öncelikle forumun bu kısmını çok sevdiğimi ve motora dair çok şey öğrendiğimi belirteyim kendin yap bölümündeki ilk konum elimizden geldiğince birşeyler yaptık
malzemeler
1-)30*3*120mm lama demir
2-)10 mm çaplı 2,5 metre demir
3-)tabure bacağı 15 mm dairesel kesitli (eldeki malzemeden)
4-)reflektörlü yapışkan bant
5-)kaplama için (karbon kaplama folyosu)(ismini unuttum sıcak havayla yapışan davadan)
6-)montal için 8 adet cıvata ve somun
KULLANILAN ALETLER
1-)GAZ ALTI ve ark Kaynak Makinaları
2-)el breyzi (matkap)
3-)spiral (kesme makinası)
4-)mengene,boru,boru anahtarı bilumum anahtarlar
[IMG][/IMG]
motoru aldığımda top case için demirler üzerinde idi kafada planı oluşturduktan sonra mevcut demirlere fi 8 matkap ile 3 er delik açıyoruz
yaptığımız demirler buralardan sabitlenecek
[IMG][/IMG]
lamadan sağ ve sol yan için birer parça kesip yerine uydurmak için açılı kesim yapıp kaynaklıyoruz
[IMG][/IMG]
sonra yerine montaj işin pis kısmı burada başlıyor silindir demiri motora uydurmak için montajlanmış demirlerden ölçü alıyoruz
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
silindir demirleri mengene marifeti ile büküyoruz bunlar kısa bükülü yerlerden lamalara kaynaklanacak tabi en son aşamalarda
[IMG][/IMG]
işin enzor kısımlarından biride iki tarafı aynı hizada büke bilmek çok kez düzeltip geri büktüm
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
fatih ustamın dükkanı saolsun bize açtı istediğini yap dedi işlerinden vakit buldukçada yardımını esirgemedi
[IMG][/IMG]
Allahtan beton mikseri tamir atelyesi olduğu için alet edevattan yana sıkıntımız yok çok şükür
[IMG][/IMG]
bu fotoğrafta parçalar lamaya kaynaklanmış haldeler çok şükür en zor kısmı silindir demirleri bu şekle getirmek
[IMG][/IMG]
açıp tekrar tekrar bükmekte sıkıntı demiri çok yorarsanız bükülen yerlerden kopar
[IMG][/IMG]
gelelim motora montajına daha önceden deldiğimiz deliklerden somun ve cıvatalarla sabitliyoruz
[IMG][/IMG]
iki parçayı sabitledikten sonra aralarına yay şeklinde bir demir kıvırıyoruz yana düşersek askılar bir birinden destek alsın
[IMG][/IMG]
sıra pekleri söküp yerine bağlantı parçalrinı yapmaya geldi eksoz tarafını bükerken çok zorlandım kavisini egzosa göre vermek zaman alıyor tak çıkar tak çıka yine tak çıkar biraz sinir harbi
[IMG][/IMG]
sol taraf kolay olan kısım peglerin oraya lamadan parça kesip peglerin pimleriyle tutturuyoruz silindir demiride lamaya kaynak
[IMG][/IMG]
fatih ustam çok yoğun çalışıyor van'daki tek mikser servisihaliyle acele edip dükkanını ve makinalarını çok meşgul etmek istemiyorum ve detayda görüldüğü,üzere kaynaklar biraz kötü memlekette olsam çok daha iyisi olurdu
[IMG][/IMG]
tabure bacakları burada devreye giriyor bir delik açıp diğerdemiri içinden gaçirip kaynaklıyoruz;üstarafıda açılı kesip çekiçle yassıltarak kaynaklıyoruz
[IMG][/IMG]
işte pegleride bu tabure bacaklarına montajlıyoruz bu kısımları lojmanın kazan dairesinde yapıyorum
[IMG][/IMG]
gerçi peglerin açısını tutturamıyorum biri biraz aşağıya doğru oluyor
[IMG][/IMG]
ve sonuç yay demiride gözüme zayıf geliyor 2 taraftan 2 parça daha kaynatıyorum işlem tamam şimdi fırın boyay gönderiyoruz
[IMG][/IMG]
bütün bu hazırlıklar çıkmaya hazırlandığım 2300 km lik uzun tur içindi bitmiş çantalar takılmış halini fotoğraflayamadığım için turdaki haliyle koydum
[IMG][/IMG]
boyadan çıkıncada demirlein peglerle olan bağlantı kısımlarını folyo ile kaplıyorum(kaynak kısımları gözüme hoş gözükmediğinden)freflektörlü bandıda süsleme ve görürlük için kullanıyoruz birde logoyu yazabilmek için arkadaşlar herşeye inandı logoları reklamcı yapmıştır dediler komik deilmi internetten görsellerden honda yazısının çıktısını alıp bantın arkasına ters yapıştır ve kes buakadar
çantaların hikayesini merak eden olursa onlarıda yazarım umarım iyi bir anlatım olmuştur teşekkürler.