Regal Raptor Daytona Ape Hanger Gidon
Reklamlar
-
Regal Raptor Daytona görüntüsü ve fiyat avantajı nedeniyle (her ne kadar 2015 modellerde fiyat avantajı sorgulanabilir durumda olsa da) chopper sevdalıların başlangıç motoru olarak sıkça tercih ettiği bir model. 2013 ve 2014 modellerin bir kısmı mini ape hanger gidon ile geliyor (benimki bu şekildeydi), daha rahat olduğunu düşündüğüm ve görüntü olarak sevdiğim için 16” ape hanger gidon takmaya karar verdim.
RR Daytona’nın en büyük sıkıntısı bence standart dışı ölçüleri, bu nedenle standart bir gidon alıp takamıyorsunuz. Bulmakta en zorlandığım parça gidonu maşaya sabitleyen riser aparatını bulmak oldu ve bulamadım. Bizim gidonun ortası 30mm, elcik ve kontrol butonları tarafı 22mm. Araştırmalarım sonucu farklı modeller için riser ve farklı aksesuarlar üreten waytake firmasını buldum, Ersin Bey mevcut parçayı gönderdiğim takdirde 22mm gidona uygun olacak şekilde yapabileceğini belirtti ve 3-4 gün gibi kısa bir sürede yaptı da, hem de mükemmel şekilde (üstteki yeni yapılan, alttaki orijinal parça):
İletişim bilgileri:
https://www.facebook.com/waytake
http://www.waytake.net/
Sonrasında gidon ve fren hortumu gerekiyordu, bunun için de çok seçenek yok, 22mm siyah için Aydın Kardeşler ve OWC firmasını buldum. OWC’nin ürünleri aynı zamanda Apache Cycles’ta da satılıyordu ve kalitesini beğendim, aynı zamanda istediğim ölçüde fren hortumu da olduğu için 75cm fren hortumu ve 22mm (7/8”) çapında 16” Ape Hanger gidonu sipariş verdim. Fren hortumunun fotoğraflarını göndermiştim, aynı şekilde yaparak sağ olsunlar iki gün içerisinde gönderdiler:
İletişim bilgileri:
https://www.facebook.com/pages/One-W...51942931537900
http://www.onewaycustoms.net/
Son olarak gerekenler ise yüksek gidon için debriyaj ve gaz telleri, bunları da Hudson’dan aldım (itme çekme için iki gaz teli, bir de debriyaj teli):
http://www.hudsonderi.com/pinfo.asp?pid=5777
http://www.hudsonderi.com/pinfo.asp?pid=5538
http://www.hudsonderi.com/pinfo.asp?pid=5776
Burada farklı bir durum var, gidon fabrika çıkışı yüksek olanlardan ise gaz telleri kurtarıyor (jikle dâhil), bu nedenle yenilerini almaya gerek yok. Sadece telleri gidonun arkasından geçirmek gerekiyor, normalde maşanın içinden geçip farın yanından yani ön taraftan gidiyor. Kısa tip direksiyon varsa telleri almak zorundasınız. Jikle ise yeni modellerde gidonda sol tarafta, eskilerde farklı bir yerdeymiş. Fabrika çıkışı yüksek gidon olanlarda (benimki gibi) jikle kurtarıyor, kurtarmazsa bunun için de çekme teli almak durumunasınız.
Bu süreçte gereken en büyük alet matkap, kütüklerin pimlerinin oturduğu deliğin aynısından yeni aldığımız gidona da delmemiz gerekiyor. Ben kumpas ile ucundan mesafesini ölçerek yukarı bakacak şekilde 4.5mm uç ile deldim. Deliğin uca uzaklığını iyi ölçmek lazım, elcik kısa ya da uzun kalabilir. Tam üste bakacak şekilde delerken ise 1-2mm kayma önemli değil, fark edilmez bile, ucuna mesafe aynı olsun yeter.
Parçalarımız tamamsa basit alet takımlarımızın olduğunu varsayarak montaja başlayabiliriz, aslında montaj çok basit, sadece fren hortumu değiştiği için fren sistemi biraz yoracak, gerisi sök tak sadece. Açıkağız anahtar, lokma takımı, alyan anahtar ve tornavida dışında özel bir alete ihtiyacımız yok.
İlk olarak yukarıda yazdığım gibi delikleri deldim. Çivi ile biraz oydum, yoksa çok kaydığı için gidon çizik içinde kalabilir. Matkap kullanırken mutlaka sakin ve dikkatli olmak lazım, metal deldiğimiz için koruyucu gözlük de takmanızı tavsiye ederim.
