Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Yağ Sıcaklık Göstergesi, LED Sinyal, Sis Lambası Uygulaması

    REKLAM ALANI
  1. #1
    mahyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    İzmir-Ankara
    Motosikleti
    HYOSUNG GT 250
    Merhaba arkadaşlar.
    Bu gün öğleden sonra biraz zamanım oldu ve uzun zamandır kafamda tasarladığım projelerin bir kısmını hayata geçirme fırsatı buldum. Parçalar bir kaç hafta önce geldi, bir kısmını da Kahramanlar'dan aldım. Bütün kabloların bağlantılarını dişi-erkek soket ve lehimle yaptım. Açıkçası çok uğraştırdı. O yüzden işim daha yeni bitti.
    Lafı kısa kesip resimlere geçelim. Her şeyi tek tek fotoğraflamadım. Detay hakkında veya elektrik-elektronik hakkında sorunuz varsa seve seve cevaplarım.


    Bütün kabloları far tasının içerisine topladım.



    Bu kadar çok kablo varken farı nasıl kapatacağımı düşünmeye başladım ve gerçekten de zor sığdı.


    Bağlantıları yaptıktan sonra denemeyi yapıyoruz.



    Farı takıp tekrar ışıkları açıyoruz ve mutluluk anı 1


    Sis lambalarının içerisinde H3 ampul var 50W olması lazım. Şehir içerisinde gerek yok hemde statöre yüklenmek gereksiz diyerek içerisine LED koydum H3 ampuller sellektör ve uzunlar ile birlikte yanıyor. Far sislerin içerisindeki LED'ler ve diğer LED'lerin hepsi bir yanıyor.


    Beyaz sinyaller TUV'den geçmiyormuş. Bu sinyalleri aldığımda içi komple beyaz yanıyordu. Ben içerisindeki bir kısım ledleri değiştirip sarı rekli led bağladım. Kahramanlar'dan almıştım. Sonra baktım eBay'de bu şekilde varmış


    Hazır elim değmişken yandan gelen ve arka çaprazdaki sürücüler içinde sinyalin arka kısmına bir tane led daha taktım.


    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Yağ sıcaklık göstergesi ile gelen müşür.


    Bu da 2 Kilo Ohm'luk NTC. Yağ müşürünü oda sıcaklığında ölçtüğümde 2K görünce gövdeye delik açmamak adına gidip elektronikçilerden birkaç tane aldım (Tanesi 50 kuruş) Bir ucunu şaseye (- uca) diğer ucunu göstergeden gelen kabloya bağlıyoruz.


    NTC'yi sabitleyeceğimiz yeri belirliyoruz. Yağ radyatörüne giden boru. Dönüşe bağlamayın doğru sonuç alamazsınız. Bu motordan çıkan kısım


    Üzerini alüminyum bant ile kat kat sarıyoruz ki dışarıdan gelen havadan az etkilenip sıcaklığı düşün göstermesin. Kırmızıyla işaretlediğim yerdeki tapa sanırım servislerin yağ basıncını kontrol etmesi için bırakılmış. Ben o tapayı söküp tornacıda içerisine müşür girecek şekilde delik ve klavuz açtırdım.Bakır pul kullanarak müşürü cıvataya takarsanız yağ kaçırma olayı olmaz. İçerisinde müşürün raha sığabileceği kadar boşluk var. NTC ile bir süre kullanıp gözleyeceğim. Eğer göstergede hata payının fazla olduğunu düşünürsem müşürü takarım. Bu arada o tapa alttaki yağ boşaltma tapasıyla aynıymış onu öğrendim.


    Göstergenin montajını alüminyum lama kullanarak yaptım. Alttaki cıvatalardan 2 sine sabitleyip yukarı kıvırdım. Üzerine de göstergeyi taktım.


    Far tasını söktüğümde orada kontağı açınca 12V gelen kabloyu bulup ona bağladım. Göstergeden 3 tane kablo çıkıyor. - + ve müşüre bağlanacak kablo. siyah olan - kırmızı + verdiğiniz zaman gösterge canlanıyor. Ben direk kontaktan aldım. İsterseniz park lambalarına veya fara bağlanabilir.


