Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha Dt 125 biraz toparladık.(endurodalaman)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    onur87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    MUĞLA/DALAMAN
    Motosikleti
    Yamana Dt 125- KTM EXC 250
    Enduro'ya başlangıç olarak uygun gördüğümüz 125cc Yamaha DT125 ile başlayalım dedik ve bitane külüstür aldık. 2 zamanlı olaması işimizi biraz kolaylaştırdı fakat bu motor için parça bulmak gerçekten zor. Motor kısmında ilk başta sorun olmadığı için dış görünümünü elimizden geldiğinde toparlamaya başladık.

    Motorun ilk aldığımızdaki hali;





    ilk önce motoru tamamen söküp sevmediğimiz yerlerini kesip biçme ile başladık


    kendi orjinal parçalarını bulmak biraz zor. 2. el bulduğumuz KTM ön çamurluk,Numaratör ve arka çamurlukları vida ve klips ile montaj yaptık.(klipsler vidalardan daha sağlam tutuyor )


    Daha sonra gidon, elcikler ve manteler, teller değişti.
    Egsoz cup motorların egsozundan aldık ve biraz kesme biçme ile o da oldu.
    Boyayı masraftan kaçmak amaçlı sprey boya ile kendimiz yaptık,
    sele döşemesi yenilendi fakat yapılırken başında durmadığımız için baştan savma yapmılmış o yüzden tekrar yapılacak.

    Bu da son hali




    Motor şimdilik sıkıntısız kullanılabiliyor fakat proje daha bitmedi zaman olmadığı için devam edemiyorum. Temmuz ayı gibi motor baştan sona tamamen sökülüp kadro dahil baştan boyanıp birçok parçasını yenileyecez.
    Ön sağ amortisör de yamukluk var çok fazla değil ama sinir bozuyor. Bu yamukluk tornacıda falan düzeltilebilir mi bilen varsa yardımcı olabilirse sevinirim.
    Birde sanayideki usta arka amortisörün patlak olduğunu yenisinin takılması gerektiğini söyledi, Bir başkası da amortisöre takoz ile yükseltilebileceğini ve sorunun çözüleceğini söyledi. Çok farklı sesler de çıkıyor sanayiye gidince herkes farklı söylüyor. Bu modelin arka amortisörünü bulmam çok zor sizce ne yapmalıyım. Herkese teşekkürler.

    facebook/dalamanenduro
    kemboo ve babaduru bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Motor az biraz toparlanmis gibi o guzel ama o seleyi kim kapladiysa dukkani falan kapatsin gitsin hocam ya yazik bu kadar kotu iscilik olurmu ya

  3. #3
    kemboo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova-Muğla/Dalaman
    Motosikleti
    ybr>wolf>mt-07>xmax>inazuma>tenere660
    kanka ne bastım senin motorla hafta sonu ya projenin devamını heycanla bekliyoruz

  4. #4
    onur87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    MUĞLA/DALAMAN
    Motosikleti
    Yamana Dt 125- KTM EXC 250
    Alıntı umuttuna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor az biraz toparlanmis gibi o guzel ama o seleyi kim kapladiysa dukkani falan kapatsin gitsin hocam ya yazik bu kadar kotu iscilik olurmu ya
    Sorma bir de okadar kötü bi malzeme kullanmış ki ilk sürmemde yırtılmaya başladı.

    Kemboo öyle yapılmış motorla gezmesi kolay. Yazın restorasyon var gel de azcık yardım et
    Enduro Dalaman

    www.facebook.com/dalamanenduro

  5. #5
    furcanoco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2013
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    kanuni elite100 ve fox100 cub
    seleyı kaplayan döşemecinin tek bildiği şey komrasörle zımba atmak olduguna yemin edebilirm tamam baştansavma yaparsında mesleğine bi saygın olsun ya ayıptır...

  6. #6

    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Derbi ETX
    elinize sağlık, paylaşım için teşekkürler, devamını aynen bekliyoruz.