Öncelikle elcikleri kenarlarındaki birer ve kontrol kütüklerini altındaki ikişer vida ile söküyoruz, aynaları önceden sökerseniz daha az uğraşırsınız. Waytake’e göndermek için gidon riser aparatlarını zaten sökmüştüm, maşanın üstündeki aparatları altından ve üstünden ikişer vida tutuyor. Bu vidaları söktükten sonra gidon ile beraber riserlari çıkarıp yeni riserı aynı vidalar ile maşaya takıyoruz. Ben maşa ile düz olacak şekilde taktım, çok iyi sıkmak lazım:
Gidon yüksek ise sadece debriyaj telini değiştireceğiz, değilse tüm teller değişecek. Tel değiştirme işlemini sırayla birer birer yapmak benim gibi ilk defa yapıyorsanız en doğrusu olur, ayrıca başlamadan önce debriyaj ve gaz tellerinin pozisyonunu ve nasıl hareket ettiğini anlamak için video çekebilirsiniz.
Teller deponun altından gittiği için rahat çalışabilmek için depoyu söktüm, önde sağ ve solda ikişer, ortada altta iki vida ile bağlı. Vanayı kapalı konuma getirip hortumu benzin filtresinden söktükten sonra depo kolayca çıkıyor. Sonra kütüklerden telleri sırayla sökerek yenilerini taktım. Bu arada fotoğraf çekmedim çünkü çok düz bir iş, acele etmeden yapılırsa ayarı da çok basit.
Kütüklerin üst parçasının altında bir pim var, deldiğimiz deliklere denk gelecek şekilde takıp vidaları takıyoruz. Sökerken vidaları işaretleyebilirsiniz çünkü boyları farklı, ben işaretlemediğim için göz kararı taktım, sorun olmadı.
Freni en sona bırakmıştım, iyi ki de öyle yapmışım. Hortumun ve haznenin içini boşaltmak için sağ kaliperdeki (sol da olur aynısı) hava alma vidasını açarak freni pompaladım ve sıvıyı boşalttım. Hidrolik zararlı bir madde olduğu için hava alma memesinin ucuna akvaryumcudan aldığım silikon hortumu takarak diğer ucunu pet şişenin içine uzattım (youtube da bir videoda görmüştüm). Daha sonra hortumu rekorlarından sökerek yenisi ile değiştirdim ve yeni sıvıyı hazneye koyarak pompalamaya başladım. Hortumu değiştirirken pulların konumuna çok dikkat edin, hortumun deliği vidadaki deliğe denk gelmesi için aynı pulları kullanmanız gerekiyor, gözle kontrol imkânı yok. Ben takmadan önce üfleyerek denk geldiğini kontrol ettim (kendimce, hava geçebilir ama sıvı geçerken zorlanır diye endişe etsem de başka çare yok). Sistemi tamamen boşalttığım için kaliperden sıvı gelmesi yarım saati geçti ki o da bolca hava ihtiva ediyordu.
Ve hava alma işlemi başladı, iki kişi sanıyorum 3 saat kadar şu işlemi yaptık, pompala, maneti sık, maneti bırakmadan vidayı gevşet, maneti bırakmadan vidayı sık, yine pompala, azaldıkça sistemin hava çekmesine fırsat vermeden hazneye hidrolik ekle…. Saatlerce sürdü ve vazgeçmek üzereyken balata oynamaya yeni başlamıştı. İlk saat içerisinde sürekli boşa pompalıyor gibi oluyor ama vazgeçmeyin, sıkmaya başlıyor.
Fren sisteminde hava kalmadığına emin olduktan sonra (gözle kontrol olmadığı için artık döngüyü tekrarlamaktan sıkıldıktan sonra 1 saat kadar daha tekrar ederek) hazırız.
Elcikler takılmadan önceki son halimiz:
Kütükleri taktık, manetleri taktık, sıra geldi elciğe, gaz tarafı zaten telle beraber olduğu için sıkıntı yok (ben elciği de değiştirdiğim için biraz uğraştım), diğer tarafı da çift taraflı bant sararak sabitledim. Önceden silikon, japon vs. denemiştim ama değiştirme ihtimaline karşı sökebileceğim bir sistem olsun istedim. Depoyu ve aynaları söktüyseniz takmayı unutmazsınız zaten.