    Parkları açtığımızda gelen görüntü şahane. (Göstergelerin içerisinde BEYAZ LED var)


    Motoru çalıştırıp ısıtıyoruz ve durduruyoruz. Kontak ve park lambaları açık.


    Otomobiller için satılan yağ sıcaklık göstergesi ve aracın içinde kullanılıyor. Su geçirmez olsun diye çerçevenin kenarına slikon çektim. Görüntü biraz kötü oldu ama içim rahat. Ne diyor ecnebiler waterprof mu ne. İşte ondan oldu


    Her şeyi kapatıp kontağı tekrar açıyoruz ve motorumuz halen sıcak. Yolunuz açık olsun. Tekeriniz düz bassın.
    Lucas, kdiner, shooter1 ve 18 diğerleri bunu beğendiler..
    Dikkatli bakıyor musunuz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Eline sağlık güzel olmuş.
    Konuyu hak ettiği (Atölye) kısmına taşıyalım en güzeli
    Hatta vazgeçtim (kendin yap) bölümüne cuk oturur bu konu
    mahyo ve mehmetenis bunu beğendiler.

  3. #3
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    güzel olmuş eline sağlık...
    mahyo bunu beğendi.
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  4. #4

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    elinize saglik cok guzel calisma
    mahyo bunu beğendi.

  5. #5
    orhanerdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli, Başiskele
    Motosikleti
    Suzuki GSX650F
    Çok güzel elinize sağlık ama ntc nin bu işi dışardan tam anlamı ile görebileceğimden emin değilim.
    mahyo bunu beğendi.

  6. #6
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Eline sağlık abi çok güzel olmuş sis farlarını çok beğendim. Hakkaten süper olmuş maşallah aman nazar değmesin :D
    mahyo bunu beğendi.

  7. #7
    2move - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Ellerinize saglik. Kadran super olmus. Sisleri koruma demirlerine ne ile bagladiginiz? Bendede var baglanti aparatlari sikinti
    mahyo bunu beğendi.

  8. #8
    mahyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    İzmir-Ankara
    Motosikleti
    HYOSUNG GT 250
    Herkese çok teşekkür ederim. Arka sinyallerin bağlantısı kaldı onları da yarın yaparım artık. Onlarında sinyalleri sarı fakat ortası kırmızı yanacak. Kırmızı olanı fren lambasına bağlamayı düşünüyorum.

    Alıntı orhanerdogan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel elinize sağlık ama ntc nin bu işi dışardan tam anlamı ile görebileceğimden emin değilim.
    Bir kaç haftadır sürekli olarak her çalıştırmada ve yolculuk sonrası motorun orasını burasını elledim ve bendeki ölçü aleti ile ölçtüm. En sıcak nokta o boruydu. NTC işini düzgün yapamazsa müşürü bağlarım fakat çokta fark olacağını sanmam. En fazla 2-3 derece fark eder.O da varsın olsun. Sonuçta hassas bir ölçüm yapmıyorum, gerekte yok


    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık abi çok güzel olmuş sis farlarını çok beğendim. Hakkaten süper olmuş maşallah aman nazar değmesin :D
    Sağolasın telike'm. Amortisör işini halletmişsin. Çok sevindim senin adına. Sis lambası beğen seninkine de takalım artık.



    Alıntı 2move adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ellerinize saglik. Kadran super olmus. Sisleri koruma demirlerine ne ile bagladiginiz? Bendede var baglanti aparatlari sikinti
    Bağlantı aparatları, kelepçe falan sıkıntılı iş hocam. Çukura falan girdin mi lamba kafayı öne eğiyor ya da yukarı kaldırıyor. O yüzden ben koruma demirinin tepesinden 2 tane delik delip somun cıvata attım. istemediğiniz sürece gram kımıldamıyor.
    Dikkatli bakıyor musunuz?

  9. #9
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Abi senin sisleri çok beğendim :D amortisör halloldu teşekkür ederim güzel oldu. Uygun bi zamanda alalım da yapalım abi çok istedim şimdi ya :D :D
    mahyo bunu beğendi.

  10. #10
    2move - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı mahyo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese çok teşekkür ederim. Arka sinyallerin bağlantısı kaldı onları da yarın yaparım artık. Onlarında sinyalleri sarı fakat ortası kırmızı yanacak. Kırmızı olanı fren lambasına bağlamayı düşünüyorum.


