Zincir Yağı Önerisi (Motul C2, C2+, C4)
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar,
Birkaç başlık okudum ama tam olarak kestiremediğimden farkı sormak istedim:
http://www.motomaxonlineshop.com/motul-c2-chain-lube-road-400ml-zincir-yagi-pmu3024
http://www.motomaxonlineshop.com/motul-c2-chain-lube-road-400ml-zincir-yagi-pmu3025
http://www.motomaxonlineshop.com/motul-c4-chain-lube-factory-line-400ml-zincir-yagi-pmu3027
Bu üç ürünü birbirinden ayıran bir durum var mı standart bir kullanıcı için? MT-125 şehir içi kullanım için bir zincir yağı arıyorum da, bu C serisindeki teknik fark nedir açıklayabilen olursa çok sevinirim.
Reklamlar
-
Ipone denedim, begenmedim. Yamalube denedim, motorun her yeri zincir yagi oldu, begenmedim. Motulle yagladim dun, su ana kadar muhtesem. Benim MT-07 icin C2 road kullaniyorum fark nedir bilmiyorum. Ama bahsettigin listedekilerden C4 pist icin onu biliyorum. 3024 disindaki yaglara bakmana gerek yok MT-125 icin
-
Sj's adlı üyeden alıntı
Ipone denedim, begenmedim. Yamalube denedim, motorun her yeri zincir yagi oldu, begenmedim. Motulle yagladim dun, su ana kadar muhtesem. Benim MT-07 icin C2 road kullaniyorum fark nedir bilmiyorum. Ama bahsettigin listedekilerden C4 pist icin onu biliyorum. 3024 disindaki yaglara bakmana gerek yok MT-125 icin
Tamamdır teşekkür ettim siparişimi vereyim. (:
There are seven days in a week. And `one day` is not one of them.
-
ben ipone zincir spreyi aldım onu kullanıyorum. zincire iyi yapışıyor sağa sola sıçrama yapmıyor. zinciri ne ile temizlememiz gerekir gaz yağı, mazot, wd40 vs... hangisini tavsiye ediyorsunuz. zincir oringli.
-
C2 road kullandım memnundum daha sonra tekrar almak istediğimde bayide c2 plus vardı.
Tek farkı teflonlu yani yağın beyaz renkte olması sıktığında belli ediyor kendini 2sinden de memnunum.
Gönül rahatlığı ile sipariş verebilirsin C2 yada C2 plus ı
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:28 ----------
emre xt125 adlı üyeden alıntı
ben ipone zincir spreyi aldım onu kullanıyorum. zincire iyi yapışıyor sağa sola sıçrama yapmıyor. zinciri ne ile temizlememiz gerekir gaz yağı, mazot, wd40 vs... hangisini tavsiye ediyorsunuz. zincir oringli.
Gaz yağı başarılı bu konuda.
-
o ringli zincir yağı tutar zaten
sıvı yanmış motor yağıyla yağı yedir önce zincirlere
o ringler bayram etsin
daha sonra da KAUÇUKLU GRES ile (lukoil 1 kg 8 tl)
üstten diş fırçasıyla bir daha yağlama yağ
kauçuklu gresin yapışma özelliği var kolay kolay atmaz (diğer yağla karıştırıp çok inceltmedikçe)
kauçuklu gres suya karşı dayanıklıdır normal gres gibi sudan etkilenmez
zincir temizliğini gazyağı ile yap
bulamazsan mazot da olur
-
Şahsi tavsiyem c4. Performans açısından daha iyi ama diğerlerine göre bir nebze daha sık yağlaman gerekir. Beyaz renkli olduğu için zincirin yağ durumu ne alemde, nereleri yağladın nereleri yağlamadın daha net görebiliyorsun. c2 ve c2+ biraz daha yapışkan, yağmura çamura daha iyi dayanır, yağmurda çamurda çok kullanmıyorsan gerek yok denebilir. Motulun yağları genel olarak kalitelidir, hangisi olursa olsun güvenerek alabilirsin, zincir yağları sıçratmaz, motor yağları vites geçişlerini rahatlatır. Motuldan şaşma derim Zincir yağlamayı akşamdan yap sabaha kadar iyice yapışsın, yoksa hangisi olursa olsun sıçratır ziyan olur
-
gaz yağı ve yapışkan yağlarla ilgili küçük bir not düşelim,gelen geçen sonradan başlığı okursa deneyim faydası olsun.
zinciri temizlerken fırca kullanmak iyidir.Ringli zinciri bilmem ama ring olmayanlarda, bir önceki yağ, yapışan pisliğinde etkisiyle makaraları dönmez hale getiriyor. Pimler zincirin dönmesiyle öyle ya da böyle hareket ediyor ama makaralar sabitleniyor. Dişliler,makaralar kolay dönmediğinden ne kadar yağlarsan yağla makaraları yemeye başlıyor. Makaralarda baklaları... Fırça ile temizlerken, makaraların hepsinin dönüp dönmediğine bakmak zinciri de kontrol etmek demektir.
Gaz yağı faslı bittiğinde 10-15 dk akmasını beklemenizde fayda var. Sonrada temiz bir bez ile dişlilerdeki ve zincirdeki gaz yağının kurulamak gerekir.Yağlamaya geçtiğinizde mümkün olduğunca az gaz yağı kalması esastır ki yeni yağınızı da çözmesin.
Yukarıda bir arkadaş bahsetmiş, yağlama yaptıktan sonra bu tür yapışkan yağların donmasını beklemek gerekiyor. Biner gezerseniz illaki gaz yağının da etkisiyle sıçramalar yaşarsınız.
Son bir öneri,yağlarken arka teker dişlisi ve zincir göründüğünden iyice temizlenebiliyor ama kapak arkasında kalan ön dişlinin de unutulmaması iyidir.
Bu özen bu kadar gerekli mi diyenler olabilir,o arkadaşlarada da "dönen teker zaferin habercisidir" diyelim
-
emre xt125 adlı üyeden alıntı
ben ipone zincir spreyi aldım onu kullanıyorum. zincire iyi yapışıyor sağa sola sıçrama yapmıyor. zinciri ne ile temizlememiz gerekir gaz yağı, mazot, wd40 vs... hangisini tavsiye ediyorsunuz. zincir oringli.
Yeni aldığım motorum bu şekildeydi
gaz yağıyla bu şekli aldı. Ben yağ olarak motordan çıkan yağı kullanıyorum genelde , sprey alırsamda fiyatı uygun olanı alıyorum 😊
-
05 Aralık 2019, 02:27
#10
çıkma yağ ve senteetik yağlar akıcı olduğun dan kısa süreli işe yarıyor tutucu deyil sürekli az az yağlama gerekiyor
-
05 Aralık 2019, 05:02
#11
sadece kuru havalarda sürüp gazlıyorsanız 150-250 km de bir yağlıyorsanız ama hep jant ve zincir temiz kalsın,temizlemek ile ugraşmayayım diyenler varsa
Würth Hss Drylube ve Putoline Tech Chain
kullanabilirsiniz kuru yağlama denilen bu zincir yağları bence genelde supersport makineler için daha uygundur zincire sık kurumasını falan bekleme direk bin git ne akar ne sıçrar
yapışma özelliğide vardır İnce şeffaf bir yağdır
yağladığınız zaman ve yağladığınızı anlamayabilirsiniz ilk başlarda alışamazsınız
pek ekonomik değil fakat zincir sürekli temiz kalıyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)