Artık deneyebiliriz, debriyaj ayarını sökmeden önceki konumunu fotoğraf veya video ile kaydettiyseniz sıkınca aynı hareketi yapacak şekilde ayarlayabilirsiniz, oldukça kolay. Debriyaj telinin vites kutusuna girdiği yerden yapın ayarı, manetteki ince ayar için ve aslında gerek bile kalmıyor. Ben manetin ilk 1-2 cm’si boşluğu alacak, gerisi debriyajı sıkacak şekilde deneyerek ayarladım. İlk sürüşte mümkün olduğunca yavaş ve dikkatli olmak gerekiyor, gidon oynayabilir, kütük çıkabilir vs. gibi problemlere hazırlıklı olmak lazım. En önemlisi frende sıkıntı olabilir ki ilk defa yapacaklara genelde yapmamaları tavsiye ediliyor. Ben risk aldım, bakımları da kendim yaptığım ve elimin yatkın olduğuna inandığım için denedim. Ustanın bu kadar özeneceğini ve sabredeceğini düşünmüyorum.
Amblemi soranlar oluyor, Captial City Choppers olarak yaptırdığımız bir ürün, satılmıyor. Koltuğa ikinci katı rastgele bir döşemecide yaptırdım, ayaklıkları da kırıldığı için Apache Cycles’tan (bu dükkana yakınken çarpıp kırdığım için) almıştım (80USD). Elcik almak isteyen olursa yurtdışı alışveriş sitelerinde 25USD civarına alabilir, Türkiye’de 80-120TL arasına bulunabiliyor.
Gelelim maliyet hesabına:
• Gidon Riser 130TL (özel yapım ve siyah renk, pahalı gelebilir ancak tek bir parça için bu kadar uğraşıldı, çizildi, yapıldı)
• Gidon 140 TL
• Fren Hortumu 35TL
• Debriyaj teli 17TL
• Gaz teli (itme-çekme iki adet) 54TL
• Fren Hidroliği 15TL
• Alet edevat saymıyorum.
Toplamda 391TL tuttu, işçilik bedava. Gaz tellerini boşuna almışım, yedek olarak tutuyorum artık. Bunları saymazsak 337TL + kargo bedelleri ile Ape Hanger gidona sahip olabilirsiniz. Hidrolik hariç hepsi de Türk Malı bu arada. Kaskım hariç tüm güvenlik donanımım da Türk malı, inşallah bir gün yerli motorumuz olur da ona bineriz.
Tabi bu fikri aklıma sokan, ilk uygulayan, sorun yaşadığım her an destek veren ve bu süreçte günde 2 saat telefon ile bunalttığım Capital City Choppers ailemizden Levent Akıska abime ne kadar teşekkür etsem azdır.
Elcikleri taktım ve kurumasını beklerken garaja aldım, sonra şehirdışına çıkmam gerektiği için son halini haftasonu koyacağım, maşallah demeyi unutmayın
www.capitalcitychoppers.org
Reklamlar
-
Mardin İl Temsilcisi
çok iyi görünüyor.Emeğine sağlık
-
-
www.capitalcitychoppers.org
-
bir chopper hayranı olarak güzel bir çalışma yapmışsınız.regalleri severim ancak param yetmediği için kuba superlight 200 almak durumunda kaldım.
Gidon olayı tamamiyle tercih meselesi,ben genelde T gidon sevenlerdenim (yarım olandan) ancak bu stilde çok yakışmış.Ayrıntılara önem vermişsiniz,elinize sağlık.Belki gelecek yıl regal spyder düşünebilirim 350 lik olan,hem cc yükseltmiş olurum hemde o makinenin tarzını seviyorum T gidon ve geniş çatal görünümü çok seksi duruyor
Size kazasız ve keyifli sürüşler dilerim.
-
çok güzel olmuş elinize sağlık. mafraflar normal, sonuçta sıfırdan bir parça tasarlanıyor ve üretiliyor. o yüzden tek parçalar ve özel yapılan parçalar pahalı olur. seri üretim dışı olduğundan.
-
BlackGhost adlı üyeden alıntı
bir chopper hayranı olarak güzel bir çalışma yapmışsınız.regalleri severim ancak param yetmediği için kuba superlight 200 almak durumunda kaldım.
