Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

125 lik mondial hava ayarı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    ANAMUR
    Motosikleti
    MONDİAL
    öncelikle merhabalar motorum uzun zamandır cok yakıyordu hava ayar vidasını sıkıp 2 tur gevşettim fakat motorum duman atmaya başladı ne yapmalıyım YARDIIIMMM


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    cg 200 + chopper cg 150
    motor çalışır ve biraz ısınmış ve rölanti 2000 dolaylarına yükseltilmiş vaziyette iken hava ayar vidasını sağa doğru döndür motor (tabiren) ölmeye başladığı zaman dur. Ters yöne (sola) çevirmeye başla ve kaç tur döndürdüğünü say. Yine motor ölmeye (yani çalışması, pistonun gidip gelmesi zorlaşmaya veya devir düşmeye) başladığı zaman dur ve saydığın turların yarısınca bir önceki çevirmenin ters istikametine (sağa) döndür vidayı, bu kadar.
    Hor kullanılmış motosikletlerde eksantrik bademi vs. gidik oluyor, bunlarda bu ayar tutmayabilir. Yukardakileri uyguladıktan sonra pistonu dinlersiniz sağa yada sola bir kaç tur çevirdiğinizde hareketi daha da kolaylaşıyorsa veya devir yükseliyorsa orada bırakınız. Hava ayarınızın doğru olup olmadığını merak ediyorsanız bir müddet kullandıktan sonra bujiyi sökünüz krem rengi gibi bir renkte ise doğru çalışma oranındadır.
    numangokce bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    ANAMUR
    Motosikleti
    MONDİAL
    teşekkür ederim

  4. #4

    Üyelik
    18 Ağustos 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tiger 250
    Alıntı seyyid47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor çalışır ve biraz ısınmış ve rölanti 2000 dolaylarına yükseltilmiş vaziyette iken hava ayar vidasını sağa doğru döndür motor (tabiren) ölmeye başladığı zaman dur. Ters yöne (sola) çevirmeye başla ve kaç tur döndürdüğünü say. Yine motor ölmeye (yani çalışması, pistonun gidip gelmesi zorlaşmaya veya devir düşmeye) başladığı zaman dur ve saydığın turların yarısınca bir önceki çevirmenin ters istikametine (sağa) döndür vidayı, bu kadar.
    Hor kullanılmış motosikletlerde eksantrik bademi vs. gidik oluyor, bunlarda bu ayar tutmayabilir. Yukardakileri uyguladıktan sonra pistonu dinlersiniz sağa yada sola bir kaç tur çevirdiğinizde hareketi daha da kolaylaşıyorsa veya devir yükseliyorsa orada bırakınız. Hava ayarınızın doğru olup olmadığını merak ediyorsanız bir müddet kullandıktan sonra bujiyi sökünüz krem rengi gibi bir renkte ise doğru çalışma oranındadır.
    bende zengin karışımdan şüpheleniyorum.söktüğüm buji siyahtı .hava ayarı yapmak için bi vidyo vs olsa çok iyi olurdu hocam

  5. #5

    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    cg 200 + chopper cg 150
    Alıntı digicem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende zengin karışımdan şüpheleniyorum.söktüğüm buji siyahtı .hava ayarı yapmak için bi vidyo vs olsa çok iyi olurdu hocam
    benim çektiğim video yok da (motor yok şu an) youtube da bulursun...
    Bunları yaparak da tam ayarı tutturamama endişesi içerisinde isen ve manifoltun katalizör hortumu girişli ise biraz daha şanslısın demektir. 6 metrelik saydam ufak hortum bul ve bu hortumu bir tahtaya sabitle, hortumun bir ucunu manifolttaki hortumun yerine tak. Hortumun içine bir miktar yağ doldur ve motoru çalıştır. Rölanti vidasını çevirerek bu yağ seviyesini orantılamaya çalış. Olduysa mükemmel hava ayarını tutturdun demektir.
    temsili video: https://www.youtube.com/watch?v=gK_JWwXZhjM


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)