    Bir kaç haftadır sürekli olarak her çalıştırmada ve yolculuk sonrası motorun orasını burasını elledim ve bendeki ölçü aleti ile ölçtüm. En sıcak nokta o boruydu. NTC işini düzgün yapamazsa müşürü bağlarım fakat çokta fark olacağını sanmam. En fazla 2-3 derece fark eder.O da varsın olsun. Sonuçta hassas bir ölçüm yapmıyorum, gerekte yok




    Sağolasın telike'm. Amortisör işini halletmişsin. Çok sevindim senin adına. Sis lambası beğen seninkine de takalım artık.





    Bağlantı aparatları, kelepçe falan sıkıntılı iş hocam. Çukura falan girdin mi lamba kafayı öne eğiyor ya da yukarı kaldırıyor. O yüzden ben koruma demirinin tepesinden 2 tane delik delip somun cıvata attım. istemediğiniz sürece gram kımıldamıyor.
    Bende oyle yapmıştım, acaba delmesemiydim diye düşünüyordum. En saglamI boyle bencede
    mahyo bunu beğendi.
    YA İSTİKLAL ,YA ÖLÜM ! ! !

    Alemin kralı çarşı , herkeze karşı

  11. #11
    isfa67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    DRAGSTAR 650
    güzel olmuş ellerinize sağlık madem soru sorabilirsiniz dediniz sorayım hemen
    1 - malzemeleri nerden kaça temin ettiniz?
    2 - yağ göstergesi için müşir yeri hazır mı yoksa herhangi bir işlem yaptınız mı?
    3 - sis lambası için kablo şeması vermeniz mümkün mü? çok soru sordum kusura bakmayın
    mahyo bunu beğendi.

  12. #12
    pnongrata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki GSX S1000 GX
    Böyle maharetli kardeşlerimi görünce çok kıskanıyorum.
    Ne güzel olmuş. Elinize sağlık.
    mahyo bunu beğendi.

  13. #13
    MCV - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2014
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    150 mcx-Kuba KEE100-RKS Winner200- Hero XPULSE 200
    Eline sağlık güzel olmuş güle güle kullan.
    mahyo bunu beğendi.
    https://www.youtube.com/channel/UCsQMNz8EBD5jqoRCOlr-72Q

  14. #14
    tekoklava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2013
    Şehir
    izmir bornova
    Motosikleti
    200ns
    söyleyecek söz yok
    süpersin
    mahyo bunu beğendi.

  15. #15
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Güzel olmuş eline sağlık.
    Bu yaptıklarının çoğunu ben de yaptım. Bazıları planlarımın arasında. En kısa sürede yapıcam. Çamurluktaki ledler mesela satın alalı çok oldu ama delikleri açmak için bekliyorum Ledleri 4 lü olarak yerleştiricem.

    Gelelim sıcaklık göstergesine.
    Bende şuanda olan göstergeler;

    -Volt
    - 2 adet Yağ basınç göstergesi.


    Aşağıdaki resimdeki yer dediğin gibi doğru nokta. Bu deldirme işlemini de yaptırıcam. Hatta o vidanın yedeğini de aldım ne olur ne olmaz diye.




    Şimdi herşey güzel hoş da hocam senin motorun zaten yağ soğutmalı hararet yapmayan şekilde ayarlanmış dayanımda malzemeden üretilmiş.

    Sana tavsiyem resimdeki noktadan bir banjo ile yağ basınç sensörünü takman.

    Bu nokta seninde dediğin gibi fabrika tarafından basınç gösterge aleti takılarak motorun iç sağlığını gözleme noktası.
    Örneği 60 derecede 3000rpm devirde basınç şu aralıkta olması lazım gibi.

    Bize bu lazım değil ama bu noktayı fabrikanın yaptığı gibi motorun iç sağlığını görmekte kullanabilirsin.
    Ezbere değerler bilmene de gerek yok. 1-2 ay süre içinde basınç değerlerini gözlemlersin sonrasında artık motorda aksi bir durum olduğunda gösterge sana herşeyi söyler.

    Ola ki; bir şekilde yağ eksildi.İçeride parçalardan birinde bir anormallik var. Bunların hepsini sürekli sana söyler.

