öncelikle merhabalar motorum uzun zamandır cok yakıyordu hava ayar vidasını sıkıp 2 tur gevşettim fakat motorum duman atmaya başladı ne yapmalıyım YARDIIIMMM
öncelikle merhabalar motorum uzun zamandır cok yakıyordu hava ayar vidasını sıkıp 2 tur gevşettim fakat motorum duman atmaya başladı ne yapmalıyım YARDIIIMMM
motor çalışır ve biraz ısınmış ve rölanti 2000 dolaylarına yükseltilmiş vaziyette iken hava ayar vidasını sağa doğru döndür motor (tabiren) ölmeye başladığı zaman dur. Ters yöne (sola) çevirmeye başla ve kaç tur döndürdüğünü say. Yine motor ölmeye (yani çalışması, pistonun gidip gelmesi zorlaşmaya veya devir düşmeye) başladığı zaman dur ve saydığın turların yarısınca bir önceki çevirmenin ters istikametine (sağa) döndür vidayı, bu kadar.
Hor kullanılmış motosikletlerde eksantrik bademi vs. gidik oluyor, bunlarda bu ayar tutmayabilir. Yukardakileri uyguladıktan sonra pistonu dinlersiniz sağa yada sola bir kaç tur çevirdiğinizde hareketi daha da kolaylaşıyorsa veya devir yükseliyorsa orada bırakınız. Hava ayarınızın doğru olup olmadığını merak ediyorsanız bir müddet kullandıktan sonra bujiyi sökünüz krem rengi gibi bir renkte ise doğru çalışma oranındadır.
teşekkür ederim
benim çektiğim video yok da (motor yok şu an) youtube da bulursun...
Bunları yaparak da tam ayarı tutturamama endişesi içerisinde isen ve manifoltun katalizör hortumu girişli ise biraz daha şanslısın demektir. 6 metrelik saydam ufak hortum bul ve bu hortumu bir tahtaya sabitle, hortumun bir ucunu manifolttaki hortumun yerine tak. Hortumun içine bir miktar yağ doldur ve motoru çalıştır. Rölanti vidasını çevirerek bu yağ seviyesini orantılamaya çalış. Olduysa mükemmel hava ayarını tutturdun demektir.
temsili video: https://www.youtube.com/watch?v=gK_JWwXZhjM
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)