Aprilia rs 125 dişli yağı değiştirme anlatımı
Reklamlar
-
17 Haziran 2014, 17:44
#1
İki zamanlı motosikletlerin motoru besleyen yağı ayrı, şanzuman-vites kutusu dişlileri besleyen yağı ayrıdır.Motor kısmı için iki zamanlı motosiklet yağı konulur şanzuman için dişli yağı veya 10w 40 yağ konulabilir.Normalde klavuzlarında veya üreticinin önerdiği dişli yağı konulması gerekir, aprilia rs 125 için 80w 90 dişli yağı önerir fakat 10w 40 da diğer motorlardaki gibi aynı dişli yağlama işini görür.
Vites değiştirilen sol alt taraftan, motor çok sıcak değilken çokta soğuk değilken,
Önce yağ doldurma tapası kapağı açılır;
Yağ boşaltma kapağı (vidası) 6 mm alyen anahtarı ile açılır, motor sol ayak sehpasında durduğu için hemen yağ hızlıca dışarı çıkar, yağın akması bitince motor biraz daha sola doğru ayaklık üzerine doğru eğdirilip az miktarya kalan yağın geri çıkması sağlanır, motor biraz sıcakken akışkanlığı fazlalaşan yağ daha yumuşak akışkan olduğundan biraz soğuduktan sonra değiştirilirse eski yağ motorda fazla durmadan dışarı çıkar:
Yine aynı yerde şeffaf minik bir gösterge vardır içerisindeki yağı kontrol etmek içindir motor düzken yuvarlak camın orta veya üst çizgisinde yağ görünür, motora konulması gereken yağ miktarı 600cc yani 0.6 litredir resimdeki gibi dişli kutusunun üzerinde veya kullanma klavuzunda konması gereken miktar yazar:
Daha sonra alt yağ boşaltma kapağı kapatılır orta kuvvette çok fazla aşırı olmayacak şekilde sıkılır.Yağ doldurma yerinde 600cc 0.6 litre dişli yağı doldurulur.Sonra kapak yavaşça önce elle sıkılır sonra ağzı büyük geniş düz tornavida ile sıkıştırılır.
Yağın üzerinde 1 sene geçmişse kullanılsada kullanılmasada değiştirilir veya 10.000-12.000 km sonra değiştirilir, bunu 5.000 8.000 km sonrada yapabilirsiniz, bence gerek yok çünkü sadece dişli için kullanır motor bu yağı, bu yüzden erkenden eskimez ilk koyduğunuz seviye yani motor düz duruken cam şeffaf göstergeden görünen yerden daha aşağı inerse biraz aynı yerden yağ eklenir.
Reklamlar
-
17 Haziran 2014, 20:08
#2
peki motosiklete yeni yağ eklerken fren hidroliginde değiştirir gibi temiz yağ gelene kadar bekleyeceğiz gibi birşey varmı burada? Eski yağ ne yaparsak yapalim azda olsa içeride kalcak sanırım?
-
17 Haziran 2014, 21:20
#3
İşte motor biraz sıcakken değiştirirseniz içerisinde yağ kalmaz.Ayrıca yağ kalsada sorun olmaz çünkü yağın tamamı çıkar gider iç yüzeyde görünürde kalır bunun hiçbirşeye zararı veya yararı olmaz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:15 ----------
Siz bence onu değiştirmeyin bilen birine yaptırın yani fren hidrolik değişimiyle alakası yok.Yukarıda yazdım tek tek.Yağ doldurma kapağı kaldırılacak, Eski yağ boşaltılacak boşaltma vidası kapatılacak, üstten yeni yağ konulacak, yağ doldurma kapağı kapatılacak o kadar...
Varsa 75W 90 veya 80w 90 dişli yağı yoksa 10w 40 motosiklet yağı konulacak tam sentetik olursa daha kaliteli olur...
-
17 Haziran 2014, 21:45
#4
-
18 Haziran 2014, 00:12
#5
Vay Aslan abicim! Aynen öyle senin koyduğun gibi duruyor alper_becker fotoğrafla anlatmamı istemiştide bir başlık açayım dedim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------
Abi 250 liği satalı 3 sene oldu halen arayıp bu motoru soruyorlar ne efsane motormuş yahu
Rüyaların yapıldığı maddeden yapılan Rs 250 GP no1:
-
18 Haziran 2014, 00:50
#6
-
18 Haziran 2014, 00:54
#7
aynen ben bizzat rica ettim. Yok ya çok güzel anlatmışsın çok basit birşey zaten. motulun 75w90 yağını sipariş ettim zaten yarın elimde. Birde zincir satın aldım yeni oringli RK marka. Motosikleti satın aldığımda hiç ama hiç anlamıyordum motordan hiçbiryerine bakmadım motorun. Anlaşılan satan kişide anlamadığımı çakozlayınca motorun üzerinde ne var ne yok toplamış. Oringsiz bir zincir vardı motorda farkettiğimde. Böyle motorada o zincir olmaz bir ricam'da motosiklete zincir takarken ne gibi aletler kullanmamız gerekiyor öğrenebilirmiyim zincir bakla sökme takma aletleri var ama ben pek hangisini almam gerektiğini bulamadım. Cünkü bisiklet için diyor bazıları öneriniz varmıdır? Arka ayaklık sehpa pimleri falan herşeyim var. Zincir değiştirme videolarıda izledim tek eksiğim bakla sökme takma aletleri =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:52 ----------
Bu arada RS250 yakıyor ya. Bir bulsam düşünmeden alacağım her borcun altına girmeye razıyım. yardımlarınız için çok tşkkürler birçok sorunum var aslında daha motosikletle ilgili. sor sor bitmez herşeyi öğrenesim var bu motorla ilgili.
-
18 Haziran 2014, 01:11
#8
Amin sizinde cümlemizin abicim beklerim her zaman...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:06 ----------
Zincir değiştirmek gerekirse eskimişse bozulmuşsa değiştirilir yoksa değiştirmene gerek yok.Orjinal zinciri o ringsizdir, o ringsiz zincir kötü değildir onuda kullanabilirsin, biraz dikkat ettimde işin içinde reklamda vardır o rinkli x ringli h rinkli vs. vs.
Üzerindeki zincir kilitiyse normalde çıkması gerekir sıkışmadıysa, pense veya karga burnuyla kilidi alıp üst baklayı alıp sonra arkasındaki baklayı söküp zinciri çıkarabilirsiniz...kilitli değilse yani perçinli, motosiklet için olan zincir sökme aletinden almanız gerekir.Perçinlenmiş bakla kilitlerini zincir aletiyle sökebilirsiniz ittirerek, sıkıştırarak.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)