    Bendekiler aşağıdaki üründen

    http://www.aliexpress.com/item-img/Free-Shipping-New-0-150-PSI-New-Black-Oil-Pressure-Press-Gauge-2-1-16-inch/1681571938.html


    Birde volt metre göremedim ekranda mutlaka voltmetre koy. Bence her motorda standart olması gereken birşey.

    Dediklerimi bi değerlendir derim ;)
    mahyo ve seyyid47 bunu beğendiler.

  16. #16
    PysLre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha R25-2015
    Çok iyi olmuş harika olmuş,bence çok severim sök tak yapma işlerini, eline sağlık
    mahyo bunu beğendi.

  17. #17
    mahyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    İzmir-Ankara
    Motosikleti
    HYOSUNG GT 250
    Teşekkürler arkadaşlar. Beğenmenize sevindim

    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi senin sisleri çok beğendim :D amortisör halloldu teşekkür ederim güzel oldu. Uygun bi zamanda alalım da yapalım abi çok istedim şimdi ya :D :D
    Sisler oto aksesuarcıda denk geldi 50TL ye kapattım pazarlığı Kahramanlarda görmüştüm. 150-180 TL cıvarı fiyat söylemişlerdi.


    Alıntı 2move adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende oyle yapmıştım, acaba delmesemiydim diye düşünüyordum. En saglamI boyle bencede
    Aynen hocam en sağlıklısı böyle. Diğer türlü Lambalar yamuldu mu? eğildi mi? gibisinden insanın aklı orada kalıyor. Bu şekilde tüm dikkatimizi sürüş keyfine verebiliriz. Hem koruma demirinin 2,5cm çapı ve 2mm et kalınlığı var. 5mm'lik delik deldim. Allah korusun o boruyu yamultacak veya kıracak büyüklükte bir kaza yaparsak, koruma demirinden daha çok düşünmemiz gereken şeyler olacaktır.


    Alıntı isfa67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel olmuş ellerinize sağlık madem soru sorabilirsiniz dediniz sorayım hemen
    1 - malzemeleri nerden kaça temin ettiniz?
    2 - yağ göstergesi için müşir yeri hazır mı yoksa herhangi bir işlem yaptınız mı?
    3 - sis lambası için kablo şeması vermeniz mümkün mü? çok soru sordum kusura bakmayın
    Taş tıpta kolumuzu yormuyoruz ya. Bilgi paylaşıldıkça güzeldir
    1- Yağ sıcaklık göstergesi 45TL cıvarında, http://www.ebay.com/itm/151339678110...%3AMEBIDX%3AIT
    Sürekli olarak yol üzerindeki oto aksesuarcıları gezerim işime yarar bir şey var mı diye Sis lambası oto aksesuarcıdan, son bir tane elinde kalmış. 50TL ye anlaştık.
    2- Müşür yeri hazır değil fakat fotoğraftaki kırmızı ok ile gösterdiğim tapa tam uygun. Onu söküp müşürle beraber tornacıda içini deldirip klavuz açarak halledilir basit bir şey. Ben NTC ile denedim. Benimki deneme amaçlı. Müşürü falan hazırlattım. Olmazsa onu takarım.
    3- Sis lambası için şemaya gerek yok. 2 tane kablo çıkıyor içinden. Farın içerisinde 3 tane kablo var. Biri (-) diğeri kısa, diğeri uzun. sis lambasının bir ucunu (-) ye diğer ucunu kısa-veya uzuna bağlaya bilirsiniz. Ben uzunlara bağladım.


    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel olmuş eline sağlık.
    Bu yaptıklarının çoğunu ben de yaptım. Bazıları planlarımın arasında. En kısa sürede yapıcam. Çamurluktaki ledler mesela satın alalı çok oldu ama delikleri açmak için bekliyorum Ledleri 4 lü olarak yerleştiricem.

    Gelelim sıcaklık göstergesine.
    Bende şuanda olan göstergeler;

    -Volt
    - 2 adet Yağ basınç göstergesi.


    Aşağıdaki resimdeki yer dediğin gibi doğru nokta. Bu deldirme işlemini de yaptırıcam. Hatta o vidanın yedeğini de aldım ne olur ne olmaz diye.

    http://i.hizliresim.com/A0X2nX.jpg


    Şimdi herşey güzel hoş da hocam senin motorun zaten yağ soğutmalı hararet yapmayan şekilde ayarlanmış dayanımda malzemeden üretilmiş.

