşlemeyi kesiyor evet. Ama nedense exc450-525 motosikletlere olan Dynojet shifter 700 öro sx-exc450 2012 üstü enjeksiyonlu olanlara uyan model 600 öro. Ulan bizi dürtüyolar mı? Special sm lere takılanların switchleri pedalın altında oluyor hemen. Aşağı shifterını görmedim. Motocross için shifter kullanıldığına şahit olmadım onun yerine rekluse gibi debriyaj sistemleri kullanılıyor. Enduro için rekluse ve clake genelde beraber kullanılıyor. cadde motosikletlerinde fantezi için takılabilir ama üst devirlerde performanslı çalışır. Yazılımdan çalışacğı devir ayarlanabilir olanları var. Pist kullanımı yoksa pek tavsiye etmiyorum. Pistte de bir turda 0.5 sn kazandırsa 15 turda 7 saniye yapar 7 saniye de büyük bir rakam.

  4. #24

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    sadece süreye değil konforada katkısı var debriyajı bir tek durup kalkarken kullanıyorsunuz. Sonradan takılanlar nasıl çalışıyor bilmiyorum ama fabrikasyon gelenler vites küçültürken deviride eşitliyor motoru yığmıyor.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)