Gidon olayı tamamiyle tercih meselesi,ben genelde T gidon sevenlerdenim (yarım olandan) ancak bu stilde çok yakışmış.Ayrıntılara önem vermişsiniz,elinize sağlık.Belki gelecek yıl regal spyder düşünebilirim 350 lik olan,hem cc yükseltmiş olurum hemde o makinenin tarzını seviyorum
T gidon ve geniş çatal görünümü çok seksi duruyor
Size kazasız ve keyifli sürüşler dilerim.
Teşekkür ederim. Ben motorun markasına, modeline veya gücüne değil de sürücünün aldığı keyfe bakıyorum. T gidon Spyder farklı ve tarz bir motor, bu anlamda Daytona'dan daha dikkat çekici buluyorum ben de. Kazasız belasız iyi günlerde kullanın.
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
çok güzel olmuş elinize sağlık. mafraflar normal, sonuçta sıfırdan bir parça tasarlanıyor ve üretiliyor. o yüzden tek parçalar ve özel yapılan parçalar pahalı olur. seri üretim dışı olduğundan.
Çok teşekkür ederim öncelikle. Fiyat konusunda çok haklısınız, bence ucuza bile geldi dediğiniz gibi özel olarak çizilmiş, üretilmiş bir ürün. Kaldı ki farklı bir model alıp uydurmaya çalışmak da gidon gibi bir parçada ciddi güvenlik zafiyeti yaratabilir. Bu süreçte hem Waytake, hem de OWC firmasından son derece memnun kaldım.
www.capitalcitychoppers.org
-
Ellerinize sağlık. İşçilik sıfır TL yazmışsınız. Aslında onun orası öyle değil. İşçilik sırasında alğınız keyif sizi kâra geçirmiş sayılır. Bu işlerle uğraşmak insanı mutlu eder bilirim. Her ne kadar yüksek el mesafesi için düşüncelerim iyi olmasa da elinize sağlık. Süper işçilik
-
Ellerinize sağlık.. Hem yerli üreticiyi desteklediğiniz hemde kendi motorunuzu kendiniz yaptığınız için.. İste mutluluk bu, terapi gibi bir şey.
-
yasdal adlı üyeden alıntı
Ellerinize sağlık. İşçilik sıfır TL yazmışsınız. Aslında onun orası öyle değil. İşçilik sırasında alğınız keyif sizi kâra geçirmiş sayılır. Bu işlerle uğraşmak insanı mutlu eder bilirim. Her ne kadar yüksek el mesafesi için düşüncelerim iyi olmasa da elinize sağlık. Süper işçilik
DARKSTAR54 adlı üyeden alıntı
Ellerinize sağlık.. Hem yerli üreticiyi desteklediğiniz hemde kendi motorunuzu kendiniz yaptığınız için.. İste mutluluk bu, terapi gibi bir şey.
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Alacağım ekipman için eğer varsa Türk Malı olanları tercih ediyorum. Herkese de tavsiye ederim, özellikle bot ve kot için çok iyi iki üreticimiz varken özel ihtiyaçlar haricinde ithal ürüne ihtiyacımız olmadığını düşünüyorum.
Terapi konusunda ise çok haklısınız, eşim klinik psikolog ve motor ile ilgili harcadığım zamana veya paraya kesinlikle karışmaz, bir bildiği var galiba
-
size bir şey soracam,aynaların aldığınız yeri paylaşabilirmisiniz acaba? güzel görünüyor bende aynalarımı değiştireceğim çünkü.
-
BlackGhost adlı üyeden alıntı
size bir şey soracam,aynaların aldığınız yeri paylaşabilirmisiniz acaba? güzel görünüyor bende aynalarımı değiştireceğim çünkü.
Ankara'dayken Işıl Motor'dan almıştım, göründüğü kadar kaliteli değildir bu arada, çifti 25TL sanırım. İstanbul trafiğinde 4 5 kere çarptım aynaları kırılmadı ama dışı plastik, mat olduğu için güzel duruyor.
-
önemli olan ayna bakış çısını iyi göstermesi,geniş duruyor çünkü,benim motorda bu sıkıntı baya,omuzlardan sıkıntı çekiyorum.
-
Ayarlamanıza rağmen hala görüntü sıkıntılıysa zaman kaybetmeden değiştirin, bendekilerin markası Spada.
-
08 Ağustos 2015, 09:16
#15
Bu gidonu ve fren hortumunu satmak istyorum fren hortumu 200 liraya alındı. Yüksek gidon seviyorum normal bi gidon taktırmak istiyorum bu yuzden de satıyorum. Tel 0534 691 50 39 mesajlara bakamam isteyen arasın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)