    Sana tavsiyem resimdeki noktadan bir banjo ile yağ basınç sensörünü takman.

    Bu nokta seninde dediğin gibi fabrika tarafından basınç gösterge aleti takılarak motorun iç sağlığını gözleme noktası.
    Örneği 60 derecede 3000rpm devirde basınç şu aralıkta olması lazım gibi.

    Bize bu lazım değil ama bu noktayı fabrikanın yaptığı gibi motorun iç sağlığını görmekte kullanabilirsin.
    Ezbere değerler bilmene de gerek yok. 1-2 ay süre içinde basınç değerlerini gözlemlersin sonrasında artık motorda aksi bir durum olduğunda gösterge sana herşeyi söyler.

    Ola ki; bir şekilde yağ eksildi.İçeride parçalardan birinde bir anormallik var. Bunların hepsini sürekli sana söyler.

    Bendekiler aşağıdaki üründen

    http://www.aliexpress.com/item-img/Free-Shipping-New-0-150-PSI-New-Black-Oil-Pressure-Press-Gauge-2-1-16-inch/1681571938.html


    Birde volt metre göremedim ekranda mutlaka voltmetre koy. Bence her motorda standart olması gereken birşey.

    Dediklerimi bi değerlendir derim ;)
    Voltmetre koymayı düşünüyorum fakat Gösterge paneli çok kalabalık olsun istemiyorum. Modifiyeli Şahin gibi her taraf dolsun istemiyorum. Kibar bir şeyler arıyorum. Dediğiniz gibi basınç göstergesi iç kısmı gerilim gösteren göstergeler var. Beğendim ama gözüme çok büyük geldi.
    Neden 2 tane basınç göstergesi? Bunu merak ettim doğrusu. Birisi yağ çıkış basıncı. Yani pompa görevini yerine getiriyor mu diye, Diğeri ne için?
    Bu sıcaklık göstergesi olduğu için yağa temas etmesine gerek yoktur diye düşündüm. Boru ile dıştan öçtüğümüzde 2-3 derece fark eder. O da kabul edilebilir. Dediğiniz gibi o tapayı hazırlattım fakat sonra bu şekilde çalışmasını kontrol edeceğim. Alet zaten hararet yapmıyor. Benim amacım motor sıcaklığını görmek. Eğer düzgün çalışırsa o tapa kısmını yağ basıncını ölçmek için kullanacağım. Yani yer sıkıntısı var o yüzden sıcaklığı NTC ile ölçme yoluna gittim.

    Elimde orta-üst seviye ölçü aleti var. Gerilimi, akünün şarjını, marş akımını ve lambaların çektiği akımı periyodik olarak kontrol ediyorum. Fakat yağ basıncını gösteren göstergeyi mutlaka takacağım.

    Dış ortam sıcaklığı, Voltmetre ve yağ basıncını gösteren gösterge de takacağım. Şu anki gösterge 52mm. 37mm olanları var fakat dijital. Motorumun geneli itibariyle yuvarlak far ve analog gösterge, retroya yakın tarzda olduğu için dijital istemiyorum. 37mm analog bulursam hiç kaçırmayacağım http://www.ebay.com/itm/EPMAN-37mm-C...sh=item2c7a314

    Bana fikir vermesi açısından sizin göstergelerin komple fotoğrafını gönderebilir misiniz? Benim aklımda 2 tane daha 37mm lik alıp şu kısımlara takmak var.


    Bunlar da hazırlattığım tapa ve müşür yuvaları. Oraya cuk diye oturuyor.Bende bir kaçtane tapa ve müşür aldım yedekte duruyor. Ama o kısmı dediğim gibi yağ basıncını ölçmek için kullanmayı düşünüyorum. Dediklerinizi değerlendiriyorum. Hepsi benim kafamda da var



    mehmetenis ve seyyid47 bunu beğendiler.
    Dikkatli bakıyor musunuz?

