Merhaba arkadaşlar.
Bu gün öğleden sonra biraz zamanım oldu ve uzun zamandır kafamda tasarladığım projelerin bir kısmını hayata geçirme fırsatı buldum. Parçalar bir kaç hafta önce geldi, bir kısmını da Kahramanlar'dan aldım. Bütün kabloların bağlantılarını dişi-erkek soket ve lehimle yaptım. Açıkçası çok uğraştırdı. O yüzden işim daha yeni bitti.
Lafı kısa kesip resimlere geçelim. Her şeyi tek tek fotoğraflamadım. Detay hakkında veya elektrik-elektronik hakkında sorunuz varsa seve seve cevaplarım.
Bütün kabloları far tasının içerisine topladım.
Bu kadar çok kablo varken farı nasıl kapatacağımı düşünmeye başladım ve gerçekten de zor sığdı.
Bağlantıları yaptıktan sonra denemeyi yapıyoruz.
Farı takıp tekrar ışıkları açıyoruz ve mutluluk anı 1
Sis lambalarının içerisinde H3 ampul var 50W olması lazım. Şehir içerisinde gerek yok hemde statöre yüklenmek gereksiz diyerek içerisine LED koydum H3 ampuller sellektör ve uzunlar ile birlikte yanıyor. Far sislerin içerisindeki LED'ler ve diğer LED'lerin hepsi bir yanıyor.
Beyaz sinyaller TUV'den geçmiyormuş. Bu sinyalleri aldığımda içi komple beyaz yanıyordu. Ben içerisindeki bir kısım ledleri değiştirip sarı rekli led bağladım. Kahramanlar'dan almıştım. Sonra baktım eBay'de bu şekilde varmış
Hazır elim değmişken yandan gelen ve arka çaprazdaki sürücüler içinde sinyalin arka kısmına bir tane led daha taktım.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Yağ sıcaklık göstergesi ile gelen müşür.
Bu da 2 Kilo Ohm'luk NTC. Yağ müşürünü oda sıcaklığında ölçtüğümde 2K görünce gövdeye delik açmamak adına gidip elektronikçilerden birkaç tane aldım (Tanesi 50 kuruş) Bir ucunu şaseye (- uca) diğer ucunu göstergeden gelen kabloya bağlıyoruz.
NTC'yi sabitleyeceğimiz yeri belirliyoruz. Yağ radyatörüne giden boru. Dönüşe bağlamayın doğru sonuç alamazsınız. Bu motordan çıkan kısım
Üzerini alüminyum bant ile kat kat sarıyoruz ki dışarıdan gelen havadan az etkilenip sıcaklığı düşün göstermesin. Kırmızıyla işaretlediğim yerdeki tapa sanırım servislerin yağ basıncını kontrol etmesi için bırakılmış. Ben o tapayı söküp tornacıda içerisine müşür girecek şekilde delik ve klavuz açtırdım.Bakır pul kullanarak müşürü cıvataya takarsanız yağ kaçırma olayı olmaz. İçerisinde müşürün raha sığabileceği kadar boşluk var. NTC ile bir süre kullanıp gözleyeceğim. Eğer göstergede hata payının fazla olduğunu düşünürsem müşürü takarım. Bu arada o tapa alttaki yağ boşaltma tapasıyla aynıymış onu öğrendim.
Göstergenin montajını alüminyum lama kullanarak yaptım. Alttaki cıvatalardan 2 sine sabitleyip yukarı kıvırdım. Üzerine de göstergeyi taktım.
Far tasını söktüğümde orada kontağı açınca 12V gelen kabloyu bulup ona bağladım. Göstergeden 3 tane kablo çıkıyor. - + ve müşüre bağlanacak kablo. siyah olan - kırmızı + verdiğiniz zaman gösterge canlanıyor. Ben direk kontaktan aldım. İsterseniz park lambalarına veya fara bağlanabilir.
Parkları açtığımızda gelen görüntü şahane. (Göstergelerin içerisinde BEYAZ LED var)
Motoru çalıştırıp ısıtıyoruz ve durduruyoruz. Kontak ve park lambaları açık.
Otomobiller için satılan yağ sıcaklık göstergesi ve aracın içinde kullanılıyor. Su geçirmez olsun diye çerçevenin kenarına slikon çektim. Görüntü biraz kötü oldu ama içim rahat. Ne diyor ecnebiler waterprof mu ne. İşte ondan oldu
Her şeyi kapatıp kontağı tekrar açıyoruz ve motorumuz halen sıcak. Yolunuz açık olsun. Tekeriniz düz bassın.