  7. #7
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı onur87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enduro'ya başlangıç olarak uygun gördüğümüz 125cc Yamaha DT125 ile başlayalım dedik ve bitane külüstür aldık. 2 zamanlı olaması işimizi biraz kolaylaştırdı fakat bu motor için parça bulmak gerçekten zor. Motor kısmında ilk başta sorun olmadığı için dış görünümünü elimizden geldiğinde toparlamaya başladık.

    Motorun ilk aldığımızdaki hali;
    http://imageshack.com/a/img843/9008/6ti0.jpg


    http://imageshack.com/a/img834/2305/sw5wv.jpg
    http://imageshack.com/a/img841/6206/fxsh.jpg
    http://imageshack.com/a/img841/485/7tqa.jpg

    ilk önce motoru tamamen söküp sevmediğimiz yerlerini kesip biçme ile başladık
    http://imageshack.com/a/img845/7713/3u5p.jpg

    kendi orjinal parçalarını bulmak biraz zor. 2. el bulduğumuz KTM ön çamurluk,Numaratör ve arka çamurlukları vida ve klips ile montaj yaptık.(klipsler vidalardan daha sağlam tutuyor )
    http://imageshack.com/a/img838/9454/c71w.jpg

    Daha sonra gidon, elcikler ve manteler, teller değişti.
    Egsoz cup motorların egsozundan aldık ve biraz kesme biçme ile o da oldu.
    Boyayı masraftan kaçmak amaçlı sprey boya ile kendimiz yaptık,
    sele döşemesi yenilendi fakat yapılırken başında durmadığımız için baştan savma yapmılmış o yüzden tekrar yapılacak.

    Bu da son hali
    http://imageshack.com/a/img838/3372/t6o6.jpg
    http://imageshack.com/a/img845/9769/1xvw.jpg
    http://imageshack.com/a/img838/3263/hwjj.jpg

    Motor şimdilik sıkıntısız kullanılabiliyor fakat proje daha bitmedi zaman olmadığı için devam edemiyorum. Temmuz ayı gibi motor baştan sona tamamen sökülüp kadro dahil baştan boyanıp birçok parçasını yenileyecez.
    Ön sağ amortisör de yamukluk var çok fazla değil ama sinir bozuyor. Bu yamukluk tornacıda falan düzeltilebilir mi bilen varsa yardımcı olabilirse sevinirim.
    Birde sanayideki usta arka amortisörün patlak olduğunu yenisinin takılması gerektiğini söyledi, Bir başkası da amortisöre takoz ile yükseltilebileceğini ve sorunun çözüleceğini söyledi. Çok farklı sesler de çıkıyor sanayiye gidince herkes farklı söylüyor. Bu modelin arka amortisörünü bulmam çok zor sizce ne yapmalıyım. Herkese teşekkürler.

    facebook/dalamanenduro
    tornacılarda PRES vardır,
    o pres'e verirsen düzeltirler,
    arabaların ROT BAŞ'larını söktükleri presler vardır,
    o işini görecektir,,,,,,,,,
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  8. #8
    onur87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    MUĞLA/DALAMAN
    Motosikleti
    Yamana Dt 125- KTM EXC 250
    Alıntı JafJaf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elinize sağlık, paylaşım için teşekkürler, devamını aynen bekliyoruz.
    Ben teşekkür ederim. Haziran sonu gibi tamamen söküp yeniden toplayacaz ozaman daha kapsamlı neyi nasıl yaptığımızı da anlatan fotoğraflar atacağım.

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tornacılarda PRES vardır,
    o pres'e verirsen düzeltirler,
    arabaların ROT BAŞ'larını söktükleri presler vardır,
    o işini görecektir,,,,,,,,,
    Teşekkürler işini güzel yapan birisini bulup pres ile yaptırmaya çalışayım.
    Peki arka amortisör patlak ise tamiri yapılabiliyor mu bi bilginiz var mı?
    JafJaf bunu beğendi.
    Enduro Dalaman

    www.facebook.com/dalamanenduro


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)