  18. #18
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Yanlış ifade ettim :D
    Senin taktığın tipte 1 adet voltmetre ve 2 adet basın. göstergesi var kenarda bekleyen daha uygulamadığım.
    Şu işlemi yaptırınca takıcam basınç göstergesini. Ama sendeki yağ yortumları gibi olacak kafası ki motor bir şekilde yana falan devrildiğinde kırılıp da yolda bırakmasın beni



    Kalabalık mevzusunda haklısın. Ve dikkat de dağıtır.Biliyorum uğraştan sonra çıkarmak istemezsin fakat. Yağ sıcaklığına ihtiyacın yok onun yerine yağ basıncını koy bence.

    Voltmetre olarak da minik şeyler var
    Şu linkteki gibi bişeler
    http://www.aliexpress.com/item/Porta...831150751.html

    Linkteki göstergeyi yerleştirdikten sonra bendeki durum şöyle bişe (üstünü tamamen sıcak silikon bastım çok temiz bi su geçirmezlik oldu. Yaklaşık 1,5 yıldır kullanıyorum herhangi bi bozulma yok çok şükür.




    Bir kere yolda kalmaktan kurtardı beni

    Şimdi naked kafayı Racing kafasının üst kısmı ile değiştiriyorum GT 650S olarak kullanıcam motoru.

    seyyid47 ve mehmetenis bunu beğendiler.

  19. #19
    mahyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    İzmir-Ankara
    Motosikleti
    HYOSUNG GT 250
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış ifade ettim :D
    Senin taktığın tipte 1 adet voltmetre ve 2 adet basın. göstergesi var kenarda bekleyen daha uygulamadığım.
    Şu işlemi yaptırınca takıcam basınç göstergesini. Ama sendeki yağ yortumları gibi olacak kafası ki motor bir şekilde yana falan devrildiğinde kırılıp da yolda bırakmasın beni

    http://i.hizliresim.com/l0NjRp.jpg

    Kalabalık mevzusunda haklısın. Ve dikkat de dağıtır.Biliyorum uğraştan sonra çıkarmak istemezsin fakat. Yağ sıcaklığına ihtiyacın yok onun yerine yağ basıncını koy bence.

    Voltmetre olarak da minik şeyler var
    Şu linkteki gibi bişeler
    http://www.aliexpress.com/item/Porta...831150751.html

    Linkteki göstergeyi yerleştirdikten sonra bendeki durum şöyle bişe (üstünü tamamen sıcak silikon bastım çok temiz bi su geçirmezlik oldu. Yaklaşık 1,5 yıldır kullanıyorum herhangi bi bozulma yok çok şükür.

    http://i.hizliresim.com/mlLL7V.jpg


    Bir kere yolda kalmaktan kurtardı beni

    Şimdi naked kafayı Racing kafasının üst kısmı ile değiştiriyorum GT 650S olarak kullanıcam motoru.

    http://www.ralepi.com/wp-content/upl...ight-Angle.jpg

    KOSO gösterge güzelmiş. Şöyle bir şey taksammı diye düşünüyordum ama illa yuvarlak olsun istedim. O yüzden Voltmetre işi beklemede
    http://www.ebay.com/itm/DC-0-30V-Red...item3ce0f68000
    Şu da olabilir hem su geçirmez ama kapalıyken 888 haneleri çok belirgin.
    http://www.ebay.com/itm/Car-Boat-Mot...cfcb3e&vxp=mtr

    Daha birsürü seçenek var. Karar vermek zor doğrusu. En güzeli sıcaklık, saat ve voltaj gösteren bir tane bulmak. Şunun gibi ama bunun fonksiyonları güzel değil. ışık arkadan açılıyor ve su geçirmez hale getirmek görüntüsünü çok bozar. http://www.ebay.com/itm/Auto-LED-Dis...d1617b&vxp=mtr

    GTR kafası yerine z750 tarzında bir far bence daha çok yakışır.

    Bu gün arka lambaları da hallettim.



    Dikkatli bakıyor musunuz?

  20. #20
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Linkini verdiğin kareli olan çok büyük. Yuvarlak olan için delik açılacak bir yer olması lazım ki oraya montayla.
    Benim gönderdiğim minicik bişey. Şuan sende yer sıkıntısı var onun için küçük birşey tercih et derim.

    Bendeki göstergede hararet, yağ basıncı için IŞIK, saat vs hepsi olduğu için yerden çok kazanmış oluyorum.

    Bendeki göstergeler şu tip

    mahyo, mehmetenis ve planet58 bunu beğendiler.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)